Kassabonnetje bij de AH.
Afgelopen week zijn er nieuwe kassa's geplaatst bij de AH.
Nu vraagt de cassiere ( elke keer weer) na het betalen of je een kassabon wilt. ( Als je nee antwoord krijg je er ook geen eentje. )
Heb gevraagd aan de cassiere of zij niet verplicht zijn om een kassabon uit te printen, het is toch een koopovereenkomst??
Cassiere's zijn niet verplicht om een kasabon te printen. Klopt dit wel?
De kassabon zelf is geen koopovereenkomst. Er staan immers geen handtekening op.
De koopovereenkomst van roerende zaken is (in de regel) niet aan een vormvoorschrift gebonden. De koopovereenkomst ga je al aan op het moment dat je besluit een artikel in je wagentje te zetten. Op dat moment is er wilsovereenstemming. Strikt juridisch gaat de eigendom zelfs al over op het moment dat je het artikel in je wagentje zet. Dat je daarna nog moet betalen is een verplichting die voortvloeit uit de koopovereenkomst.
De caissiere is dus niet verplicht een bonnetje te printen. Zou alleen wel prettig zijn wanneer AH de kostenbesparing uiteindelijk ook doorrekent in de prijzen. Ze zullen nu wel met het argument komen dat het milieubesparend is, maar natuurlijk ook kostenbesparend.
Beste stofzuigers,
Als u een winkel betreedt gaat u op dat moment akkoord met de algemene voorwaarden.Als in deze voorwaarden iets zo staan over deze bon gaat u op voorhand dus al akkoord. Maar ik zie uw probleem niet, je kunt een bon krijgen maar op verzoek. Ze besparen hier ongelofelijk veel bomen en toner mee.
Prima zaak dus.
Als je veel boodschappen doet neem je de bon mee ter controle, bij heel weinig boodschappen neem je hem niet.
Daarnaast krijgt u bij de ijscoman ook geen bonnetje ondanks dat u een koopovereenkomst heeft. Ook de juwelier die het batterijtje van uw horloge doet geeft meestal geen bonnetje en in een snackbar idem dito.
Mastag
Dit onderwerp is al eerder aan de orde geweest.
Hier
Het CBL heeft nu een oproep gedaan aan de supermarkten om klanten alleen nog een bon mee te geven als ze erom vragen
Bron: hier
Blijkbaar is het niet verplicht. Maar omdat ik het als een bewijs van betalen zie, wil ik een kassabon. Ook om te controleren of de bedragen juist zijn aangegeven.
Blijkbaar is het niet verplicht. Maar omdat ik het als een bewijs van betalen zie, wil ik een kassabon. Ook om te controleren of de bedragen juist zijn aangegeven.
Ben zelf ook cassiere geweest, en zie dat er veel dingen mis gaan, vandaar dat ik eens ben met t de hond. wilook de bon ZELF kunnen controleren.
sonjaatje schreef op woensdag 9 jun 2010, 09:52: Dat kan toch, moet je gewoon ja antwoorden aan de kassa.
Heeft U een AIR - Miles pas? Ja,
Heeft U een BONUS kaart? Ja,
Wilt U koopzegels? Nee.
Wilt U gratis zegeltjes? Nee.
Wilt U een kassabon?
Wordt steeds gekker.
De winkelier zou dit ook zelf moeten willen verstrekken. Hoe wil hij achteraf duidelijk maken wat de klant betaald of juist niet betaald heeft. Begreep dat winkeldiefstal ernstige vormen kan aannemen. Hoe wil je je als consument verdedigen tegen beschuldigingen als je zo'n bonnetje niet hebt?
Bij mijn vragen ze dat ook altijd hoor, ik vind dat een hele goede zaak, wil je het niet zeg je nee of anders ja, scheeld een hoop papier en inkt.
Mvrgrt Nico
stofzuigers
Het lijkt me handig om over deze kwestie appie happie in rechte te betrekken. Waarschijnlijk zal de rechter uitspreken, dat de super op basis van redelijkheid en billijkheid altijd een kassabon moet verstrekken. Wat we dus nu missen is een consument die de handschoen oppakt.
Met vriendelijke groet, ReadAC.
Ik zie het probleem niet zo.
Vroeger ergerde ik me altijd als ik een winkelwagentje uit het rek nam, en eerst naar de vuilnisbak moest rijden om een berg kassabonnen uit het wagentje te gooien.
En je hebt zelf de keus of je wel of geen bon wilt.
Ik vraag de bon alleen maar als ik veel boodschappen heb gedaan, want dan wil ik het toch wel even controleren.
Scheelt inderdaad een heleboel papier en inkt.
Cassandra
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Krimpflatie
Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.] Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer