Koffers besteld met een korting van 99% die op de koffershop site werd aangegeven en worden niet geleverd.
Wij hebben op de koffershop.nl koffers besteld en er stond 99% korting bij waardoor we maar € 3,- hoefde te betalen en dan nog verzend kosten die erbij kwam.
natuurlijk was het te mooi om waar te zijn, maar ipv dat we een reactie hadden verwacht van de leverancier, stuurde ze gewoon zonder enig bericht of contact het geld weer terug! Kunnen we hier wat mee doen?
Topantwoord
[edit - redactie], natuurlijk niet.
Als een kind kan snappen dat het niet klopt hoeven ze niet te leveren. 99% korting niet leveren voor het bedrsg wsnt kan niet kloppen 9,9% = wel leveren wsnt 10% korting kan heel goed kloppen.
Op de webshop checker staat KLIK HIER
Maar u geloofd dus ècht dat zo'n koffer voor € 3,00 zou kunnen kopen?
Je kan op je tien tenen natellen dat dit niet klopt, van € 458 voor € 3 never nooit kan kloppen.
Zelfs een rechter zal u nooit gelijk geven (denk even aan het Otto-arrest) voor deze kennelijke/opzettelijke fout.
Voor die € 3,00 en dan nog incl verzendkosten en btw kunt u nooit een koffer van € 458 verwachten.
Dat is geweldig van de leverancier, om het gestorte geld terug te sturen. Vanavond nog (alweer) op het nieuws: een dropshipper heeft op zijn site (zonder k.v.k. nummer, zonder telefoon nummer en zonder emailadres) een 'aanbieding' kussens op de site. Leken prachtig. Werd ook ontvangen, alleen, men werd wel bij de neus genomen: mini kussentjes, zo groot als een Ø 5cm. Zo iemand zit zich echt, in zijn hobbykamer, te verkneuteren. En te innen. Als "wij" nu eerst eens, alvorens te bestellen, even zo'n site verder te onderzoeken op zaken, zoals bovenstaand genoemd, of ze dat hebben, contact etc. Het is al duizende keren geschreven: als iets te mooi is om waar te zijn is het dat ook. En dat weet u natuurlijk ook, @ martin vink. Maar nee, hier kunt u niets mee (doen). Maar zelfs dat weet u.
Wat hebben dropshippers hiermee te maken? Deze shop is helemaal geen dropshipper. Gewoon een foutje op hun site.
Ook hier maar eens: draai het eens om. Als jij op je werk een tikfout maakt die een flinke kostenpost zou veroorzaken, betaal je dan uit eigen zak het verschil?
Gelukkig maar dat fouten maken mag. Ook al denken sommige personen daar anders over. Ik hoop dat binnenkort uw huis te koop komt te staan. En dan per ongeluk geen €450.000 neerzetten maar €450,000. Mooi koopje voor €450.
Wat u in het geval van de koffers kan doen is heel simpel: niets. Het enige recht dat u had is het terug ontvangen van het geld en dat is gebeurd. U hebt geen recht op de koffers, u hebt geen recht op compensatie, u hebt geen recht op korting.
Hoe dan ook, bij je voorbeeld staat er, na de komma toch een 0 teveel.Kortom, dat is geen te vergelijken bedrag.
Wie zegt dat er maar 2 cijfers achter de komma mogen? Brandstof gaat ook met 3 cijfers achter de komma en bij energie zelfs 5.
Daarbij, de prijs van de koffers klopt ook niet. 1% van €458 is €4,58 en geen €3,00.
Het gaat er om dat er bij een overduidelijke fout maar 1 recht is: je geld terug krijgen.
Nee, daar kunnen jullie niets mee doen. Het is voor iedereen, dus ook voor jullie, een overduidelijke fout en in zo'n geval hoeft een shop niet te leveren. En je hebt een reactie gehad van de leverancier, want ze hebben jullie geld terug gestort.
Natuurlijk was het te mooi om waar te zijn en je hebt ze waarschijnlijk ook alleen maar besteld omdat ze juist maar 3 euro waren. Even een slaatje uit slaan.
Je had een reactie van de leverancier verwacht maar andersom had je ze ook even kunnen melden dat de prijs verkeerd stond, was wel zo netjes geweest. De pot verwijt de ketel.
U wist al dat de advertentie niet kloppend zou zijn maar u heeft geen soort van excuusmail ontvangen en dat steekt want degene die een fout maakt dient ook excuus aan te bieden. Tot levering kunt u de webwinkel niet dwingen dat weet u zelf ook wel maar u heeft blijkbaar gedacht er toch een voordeel uit te halen omdat de verkoper u vanwege het niet leveren hevig gedupeerd heeft en u op de één of andere manier tegemoet dient te komen.
In de vraag geeft u zelf het antwoord al 'het was te mooi om waar te zijn' op naar het volgende "koopje"........
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer