Keukenapparatuur bij ons nieuwe keuken, hoelang mogen ze daar op laten wachten.
Wij hebben in oktober een keuken besteld en deze is begin februari geplaatst. Hierover zijn wij dik tevreden.
Alleen wij hebben Siemens apparatuur besteld en de oven en inductieplaat zijn maar niet te leveren.
Het is nu 6 maanden geleden dat wij getekend hebben voor de keuken en nu is mijn vraag hoe lang mogen ze ons laten
wachten op de apparatuur. Ik had een alternatief geboden maar toen kreeg ik als antwoord dat ze die niet leveren.
Hallo Buyt62 ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/aankoop-niet-geleverd
Het is overal drama met de levering van dit soort producten. Als het er niet is, dan is het er niet. Productie en distributie lopen vast door ontbrekende onderdelen en een tekort aan containers, en tegelijkertijd zijn er meer bestellingen dan ooit geplaats omdat heel veel mensen geld overhebben na 2 jaar pandemie. Als je niet op vakantie kunt ga je het geld immers ergens anders aan uitgeven. Je bent in ieder geval niet de enige met dit probleem, al heb je daar niets aan natuurlijk.
Voor de kookplaat zou je misschien zo'n portable ding bij ikea kunnen halen ter overbrugging. Die zijn niet zo heel duur en je kunt even vooruit.
Of de vervanging kopen bij genoemd Zweeds bedrijf op kosten van de oorspronkelijke leverancier. En wie weet, dat kan zelfs Siemens fabrikaat zijn.
Daarbij zijn de kosten verhaalbaar op degene die nu afgesproken levering niet tijdig nakomt. (BW art. 7:74 en verder)
Zo werkt dat niet, Hermiet. Iemand kan niet ergens anders apparatuur gaan kopen en die kosten declareren.
De link die Marita heeft gestuurd bevat de stappen.
1. Stuur een brief als de afgesproken datum niet is nagekomen.Is er geen harde datum afgesproken, dan geldt 30 dagen na de biref.
2. Bij geen reactie of levering kan het deel van de bestelling geannuleerd worden en behoort u uw geld terug te krijgen.
3. Schakel uw rechtsbijstand of de geschillencommissie in.
Keukenboeren weten ook dat de leveringen slecht zijn. Deze zijn alleen maar slechter geworden sinds vorig jaar. Waarschijnlijk hebben ze geen harde datum afgesproken.
Hallo, niet echt vrolijkmakend vrees ik maar wij hebben op 14 mei 2021 een Siemens inductiefornuis besteld en wachten daar nog steeds op.
Contact opnemen met Siemens met vragen over levertermijnen levert niks op want men verwijst naar de leverancier. En die heeft ook geen idee.
We willen erg graag het specifieke type wat we bestelden hebben en ondernemen dus niets om de koop te ontbinden.
Maar daar zijn wel mogelijkheden voor. Wat de mogelijkheden zijn ziet u in de link van MARITA5. Succes.
Als je kijkt bij Coolblue dan zijn al die Siemens inductiefornuizen uitverkocht.
Het enige Siemens inductie fornuis van Coolblue is 'tijdelijk uitverkocht' evenals de Bosch inductie fornuizen die uit dezelfde fabriek komen. Dat is overal hetzelfde. Bij mijn leverancier komen ze af en toe binnen dus de hoop is nog niet vervlogen ;)
U bent, zoals u al kunt lezen niet de enige met dit probleem omdat door diverse redenen, Corona, transport en nu ook Ukraine reden zijn.
@MARITA5 gaf u al verwijzingen naar uitgebreide informatie wat te doen en mijn advies is om nu een brief op te stellen waarmee u de verkoper ingebreke stelt m.b.t. naleven van de koopovereenkomst en vordert dat thans binnen stel 2 weken wordt geleverd en u zich anders u genoodzaakt zult zien hetgeen niet geleverd is aan te schaffen bij een witgoedhadelaar die wel kan leveren op kosten van de verkoper van uw keuken.
Ik wijs u daarbij https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en niet op 'onbinden aankoop' om reden dat hetgeen u heeft aangekocht wel voor het grootste deel is geleverd en u wel schade leidt omdat de ook toegezegde apparatuur nog steeds niet is geleverd en er naar mijn mening wel degelijk alternatieven zijn waarbij ik niet uitsluit dat de kosten daarvan de verkoper tegenstaan. En dat is dan jammer voor de verkoper.
Zie ook deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling
Heeft u een rechtsbijstandsverzekering, schakel die dan in.
Het is geen probleem van deze keukenboer, maar een landelijk probleem.
@PANTHER22, alweer uw duit in het zakje??? Hoe dan ook is het een probleem met de keukenboer en er kunnen best alternatieven geleverd kunnen worden die dan waarschijnlijk wel duurder zijn dan in de offerte genoemd. Mogelijk zelfs hetgeen eerder is aangeboden door een andere witgoedhandelaar.
En ik ken leveranciers die dat wel degelijk kunnen, ook apparatuur van Siemens. O.a. ook een kwestie van even iets ook verder op het i-net kijken.
En het punt is en blijft dat indien (inderdaad) een andere wel het gewenste kan leveren en dat wel meerkosten betekent ten opzichte van de overeenkomst met de nu bedoelde leverancier zijn die kosten geheel volgens vigerende wetgeving te vorderenen dient hetgeen daarvoor mogelijk al is betaald dient te worden terugontvangen.
Heremietkreeft, af en toe kan ik het even niet laten.
Misschien heeft Jannieboe wat een die leveranciers van jou. Ze wacht al bijna 1 jaar op haar fornuis. En ts zit ook met smart te wachten.
En dat is m.i. toch echt niet conform de regels van deze site. Het is en blijft ter beoordeling van de vraagssteller wat hij/zij er mee doet en hebben degenen die regaren niets aan opmerkingen aan hen zoals u nu steeds weer doet. Dat tenzij er werkelijk sprake is van een aantoonbare onjuistheid!.
Prima Heremietkreeft, ik lees altijd met belangstelling je bijdrage. Ik zal deze voortaan niet meer lezen en niet meer reageren of een discussie met jou aangaan.
Geen discussie aangaan is conform de regels van deze site.
Siemens kan gewoon niet leveren, niet alleen bij deze ondernemer, maar bij alle keukenzaken.
hoe technisch ingewikkelder de apparatuur hoe lastiger het is om aan voldoende chips te komen,
dit is alleen maar met flexibiliteit van de winkel en klant op te lossen, en anders met geduld.
een alternatief zoeken is vaak lastig omdat je graag bijpassende apparatuur wil hebben.
6 maanden is lang. Het zou wel zo netjes zijn als de leverancier met een voorstel zou komen in plaats van dat van u af te wijzen. Uiteindelijk is het ook in zijn belang de zaken af te handelen en tevreden klanten te houden.
Toch geen keukensale. Wij hebben 7 maanden moeten wachten op een vaatwasser van AEG met lift. Wat blijkt hij kwam maar niet ze hadden hem gewoon aan een ander geleverd,waarschijnlijk hadden die mensen nog harder geklaagd.
Siemens maakt op deze internetpagina levereingsproblemen 'Als gevolg van de grote vraag naar onze apparaten en problemen met de verkrijgbaarheid van onderdelen bij onze toeleveranciers [...]'. Termijnen geven ze helaas niet aan.
Je hebt het bewijs geleverd dat er leveringsproblemen zijn,
Dus wat je ook doet, brieven schrijven, ingebreke stelllen of wat je nog meer kunt bedenken, heeft geen zin.
Dat is ook niet helemaal zo hoor. In de tussentijd kwam een aanbod om voor een hele schappelijke prijs een Bosch apparaat vanuit Siemens Nederland te leveren (Bosch en Siemens is hetzelfde). Maar dat apparaat week teveel af van onze keuze. Aan de bel trekken kan dus wel zin hebben, maar voor ons nu even niet.
Gezien de toestand in de wereld moeten we er misschien maar aan gaan wennen dat we niet meer alles kunnen krijgen zoals ons hartje het begeerd. De meesten van ons zijn opgegroeid in een tijd van ongekende welvaart en luxe, en dat zal even wat minder worden. Dus misschien toch verstandig om maar een apparaat te kiezen wat niet 100% aan je wensen voldoet maar wel functioneel is. Als je ziet wat er allemaal gaande is verwacht ik niet dat het weer snel allemaal normaal wordt.
Het apparaat komt wel en wij kiezen ervoor om nog wat langer te wachten.
Kan ook nog natuurlijk.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer