Ev
door EvertJ73 Feb 27, 2023 om 18:45
Winkels & webshops

Korting premium kaart bij Gall&Gall klopt niet!

Ik heb een premium kaart bij G&G. Met deze kaart heb ik standaard op alle dranken 10% korting, met uitzondering op de aanbiedingen.
Als ik iets koop bij G&G verwerf ik daarmee "altijd" spaar punten. Hiermee kan ik bijvoorbeeld kortingen kopen. In mijn geval heb ik vouchers van 25% korting gekocht. Deze korting kan echter niet op aanbiedingen worden verzilverd omdat de wet maximaal slechts 25% korting op alcoholische dranken toestaat.
als ik deze korting wel wil verzilveren op de overige producten krijg ik slechts 15% korting voor mijn voucher van 25% omdat ik er standaard al 10% op heb.
Wel kost het 25% voucher mij, als premium klant, evenveel spaar punten als de klant met een NIET premium kaart.
G&G belooft dus met hun voucher 25% korting, echter een premium klant kan nooit meer dan 15% verzilveren!
De oplossing hiervoor is voor G&G simpel.

Biedt voor premium klanten 15% vouchers aan die uiteraard minder spaar punten kosten dan de 25% vouchers.
Ik kan me niet voorstellen dat G&G hiervan niet op de hoogte is, maar ik vermoed dat het ze "worst" zal zijn. Albert H. kan nog wel een beetje winst gebruiken! Toch?
Maar kloppen doet het niet!
Vriendelijke groeten en proost namens G&G,
Evert

1210 6 Rapporteer

Topantwoord

mahadma
door mahadma - Feb 27, 2023 om 20:50
11541 Antwoorden / 51 Vragen

De wet heeft regels voor alcoholverkoop, en daar zullen ze zich zeker aan vasthouden.

Ev
door EvertJ73 - Feb 27, 2023 om 22:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Mahadma, het gaat mij er niet om om meer korting te krijgen. Ik weet dat 25% de max is voor alcohol houdende dranken en dat alle "super" aanbiedingen kolder zijn, want iedereen heeft dezelfde top kortings mogelijkheden als de concurrent. Dat is de wet, geen probleem!

Het gaat mij erom dat ik voor 25% aan spaarpunten moet geven, terwijl ik maar 15% kan besteden en ik dus 10% teveel aan spaar punten moet inleveren, die ik en andere premium kaarthouders gewoon kwijt ben/zijn.
Maar bedankt voor je reactie.

Gr
door Grunn1 Feb 28, 2023 om 10:12
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dan die vouchers gebruiken als een product niet in de aanbieding is. Niet zo moeilijk doen je kent de regels.

Ev
door EvertJ73 Feb 28, 2023 om 10:29
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Grunn1,

de produkten waar ik het over heb zijn NIET in de aanbieding.
Maar dan nog kan ik met mijn voucher van 25% slechts 15%gebruiken. Ik moet 200 punten inleveren en krijg maar voor 120 punten geleverd.

va
door vanlotjegetikt Mar 1, 2023 om 09:11
809 Antwoorden / Vragen

Klagen over al dan niet korting ontvangen op drank  gaat m ben ik bang niet worden.

JMA2
door JMA2 - Feb 28, 2023 om 00:26
116 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zie het probleem misschien anders. U krijgt standaard 10% korting. U spaart voor een voucher van 25%, dus 15% meer korting. Het is niet en/en. Dus zonder voucher 19% en met 25% extra. Het is net hoe je ernaar kijkt.

Ev
door EvertJ73 - Feb 28, 2023 om 10:19
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Jma2,

ik heb extra betaald voor een premium kaart om standaard 10% korting te krijgen. G&G biedt 25% kortings voudchers aan voor 200 spaarpunten, maar leveren mij slechts 15% korting!
Stel u gaat benzine tanken. Er past maar 25 liter in uw tank!
u bent een goede klant en daarom krijgt u altijd 10 liter gratis. Maar u heeft ook nog meerdere tegoed bonnen liggen voor 25 liter, die u zelf heeft betaald. U gebruikt deze, maar helaas past er steeds nog maar 15 liter bij.
Zegt u dan "mazzel voor de pomphouder!"?
Uw buurman tankt af en toe en heeft die 10 liter per tankbeurt niet. Hij krijgt zijn 25 liter tank helemaal vol met zijn gespaarde 25 liter tegoed bon.
En nog even ter verduidelijking, ik heb extra moeten betalen om die 10 lier standaard te krijgen.
Zou het niet eerlijker zijn als ik een tegoed bon van 10 liter krijg als ik mijn bon van 25 liter niet volledig kan gebruiken?
Denkt u dan niet: hier klopt iets niet?
Duidelijker kan ik het niet maken.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 28, 2023 om 10:41
2056 Antwoorden / Vragen

Dus het hele probleem is terug te brengen tot het feit dat een 25% kortingsvoucher in combinatie met uw klantenkaart inderdaad maar 25% korting geeft. Ik kan mij goed voorstellen dat ze dat bij G&G inderdaad worst zal wezen, en heel eerlijk, dat is het mij ook.

La
door Ladyday21 - Mar 1, 2023 om 09:29
17 Antwoorden / 3 Vragen

Als ik op de website kijk, krijg je als premium member niet overal automatisch 10% korting op. Niet op sterke drank (met uitzondering van whiskey) en niet op bier bv. Je zou je 25% kortingsbon aan dat assortiment uit kunnen geven om toch te profiteren van de gehele korting. Als je dat zelf niet drinkt, dan als kado? (beetje moraliserend van sommigen om zo te benadrukken dat iemand niet moet zeuren over korting op drank. Had net zo goed over een andere klanten pas kunnen gaan)