Ge
door Georgie.good Aug 11, 2023 om 16:44
Winkels & webshops

Klacht over dienstverlening, service DPD pakketdienst

Hallo beste luitjes van Kassa panel

Er zit mij echt iets dwars omtrent de service en gewoon de dienstverlening bij DPD pakketservice!

Alleen afgelopen vier weken al drie klachten. Twee klachten dat producten ondans dikke stevigve verpakking gebroken afgeleverd worden waarvan een massief houten Bailinese trommel ingepakt in noppenfolie, oude kranten, kartonnen doos, grote plastiek zak, nogmaals twee lagen noppenfolie en nogmaals twee grote 120 liter vuilniszakken daaromheen. Het was bedoeld voor Oostenrijk, trommel was gebroken, de plastiek was kapot getrokken en de inhoud en krton was kletsnat, waarschijnlijk in de regen gestaan/ gelegen volgens de ontvangster uit Oostenrijk, daarbovenop verzekerd bij DPD voor €2,95- extra voor verzending! Men weigt dait netjes af te hanelen en de mevrouw in Oostenrijk te vergoeden! Tweede pakket dat binnen Nederland verstuurd was werd zonder opgaaf van reden zomaar terug gestuurd naar mij terwijl afspraak bij DPD is dat: als er een pakket niet afgeleverd kan worden dit nog eerst een tijd bij een DPD shop in de regio van de ontvanger word geleverd zodat de ontvanger alsnog het pakket kan gaan ophalen. NIET DUS, ontvangster heeft tot twee keer toe gebeld, word gewoon in de wacht gezet en niet meer beantwoord! Ik heb een klacht ingediend met het verzoek het pakket alsnog te brengen. word niet op gereageerd! Het derde pakket was een vaas maar die was zo dik ingepakt in Noppenfolie, krantenproppen, stevige doos en om alles heen een stevige vuilniszak. Kapot, hoe zij het klaar hebben gekregen mag Joost weten maar hier moet men mee gesmeten en geschopt hebben, aners kan het niet de vaas in nopenfolie zweefde in krantenproppen in de doos!, Klacht telefonisch ingediend, werd gewoon niet op gereageerd, ik kreeg te horen dat de ontvanger maar moest klagen en dat breekbare spullen niet vergoed worden. een maand daarvoor een schilderij dat gewoon verdwijnt???  Nu zal DPD echt niet de enige zijn van de pakketdienst die onbeschoft omgaan met andermans eigendom,  betsaat er  ook zoiets hebben als zorg dragen? Daar betaal je toch voor! Wat kan ik als burger doen, zijn er meer mensen met een zelfde soort van klachten en ergenissen?

3095 9 Rapporteer
Thecla58
door Thecla58 - Aug 11, 2023 om 17:06
862 Antwoorden / 3 Vragen

Vervelend voor je, maar jij ben de verzender en jij bent verantwoordelijk dat je kopers de bestellingen in goede orde ontvangen. Dus nietDPD moet de dame in Oostenrijk vergoeden, neen jij moet dat doen en daarna kun jij de schade verhalen (of proberen te verhalen) bij DPD.

Hetzelfde geldt voor het issue met de vaas. Ook hier ben jij.

Als jij alle zendingen verzekerd hebt dan moet je een beroep doen op die verzekering. De ontvangen heeft alleen een overeenkomst met jou. Dus die persoon moet bij jou klagen. Jij dient, als dat nog mogelijk is, de bestellingen opnieuw te verzenden en dan... zie eerste alinea.

Pakkerdiensten gaan over het algemeen niet erg zorgvuldig met pakketjes e.d. om. Helaas.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 11, 2023 om 18:25
7209 Antwoorden / 3 Vragen
Mabelle
door Mabelle - Aug 11, 2023 om 19:09
452 Antwoorden / 1 Vragen

Het internet staat vol met allerlei klachten over bezorgdiensten.

Kort gezegd, moet jij het geld terugstorten naar de kopers en jij kan proberen je geld terug te krijgen van DPD. Bezorgdiensten vergoeden echter niet het bedrag waar jij het voor verkocht hebt, maar waarvoor je het ooit zelf gekocht hebt.

mahadma
door mahadma - Aug 12, 2023 om 00:36
11568 Antwoorden / 51 Vragen

De verzender moet zijn artikel HUFTERPROOF inpakken, sorry, voor dit soort artikelen moet u rekening houden dat er mee gegooid en gesmeten wordt.

1paul
door 1paul - Aug 12, 2023 om 07:37
3173 Antwoorden / 0 Vragen

als verzender draag je de verantwoordelijkheid, verzekerd verzenden is aan te raden bij duurdere pakketten, volgende keer toch maar voor de iets duurdere transporten kiezen?

Ge
door Georgie.good - Aug 13, 2023 om 17:29
13 Antwoorden / 6 Vragen

Oo het pakket was hufterproof verpakt. Ik verpak nogal wat pakketten in de afgelopen jaren. Maar er zijn schijnbaar medewerkers bij DPD die ongestraft meer dan hufterig omgaan met iemand anders eigendommen dus zij die proberen hier de schuld te leggen bij mij geef ik daarin ongelijk! Vraag mij wel es af of iemand werkt of betaald krijgt om iemand de mond te snoeren? Zowel als ook de ontvangster zeggen dat het pakket goed en dik ingepakt was, dat het pakket kapot getrokken was en langdurig buiten in de regen ion in eenbadkuip vol water gelegen moet heben om de verpakking zo te beschadigen! De schuld ligt bij DPD!
Maar evengoed vriendelijk bedankt voor u reactie. Volgens mij heeft een verzenddienst ook zoiets als zorgplicht, verantwoordlijkheid! Natuurlijk probeer ik de schade te verhalen bij DPD maar zij reageren gewoon niet meer en je word in de wacht gezet waarna men niet meer reageert in de hoop dat je het opgeeft! Jammer dat sommige van u dat gedrag negeren en liever mij proberen de mond te snoeren? Nogmaals dank voor u een reactie!

Ge
door Gert Moes - Aug 14, 2023 om 11:14
12 Antwoorden / 2 Vragen

waarvoor zijn die verzekeringen dan? , hetzelde gezeik gehad ,, heb goed leren fluiten

mo
door mof - Aug 14, 2023 om 11:31
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, wat ik heb meegemaakt met PostNL: een bezorger die aangetekende stukken zelf aftekent en inde brievenbus deponeert. Daar heb ik een klacht over ingediend, de bezorger is inderdaad aangesproken, maar kwam verhaal halen bij mij aan de deur. Waarom ik niet bij hem heb geklaagd maar bij zijn baas ... Gewoon onbeschoft gedrag dus! Zelf de kantjes ervan aflopen en het probleem bij de ander neerleggen.

DHL presteert het zelfs (ik woon in een protiekflat van vier appartementen en heb een buitenbrievenbus) om een pakket gewoon op de openbare weg, op de stoep voor de algemene deur van onze portiekflat, achter te laten als geen van de vier bewoners thuis is. Was een pakket voor mijn buurman dat ik maar naar binnen heb gebracht toen thuiskwam maar dat ook iedereen anders die op straat voorbij komt had kunnen meenemen.

Vroeger was postbode een eervol beroep: verhalen over kaarten en brieven die deritg jaar onderwg waren en postbodes die in het zonnetje werden gezet wanneer ze die uiteindelijk toch nog konden bezorgen.

Tegenwoordig zijn de postbestellers eerder respectloos naar de klanten dan dienstbaar.

il
door iljaha Aug 14, 2023 om 11:44
179 Antwoorden / 3 Vragen

Nou nou, er zijn duizenden postbezorgers die integer en netjes hun werk doen. Beetje lelijk van u om "de" postbezorger weg te zetten als respectloos omdat er - net als overal - ook raddraaiers rondlopen.

agapon1951
door agapon1951 - Aug 14, 2023 om 16:05
173 Antwoorden / Vragen

DHL pakket afgegeven ter retourneren - verdwenen op afgifte punt - nooit een vergoeding gekregen - wordt met de bomen bos ingestuurd. Tweede keer paketje afgegeven in het naastliggende dorp  - bij de woning achter gelaten - via mail was het pakketje bezorgd - alleen niet op het juiste adres. DHL pakketje 123 inkt bij de deur neergezet - verdwenen - 123 inkt netjes extra zending met ecxuses enz enz
Pakketejs worden bezorgd bij mij terwijl adres een straat verder ligt, maar ook toevallig 19 als huisnummer heeft. enz enz altijd de mededeling is bezorgd - niet dus.