rh
door rhvl Nov 6, 2017 om 18:05
Winkels & webshops

Kijkshop neemt cadeaubon niet aan. Kan dat zomaar ?

Vandaag getracht iets te kopen bij de Kijkshop Zoetermeer, met een VVV cadeaubon.
De bon werd echter geweigerd omdat 'het nieuwe systeem de bon niet accepteert'
Kijkshop staat echter in het overzicht van VVV wel degelijk genoemd als acceptant van deze bonnen.
Wat zijn mijn rechten. Moet kijkshop deze bon wel of niet accepteren ?

5150 10 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Nov 6, 2017 om 18:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat zei de VVV toen je dat aan ze vroeg?

Nb. Kijkshop Zoetermeer zou 'm wel moeten accepteren...

jo
door jorisw - Nov 6, 2017 om 18:26
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De beste oplossing is ook hier: stem met je voeten. Oftewel, gun het aan een winkelier die de bon wel accepteert. Als iedereen dat doet dan werkt dat oneindig veel beter dan energie steken om te kijken wat je rechten zijn.

Misschien is er wel een leuke lokale winkelier die je kunt helpen met klandizie i.p.v. je geld te brengen bij een keten die eigendom is van een investeringsmaatschappij...

edrick3
door edrick3 - Nov 6, 2017 om 18:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je kunt een klacht indienen bij de VVV-cadeaubon organisatie.
https://www.vvvcadeaubonnen.nl/klantenservice

ne
door neodutchio - Nov 6, 2017 om 19:20
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Kijkshop Zoetermeer staat nog online bij winkels waar je het kan besteden. Hoe up to date die lijst is, geen idee. Kijkshop Deventer staat er ook bij, die is echter 8 maanden geleden al gesloten.

Wees de slimste van de 2. Kijkshop wil de bon niet accepteren, dus zijn ze ook een klant kwijt. Niet voor niets dat ze al hebben moeten inkrimpen en met deze houding zal het alleen maar erger worden.
Er zijn gelukkig zat winkels die wel klanten begroeten.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 6, 2017 om 19:43
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ze zijn een klant kwijt waar ze bijna niets aan kunnen verdienen. Vvv vraagt best een hoge commissie per bon en  ze werken al met kleine marges. Kortom een klant waar ze niet op zitten te wachten. Steeds meer ondernemers haken af bij de vvv bon.

ne
door neodutchio Nov 6, 2017 om 19:59
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Dan moeten zij zich afmelden bij VVV. Zo lang ze nog aangesloten zijn is het risico er dat mensen deze bon willen besteden.

Cookies
door Cookies - Nov 6, 2017 om 19:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bestel het online bij de Kijkshop, daar kun je die bon wel gebruiken. Vanaf 30 euro geen bezorgkosten.

reflecs
door reflecs Nov 7, 2017 om 12:11
1859 Antwoorden / 4 Vragen
Cookies
door Cookies Nov 7, 2017 om 12:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Op het moment dat ik dat antwoord gaf nog wel, had ik gecheckt. Op een andere plek lees ik nog wel:

Wanneer krijg ik geen contant geld terug na het retourneren?

Wanneer je hebt betaald met een spaarprogramma (bijv. FreeBees, VVV, een cadeaubon of met een login voor een cadeaushop van Bdankt) dan ontvang je geen contant geld retour maar de aankoopwaarde in een cadeaubon.

gerbera
door gerbera - Nov 7, 2017 om 11:34
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Het heet niet voor niets "Kijkshop" . U kunt daar maar het beste kijken en elders kopen.
omdat 'het nieuwe systeem de bon niet accepteert'
Komt aardig overeen met service die zij verlenen.

reflecs
door reflecs - Nov 7, 2017 om 12:58
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Het is of het één of het ander; ze zijn aangesloten of niet.
Zijn ze aangesloten, dan horen ze die bon aan te nemen.
Als dat met een nieuw systeem niet werkt, is dat lastig voor hun, maar dat is achter de schermen echt wel op te lossen.
Daar heeft u als klant niets mee te maken.

U kunt klagen bij het hoofdkantoor of de VVV.
Persoonlijk zou ik die bon ergens anders besteden.
En als dit tegen mij gezegd zou worden, dan zou ik er ook niet meer terugkomen. Klantgerichtheid enz. ;)

boppe1943
door boppe1943 - Nov 7, 2017 om 15:43
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Stel de vraag bij info@vvvnederland.nl

Kijkshop.nl
door Kijkshop.nl - Nov 8, 2017 om 15:20
2 Antwoorden / Vragen

Retail as we know it, is end of life” vertelde CEO Bjorn Serving 5 maanden geleden nog in de pers. En Kijkshop ook. De lancering van het nieuwe platform gaat daar verandering in brengen (zie video op kijkshop.nl). Voorafgaand aan het lanceren van ons nieuwe platform met de KijkBijMij App hebben wij de verouderde IT infrastructuur van Kijkshop moeten vervangen. Helaas zijn niet alle betaalmethoden direct goed geïmplementeerd. Oprecht sorry daarvoor!

“Het platform is nog in volle ontwikkeling. We hanteren een deploy-or-die-strategie en bevinden ons feitelijk nog in een live bèta-testfase" (bron: Twinkle). We zijn er dus nog zeker niet en hebben helaas enkele klanten moeten teleurstellen. In deze overgangsfase moeten mijn collega’s in de winkel tijdelijk individuele oplossingen vinden om mensen die willen betalen met een VVV-bon of -pas wel te kunnen helpen. We doen onze uiterste best om al onze klanten zo goed mogelijk te helpen totdat alle betaalmethoden gestandaardiseerd verwerkt kunnen worden. Gezien uw oproep is dat niet altijd gelukt en het betreurt me dat u een negatieve ervaring heeft!

Wanneer u een mailtje stuurt naar info@klantenservice t.a.v. Martine met uw telefoonnummer dan vind ik graag persoonlijk samen met u een passende oplossing.

Met vriendelijke groeten,

Martine

Kijkshop.nl
door Kijkshop.nl - Nov 8, 2017 om 15:21