Bo
door Bowie3 Mar 8, 2020 om 16:15
Winkels & webshops

Kan een spaaractie van Felix zomaar beëindigd worden?

Misschien voor anderen een klein vraagje, voor veel kattenliefhebbers een moeilijk te verteren probleem.
Al jarenlang spaar ik en duizenden andere kattenliefhebbers , de zegeltjes op de Felix kattenvoer verpakkingen. Ik heb er diverse leuke items mee vergaard. Ik heb mij toen der tijd ook aangemeld voor nieuws van felix te ontvangen, maar helaas krijg ik ze al een poosje niet meer.Inmiddels heb ik weer tig zegels afgescheurd en gespaard . Van de week 7-3-2020. bemerkte ik dat er geen zegels meer op de verpakking zaten. Vandaag vond ik op internet de reden.Purina FELIX Helaas zijn we gestopt met het FELIX spaarprogramma per 30 april 2019 Fata. De aankondiging heeft vanaf januari tot oktober 2019 o.a. op de FELIX website gestaan. Er zijn geen spaaritems meer over dus we kunnen jammer genoeg ook niets meer toezenden.
De verpakkingen met puntjes die nog in omloop zijn, zijn "oude" voorraden die nog in de winkels liggen. Wij hebben bij de winkelier geen invloed op de omloopsnelheid van deze voorraad. Nieuwe verpakkingen zonder punten stromen liggen ook in de winkels. Vele ontevreden spaarders reageerden zie :https://www.facebook.com/pg/felixvoorkatten/posts/?ref=page_internal. De mededeling dat het vermeld stond op de FB site of elders wordt zeer betwist door spaarders.
..... echt ik kijk geregeld op de felix site ...maar ze blijven beweren dat het eropstond !!Laten ze maar ff een screenshot sturen dan ...????...... , ik kan er niks van terug vinden op Facebook en in mijn mail ????

Bovendien, als je weet dat je nog zeker wel 2 jaar moet sparen voor die leuke mand, ga je ook niet steeds op de site kijken,want dat wekt alleen frustratie op dat je nog làng niet genoeg zegels hebt.

....... Ik ben ook al jaren aan het sparen. Wat een deceptie dat dat voor niets is geweest ???? Er is ook niets kenbaar gemaakt dat het zou stoppen ???? Had ik dat geweten dan had ik wat spulletjes uitgezocht nog voor de zegels die ik wel al gespaard had.
Ik baal ook als een stekker nu

....... heb het al heel vaak aangegeven dat er op de facebooksite van Felix niet is vermeld ...
Antwoord Felix/PurinaPurina FELIX Dit zijn de actievoorwaarden van de laatste FELIX actie op facebook, Er kwamen achteraf nog veel vragen over de voorwaarden dus hebben wij deze nogmaals geplaatst. De actie is echter al afgelopen.
Kunnen ze deze spaaractie zonder voldoende of niet verstrekte informatie stopzetten?

14654 17 Rapporteer

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 8, 2020 om 16:18
16879 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, uiteraard kan iedere fabrikant en/of winkelier spaaracties beëindigen. Helaas, het is niet anders. Zie o.a. dit en zal de overname door Purina wel de reden zijn: https://radar.avrotros.nl/forum/overig-dieren-f100/felix-spaarzegels-zonder-uitleg-waarvoor-t160907.html  en zie ook deze https://89165f98c7ba4ef04fd9-17cf7e6bf617e0ea871e8cbdb821eb5d.ssl.cf3.rackcdn.com/Felix-webshop-actievoorwaarden-December-2016.pdf waarvan ik u voor een deel een kopie geef: Actieopzet 8. De actie loopt van 1 januari 2014 tot en met 31 december 2018.  9. De spaarzegels treft u aan op diverse verpakkingen van FELIX producten. Een overzicht van de spaarartikelen en hoeveel zegels u per artikel nodig heeft, treft u aan op de Actiewebsite. Om de exclusieve accessoires te kunnen bestellen, heeft u voldoende spaarzegels van FELIX producten nodig. Dit zou dus betekenen dat de actie tot eind 2018 liep en dus al meer dan een jaar geleden eindigde .

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2020 om 16:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kunnen ze deze spaaractie zonder voldoende of niet verstrekte informatie stopzetten?

Ja, dat kunnen ze en hebben ze ook gedaan. Felix is aan de kopers geen verantwoording verschuldigd.

Maar wel fijn dat u de namen van de klagers vermeldt, dat is namelijk niet toegestaan.

gerbera
door gerbera - Mar 8, 2020 om 16:37
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik de reactie van @heremietkreeft lees is de spaaractie allang gestopt en koopt u nog een product uit de "oude" voorraad waar nog zegels op zitten. Zou dan toch maar eens naar de houdbaarheid van het product kijken.  Als u na augustus 2019 op de site heeft gekeken dan kan het kloppen dat dit er niet meer op staat, het heeft er vanaf januari tot oktober op gestaan en is de actie per 30 april 2019 gestopt. En helaas ja iedere fabrikant/leverancier heeft het recht eigenmachtig acties stop te zetten.

Topantwoord

Magnum007
door Magnum007 - Mar 8, 2020 om 20:17
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Bowie,

Om wat voor een items gaat het?

aurora1
door aurora1 - Mar 8, 2020 om 20:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, ze kunnen acties beginnen en stopzetten wanneer ze willen. Dat weet u vast wel van allerhande winkels en supermarkten.

Bij de kringloper hebben ze kattenmandjes en speeltjes voor bijna niks te koop.

[edit redactie: niet inhoudelijke opmerkingen verwijderd]

tenormin
door tenormin Mar 9, 2020 om 00:38
16841 Antwoorden / 108 Vragen

Zou niet eens weten hoe men hier, en op Facebook, rare tekens kan plaatsen. ;-) @aurora1.

ne
door neodutchio - Mar 8, 2020 om 22:38
5159 Antwoorden / 12 Vragen

Hebt u een vereniging opgezet van spaarders? U weet immers te noemen dat er duizenden spaarders zijn. Ik heb nooit echt de behoefte gehad om andere airmiles spaarders te tellen toen BOL besloot te stoppen met airmiles.
Aktie's en voorwaarden mogen ten alle tijden aangepast worden. Het heeft maandenlang op de site gestaan, echter heeft u dat niet gezien. Had u wat vaker online gekeken had u bijvoorbeeld kunnen zien als er extra producten aangeboden zouden worden of andere acties. Wie weet wat u nog allemaal gemist hebt daardoor.

Helaas zonde voor u, maar uw kat zal het niet doorhebben dat er geen gratis kado's meer zijn.

justmeagain
door justmeagain - Mar 8, 2020 om 23:40
623 Antwoorden / 8 Vragen

Je koopt toch Felix omdat je kat het lekker vindt? Toch niet om jaren te sparen voor spullen die je uiteindelijk zelf hebt betaald?

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2020 om 23:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ga naar bijvoorbeeld de Action, kunt u alle rommeltjes voor uw kat kopen voor een habbekrats.

Bo
door Bowie3 - Mar 9, 2020 om 11:39
2 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor de informatieve en minder vriendelijke antwoorden.

re
door red1 - Mar 9, 2020 om 11:50
329 Antwoorden / 1 Vragen

[edit redactie: inhoudelijk niet relevante reactie]

aurora1
door aurora1 - Mar 9, 2020 om 11:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Huh?
Welke antwoorden vindt u dan "minder vriendelijk"?

mo
door mof - Mar 9, 2020 om 12:03
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Het is niet aan felix om aan te tonen dat het stopzetten niet voldoende is gecommuniceerd. Dat is aan u.
en ja, dit soort spaaracties lopen nu eenmaal niet oneindig lang door. Heeft u ooit de voorwaarden bij de spaaractie gelezen? Ws staat daarin wel een clausule op grond waarvan Felix de actie mocht beeindigen.
jammer dat u nu niet meer de actie artikelen kunt krijgen, tijd om op een andere actie over te stappen.

suus76
door suus76 - Mar 9, 2020 om 12:11
6 Antwoorden / 2 Vragen

Ik was ook een actieve felix spaarder en heb vorig jaar gelukkig nog mijn laatste zegels in kunnen ruilen.

Felix heeft wel degelijk tijdig aangegeven dat de actie zou stoppen. Dit heb ik zowel in de felix nieuwsbrief als op hun platvorm zoals facebook.

Bijlage een printscreen van een deel van de nieuwsbrief, waarin duidelijk stond dat ze gingen stoppen

a.
door a.coolen - Mar 9, 2020 om 12:13
4 Antwoorden / Vragen

Ja, heel erg vervelend. Natuurlijk kan een bedrijf acties stoppen als het hun uitkomt. Er zal best wel een reden zijn geweest om die actie te stoppen. Doe een oproep op social media en probeer te bewerkstelligen dat iedereen een andere fabrikant zoek voor het voer van hun beestje(s).

loes63
door loes63 - Mar 9, 2020 om 12:50
14 Antwoorden / 4 Vragen

Ook ik ben wel degeleijk geïnformeerd. Wellicht heb je jezelf ooit aangemeld voor de nieuwsbrieven en later je mailadres gewijzigd?

En dat de zegels nog op verpakkingen zaten is natuurlijk logisch. Zo konden voor de einddatum alsnog punten gespaard worden voor iets dat je op het oog had. Al direct stoppen met zegels op de verpakking had pas nare reacties opgeleverd.

audb
door audb - Mar 9, 2020 om 16:02
1668 Antwoorden / 5 Vragen

1 x op de website gekeken wat je kon krijgen en daarna de lege pakken gewoon bij het oud papier gedaan :).

Gewoon naar de action, big bazar,wibra of een andere winkel gaan bleek namelijk een stuk voordeliger.

no
door nordhaus - Mar 10, 2020 om 10:59
25 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zou zo graag eens willen weten waarom het antwoord van magnum007 een topantwoord is.

ge
door gewicht Mar 10, 2020 om 13:35
170 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat je dat Top-antwoord moet lezen als _ 10