AJ
door AJV Aug 19, 2018 om 12:19
Winkels & webshops

Keller Sports & Klarna

Mijn vriend krijgt via Klarna.nl aanmaningen toegestuurd voor een premium lidmaatschap van Keller Sports waar hij nooit om gevraagd heeft. Wat blijkt nu achteraf. Hij bestelde daar ooit sportschoenen en kreeg er 'gratis' een lidmaatschap bij. Een jaar later verlengen ze deze 'service' automatisch zonder je daarvan op de hoogte te stellen en krijg je vervolgens dus aanmaningen.... voor een service waarvan je niet wist dat je 'm uberhaupt had afgenomen en ook nooit gebruik van hebt gemaakt.


Mag zoiets? Wat kunnen we hiertegen doen? Het gaat hier meer om het principe, niet om het bedrag. Maar het is leuk verdienen voor deze bedrijven als ze op deze manier hun zogenaamde services slijten. Belachelijk natuurlijk.


Hoor graag of er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben en wat ze hiertegen hebben gedaan!

15030 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - Aug 19, 2018 om 12:27
11592 Antwoorden / 15 Vragen
2

Hallo AJV ,

Een jaar later verlengen ze deze 'service' automatisch zonder je daarvan op de hoogte te stellen en krijg je vervolgens dus aanmaningen...

Het staat duidelijk op de site :

Eenvoudig te annuleren wanneer je wilt .

Het Keller Sports Premium lidmaatschap biedt u volledige flexibiliteit: als u na de 12 maanden uw lidmaatschap niet wilt verlengen, kunt u het direct opzeggen via "Mijn Account". Als u van uw Premium voordelen wilt blijven genieten hoeft u niks te doen, omdat uw lidmaatschap automatisch verlengd zal worden voor opnieuw 12 maanden.

Bron  keller-sports.nl 

Lees ook de voorwaarden m.n. art 14 , klik op de rode regel .

https://www.keller-sports.nl/content/algemene-voorwaarden/

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 19, 2018 om 12:33
7281 Antwoorden / 3 Vragen
1

En hier staan enkele revieuws:
https://www.reviewspot.nl/keller-sports

marita5
door marita5 Aug 19, 2018 om 12:38
11592 Antwoorden / 15 Vragen

@sjoppie , vreemd , ik lees daar ervaringen dat er gecommuniceerd word in het Engels , terwijl het bedrijf is gevestigd in Duitsland .

sjjoppy
door sjjoppy Aug 19, 2018 om 12:41
7281 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat is mij ook opgevallen en denk dat zij er alles aan doen om om verwarring te stichten want een e-mail in het Duits wordt kennelijk niet begrepen.

marita5
door marita5 Aug 19, 2018 om 12:59
11592 Antwoorden / 15 Vragen

@sjoppie , de klantenservice is Engelstalig ,  is alleen beschikbaar in het Engels , staat op de site onder contact .

sjjoppy
door sjjoppy Aug 19, 2018 om 13:10
7281 Antwoorden / 3 Vragen

@marita5
Ik wou alleen maar aangeven dat de vestiging in Duitsland ligt en je zou dan verwachten dat er in het Duits gecommuniceerd wordt zoals iemand in de revieuw deed en nul op het request kreeg.

marita5
door marita5 Aug 19, 2018 om 13:18
11592 Antwoorden / 15 Vragen

@sjoppie , dat is juist , dat zou ik ook denken . Maar als de mensen lezen onder contact dan zie je meteen dat het een Engelstalige klantenservice is .

sjjoppy
door sjjoppy Aug 19, 2018 om 13:31
7281 Antwoorden / 3 Vragen

@marita.
Ik vergis mij ook wel maar ja wie zich aan een ander spiegelt, spiegelt zich zacht. ;-))

edrick3
door edrick3 - Aug 19, 2018 om 13:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen
1

verlengen ze deze 'service' automatisch zonder je daarvan op de hoogte te stellen
Inderdaad, omdat ze er van uitgaan dat je de 'Voorwaarden' kunt lezen en daar kunnen ze zich dan op beroepen.
Neemt niet weg dat dit soort verlengingen een beetje de omgekeerde wereld is.
Nu dus maar wél opzeggen.

jo
door jorisw Aug 19, 2018 om 16:03
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Of het de omgekeerde wereld is hangt er maar net vanaf hoe je er naar kijkt. Als mensen bewust een lidmaatschap aangaan is het praktisch als die gewoon doorloopt. Ander zou je op dag 366 gebruik willen maken van je lidmaatschap en die is dan al beeindigd. Het is overal gebruikelijk dat een lidmaatschap doorloopt tenzij het lid zelf actie onderneemt. 
En in deze tijden van smartphones is het heel makkelijk om dit bij te houden. Gewoon in je calendar zetten dat je een lidmaatschap moet opzeggen.

edrick3
door edrick3 Aug 19, 2018 om 16:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jorisw, dat klopt als je zélf iets afgesloten hebt, maar in dit geval krijg je een gratis premium lidmaatschap en als je NIET opzegt ..... dan zit je dus aan een abonnement vast.

klarna-nl
door klarna-nl - Aug 20, 2018 om 09:02
13 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste AJV,

 

Wat jammer om te lezen dat je vriend hiervoor aanmaningen ontvangt. Omdat wij over de facturatie gaan kunnen we je alleen aanraden om hierover contact op te nemen met Keller Sports om dit te stoppen.

 

Om de factuur te kunnen bekijken en te kijken wat we voor jullie kunnen betekenen wil ik vragen of je vriend een e-mail kan sturen naar hello@klarna.nl met de betalingsomschrijving van de betreffende factuur.

 

Alvast bedankt en een fijne dag gewenst!

 

Groet, Kayleigh

r.kemperman
door r.kemperman - Aug 20, 2018 om 09:33
423 Antwoorden / 4 Vragen
1

Als ik iets probeer te bestellen bij Keller krijg ik bij het artikel de mogelijkheid om Premium aan te klikken voor 10% korting. 
Als ik die aanklik, dan krijg ik een pop-up waarin staat:
10% korting op alle producten
12 maanden lidmaatschap € 9,99
80 exclusieve merken. 
Onderaan staat (helaas in het Engels) de voorwaarden. 
Als je dus door gaat, was je gewaarschuwt. 

Persoonlijk vind ik wel dat deze voorwaarden in het Nederlands zouden moeten zijn, aangezien de rest ook in het Nederlands is

marita5
door marita5 Aug 20, 2018 om 09:40
11592 Antwoorden / 15 Vragen

@ R Kemperman , dit vond ik ook vreemd , een bedrijf gevestigd in Duitsland , maar de klantenservice is alleen beschikbaar in het Engels

tijger1
door tijger1 Aug 20, 2018 om 10:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ja, doorlezen na het woord “korting” is moeilijk.

r.kemperman
door r.kemperman Aug 21, 2018 om 11:50
423 Antwoorden / 4 Vragen

Geschreven met Klarna en deze zullen een balletje opgooien richting Keller met het verzoek om de AV te vertalen naar het Nederlands. 
Ze kunnen niets dwingen maar wel voorstellen

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Au
Autotje1 - Jul 24, 2024 om 21:43
Auto & vervoer

2e hands auto kapot met grote kosten

Maand geleden auto gekocht die binnen 24 uur mankementen vertoonde.
Garage heeft hem 'gemaakt', probleem was er echter nog steeds.
Auto heeft vervolgens een week daar gestaan was helemaal uit elkaar geweest en niets aan de hand (u kan veilig rijden mevrouwtje).
Omdat het onveilig voelde naar de officiële  dealer geweest o.a differentieel kapot totale kosten 11.000,-.
Nu moet ... Lees meer

An
Anja Sportel - Jul 25, 2024 om 17:06
Garantie & verzekeringen
Dynafix

Dynafix

Hoi.
Mijn zoon heeft in januari een nieuwe Samsung telefoon gekocht. Hij heeft hem 1 keer laten vallen in het begin helaas. Er zit een klein barstje bovenin de hoek. Hij doet het hier om enorm goed!! 
Tot ongeveer 4 weken geleden wil hij niet meer opladen. Dus waarschijnlijk ligt dit aan het oplaadpunt, hebben al heel wat laders getest.
Dynafix heeft de telefoon gehaald en wij hebb ... Lees meer

ia
iaresibel - Jul 26, 2024 om 16:07
Garantie & verzekeringen

Verzekeraar wil schade kapotte waterleiding niet dekken

Goedemiddag,

Vorige week heb ik een lekkage ontdekt nadat ik waterschade aan de muur zag. Die avond heb ik direct de hoofdkraan dichtgedraaid en de volgende ochtend een loodgieter gebeld. Hij vertelde dat de lekkage in de kruipruimte zit en dat dit ook zonder twijfel vergoed zal worden door de verzekeraar. Ik heb een schadeclaim ingedient bij de verzekeraar met de melding dat de lekka ... Lees meer