Mag albert heijn de prijs van een bestelling zomaar verhogen?
Onlangs heb ik iets besteld bij albert heijn. Het ging om een voorraad bier voor een festival. De totale prijs was €294,30. Dit bedrag heb ik geaccepteerd.
toen kwamen er nog bezorg kosten bij(logisch natuurlijk) deze bezorgkosten waren €5,70, wat het totaal bracht op €300,-
Na bevestiging stond er in de app dat het te betalen bedrag bij bezorging €300,- was. En dat bleef er enkele dagen staan. Zelfs op de dag van bezorging stond dat er nog steeds.
toen kwam de bestelling aan en stond er nog steeds 300 euro als te betalen bedrag.
Toen kwam het moment van betalen en werd mij €355,80 gevraagd, dit vond ik nogal raar aangezien er in de app nogsteeds €300 stond als te betalen bedrag.
het ging om het statiegeld blijkbaar. Maar in de winkel wordt het statiegeld direct bij het scannen er al bijgerekend.
mag albert heijn dit zomaar doen? Lijkt mij dat er een prijsafspraak was van die €300,-
beetje zuur om ineens een verhoging van 18,6% te moeten betalen
Vraag een specificatie. Ik verwacht statiegeld wat u bij retour ook weer ontvangt. En dus weer op 300 uitkomt. Als ah drank met statiegeld verkoopt staat dat statiegeld apart op de kassabon.
Daar hoeft helemaal niet om gevraagd te worden, je krijgt zonder vragen gewoon de factuur in app/mailbox.
Niets bijzoners, bij volgende besteling is de vraag: nog kratten, flessen of tassen terug te leveren. Dus, in mijn ogen normaal.
De kassiere weet dat er statiegeld bij komt en dit heeft hij of zij niet erbij opgeteld. Dit is zijn of haar fout. U heeft het bedrag geaccepteerd dat betekent dat u het door u geaccepteerde bedrag hoeft te betalen.
Een cassiere in de online winkel van AH?
En zou het aan de kassa zijn dan hoeft de kassiëre het zelf er niet bij te tellen, statigeld staat als afzonderlijk vermeld op de kassabon en meegerekend bij het totaalbedrag op de bon.
Neodutchio
ik ben ervan uit gegaan dat dit in de winkel was en de klant met de bon naar de winkel ging.
Iedereen weet dat we statiegeld of kratten bier staat, dus ben je onnozel want uiteindelijk staat wanneer je aan de kassa komt en afrekent een extra vermelding van statiegeld.
het staat niet bij de schappen met drank en kratten bier, want IEDEREEN weet het.
Ben het eens met Mahadma en Tenormin.
Bij inlevering van de kratten en flesjes heeft u uiteindelijk toch €294,30.+ € 5.30 bezorgkosten betaald.
U wordt niet gezien als consument, omdat het voor een festival is.
Als u de voorwaarden had gelezen dan wist u ook dat het statiegeld bij bezorging in rekening gebracht werd.
Albert Heijn en alle andere supermarkten geven online en in de winkel de prijs exclusief statiegeld aan en pas bij afrekenen wordt het statiegeld bij het totaalbedrag opgeteld.
U heeft gekozen voor betaling bij bezorgen, u bent dus nog niet langs de kassa geweest en dat maakt dat u alsnog het statiegeld af dient te rekenen.
Blijkbaar heeft u gedacht dat de online prijs inclusief statiegeld was maar gezien de prijs per krat had u al kunnen weten dat het niet zo was.
In plaats van een klacht in te dienen kunt u zodra het festival voorbij is de lege kratten weer af lalten halen en dan krijgt u het statiegeld weer teruggestort.
Het zou zuur voor de Albet Heijn zijn als ze ook die dik 55 euro statiegeld niet in rekening mogen brengen en u die kratten in een andere supermarkt in gaat leveren want dan zou die 300 euro die u verwachte te betallen voor u een winst van dik 55 euro opgelevert hebben
Hallo Ds1992 ,
Digitale Pakbon
Je ontvangt een digitale pakbon bij je online bestelling. Hiermee besparen we jaarlijks 71.000 kg papier. Deze besparing past binnen onze ambitie om de impact op het klimaat te beperken. De digitale pakbon ontvang je via de mail, zelfs al voordat je bestelling is afgeleverd. Zo weet je precies wat je gaat ontvangen en af gaat rekenen. Ook handig: de digitale pakbon heb je altijd binnen handbereik!
Klik hier voor meer informatie
Wanneer krijg ik de factuur ?
Vlak nadat je boodschappen zijn bezorgd, staat je factuur al online. Je kan dan zien hoeveel statiegeld er is verrekend en wat je uiteindelijk hebt betaald. De factuur vind je terug bij facturen of in de AH app in je profiel bij 'Mijn bestellingen'.
Wat staat er op de Factuur ?
Op je factuur zie je:
Wat ik nogal zuur vind, is dat je een bedrijf zwart maakt terwijl je zelf de moeite niet neemt om even goed te kijken. Speciaal maar even wat kratjes in mijn online bestelling geplaatst en een screenshot gemaakt.
Bovenaan staat het bedrag zonder extra kosten, als je dan op het pijltje klikt naast 'mijn bestelling' dan zie je kosten als statiegeld erbij geteld worden.
Kortom flauwekul topic.
Ik ben het met u eens, er zit een fout in de prijs. Geen idee wat voor bier u gekocht heeft, maar uitgaande van een gemiddelde prijs van €15,-, dan heeft u zo'n 20 kratten bier gekocht. En dat werd bezorgd voor maar €5,70? 20 kratten verzamelen, in de bus zetten, naar u toe rijden en weer uitladen. Dat kan nooit uit voor die prijs. U mag wat gaan bijbetalen naar mijn bescheiden mening.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Wel garantie, toch betalen
We hebben vorig jaar een nieuwe cv-ketel gekocht. Af en toe wordt het nu 25 graden in huis en dus hebben we de firma Verbé opgebeld om te controleren wat er mis is. De monteur had het snel gezien, we hadden het knopje "programmeren" aangeraakt. De ketel valt nog tot januari 2025 in de garantie, toch kregen we de dag na de monteur een rekening van maar liefst € 85,18.
Moet ik dat toch betalen?
Lees meer
Lithium of schaliegas en kolen delven
In uw zending wordt melding gemaakt van kinderarbeid bij de winning van Lithium voor thuisbatterijen.
Bij cobalt komt in zeer geringe mate kinderarbeid voor, niet Lithium.
Cobalt wordt niet gebruikt in thuisbatterijen.
Uw deskunkige is een volledig ondeskundige en stennismaker.
Verder. Wat vindt u beter Lithium delven en gebruiken dat eeuwig kan worden gerecycled.
Of
...
Lees meer
Webwinkel UGG vergoedt het aankoopbedrag niet na retourneren & klantenservice onbereikbaar
Begin september 2024 heb ik enkele items bij de webwinkel van UGG (moederbedrijf: Deckers Brands UGG) online gekocht. Ik heb enkele artikelen geretourneerd volgens de retour-instructies en binnen de retourtermijn, maar heb nog geen terugbetaling ontvangen!
De klantenservice reageert niet op mijn e-mails, er is geen telefoonnummer en de chatfunctie werkt niet. De klantenservice is onbereikbaa
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer