ha
door hansio Feb 22, 2012 om 15:07
Winkels & webshops

Lidl

zijn er mensen die het zijn opgevallen dat lidl de prijzen enorm aan het vehogen is cola lich was verleden jaar 38 eurocent nu 73 eurocent koffiepats was verleden jaar 189 eurocent nu 259 eurocent ,ik wil de mensen eens waarshuwen die maar blind kopen bij de lidl eens wat beter op de prijzen letten ,wat ze verhogen heel veel artikelen met 10-20 -30 cent mensen let hier eens op

1306 7 Rapporteer

stacey
door stacey - Feb 22, 2012 om 15:09
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ach ja, what else is new...dat doen ze toch overal,
de tijd van `blind` kopen was volgens mij al heel lang geleden voorbij.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Feb 22, 2012 om 16:01
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Over de cola kan ik niks zeggen, maar de koffie is wereldwijd overal in prijs gestegen: klik hier

tenormin
door tenormin - Feb 22, 2012 om 16:15
16935 Antwoorden / 108 Vragen

Dag hansio, dat is niet alleen Liddl, hoor. Alle supermarkten "blijven even goedkoop", dus niet. En koffie, tja, ook dat is enorm in prijs gestegen. 't Is net als met de benzine: het gaat niet lager maar....juist, zoals alles. Denk niet dat je de mensen hoeft te waarschuwen hoor, alleen, er is geen alternatief. Alleen niets kopen, maar dan heb je ook niets.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 22, 2012 om 16:19
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als de inkoop omhoog gaat gaat vanzelf de prijs verhoging door naar de winkelier en om rond te komen moeten ze dit echt door bereken. Bij Aldi dito.

zw
door zwaardvis - Feb 22, 2012 om 17:34
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Was vanmorgen bij C1000. Schrok ook enorm van sommige verhogingen van de eenvoudige eigenmerk artikelen: Thee + 40%. Suiker + 40%. De simpele eigenmerk suiker is nu zelfs 20% duurder dan het A-merk Van Gils. Snapt u het nog?

zw
door zwaardvis - Feb 22, 2012 om 17:38
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Nu TS het over de cola van Lidl had: sinds die zo veel duurder is geworden kocht ik eigenmerk van C1000 cola: 39 ct 1,5 liter = 52 cent voor 2 liter tegen 73 cent bij Lidl. Heb niet gekeken ben benieuwd of die vandaag ook 40% duurder is geworden.....

jo
door jorisw - Feb 22, 2012 om 18:01
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn verschillende oorzaken voor deze prijsstijgingen. Ten eerste neemt de vraag naar grondstoffen op de wereldmarkt behoorlijk toe door de opkomende economieen. We beseffen het niet altijd omdat we in Europa alleen maar over de lokale problemen horen, maar in andere delen van de wereld gaat het helemaal niet zo slecht. Met name de vraag naar "luxe" producten als suiker neemt toe als mensen meer te besteden krijgen.

Daarnaast heb je ook, als gevolg van de slechte economische situatie in Europa, het fenomeen "cash is king". Als het beter gaat zijn veel bedrijven bereid om producten met hele lage marges te verkopen, domweg om een afzetmarkt te creeeren. Als het slechter gaat probeert men de spullen tegen een realistische prijs te verkopen om ze de balans op peil te krijgen/houden.

Ik zie het bij mij op mijn werk ook (en anderen zullen dat ook wel herkennen): in goede tijden ga je proberen nieuwe markten aan te boren, en dat mag dan zelfs met verlies. Gaat het slechter zoals nu, dan val je terug op je core business en probeer je daar normale marges op te behalen.