Mag de DEKA MARKT de vouwkrat met borg weigeren terug te nemen?
De Deka markt is gestopt met bezorgen op 2 juni. Bij bezorging werd er gebruik gemaakt van vouwkratten waar je 5 euro borg voor betaald.
Ik heb nog een stapel liggen en wilde deze nu terug brengen, maar nu blijkt dat deze voor eind 30 juni ingeleverd hadden moeten zijn. Mag dat zomaar?
Hallo Roos, hebt u ook persoonlijk contact gehad of gaat het alleen om het bericht op hun website?
Ik zou het zeker persoonlijk proberen.
En een email/brief aan het hoofdkantoor als dat niet werkt.
Ik kan er geen regels over vinden maar pesroonlijk vind ik het erg kort door de bocht qua termijn.
Succes en hopelijk lukt het alsnog.
U zal zeker een laatste keer bezorgen ontvangen hebben. Daar kan dus ook een inleverdatum genoemd zijn. Het is nu twee maanden geleden, dus de enige optie die ik zie voor u is om met de kratten naar de winkel te gaan en daar het een en ander te regelen.
Per 2 juni is Dekamarkt al gestopt met bezorgen. Vanaf toen kon er nog 4 weken lang de kratten ingeleverd worden. Sowieso kon bij elke bezorging de kratten mee terug gegeven worden, hoe u dan aan een stapel kan komen....
Helaas, u bent wel op tijd gewaarschuwd, dus waarom u kratten ging 'sparen'' is me een raadsel. Kennelijk plaats voldoende. Ik geef altijd de kratten en plastic tassen (bij de Jumbo dan) gelijk mee. Ook €5,00 per krat en €0,10 per plastic tas, die overigens gerecycled zijn. Overigens, mijn PLUS is een half jaar geleden ook gestopt met bezorgen, geen personeel. Is waarschijnlijk ook de reden van uw Deka Markt? Want ook bij Supers die bezorgen (den) is de voorraad om kratten te hebben veel ruimte nodig. Die ze nu nuttiger kunnen gebruiken. In ieder geval heeft u bijna 3 maanden de tijd gehad en, kennelijk, niet op gelet.
Ja, dat kan "zomaar" aangezien daar wettelijk niets over geregeld is.
Kennelijk is er aangekondigd dat tot 30 juni de kratten ingeleverd kon worden.
Dat lijkt een wat korte termijn. Maar er kan niet zonder meer gesteld worden dat deze termijn onredelijk kort was.
Een en ander staat en valt met de vraag of de einddatum voldoende duidelijk is gecommuniceerd.
Dat u pas 2 maanden na de sluitingsdatum reageert is anderzijds ook wat aan de late kant.
Immers, was het redelijk om aan te nemen dat Deka een ruime termijn zou hanteren voor het kunnen inleveren van de kratten?
Zoals al gesuggereerd neem contact met de Deka op, niet via de service balie van een filiaal, en doe een beroep op coulance. Wellicht wordt me dan coulant tegenover u.
Ik zie nergens wat de termijn was, dat vermeldt TS niet. Het enige wat inderdaad wel opvalt is dat TS zelf heel erg traag is.
Het klopt dat de kratten tot eind juni en niet later konden worden ingeleverd.
https://www.dekamarkt.nl/services/bezorgservice
Het lijkt erop dat er helemaal geen uiterlijke inlevertermijn bestond voor het terugkrijgen van de borg (?) en Dekamarkt deze termijn pas bedacht heeft toen zij besloten om te stoppen met bezorgen.
Als dat zo is, heeft Dekamarkt de voorwaarden eenzijdig gewijzigd en dat mag niet.
U was wel op de hoogte gebracht dat de Deka Markt zou stoppen met de bezorgservice en lijkt mij ook tot wanneer u de vouwkratten in kon leveren.
De gegeven link werkt nu niet meer maar er stond wel dat de vouwkratten tot 30 juni in te leveren waren.
De vouwkratten behoren tot de bezorgservice en als die bezorgservice definitief stopt dan stopt ook het ruilsysteem van de vouwkratten en heeft u tot een bepaalde datum de tijd om de resterende vouwkratten in te leveren of bij de laatste bezorging alle vouwkratten aan de bezorger mee te geven.
Ik snap eigenlijk niet waarom u aan een stapel kratten komt want steeds weer 5 euro borg per vouwkrat betalen maken de boodschappen extra duur en die borg had u niet hoeven te betalen als u de in uw bezit zijnde vouwkratten had meegegeven want zo werkt een ruilsysteem en ook dat had u bij het beginnen met de bezorgservice kunnen weten.
Het nu wel zo dat de vouwkratten in uw eigendom zijn vervallen en voor andere doeleinden gebruikt kunnen worden.
€5 per krat. Denk dat ik van de hoeveelheid statiegeld er dan staat best wel een week van kan eten.
Als Deka Markt luid en duidelijk communiceert tot wanneer er kon worden ingeleverd kunt u niet na die datum nog verwachten dat de kratten kunnen worden geaccepteerd. Gebruik ze als opslag voor statiegeld flessen en blikjes.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer