oo
door oostdeugd Aug 3, 2011 om 18:57
Winkels & webshops

Koffiepads

Waarom verkopen c1000 en de jumbo geen koffiepads van douwe engberts meer?

4090 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de C1000 in mijn woonplaats stond bij het schap dat er onderhandelingen gaande waren over een betere prijs tussen c1000 en DE.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 19:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

gladdeharry schreef op woensdag 3 aug 2011, 19:29: Bij de C1000 in mijn woonplaats stond bij het schap dat er onderhandelingen gaande waren over een betere prijs tussen c1000 en DE.

Bij de mijne ook.
De koffieboeren en de C1000 hebben weer eens ruzie over de prijs en de schapruimte.
C1000 heeft immers steeds vaker huismerk, en dat gaat ten koste van de ruimte voor de a merken zoals DE.

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 20:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja ze zijn dus ook knap omhoog gegaan met de prijs, ik zag ze in de aanbieding bij AH. Ik heb dus voor een ander merk gekozen haal ze nu bij de Aldi

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 20:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het antwoord is al gegeven nl. een centen kwestie .

Veel huismerken worden gefabriceerd in de fabrieken van de A-merken , het produkt is identiek alleen het etiket en de prijs is anders .

Ik proef geen verschil tussen de pads van DE en die van de Jumbo .

Hoe dan ook pads zijn altijd veel duurder dan gewone koffie , daarom vraag ik mij wel eens af : waarom zijn er geen pads die je zelf kan vullen , met een maatschepje voor de juiste hoeveelheid kan je je eigen melange samenstellen .

Hans

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 20:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

snah schreef op woensdag 3 aug 2011, 20:15:

Hoe dan ook pads zijn altijd veel duurder dan gewone koffie , daarom vraag ik mij wel eens af : waarom zijn er geen pads die je zelf kan vullen , met een maatschepje voor de juiste hoeveelheid kan je je eigen melange samenstellen .

Hans

Dat heet espressomachine. Dan heb je meteen goede koffie ipv die Senseo prut. En een gigantische keuze aan soorten koffie die je in iedere gewenste smaakmkan mengen, zelf of bij de koffiespeciaalzaak.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een espressomachine is toch anders dan een senseomachine , een grote kop koffie kan wel bij een senseo .

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 21:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat koffiepads van A merken hetzelfde smaken als die van huismerken is naar mijn mening echt onjuist.
Ook al worden de pads in een fabriek gemaakt waar ook A merken gemaakt worden, ze heben toch een hele andere samenstelling qua koffie.
Ik proef wel degelijk verschil.
Er is zijn trouwens wel herbruikbare pads te koop waar je zelf de koffie in kan doen en dus naar eigen sterkte de koffie kan zetten.
Deze is echter van plastic, te koop bij o.a blokker maar schijnt niet zo goed voor het apparaat te zijn.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 21:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

De inkooporganisatie van Jumbo en C1000 heet 'Bijeen'. DE had de inkoopprijzen verhoogd i.v.m. stijgende grondstofprijzen. Deze waren echter zo hoog, dat Bijeen DE boycotte om de inkoopprijs naar beneden te krijgen. Dit is uiteindelijk gelukt, wat dus ook in het voordeel van de klant is.
Bijeen had ook niets kunnen doen en gewoon de veel duurdere prijs kunnen doorberekenen aan de klant. En dan krijg je weer geklaag dat alles zo duur is.....nu is er geklaag dat de rekken leeg zijn.

Vanaf donderdag 4 augustus is het DE merk bij beide winkels weer bestelbaar en kan iedereen zijn DE koffie weer drinken.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2011 om 00:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor de geïnteresseerde van dit produkt.

Gebruik dan alleen de expreso want je kunt de koffie niet doseren op de hoeveelheid omdat anders je apparaat (ik bedoel senseo) kapot gaat.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2011 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste snah, van Melita verkopen ze padfilters die je zelf kunt vullen met koffie.
Kijk even bij Blokker of Markskramer en lees goed wat er op de verpakking staat.
m.vr.gr.

snah schreef op woensdag 3 aug 2011, 20:15: Het antwoord is al gegeven nl. een centen kwestie .

Veel huismerken worden gefabriceerd in de fabrieken van de A-merken , het produkt is identiek alleen het etiket en de prijs is anders .

Ik proef geen verschil tussen de pads van DE en die van de Jumbo .

Hoe dan ook pads zijn altijd veel duurder dan gewone koffie , daarom vraag ik mij wel eens af : waarom zijn er geen pads die je zelf kan vullen , met een maatschepje voor de juiste hoeveelheid kan je je eigen melange samenstellen .

Hans

ve
door verwijderd - Aug 5, 2011 om 11:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

snah schreef op woensdag 3 aug 2011, 20:48: Een espressomachine is toch anders dan een senseomachine , een grote kop koffie kan wel bij een senseo .

Met een espressomachine kan je ook gewoon grote koppen koffie maken. Is slechts een kwestie van de juiste hoeveelheid koffie en water. Ikzelf zet altijd voor mezelf uit 7 gram koffie een espresso of ristretto, terwijl ik voor mijn vrouw een mok vol slappe koffie maak uit dezelfde hoeveelheid koffie.... Je hebt het helemaal zelf in de hand.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2011 om 12:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag koffiepads van de c1000-basis gehaald. betaald 2,09 euro... ik meen een paar weken terug nog 1,89 of 1,79 betaald te hebben...

(Het is gewoon de normale DE koffiepad koffie maar dan in een c1000-basis variant!)

ve
door verwijderd - Nov 7, 2011 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

bocaj67 schreef op maandag 7 nov 2011, 12:10: Vandaag koffiepads van de c1000-basis gehaald. betaald 2,09 euro... ik meen een paar weken terug nog 1,89 of 1,79 betaald te hebben...

(Het is gewoon de normale DE koffiepad koffie maar dan in een c1000-basis variant!)

Dat is echt niet zo.
Een vriend van mij werkt bij DE in Utrecht bij de produktie van koffie.
Er worden wel andere merken gemaakt, bv Kanis en Gunnik, ook B merken,maar dat is een mindere kwaliteit dan van DE.
Er wordt koffiebonen van mindere kwaliteit voor gebruikt.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2011 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

cococat schreef op maandag 7 nov 2011, 12:51:
bocaj67 schreef op maandag 7 nov 2011, 12:10: (Het is gewoon de normale DE koffiepad koffie maar dan in een c1000-basis variant!)

Dat is echt niet zo.
Een vriend van mij werkt bij DE in Utrecht bij de produktie van koffie.
Er worden wel andere merken gemaakt, bv Kanis en Gunnik, ook B merken,maar dat is een mindere kwaliteit dan van DE.
Er wordt koffiebonen van mindere kwaliteit voor gebruikt.

Toch verschil? Nou uw vriend kan het weten want hij werkt daar.
Maar persoonlijk proef ik geen verschil.
Trouwens het prijsverschil moet ergens vandaan komen en alleen de verpakking zal niet genoeg zijn.

Zo zie je maar dat smaken verschillen. Ik vind zelfs de pads van 'Paco' te drinken terwijl ik de snelfilter niet lekker vindt!