KLM flying blue levert product
Op 29 november heb ik op de site van KLM Flying blue een mobile projector besteld voor 14.481 miles. Ik ontvang meteen een mail dat de miles van mijn account zijn. Als ik na 2 weken nog steeds niets heb ontvangen controleer ik op de site de beschikbaarheid van het product, en dat is nog steeds te bestellen voor 14.481 miles. Op 19 december ontvang ik een email dat het product verkeerd geprijst was, ik de miles terug krijg en het product niet geleverd zal worden.
Omdat het product onder de categorie "Gadgets", tussen producten van rond de 13.000 miles staat, kon ik niet weten dat dit een verkeerde prijzing was, het is ook niet duidelijk welk merk het is waardoor je niet kun googelen naar een rieele prijs. De email, was een "no-reply"mail, maar in de mail stond een email adres van partnermaam Sparco. Een mail naar hun met een verwijzing naar (https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/prijs/de-kassa-geeft-een-hogere-prijs-aan-dan-het-prijskaartje-van-het-artikel) levert tot op heden niets op.
KLM flying blue is per mail onbereikbaar, ze reageren niet op mails die via hun site gestuur worden. Telefonisch laten ze je meer dan een half uur wachten waarna de verbinding wordt verbroken. Na terugbellen zeggen ze niet bereikbaar te zijn, terwijl ik op een doordeweekse dag, overdag bel.
In de algemene voorwaarden valt niets te lezen over "verkeerd" geprijsde artikelen.
Ik wil dat KLM Flying Blue mij alsnog de mobile project stuurt voor 14.481 airmiles en NIET voor de huidige prijs van 130.035 airmiles.
Artikel staat voor 130.035 airmiles aangeboden http://store.flyingblue.com/catalog/product/view/id/42295/s/sony-mobile-projector/
Ik zie dat deze Sony voor zo'n 350,- euro te koop is, dan kun je dus wel spreken van een overduidelijke vergissing in de "prijs" en dan hoeft een shop niet te leveren. https://tweakers.net/pricewatch/1162617/sony-mp-cd1-mobile-projector.html
Je hebt dus zeker geen recht op levering.
U zult dan toch echt bij de KLM moeten zijn met deze klacht. Als vrijwillige vraagbeantwoorders kunnen wij niets voor u doen (lijkt mij) dan boven genoemd adviseren.
Houd er rekening mee dat indien er echt sprake was van ren grote fout u geen rechten heeft.
(@N.. is mijn net voor, ik keek eerst even of de site wel ok is.)
Dat kun je nu wel willen, maar ik geef je geen kans.
Als er sprake is van een duidelijke vergissing in de prijsstelling - zoals hier m.i. het geval is - dan hoeft de verkoper niet te leveren. En dat staat ook in de door jou aangehaalde link van de consumentenbond.
Dit verschil is zo groot, dat dit overduidelijk een prijsfout is, zelfs dik onder de inkoopprijs. Dus u heeft geen been om op te staan. Uw "wil" is nui even geen "wet".
Bedankt voor jullie reactes en ik ben het helemaal met jullie eens dat als ik had kunnen weten dat het een fout was ik geen rechten heb, echter er stond en staat nog steeds niet op dat het een SONY apparaat is, er staat alleen een nummer. Daarbij komt dat het destijds tussen memoriesticks van 13.000 miles stond waardoor ik ervan overtuigd was dat ook een echte gadget is.
Het gaat mij niet zo zeer erom dat ik dit product hoe dan ook voor dit aantal milies wil hebben, maar KLM en KLM Flying BLue blinken al jaren uit is zeer slechte klanten service. Als je Gold member bent helpen ze je telefonisch best goed. Val je om wat voor redenen weer een keer een stap terug ben je ineens niets meer voor ze. Dat stoort mij het meeste aan deze club.
Desondanks geld onderstaande ook voor hun:
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/prijs/de-kassa-geeft-een-hogere-prijs-aan-dan-het-prijskaartje-van-het-artikel
Nog maar een keertje dan: in die link staat duidelijk aangegeven dat als er sprake is van een duidelijke fout er niet geleverd hoeft te worden.:
De webwinkel wil je het bestelde product niet voor de getoonde prijs leveren, omdat er een foute prijs was vermeld.
Als je bestelling is bevestigd mag je ervan uitgaan dat de prijs op de website klopt. Maar ook hiervoor geldt dat dit anders ligt als je redelijkerwijs kon weten dat die prijs niet kan kloppen, bijvoorbeeld als de prijs die op de website staat veel te laag is. Dan had je kunnen weten dat de verkoper een foutieve prijs heeft aangegeven (kennelijke vergissing)
.....echter er stond en staat nog steeds niet op dat het een SONY apparaat is, er staat alleen een nummer.......
Dan toch maar eens goed kijken. Welk woord zie je staan in deze link? Juist ja...
http://store.flyingblue.com/catalog/product/view/id/42295/s/sony-mobile-projector/
Sony staat overigens ook op de afbeelding vermeld.
Voor dat aantal miles kun je nog niet eens een waardebon van Ikea lopen voor €25. Laat staan een mobile projector,
Je kunt wel veel willen, maar kunnen krijgen is wat anders.
Wat heeft het voor nut om aan Flying blue mee te doen als je je toch maar zit te ergeren, De service, de klantenservice, nu weer de miles.
Stop er mee, dan heb je rust.
Deze site is niet van de KLM. Wij kunnen dus niet aan uw eis voldoen, daarvoor moet u toch echt bij de KLM zijn.
Anders dan @tijger1 ga ik niets doorgeven.
Goed argument.... dus als je iets niet weet dan heb je ineens meer rechten dan wanneer je het wel weet?
Bedankt voor jullie reactes en ik ben het helemaal met jullie eens dat als ik had kunnen weten dat het een fout was ik geen rechten heb, echter er stond en staat nog steeds niet op dat het een SONY apparaat is, er staat alleen een nummer. Daarbij komt dat het destijds tussen memoriesticks van 13.000 miles stond waardoor ik ervan overtuigd was dat ook een echte gadget is.
Ik weet vanaf nu helemaal niets meer. Mijn naam is haas.;-))
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer