Mi
door Michel_2017 Dec 20, 2017 om 10:09
Winkels & webshops
Levering niet conform algemene voorwaarden, mag ik geld retour eisen?

Hallo,

Vorige week hebben wij bij de webshop BestDeco 6 aluminium foto's besteld. Bij levering bleek dat de panelen erg in formaat wisselden (breedte circa 19.4cm-19.6cm) in plaats van de bestelde 20x20cm. Dit heb ik per mail gemeld bij de webshop en heb aangegeven dat ik mijn geld retour wil omdat niet is voldaan aan de bestelling.

De reactie was dat er geen recht van retour zat op het product vanwege de persoonlijke aard van het product (conform de algemene voorwaarden) en dat de webshop het recht had om de fout te herstellen. Echter in de algemene voorwaarden staat ook dat de maximale afwijking van het product 3mm mag zijn:

  1. Maatvoering Aluminium,Plexiglas en Forex: De panelen mogen 3mm in zowel de lengte als breedte afwijken. Dit volgens de norm die standaard is in de grafische sector.

De geleverde afmeting was ongeveer 19.4 tot 19.6cm dit is een afwijking groter dan de gemelde 3mm.

Heb ik het recht om de overeenkomt te annuleren en mijn geld terug te eisen? (ik heb namelijk geen vertrouwen dat de prints alsnog juist worden geleverd)

3991 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 20, 2017 om 10:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is uw centimetermaat geijkt?:-))

Maar afgezien daarvan, zijn de foto’s mooi geworden? Dat lijkt mij belangrijker dan vallen over een paar milimeter.

Cookies
door Cookies - Dec 20, 2017 om 10:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik begrijp dat de lijstjes speciaal voor jou op maat gemaakt zijn? In principe heb je dan geen recht op retour. Aan de andere kant, zit er een grotere afwijking dan zij zelf als acceptabel aangeven. Dus wat dat betreft sta je in je recht.

Maar is die paar mm verschil echt zo storend? Ik loop toch al wat jaartjes mee, maar werkelijk nog nooit de meetlat langs lijstjes gelegd.

ne
door neodutchio - Dec 20, 2017 om 11:19
5156 Antwoorden / 12 Vragen

U heeft geen ge-ijkte meetlint. Het kan dus zijn dat het verschil wel tussen de marges valt. Mocht dat toch niet het geval zijn moet u de verkoper de mogelijkheid geven om het bestelde te leveren. Dat is uw recht. Het ontbinden mag pas nadat de verkoper enkele keren het verkeerde heeft geleverd.
waarschijnlijk speelt er meer bij u dan 'geen vertrouwen'. U heeft iets besteld en dat gaat ook netjes geleverd worden.
Hoe zou u het vinden dat als u een fout(je) maakt dat de andere partij meteen zegt geen vertrouwen in u te hebben? Overal kan eens iets anders gaan dan verwacht.

henson
door henson - Dec 20, 2017 om 11:48
338 Antwoorden / 36 Vragen

Dit is inderdaad een hele grote afwijking voor een aluminium product, maar een foutje kan natuurlijk altijd gebeuren...Geef ze eerst de kans om de fout te herstellen....mocht het daarna weer fout gaan (bijv. omdat men de fout zelf niet kan corrigeren) dan pas geld retour claimen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 20, 2017 om 14:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U wilt gewoon gratis lijstjes, het zou niet gezond zijn als u echt over die 2 a 3 mm valt.
Het meetlint ziet er uit als papier en wijkt op voorhand dus al af.

Cookies
door Cookies Dec 20, 2017 om 15:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ikea meetlintje.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 20, 2017 om 19:00
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Carola, wijkt dus nog meer af :-)

henson
door henson Dec 21, 2017 om 11:25
338 Antwoorden / 36 Vragen

" U wilt gewoon gratis lijstjes..." excuses uwerzijds zouden hier op zijn plaats zijn...

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 21, 2017 om 12:19
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik zou niet weten waarom, u schrijft zelf dat u uw geld terug wilt, u schrijft nergens dat u dan de foto's retour wilt zenden, dus u wilt gratis lijstjes.

U kunt beter een knap meetlint eisen.

aurora1
door aurora1 Dec 23, 2017 om 02:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@henson is toch niet de vraagsteller?

mo
door mof - Dec 20, 2017 om 15:08
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, u moet de leverancier de gelegenheid geven het product in het juiste formaat te leveren.
u heeft een overeenkomst gesloten, bij een product dat niet aan de specificaties voldoet moet de leverancier een product aanbieden
dat wel aan de spe ificaties voldoet of anders uw geld terug. U zult dus moeten afwachten op de nieuwe fotos. De oude niet aan de specificaties voldoenende fotos zult u op kosten van de leverancier moeten retourneren.

lo
door lovewinnie - Dec 20, 2017 om 15:39
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Vind het echt heel triest dat mensen alles maar nameten, wegen en tellen. Het gaat hier om 2/3 mm en daar wilt u u geld voor terug. Geen gedeelte naar compleet bedrag?. Het is waarschijnlijk met machine  gemaakt en meetfoutje is vaak zo gemaakt. Wellicht heeft u een afwijkende liniaal? . Als u echt valt over 2/3 mm is bezoekje psychiater wel op zijn plek. Kunt u praten over u problemen die geen probleem hoeven te zijn.

Enige oplossing die ze zouden kunnen bieden is u deze terug sturen, nieuwe opsturen

henson
door henson Dec 21, 2017 om 11:23
338 Antwoorden / 36 Vragen

excuses zouden op zijn plaats zijn....

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 21, 2017 om 19:39
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Henson, ga toch weg met je excuses, die ga je hier niet krijgen. Z**kerf!

Gr
door Grunn1 Dec 21, 2017 om 21:22
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Wat is er triest aan om te controleren of je hebt gekregen wat je hebt besteld? Vind dit nogal een trieste reactie.
Als je meerdere foto’s besteld van de zelfde afmeting en je ziet dat ze niet gelijke groot zijn zo ik ze ook nameten want dan klopt er iets niet.
T.s. Dient echter de verkoper de kans te geven om het te herstellen en als dat niet kan de foto’s terugsturen en geld terug, normaalste zaak van de wereld.

Wat zou je zelf doen als je onder je auto 4 nieuwe banden laat zetten en ze hebben alle 4 een Andere afmeting, toch triest om dan terug te gaan?

ja
door janf43 - Dec 20, 2017 om 16:23
733 Antwoorden / 0 Vragen

De onderlinge afwijking is dus slechts maximaal 2 mm. Als u de lijstjes niet strak naast elkaar hangt op een lijn valt dat echt niet op.

henson
door henson - Dec 20, 2017 om 17:37
338 Antwoorden / 36 Vragen

Wat een vreemde reacties hier..men gaat er maar direct van uit dat u de producten gratis wilt houden...normaliter stuur je het spul toch terug wanneer je je geld retour wilt? En welke webshop stuurt geld retour voordat men de producten terug heeft?

En volgens mij gaat het hier niet om fotolijstjes, maar om op aluminium geprinte foto's....

Het is heel vreemd dat machinaal geproduceerde producten onderling zoveel afwijken, lijkt me eerder dat men de snijmachine telkens anders heeft ingesteld, een tolerantie van 0.5 mm bij metaal wordt normaliter getolereerd, daarboven is het echt fout.....hier is m.i. echt iedere keer handmatig gecorrigeerd en als deze foto's dan in bijv. uitgefreeste meubelpanelen komen ziet het er niet uit! Tenzij handmatig gefreest na een avondje stappen...:-))

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 21, 2017 om 19:40
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ze vallen toch binnen 5mm afwijking. Probleem opgelost!

Mi
door Michel_2017 - Dec 20, 2017 om 20:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

(ter informatie het gaat om foto's geprint op een aluminium plaat, geen fotolijst)

De foto's zijn inmiddels retour naar de webshop want ik wil de producten niet gratis, ik wil gewoon goede producten. Echter het gevoel dat was ontstaan door reacties van de webshop en reviews op internet kreeg ik geen goed vertrouwen. Vandaar dat ik graag het geld retour wou hebben zodat ik het product bij een andere webshop kon bestellen.

Wat is het geval. Twee jaar geleden hebben we 9 aluminium foto's besteld bij een andere webwinkel (Deze hangen aan 1 muur 3x3, het idee was om nu deze uit te breiden met 6 foto's naar 5x3). Deze "oude" foto's zijn redelijk maatvast (tussen de 19.9 en 20.1cm) Echter de webshop waar destijds is besteld, leverd dit formaat helaas niet meer. Vandaar dat we op zoek zijn gegaan naar een andere webwinkel. We hebben geprobeerd om de oude en nieuwe foto's door elkaar te hangen, maar het ziet er gewoon niet uit, omdat het verschil van 6mm echt opvalt.

p.s. de centimetermaat is niet geijkt, maar heb deze vanavond nog even gecontroleerd met een geijkt meetinstrument (schuifmaat) en het verschil is minder dan 0.5mm

Pi
door PimJoris Dec 21, 2017 om 02:55
78 Antwoorden / Vragen

U moet de webshop inderdaad in de gelegenheid stellen de fout te corrigeren. Pas als dat geen sielaas biedt, kunt u uw geld terugvragen.Voor de toekomst lijkt me raadzaam dat u reviews bekijkt vóór u ergens iets bestelt en niet pas als het mis gaat

costnix
door costnix - Dec 21, 2017 om 16:55
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zoek nog een muggenzifter. Is dat een baantje voor u?

Gr
door Grunn1 Dec 21, 2017 om 23:56
1427 Antwoorden / 18 Vragen

T.s. Heeft gelijk en dit soort reacties heeft geen nut. Als je de foto van ts bekijkt en je ziet het verschil in afmeting tussen de foto’s dan zou ik ze ook retour zenden zonder daarvoor als muggenzifter voor te hoeven worden uitgemaakt.
Niet nodig om anderen uit te schelden.

costnix
door costnix Dec 22, 2017 om 11:47
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat noem ik muggenziften, beter nog mierenn**k*n.

tijger1
door tijger1 - Dec 22, 2017 om 10:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En als ze dan drie milimeter in maat mogen afwijken van het bestelde en u krijgt straks foto’s van de maat 20,3 x 20,3 en de volgende 19,7 x19,7.

Is het dan wel naar uw zin?