Ma
door Martin Vink May 12, 2023 om 21:17
Winkels & webshops
Koffers besteld met een korting van 99% die op de koffershop site werd aangegeven en worden niet geleverd.

Koffers besteld met een korting van 99% die op de koffershop site werd aangegeven en worden niet geleverd.

Wij hebben op de koffershop.nl koffers besteld en er stond 99% korting bij waardoor we maar € 3,- hoefde te betalen en dan nog verzend kosten die erbij kwam.
natuurlijk was het te mooi om waar te zijn, maar ipv dat we een reactie hadden verwacht van de leverancier, stuurde ze gewoon zonder enig bericht of contact het geld weer terug! Kunnen we hier wat mee doen?

6939 15 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

ju
door juliomariner - May 12, 2023 om 21:26
1375 Antwoorden / 2 Vragen
12

[edit - redactie], natuurlijk niet. 
Als een kind kan snappen dat het niet klopt hoeven ze niet te leveren. 99% korting niet leveren voor het bedrsg wsnt kan niet kloppen 9,9% = wel leveren wsnt 10% korting kan heel goed kloppen.

mahadma
door mahadma - May 12, 2023 om 21:26
11716 Antwoorden / 52 Vragen
1

Op de webshop checker staat KLIK HIER

M
aar u geloofd dus ècht dat zo'n koffer voor € 3,00 zou kunnen kopen?
Je kan op je tien tenen natellen dat dit niet klopt, van € 458 voor € 3 never nooit kan kloppen.
Zelfs een rechter zal u nooit gelijk geven (denk even aan het Otto-arrest) voor deze kennelijke/opzettelijke fout.
Voor die € 3,00 en dan nog incl verzendkosten en btw kunt u nooit een koffer van € 458 verwachten.

tenormin
door tenormin - May 12, 2023 om 21:56
16933 Antwoorden / 108 Vragen
2

Dat is geweldig van de leverancier, om het gestorte geld terug te sturen. Vanavond nog (alweer) op het nieuws: een dropshipper heeft op zijn site (zonder k.v.k. nummer, zonder telefoon nummer en zonder emailadres) een 'aanbieding' kussens op de site. Leken prachtig. Werd ook ontvangen, alleen, men werd wel bij de neus genomen: mini kussentjes, zo groot als een Ø 5cm. Zo iemand zit zich echt, in zijn hobbykamer, te verkneuteren. En te innen. Als "wij" nu eerst eens, alvorens te bestellen, even zo'n site verder te onderzoeken op zaken, zoals bovenstaand genoemd, of ze dat hebben, contact etc. Het is al duizende keren geschreven: als iets te mooi is om waar te zijn is het dat ook. En dat weet u natuurlijk ook, @ martin vink. Maar nee, hier kunt u niets mee (doen). Maar zelfs dat weet u.

Mabelle
door Mabelle May 13, 2023 om 07:29
596 Antwoorden / 1 Vragen

Wat hebben dropshippers hiermee te maken? Deze shop is helemaal geen dropshipper. Gewoon een foutje op hun site.

rj
door rjw - May 12, 2023 om 22:15
3368 Antwoorden / 5 Vragen
1

Ook hier maar eens: draai het eens om. Als jij op je werk een tikfout maakt die een flinke kostenpost zou veroorzaken, betaal je dan uit eigen zak het verschil?

ne
door neodutchio - May 12, 2023 om 22:26
5245 Antwoorden / 12 Vragen
1

Gelukkig maar dat fouten maken mag. Ook al denken sommige personen daar anders over. Ik hoop dat binnenkort uw huis te koop komt te staan. En dan per ongeluk geen €450.000 neerzetten maar €450,000. Mooi koopje voor €450. 

Wat u in het geval van de koffers kan doen is heel simpel: niets. Het enige recht dat u had is het terug ontvangen van het geld en dat is gebeurd. U hebt geen recht op de koffers, u hebt geen recht op compensatie, u hebt geen recht op korting.

tenormin
door tenormin May 12, 2023 om 23:03
16933 Antwoorden / 108 Vragen

Hoe dan ook, bij je voorbeeld staat er, na de komma toch een 0 teveel.Kortom, dat is geen te vergelijken bedrag.

ne
door neodutchio May 12, 2023 om 23:20
5245 Antwoorden / 12 Vragen

Wie zegt dat er maar 2 cijfers achter de komma mogen? Brandstof gaat ook met 3 cijfers achter de komma en bij energie zelfs 5.
Daarbij, de prijs van de koffers klopt ook niet. 1% van €458 is €4,58 en geen €3,00.
Het gaat er om dat er bij een overduidelijke fout maar 1 recht is: je geld terug krijgen.

Mabelle
door Mabelle - May 13, 2023 om 07:31
596 Antwoorden / 1 Vragen
2

Nee, daar kunnen jullie niets mee doen. Het is voor iedereen, dus ook voor jullie, een overduidelijke fout en in zo'n geval hoeft een shop niet te leveren. En je hebt een reactie gehad van de leverancier, want ze hebben jullie geld terug gestort.

Gr
door Grunn1 - May 13, 2023 om 09:54
1427 Antwoorden / 18 Vragen
2

Natuurlijk was het te mooi om waar te zijn en je hebt ze waarschijnlijk ook alleen maar besteld omdat ze juist maar 3 euro waren. Even een slaatje uit slaan.
Je had een reactie van de leverancier verwacht maar andersom had je ze ook even kunnen melden dat de prijs verkeerd stond, was wel zo netjes geweest. De pot verwijt de ketel.

ro
door ronny530 - May 13, 2023 om 09:55
2886 Antwoorden / 41 Vragen
2

U wist al dat de advertentie niet kloppend zou zijn maar u heeft geen soort van excuusmail ontvangen en dat steekt want degene die een fout maakt dient ook excuus aan te bieden. Tot levering kunt u de webwinkel niet dwingen dat weet u zelf ook wel maar u heeft blijkbaar gedacht er toch een voordeel uit te halen omdat de verkoper u vanwege het niet leveren hevig gedupeerd heeft en u op de één of andere manier tegemoet dient te komen.

Ge
door GeeJee - May 13, 2023 om 11:11
15 Antwoorden / Vragen
1

Uw vraag: Kunnen we hier wat mee doen?  

U kunt blij zijn dat u de 3,00 hebt teruggekregen.

Analoog
door Analoog - May 13, 2023 om 13:09
142 Antwoorden / Vragen
1

In de vraag geeft u zelf het antwoord al 'het was te mooi om waar te zijn' op naar het volgende "koopje"........

mo
door mof - May 15, 2023 om 12:03
3620 Antwoorden / 3 Vragen
0

U zegt t zelf al. Te mooi om waar te zijn. U heeft uw geld terug. Leef lekker verder!

ha
door harrybre - May 15, 2023 om 13:54
240 Antwoorden / Vragen
0

Het is weer opvallend: een Ollander, die exact zijn vermeende rechten denkt te kennen (maar nooit de verplichtingen) .
Als er IETS over intenet-aankopen bekend is, is het wel dat duidelijk verkeerde prijsinfomatie niet nagekomen hoeft te worden, het Otto-arrest.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 15, 2023 om 16:18
2255 Antwoorden / Vragen
0

Natuurlijk kunt u "wat doen", het is uw goed recht ergens een zaak van te maken. De vraag is natuurlijk of dat zinvol is en dát denk ik niet.

ma
door marleenvanh - May 15, 2023 om 19:46
462 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het is duidelijk een fout 99% korting en je hebt je geld terug. NIET ZO ZEUREN DUS!!

he
door henri_b - May 17, 2023 om 21:03
27 Antwoorden / 0 Vragen
0

U moet wel erg simpel van geest zijn om te geloven dat u producten kunt kopen met 99% korting.
Dit kan alleen maar óf een vergissing, óf nep zijn.
Netjes dat het 'aankoopbedrag' onverwijld werd teruggestort!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer