Sl
door Slachtoffermimionlinebolcom Sep 15, 2023 om 14:59
Winkels & webshops

Lenzendoosje Mimi online Best beschadigt gloednieuwe lenzen maar Orange automation reageert niet en bol.com geeft niet thuis

Ze houden me al een maand aan het lijntje met dat ik moet wachten op reactie van het bedrijf via het bol.com vraag formulier. Mimi Online reageert niet op vijf berichten. Dit bedrijf opereert ook onder de naam Organge Automation Bv, beiden gevestigd op Kopheuvel 1  5685BA in Best. Besteling: Lenzendoosje rood met hartje - lenzendoosje met spiegel. https://www.bol.com/nl/nl/p/lenzendoosje-rood-met-hartje-lenzendoosje-met-spiegel/9300000152305922/

Ik heb dit bedrijf zelf ook meer dan 5 keer nog zelf gemaild via hun email adres en ook via die route nooit een reactie gekregen. Bedrijven staan niet online met een telefoonnummer.

Toen zou bol.com Mimi online gaan bellen. Nooit meer iets van gehoord.

Nu net weer contact opgenomen met bol.com na ruim een week en wordt gewoon gezegd dat bol.com niet verantwoordelijk is. Als ik vraag om een oplossing wordt de chat verbroken. Bij opnieuw starten chat wordt verbindign steeds verbroken en is er geen expert beschikbaar bij bol.com. Kortom ontmoedigignsbeleid van bol.com.

Mijn vraag is:
Kan ditzo maar?
En wat is hier tgen te doen?

Ik zit met bijna 400 euro schade doordat dit doosje aan de binnenkant van de deksel cijfers in relief heeft die over mijn lenzen hebben gekrast en dus niet meer draagbaar zijn en risico opleveren voor mijn hoornvlies. Dat kan toch niet waar zijn dat een miljoenen bedrijf als Bol.com een ondeugdelijk product mag verkopen in Nederland en geen verantwoordelijkheid neemt voor de schade?

Graag advies.

1705 13 Rapporteer
sira
door sira - Sep 15, 2023 om 15:19
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Ik kan het bedrijf niet vinden. Is het linzenbol of mimi online?

U zult bij een dropshipper gekocht hebben die de doosjes voor een weggeefprijs bij AliExpress inkoopt, want Bol.com is tegenwoordig een platform. Ook bij Bol zoek ik om die reden uit wat voor een soort bedrijf het is, meestal neem ik ook nog contact met het bedrijf op voor enkele vragen, maar bovenal betaal ik bij Bol tegenwoordig met mijn creditcard.

Plaats dus eerst hier duidelijk de naam van het bedrijf, dan kunnen we kijken wie het zijn.

Over de lenzen kan ik niet oordelen. Zelf draag ik al sinds 1973 lenzen, maar ik heb nog nooit zulke dure gehad.

Sl
door Slachtoffermimionlinebolcom - Sep 15, 2023 om 15:25
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het bedrijf heet Mimi online. Voor adres en link zie hierboven in Best. Ik kan geen tel. nr vinden online. Jullie wel?

Thecla58
door Thecla58 - Sep 15, 2023 om 15:29
856 Antwoorden / 3 Vragen

Orange automation technology opereert in de branche van het markt- en opinieonderzoek. Dus daar heb je niets aan.

Toen je je lenzen bestelde op het platform van BOL.com... stond er toen verzonden door BOL of verzending door Mimi online? Als dat laatste het geva is dan moet je echt bij hen zijn. BOL is in dit geval alleen de marktplaats als het ware.

Sl
door Slachtoffermimionlinebolcom - Sep 15, 2023 om 15:31
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bol.com medewerkerster vanessa beeindigt keer op keer de chat wannner ik vraag om een oplssing en bevestiging dat bol.com de schade gaat vergoeden. Het is bizar dat bol.com die mijn contractpartij is en aan  wie ik ook betaald heb zo met klanten omgaat.

Wanneer ik vraag om het tefefoonnummer van het bedrijf Mimi online krijg ik geen antwoord van haar.

Sl
door Slachtoffermimionlinebolcom - Sep 15, 2023 om 15:36
3 Antwoorden / 1 Vragen

p.s. Informatie over Mimi onlien op de site van bol.com. Bol.com verwijst dus zelf naar Orange Automation b.v. is geen creativiteit van de vragensteller.

MIMI ONLINE

Actief sinds: 4 november 2020

  • Een met jarenlange ervaren online verkoper van diverse goederen.

  • Beoordeling

    9,3

    Deze verkoper heeft de laatste 3 maanden minder dan 5 beoordelingen ontvangen.

    Bekijk alle beoordelingen
  • Retourneren & Voorwaarden

    • 30 dagen bedenktijd
    • Gratis retourneren

    Deze verkoper hanteert geen aanvullende voorwaarden.

    Alle retourvoorwaarden
  • Vragen over je bestelling

    Zijn er vragen over een bestelling die je hebt geplaatst? Raadpleeg de bestelstatus in je account. Per bestelling staan de contactgegevens van de bijbehorende verkopers vermeld. Raadpleeg de veelgestelde vragen voor meer informatie.

  • Wat doet de partner, wat doet bol.com

    Onze partner MIMI ONLINE is een professionele verkoper die via bol.com verkoopt. Maar wat betekent dit precies?

    De belangrijkste verantwoordelijkheden van onze partner:

    • zet het artikel te koop op bol.com
    • zorgt dat de productinformatie klopt
    • regelt de verpakking, mogelijke pakbon en levering
    • mailt de factuur op aanvraag
    • ontvangt en beoordeelt retouren
    • zorgt voor de wettelijke garantie (bijv. reparatie of vervanging als het artikel niet goed is) en/of extra garantie

    De partner kan dit ook laten doen door bol.com of andere bedrijven. De partner blijft wel altijd zelf verantwoordelijk.

    De belangrijkste verantwoordelijkheden van bol.com:

    • zorgt dat jij via bol.com kunt bestellen, betalen en retourneren zoals je bij ons gewend bent
    • betaalt goedgekeurde retouren terug

    Lees ook onze algemene voorwaarden over kopen bij andere verkopers.

  • Bedrijfsinformatie

    Handelsnaam
    Orange Automation Technology B.V.
    Vestigingsadres

    Kopheuvel 1
    5685BA Best

    Let op, het vestigingsadres is niet altijd gelijk aan het retouradres. Bekijk je bestellingenoverzicht om artikelen van MIMI ONLINE retour te melden en naar het juiste adres te sturen.

    KvK-nummer
    Btw-nummer
    NL812254600B01

Mabelle
door Mabelle - Sep 15, 2023 om 15:44
427 Antwoorden / 1 Vragen

Bol.com is niet de verkoper, dus voor klachten e.d. moet je bij de externe verkoper zijn. Als in de Telegraaf een advertentie staat voor deze lenzen bij Mimi, hoeft je ook de Telegraaf niet te bellen met een klacht.

Vergoeding van je lenzen kun je wel vergeten, want hoe bewijs je dat het door dat doosje komt?

Ozymandias
door Ozymandias - Sep 15, 2023 om 16:06
167 Antwoorden / Vragen

Ik vind dit een beetje eigen schuld. Ik heb ook lenzen en je kan toch wel heel duidelijk zien of die in een doosje passen of niet. Ze moeten immers in een emulsie drijven dus wat voor doosje is dit in hemelsnaam dat ze klem kunnen zitten en daardoor beschadigt raken door het relief en hoe heb je dat niet gezien. Dat is ongeveer het zelfde als klagen dat je een te kleine laptop tas hebt gekocht maar nu is je laptop stuk omdat je hem er in hebt geforceerd.

Teven is een harde contactlens van een soort glas gemaakt wat harder is dan plastic, dus die zou niet kunnen krassen dmv in aanraking komen gezien de hardheidsschaal  van Mohs. En een zachte kan vervormen maar die verandert ook weer terug van vorm.

Wat heb je in hemelsnaam gedaan met je lenzen. Ik snap werkelijk niet hoe je dit voor elkaar hebt gekregen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 15, 2023 om 16:18
2065 Antwoorden / Vragen

Is het oprecht mogelijk dat u niet weet dat BOL ook als platform opereert waarop andere aanbieders ook producten kunnen verkopen? Ik kan niet anders concluderen als u zegt dat "BOL ondeugdelijke producten verkoopt". Gelukkig voor u is BOL dan wel aangesloten bij thuiswinkel.org en kunt u ook naar de geschillencommissie om daar antwoord krijgen op uw vraag.

sira
door sira - Sep 15, 2023 om 16:50
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Misschien heeft u hier iets aan, want het bedrijf houdt zich met veel meer bezig dan alleen lenzendoosjes, zelf permanente make-up.
Dus duidelijk een dropshipper vanaf een zolderkamer. Het woonhuis op Google maps is weggepoetst.

http://m-store.eu/mstore/about.html

mahadma
door mahadma - Sep 15, 2023 om 17:05
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Bezige bij daar op dat adres, waar u moet zijn!

m-store.eu

http://m-store.eu › mstore › about

Kopheuvel 1. 5685BA Best. Nederland. Telefoon: 0031 (0)88 6543210. Fax: 0031 (0)499 332068. URL: www.m-store.eu. Nederlandse bank rekening: IBAN: NL20 SNSB ...

Contact gegevens

Fietsendrager-megastore.nl

https://fietsendrager-megastore.nl › info › contact-geg...

Postadres: M-store. Kopheuvel 1. 5685BA Best Nederland. KVK. 17113959. BTW nr. NL8079.87.244.B.01. Informatie. Aanbiedingen · Alle M-stores · Duurzaamheid ...

Schoonheidssalon Best - Schoonheidssalon Brigitte.

best-schoonheidssalon.nl

https://www.best-schoonheidssalon.nl

Contact. img –. Adres A+ Schoonheidssalon Brigitte Kopheuvel 1, 5685BA, Best. 0499 – 313 096. Openingstijden. Maandag t/m Donderdag overdag en in de avonduren ...

Permanente make up - Schoonheidssalon Brigitte te Best

permanente-make-up-best.nl

https://permanente-make-up-best.nl

Contact. –. Adres A+ Schoonheidssalon Brigitte. Kopheuvel 1, 5685BA, Best. 0499 – 313 096. Openingstijden Maandag t/m Donderdag overdag en in de avonduren .

Ci
door Ciskaaa - Sep 16, 2023 om 22:48
10 Antwoorden / Vragen

Dat doosje komt inderdaad van aliexpress vandaan
https://a.aliexpress.com/_EzNGHDH
De reviews van dit doosje zijn eigenijk prima.

Maar die cijfers 4 en 7 begrijp ik niet, bedoelt u niet de letter R(echts/right) en L(inks/left)?