Koopzegels AH
AH heeft de uitgifte van koopzegels stop gezet met als argument het hand tot hand contact zo veel mogelijk te beperken.Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar achteraf koopzegels kopen is nu ook niet meer mogelijk omdat het dan te druk wordt bij de bali met mensen die zegels met de bewaarde kassabonnen willen kopen. Dit vind ik een non- argument vanwege de volgende redenen:
1. Als het druk in de winkels is dan sluit men de winkels toch ook niet,
2. Digitaal sparen van koopzegels is niet mogelijk, bij andere acties kan men wel digitaal zegels sparen,
3. Men kan bepaalde tijdstippen bepalen waarop men met oude kassabonnen alsnog koopzegels kan kopen,
4. Bij online aankopen kan men normaliter binnen 2 maanden na aankoop met de factuur alsnog naar de winkel gaan om koopzegels te halen.
Doordat ik nu geen koopzegels kan halen mis ik voor de afgelopen maand minstens € 6,-- aan extra bonus van de koopzegels. Geen groot bedrag maar het steekt me dat AH daar geen oplossing voor heeft bedacht, niet alleen voor mij maar ook voor al die andere fanatieke spaarders van koopzegels.
Hoe kan AH op andere gedachten worden gebracht om soepel om te gaan met het alsnog kopen van koopzegels?
Ja, niet echt een groot probleem.
De maatregel zelf was natuurlijk overdreven, om niet te zeggen doorgeslagen, maar eenmaal die beslissing genomen kon men niet meer terug. Dat hand tot hand contact nodig zou zijn of geriskeerd zou worden bij de verkoop van de zegels is namelijk een denkfout.
Die zegels kunnen gewoon neergelegd worden, bij de boodschappen. Die 10, 20, 30 artikelen per klant gaan immers ook gewoon door de handen van de scannende kassamedewerker. Dan kunnen die zegels er ook wel bij.
Foutje van AH.
En de spaarkaarten die ingeleverd worden dan?
Het is geen noodzaak die spaarkaarten tijdens de crisis in te leveren en het instellen van die regel (inleveren spaarkaarten opschorten) vermindert niet noodzakelijk winkelbezoek en contact met medewerkers. Een logische maatregel als je toch al een andere maatregel (geen koopzegels meer) hebt ingesteld.
Topantwoord
Halo TasjaFleur ,
Wat èèn wereldprobleem .
Waarom kan ik geen koopzegels meer kopen?
Achteraf kun je de koopzegels ook niet kopen. Dit geldt ook voor klanten die online hun boodschappen hebben gedaan. Wat we willen voorkomen is dat in de winkel opstoppingen ontstaan omdat veel klanten met hun bonnetjes en/of facturen naar de winkel komen voor de koopzegels. We gaan weer verder met koopzegels, zodra het weer kan.
Precies daarop heb ik gereageerd. En wat vind je van mijn argumenten?
Argumenten van u voor € 6,- is voor mij niet de moeite waard . 1) Om drukte in de winkels te beperken zijn ook al regels voor . 2) Digitaal sparen van koopzegels is niet mogelijk , tja u kunt geen ijzer met handen breken . 3 ) Men kan bepaalde tijdstippen bepalen , alsof ze daar de tijd voor hebben . 4 ) Dit is geen normale situatie meer , dus begrip opbrengen van uw kant zou al een oplossing zijn . Het is overigens niet mogelijk om kassabonnen te bewaren om op een later moment hier mee koopzegels aan te schaffen ,
Uw argumenten snijden geen hout.
Net zo min als de maatregel van AH overigens. Maar dat is een gepasseerd station.
AH gaat natuurlijk niet na deze crisis (dat kan nog een tijdje duren als het gaat om de maatregelen in winkels) personeel vrijmaken dat fulltime dagen- of wekenlang alsnog de achterstallige zegels moet gaan verkopen op basis van stapels aangereikte oude kassabonnen.
Dat kost klauwen vol geld.
Lijkt me toch duidelijk zo. Wij vinden het ook jammer dat er tijdelijk geen koopzegels meer worden verstrekt. Was de opbouw voor een vakantiepotje.
Buiten of dit een groot probleem is tijdens deze rare tijd vind ik het erger dat het filiaal waar ik boodschappen doe de kassamedewerkers met z'n tweeën in één kassablok zitten. Zolang ze beiden bezig zijn zitten ze met hun rug naar elkaar, maar als er geen klanten zijn draaien ze zich om om te praten, zit nog geen halve meter tussen. Denk dat dat gevaarlijker is dan zegeltjes aan een klant geven. En ja ook ik spaar ze op voor de dure decembermaand. In de tussentijd hadden ze ze best op de app. kunnen zetten, kan met de spaaracties ook, zijn ze meteen van de valse zegels af.
