Ma
door Martin Vink May 12, 2023 om 21:17
Winkels & webshops
Koffers besteld met een korting van 99% die op de koffershop site werd aangegeven en worden niet geleverd.

Wij hebben op de koffershop.nl koffers besteld en er stond 99% korting bij waardoor we maar € 3,- hoefde te betalen en dan nog verzend kosten die erbij kwam.
natuurlijk was het te mooi om waar te zijn, maar ipv dat we een reactie hadden verwacht van de leverancier, stuurde ze gewoon zonder enig bericht of contact het geld weer terug! Kunnen we hier wat mee doen?

6720 15 Rapporteer

Topantwoord

ju
door juliomariner - May 12, 2023 om 21:26
1329 Antwoorden / 2 Vragen

[edit - redactie], natuurlijk niet.
Als een kind kan snappen dat het niet klopt hoeven ze niet te leveren. 99% korting niet leveren voor het bedrsg wsnt kan niet kloppen 9,9% = wel leveren wsnt 10% korting kan heel goed kloppen.

mahadma
door mahadma - May 12, 2023 om 21:26
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Op de webshop checker staat KLIK HIER

M
aar u geloofd dus ècht dat zo'n koffer voor € 3,00 zou kunnen kopen?
Je kan op je tien tenen natellen dat dit niet klopt, van € 458 voor € 3 never nooit kan kloppen.
Zelfs een rechter zal u nooit gelijk geven (denk even aan het Otto-arrest) voor deze kennelijke/opzettelijke fout.
Voor die € 3,00 en dan nog incl verzendkosten en btw kunt u nooit een koffer van € 458 verwachten.

tenormin
door tenormin - May 12, 2023 om 21:56
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Dat is geweldig van de leverancier, om het gestorte geld terug te sturen. Vanavond nog (alweer) op het nieuws: een dropshipper heeft op zijn site (zonder k.v.k. nummer, zonder telefoon nummer en zonder emailadres) een 'aanbieding' kussens op de site. Leken prachtig. Werd ook ontvangen, alleen, men werd wel bij de neus genomen: mini kussentjes, zo groot als een Ø 5cm. Zo iemand zit zich echt, in zijn hobbykamer, te verkneuteren. En te innen. Als "wij" nu eerst eens, alvorens te bestellen, even zo'n site verder te onderzoeken op zaken, zoals bovenstaand genoemd, of ze dat hebben, contact etc. Het is al duizende keren geschreven: als iets te mooi is om waar te zijn is het dat ook. En dat weet u natuurlijk ook, @ martin vink. Maar nee, hier kunt u niets mee (doen). Maar zelfs dat weet u.

Mabelle
door Mabelle May 13, 2023 om 07:29
427 Antwoorden / 1 Vragen

Wat hebben dropshippers hiermee te maken? Deze shop is helemaal geen dropshipper. Gewoon een foutje op hun site.

rj
door rjw - May 12, 2023 om 22:15
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Ook hier maar eens: draai het eens om. Als jij op je werk een tikfout maakt die een flinke kostenpost zou veroorzaken, betaal je dan uit eigen zak het verschil?

ne
door neodutchio - May 12, 2023 om 22:26
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Gelukkig maar dat fouten maken mag. Ook al denken sommige personen daar anders over. Ik hoop dat binnenkort uw huis te koop komt te staan. En dan per ongeluk geen €450.000 neerzetten maar €450,000. Mooi koopje voor €450.

Wat u in het geval van de koffers kan doen is heel simpel: niets. Het enige recht dat u had is het terug ontvangen van het geld en dat is gebeurd. U hebt geen recht op de koffers, u hebt geen recht op compensatie, u hebt geen recht op korting.

tenormin
door tenormin May 12, 2023 om 23:03
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Hoe dan ook, bij je voorbeeld staat er, na de komma toch een 0 teveel.Kortom, dat is geen te vergelijken bedrag.

ne
door neodutchio May 12, 2023 om 23:20
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Wie zegt dat er maar 2 cijfers achter de komma mogen? Brandstof gaat ook met 3 cijfers achter de komma en bij energie zelfs 5.
Daarbij, de prijs van de koffers klopt ook niet. 1% van €458 is €4,58 en geen €3,00.
Het gaat er om dat er bij een overduidelijke fout maar 1 recht is: je geld terug krijgen.

Mabelle
door Mabelle - May 13, 2023 om 07:31
427 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, daar kunnen jullie niets mee doen. Het is voor iedereen, dus ook voor jullie, een overduidelijke fout en in zo'n geval hoeft een shop niet te leveren. En je hebt een reactie gehad van de leverancier, want ze hebben jullie geld terug gestort.

Gr
door Grunn1 - May 13, 2023 om 09:54
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Natuurlijk was het te mooi om waar te zijn en je hebt ze waarschijnlijk ook alleen maar besteld omdat ze juist maar 3 euro waren. Even een slaatje uit slaan.
Je had een reactie van de leverancier verwacht maar andersom had je ze ook even kunnen melden dat de prijs verkeerd stond, was wel zo netjes geweest. De pot verwijt de ketel.

ro
door ronny530 - May 13, 2023 om 09:55
2786 Antwoorden / 41 Vragen

U wist al dat de advertentie niet kloppend zou zijn maar u heeft geen soort van excuusmail ontvangen en dat steekt want degene die een fout maakt dient ook excuus aan te bieden. Tot levering kunt u de webwinkel niet dwingen dat weet u zelf ook wel maar u heeft blijkbaar gedacht er toch een voordeel uit te halen omdat de verkoper u vanwege het niet leveren hevig gedupeerd heeft en u op de één of andere manier tegemoet dient te komen.

Ge
door GeeJee - May 13, 2023 om 11:11
15 Antwoorden / Vragen

Uw vraag: Kunnen we hier wat mee doen?

U kunt blij zijn dat u de 3,00 hebt teruggekregen.

Analoog
door Analoog - May 13, 2023 om 13:09
137 Antwoorden / Vragen

In de vraag geeft u zelf het antwoord al 'het was te mooi om waar te zijn' op naar het volgende "koopje"........

mo
door mof - May 15, 2023 om 12:03
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U zegt t zelf al. Te mooi om waar te zijn. U heeft uw geld terug. Leef lekker verder!

ha
door harrybre - May 15, 2023 om 13:54
240 Antwoorden / Vragen

Het is weer opvallend: een Ollander, die exact zijn vermeende rechten denkt te kennen (maar nooit de verplichtingen) .
Als er IETS over intenet-aankopen bekend is, is het wel dat duidelijk verkeerde prijsinfomatie niet nagekomen hoeft te worden, het Otto-arrest.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 15, 2023 om 16:18
2071 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk kunt u "wat doen", het is uw goed recht ergens een zaak van te maken. De vraag is natuurlijk of dat zinvol is en dát denk ik niet.

ma
door marleenvanh - May 15, 2023 om 19:46
452 Antwoorden / 1 Vragen

Het is duidelijk een fout 99% korting en je hebt je geld terug. NIET ZO ZEUREN DUS!!

he
door henri_b - May 17, 2023 om 21:03
27 Antwoorden / 0 Vragen

U moet wel erg simpel van geest zijn om te geloven dat u producten kunt kopen met 99% korting.
Dit kan alleen maar óf een vergissing, óf nep zijn.
Netjes dat het 'aankoopbedrag' onverwijld werd teruggestort!