Een halve meter is wel heel dicht bij. Minder dan anderhalve meter is inderdaad tegen regels. Gevaarlijk is het echter pas als precies één van de twee medewerkers besmet is én tegelijkertijd ook nog besmettelijk is.
Je beweert in één maand zes euro mis te lopen? Dat zijn twee volle spaarkaarten van 490 zegels, je kan één zegel per uitgegeven euro kopen. Dus je hebt de afgelopen maand voor 980 euro aan boodschappen gedaan bij de AH?
Ik koop de zegels samen met mijn dochter, die koopt alle boodschappen online bij AH en dan kom je zo ongeveer aan dat bedrag.
Elke keer dat ik een boekje verzilver, dan spaar ik de € 3-- euro in een apart potje, de € 49,-- gaat weer terug naar het huishoudgeld.
Nog steeds een fors bedrag, maar met gezinnen kan dat natuurlijk. Tenzij je de opbrengst dan ook met je dochter deelt is de schade dus nog maar zo'n drie euro per maand en 0,6% van je bij AH uitgegeven geld. Ga naar een goedkopere supermarkt, hou je veel meer over.
Misschien was de schade de afgelopen maand extra groot vanwege het hamsteren? ;)
Tjonge wat een ramp, u vergeet er wel bij te vertellen dat u naast uw boodschappen nog eens € 49 aan zegels moet uitgeven voor een vol boekje. Dus u loopt geen €3,- mis maar bespaard €49,- en als alles weer normaal is kunt u het boekje alsnog inleveren. Wat u blijkbaar nog niet weet is dat u tegenwoordig de boekjes niet meer bij de kassa kunt verzilveren maar daarvoor naar de servicebalie moet. De kans dat AH geheel met de zegels gaat stoppen is niet denkbeeldig omdat gebleken is dat er vrij veel valse zegels in de omloop zijn geconstateerd. En afhankelijk van hoelang de corona periode gaat duren moet u zich voorstellen hoeveel kassabonnen de gemiddelde klant verzameld soms inclusief de bonnen van niet sparende klanten. Staat u daar straks met, laten we zeggen, 40 bonnen waarvan de bedragen opgeteld moeten worden om u het juiste aantal zegels te verstrekken. En ga er maar van uit dat u niet de enige bent die met een grote voorraad bonnen komt dus een beetje begrip voor de situatie hebben zou niet misstaan. En dat men geen hand-hand contact wil hebben wordt al bewezen doordat u zelf de kassabon van het apparaat moet afnemen en dat slechts zeer beperkt contand betaald kan worden. En ja ook de boodschappen gaan door de handen van de cassiëre's maar die dragen allemaal handschoenen en hebben een fles handgel en een doos ontsmettingsdoekjes naast zich staan. En dat allemaal voor hun en uw veiligheid.
Het is al heel lang dat de boekjes bij de servicebalie moet worden ingewisseld. En als je er veel hebt moet je dat aangeven want dan kunnen ze het geld apart houden uit de kassa's.
Ja en, is dat belangrijk, had ik soms de datum vanaf wanneer dat is ingevoerd moeten vermelden. En het uit de kassa's appart houden is onzin AH heeft ook nog een kluis.
@tasjafleur, als het u echt om centen gaat kunt u beter bij PLUS kopen qua zegels sparen. €4,00 per kaart, €6,00 terug. Uw vraag is in zoverre een "verlichting", geen hoe krijg ik mijn geld terug na geboekte vlucht etc. maar u verliest immers geen geld, want betaald nu ook niet voor de zegels. Hoop alleen dat het misschien in het nieuwe jaar weer back to normal zal worden. Er zijn nu wel belangrijker zaken aan de orde, maar dat weet u zelf uiteraard ook wel.
Bedankt voor uw reactie. Helaas zit in ons dorp geen Plus en het gaat mij ook niet om die € 3,--.. Er zijn nu zeker belangrijkere zaken gaande, zeker voor diegenen die zijn getroffen door het virus, dat doet mij erg veel pijn, en niet te vergeten de mensen in de zorgsector die ontzettend hard werken.
Het gaat er mij om dat het op mij overkomt alsof AH er een slaatje uit wil slaan om geen koopzegels meer te leveren, en dat zal hun geen windeieren leggen.
Ik geloof in alle oprechtheid niet dat AH er een slaatje uit wil slaan. Of ze in de toekomst geen koopzegels meer leveren, dat weet ik uiteraard niet. Jammer dat u geen PLUS in de buurt heeft. Is wel net zo duur (of goedkoop - wat u wilt-) maar heel fijne zaak (zaken). Veel gezondheid toegewenst.
Ik wens u ook een hele goede gezondheid, dat is niet betaalbaar.
En ik hoop dat de crisis geen grotere gevolgen in de toekomst zal hebben, al ben ik daar wel bang voor.
@tasjafleur, uiteraard heeft dit grote gevolgen voor de toekomst. In het klein: vergelijk het met de oorlog (heb ik meegemaakt). Er waren toen uiteraard geen vangnetten voor mensen: ja, de gaarkeuken. Maar ben bang dat dit heel lang gaat duren voor de wereld economie. Ik zal het niet meer meemaken dat er zal worden opgekrabbeld. Maar hoop wel dat jongeren er wel iets van kunnen leren en niet meer zo neerkijken op de oudjes van nu: want zij zitten nu in een bijna vergelijkbare situatie, gelukkig zonder V1, V2, en afweergeschut en "opgepakt worden" door. Maar moeilijk zal het, wereldwijd worden. Wat Trump ook zegt, de lockdown weer openen.
Het gaat u blijkens uw vraag wel degelijk om de misgelopen spaarpremie. Maar nu blijkt dat u hier weinig bijval krijgt, is het plots zo dat de reden van uw bezwaar is dat het erop lijkt dat 'AH er een slaatje uit wil slaan'? Ongeloofwaardige draai.
is er ook een "Goudkust" in uw dorp ?
zijn er geen belangrijker dingen om over te communiceren ipv over die ### koopzegels. Het is een tijdelijke maatregel dus loop voorlopig niet te zeiken of ga ergens anders je boodschappen doen. VOMAR 4% winst op je spaarpas.
@jhogaarts, PLUS volle kaart €4,00, krijg je €6,00 terug. Dat is pas winst.
Hoi hoi
Misschien kan je je voorstellen dat Albert Heijn nu al heel veel dingen anders moet doen én dat dingen meer tijd en organisatie kosten. Dat bezien, zou ik er blij mee zijn - als ik jou was- dat je daar nog je gewone boodschappen kan doen. En als het werkelijk om die 6 euro gaat die je nu niet kan sparen dan koop je iedere week een pak vla, melk, of crackers minder en stop je dát geld in je spaarpot.
Wow dit is echt heftig ????. Zeer ernstig. Wat nu?
Blij zijn dat dit je grootste zorgen zijn een optie. Echt zeg. Mensen vervelen zich te pletter . De kleinste dingen worden een groot drama . Als dit je grootste probleem is dan geloof me, dan heb je echt een verdomd goed leventje .
Ga lekker ergens anders boodschappen doen als je het niet eens bent met hun regels. Paar weken niet sparen. Reageer normaal niet zo heftig maar echt mensen draaien compleet door . Gaat om paar euro . Verkomt daar in tegen kruis besmetting met aannemen en uitdelen van zegels. Onnodig is onnodig en zegels sparen is niet echt een eerste levensbehoefte. Voorlopig die boekjes niet accepteren zou ook nog mogelijk zijn. Al die speeksel zegels . Lekker hygiënisch nu ook
Beetje overdreven wellicht maar dat zijn nu eenmaal de maatregelen accepteren en doorgaan. Er is al extra personeel voor winkelwagens poetsen, kassa's boenen, wagentjes uitdelen, controles etc. Kost mijn ook allemaal extra tijd. Deal er maar mee voorlopig
Die hele regeling van geen koopzegels is natuurlijk flauwekul. Maar dat zijn die koopzegels ook. Ga naar een goedkopere super en stopt zelf de "winst" in een potje, hoeft u niet te plakken.
Of koop per week zes euro minder aan boodschappen en spaar dat.
Er gaan mensen dood en u maakt zich druk om €6 aan koopzegels...? Ik heb al veel gezien hier maar dit slaat echt alles.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Houtworm in TV meubel
Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing - ... Lees meer
De Stichting Benadeelden Flexenergie echt of nep
Benaderd door de stichting om mee te doen aan een claim tegen Flexenergie. omdat ik ook meegedaan heb aan de stichting staatsloterij wat mij 70 euro heeft gekost en niets meer van gehoord is de vraag zijn het weer een stelletje slimme advocaten die snel rijk willen worden. Ik ben benieuwd zie onder deel van een email die ik vanmorgen kreeg.
De Stichting Benadeelden Flexenergie is een onafhan
...
Lees meer
Retourtermijn bij C&A webshop minder dan 28 dagen
C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.
C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer