Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 29, 2024 om 19:39
Winkels & webshops
Mag een pakket in doorzichtig plastic vestuurd worden via Post NL ?

Geachte forumleden,

Ik heb een dure spijkerbroek besteld via Amazon.nl naar een Post NL punt.

Het pakket kwam goed aan maar tot mijn verbazing zat het in een doorzichtige verpakking....(zie foto)

Mag dit zo verstuurd worden?

4840 25 Rapporteer

Topantwoord

mahadma
door mahadma - Aug 29, 2024 om 19:51
11704 Antwoorden / 51 Vragen

Waarom niet? Het is een effectieve verpakking die geen dure kartonnen dozen kost. Spul uit Verweggistan komt ook in soortgelijke verpakking aan.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 29, 2024 om 19:53
1863 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Mahadma,

Ik vind het vreemd omdat ik het nog nooit zo heb meegemaakt en men kan zien wat er in het pakket zit.....

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 29, 2024 om 20:24
7339 Antwoorden / 3 Vragen

Het pakket is zo te zien met wat moeite in de brievenbus gepropt en daardoor wat zichtbaarder geworden maar dat hebt alleen u gezien.
Als de maat maar goed is til er dan maar niet te zwaar aan.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 29, 2024 om 20:26
1863 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Sjjoppy,

Ik heb het pakket naar een PostNL afhaalpunt laten sturen : een Primera.

sjjoppy
door sjjoppy Aug 29, 2024 om 20:39
7339 Antwoorden / 3 Vragen

Geachte geboren Amsterdammer
ja maar die kennen u niet.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Aug 29, 2024 om 20:39
1863 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte forumleden,

In bijgevoegde foto ziet u de achterkant van het zakje zonder inhoud : er zitten zelfs gaatjes in de (originele?) verpakking.....

ne
door neodutchio Aug 29, 2024 om 21:49
5235 Antwoorden / 12 Vragen

Gaatjes zitten er in om het lucht er uit te krijgen. Anders krijg je teveel druk op de verpakking waardoor die sneller scheurt.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 29, 2024 om 22:56
1863 Antwoorden / 32 Vragen

@Neodutchio,

Dat snap ik , maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een spijkerbroek zo wordt verstuurd met alleen zo'n dun doorzichtig zakje eromheen.....

Zelfs de spijkerbroeken van C & A zijn beter verpakt.

ne
door neodutchio Aug 30, 2024 om 07:38
5235 Antwoorden / 12 Vragen

Dan moet u in het vervolg daar de broeken bestellen.

in
door intel08 Aug 30, 2024 om 12:33
24 Antwoorden / 2 Vragen

Amazon staat erom bekend hun producten zo te versturen. U kunt vaak wel in het bestelproces aanvinken dat u extra verpakking wil.

R.
door R. de Souverein Aug 30, 2024 om 14:02
8 Antwoorden / Vragen

Tja in "99,99%" van de gevallen zal zo'n verpakking vast wel voldoen. Dat scheel weer extra verpakkosten. Moet je er als klant natuurlijk ook wel van kunnen profiteren anders mag er best een extra zak omheen. Staat er trouwens ook nog ergens op die zak "This bag is not a toy" dat vond ik altijd wel grappig bij die verpakkingen.

@q
door @qwerty@ Aug 30, 2024 om 17:53
88 Antwoorden / 1 Vragen

Het is een gewone fabrieksverpakking, meer niet.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Aug 29, 2024 om 21:30
7454 Antwoorden / 14 Vragen

Is waarschijnlijk gedaan zodat men kan zien dat het geen namaak is. Maar waarom zou dat niet mogen adresstickers zitten er op en denk ik verzonden als brievenbus post. Als de adresstickers van de originele verpakking gebruikt zijn moet dat te zien zijn maar dan nog door wie en waarom?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 29, 2024 om 21:34
1863 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Gerbera,

Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt en zeker niet bij een nieuwe Levi's spijkerbroek.

gerbera
door gerbera Aug 29, 2024 om 21:37
7454 Antwoorden / 14 Vragen

@GA ik ook niet, blijft vreemd maar tegenwoordig kun je van alles verwachten. Hoop wel dat de broek past☺

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 29, 2024 om 22:35
1863 Antwoorden / 32 Vragen

@Gerbera,

Ja, de broek is een dames-maat voor mijn partner en past gelukkig.

Ik betwijfel of de broek was aangekomen als het een heren-maat was.....

ne
door neodutchio Aug 30, 2024 om 07:41
5235 Antwoorden / 12 Vragen

Want uiteraard zijn alle bezorgers stelende werknemers die precies die broek zouden willen hebben. Vooral nooit meer iets online gaan kopen als u zo bang bent dat uw spullen gestolen worden. Pas dan ook op als u naar een winkel gaat om het daar te kopen, in het ov zijn alleen maar zakkenrollers en als u met uw Mobyletje gaat stelen ze het uit het stuurmandje.

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Aug 29, 2024 om 22:03
16925 Antwoorden / 108 Vragen

Ik persoonlijk zou hier absoluut niet blij mee zijn om de jeans als zichtbaar pakket te ontvangen. Laten we wel zijn, een bezorger hoeft men niet het spek om de nek te binden, als hij/zij het nodig zou hebben. Ik zeg hier niet dat iedere bezorger een potentiële dief is, maar zo is het wel gemakkelijker gemakkelijker gemaakt. "Vroeger" verzonden mensen ook wel kaarten, met inhoud voor een jarige. Toentertijd zijn er veel nooit aangekomen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 29, 2024 om 22:53
1863 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Tenormin,

U slaat de spijker op zijn kop.

Het gaat wel om een spijkerbroek van 70 euro.....in de uitverkoop nog wel.....

ne
door neodutchio Aug 30, 2024 om 07:44
5235 Antwoorden / 12 Vragen

Nu zit ik mij even voor te stellen hoe dat ging vroeger. Post word al weet ik hoe lang via machines verwerkt, komt geen mensenhand aan te pas. Enkel bij het uitsorteren per wijk. Daar zit zo'n tempo in dat je niet eens kan zien wat de inhoud zou kunnen zijn. Blijft over de postbezorger. Al lopend enveloppen openmaken omdat het voelt als een verjaardagskaart? Want zo'n kaart voelt anders als een condoleance of beterschapkaart? En als er geen geld bleek in te zitten, werd dan de geopende envelop bezorgd, of die dan ook niet?

tenormin
door tenormin Aug 30, 2024 om 11:27
16925 Antwoorden / 108 Vragen

@neo, geen zin in welles/nietes. Spreek uit het gulden tijdperk toen kaarten nog een normaal formaat hadden. Dubbel dikke kaarten waren er nog niet. Dat gebeurde maar al te vaak dat kaarten dan niet aankwamen. Ja, zo'n kaart voelde wel degelijk anders.

Mabelle
door Mabelle Aug 30, 2024 om 13:05
581 Antwoorden / 1 Vragen

Oh, je hebt het over de postkoets tijd. Ja, toen werd er inderdaad veel gepikt.

tenormin
door tenormin Aug 30, 2024 om 14:01
16925 Antwoorden / 108 Vragen

Je bent altijd onaardig jegens mij, dus de postkoets kan er ook nog wel bij. Nog een verdere suggestie voor je:  trekvaart. Of porders? Ik had natuurlijk geen wekker.

Mabelle
door Mabelle - Aug 29, 2024 om 23:17
581 Antwoorden / 1 Vragen

Als het niet zou mogen, zou het niet zo verstuurd worden. Ik zie het probleem niet. Het is maar een Levi, geen Louis Vuitton. Dat merk wordt ook niet in zo'n goedkope plastic zak verstuurd.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 30, 2024 om 00:13
1863 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Mabelle,

Misschien is voor u 70 euro een klein bedrag, voor mij niet.

Op de site van Post NL zie ik wel adviezen hoe pakketten verstuurd moeten worden :

https://shop.postnl.nl/webshop/kantoorartikelen/verzenddozen

Mabelle
door Mabelle Aug 30, 2024 om 00:24
581 Antwoorden / 1 Vragen

Dozen worden, zeker voor o.a. kleding, steeds minder gebruikt. Omdozen worden ook steeds minder gebruikt, bijv. een stofzuiger, magnetron of t.v. wordt steeds vaker alleen in de doos verstuurd waar ze al in zitten. In het verleden deden ze er nog een extra doos omheen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 30, 2024 om 00:49
1863 Antwoorden / 32 Vragen

@Mabelle,

Heeft u wel eens kleding besteld bij C & A? : mijn spijkerbroeken komen netjes in een doos met daarin zo'n dun zakje om de broeken heen.

Ik heb nog nooit op deze manier een pakket ontvangen.

Mabelle
door Mabelle Aug 30, 2024 om 01:09
581 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, koop daar niet. Een doos is helemaal niet nodig voor kleding, tenzij je topmerken als LV of Dior koopt natuurlijk. En ja, ik krijg regelmatig spullen geleverd in plastic verpakking. Nooit problemen mee gehad.

gerbera
door gerbera Aug 30, 2024 om 14:17
7454 Antwoorden / 14 Vragen

@mabelle, ik bestel kleding  welke uit spanje verstuurd wordt omdat het NL bedrijf daar hun magazijn hebben. Dat bedrijf gebruikt ook geen dozen maar wordt het wel netjes verpakt in een niet doorzichtige plastic zak. Dus kan mij voorstellen dat de Amsterdammer het vreemd vind dat het zo geleverd is, is blijkbaar bij het verpakken iets mis gegaan en zo in de verzendbulk terecht gekomen. En ja ook ik heb het verschillende malen meegemaakt dat er geld, zelfs papier geld, uit de verjaardagskaarten is gejat.

Topantwoord

sw
door swat1500 - Aug 29, 2024 om 23:55
3850 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn geen wettelijke regels over het te gebruiken materiaal om iets te  verzenden per post. Is het handig dat iedereen kan zien wat er in een pakket zit?
Nee. dat is niet handig maar verboden is het niet.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 30, 2024 om 00:11
1863 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Swat1500,

Ik lees op de site van PostNL, dat zij wel advies geven hoe een pakket verzonden moet worden :

https://shop.postnl.nl/webshop/kantoorartikelen/verzenddozen

ne
door neodutchio Aug 30, 2024 om 07:54
5235 Antwoorden / 12 Vragen

En wie betaald die verpakking en de handlingskosten? Geen idee of u bij Amazon of via Amazon besteld heeft, maar u koopt daar een broek in de uitverkoop. De marge is dus al een stuk minder. Dan wilt u ook nog hebben dat ze een stuk magazijn reserveren voor verschillende maten dozen die niet gratis zijn. En dat er een medewerker deze doen moet pakken, vouwen en daar de bestelling in doet. Dan hebben we het over meerdere euro's per bestelling. In uw ogen misschien niet zo veel, maar tel het eens door naar alle klanten.

Overigens moest ik laatst aan u denken. Ik stond in een Duitse supermarkt mijn 60 lege flessen in te leveren. 1 automaat stond in rood en die andere sloeg op rood na mijn 42ste fles. Ik had bijna een foto willen maken en dit met u willen delen. Uiteindelijk toch maar gekozen om op de bel te drukken waarna de manager zelf kwam die even met de bak schudde die onder de machine staat (in Duitsland worden de flessen meteen verpulverd) waardoor deze onder de sensor kwam en ik kon weer door met flessen invoeren.
Had ik toch bijna stampij moeten maken en helemaal naar het pand ernaast moeten lopen naar de andere supermarkt.

1paul
door 1paul - Aug 30, 2024 om 08:05
3304 Antwoorden / 0 Vragen

wat zegt de post.nl site daarover?

rj
door rjw - Aug 30, 2024 om 08:57
3359 Antwoorden / 5 Vragen

Tip: voorkom dit soort ergernissen en koop bij een lokale winkelier ipv bij het bedrijf van 1 van de rijksten ter wereld. Best wel bijzonder dat zo'n oude socialist als GA bij Amazon koopt.... Een bedrijf dat met alles haaks op het socialisme staat.

Ja
door JannyBoe Aug 30, 2024 om 09:43
569 Antwoorden / Vragen

Bijzonder dat u dat bijzonder vindt. Socialist of niet, die doen ook boodschappappen bij 'kapitalisten' als AH of de HEMA en ze gaan ook gewoon naar de wc.

Mabelle
door Mabelle Aug 30, 2024 om 09:58
581 Antwoorden / 1 Vragen

@RJW: GA is alleen socialist als het hem financiële voordelen oplevert.

gerbera
door gerbera Aug 30, 2024 om 22:07
7454 Antwoorden / 14 Vragen

Zie ff niet in wat de politieke voorkeur te maken heeft met de aanschaf van een spijkerbroek

Mabelle
door Mabelle Aug 30, 2024 om 22:35
581 Antwoorden / 1 Vragen

Vanwege de bekende slechte arbeidsomstandigheden van werknemers op de werkvloer. Als echte socialist zou je solidair moeten zijn met die mensen en daar dus niet moeten kopen.

Ja
door JannyBoe Aug 31, 2024 om 08:14
569 Antwoorden / Vragen

Als socialist of kapitalist of moet je je verre houden van dit soort persoonlijke aanvallen die niets met het onderwerp van de vraag te maken hebben.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Aug 30, 2024 om 09:50
11638 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo GA ,

Ja , dit mag zo verstuurd worden .

Over PostNL verpakkingen

Onze voordelen

Wij helpen je graag bij het vinden van de juiste verpakking om jouw producten veilig,efficiënt en duurzaam te versturen.
Daarom bieden we een ruim assortiment aan dozen, tape en andere benodigdheden voor een gereduceerd tarief.
Je bestelt net zo voordelig diverse formaten verpakkingen waardoor je eenvoudig de hoeveelheid lucht in je pakketten vermindert.
En dat is weer beter voor het milieu!

Verpakkingen Post.nl

Kledingverzendzakken

Verstuur je kleding efficiënter

Kleding versturen? Met een kledingverzendzak past het gewoon door de brievenbus. Dat scheelt jou kosten, en de ontvanger hoeft niet thuis te zijn.

https://verpakkingen.postnl.nl/verzendenveloppen/verzendzakken.html

Topantwoord

2g
door 2greyrooms - Aug 30, 2024 om 10:56
42 Antwoorden / 8 Vragen

Beste  Geboren Amsterdammer, dit verschijnsel verbaast mij ook al een aantal jaren. Pakjes met zichtbare inhoud en pakjes verstuurd in de "fabrieksverpakking" met verzendetiket (denk aan (elektrische) apparaten).
Omdat ik pakjes altijd ophaal bij ophaalpunten, waar identificatie en handtekening nodig zijn, ben ik voor diefstal niet zo bang. Of pakjes aan prive-adressen ook zo worden verzonden weet ik niet, mogelijk wordt daar rekening mee gehouden.
Daarnaast is zo min mogelijk verpakking beter voor het milieu.
Rest een eventueel gebrek aan privacy: daarover heb ik me maar heengezet.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 30, 2024 om 11:21
1863 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte 2 GreyRooms,

U zegt iets belangrijks over privacy....: niet echt prettig als een bezorger je bestelde onderbroeken kunt zien bijvoorbeeld.....

Ook vind ik de open gaatjes niet hygiënisch......

Mabelle
door Mabelle Aug 30, 2024 om 13:00
581 Antwoorden / 1 Vragen

Kleding was je eerst voordat je het gaat dragen. En bij de Zeeman kan niemand zien welke onderbroeken je koopt?

ne
door neodutchio Aug 30, 2024 om 13:04
5235 Antwoorden / 12 Vragen

U maakt zich drukker om een onderbroek dan om uw gegevens die op de verpakking staan? En ik denk ook niet dat de bezorger op een verjaardag gaat vertellwn dat hij bij Geboren Amsterdammer is geweest om oudelullenonderbroeken in maat XXXL te bezorgen.

@q
door @qwerty@ Aug 30, 2024 om 18:01
88 Antwoorden / 1 Vragen

HAHAHA

ju
door juliomariner Aug 31, 2024 om 11:06
1369 Antwoorden / 2 Vragen

die gaatjes zitten voor de veilugheid in de plastic zak. Als een kind de zak over het hoofd trekt kan het niet stikken.

Topantwoord

Du
door Dushybritt - Aug 30, 2024 om 12:29
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb de ervaring bij Amazon dat je via het bestelproces kan aangeven of je de goederen wilt ontvangen in een plastic zak of in Amazonverpakking. Wellicht over het hoofd gezien.

Topantwoord

in
door intel08 - Aug 30, 2024 om 12:32
24 Antwoorden / 2 Vragen

Ja dit mag! Sterker nog, Amazon staat er om bekend dit te doen. Ze versturen het product in de oorspronkelijke verpakking van het product, zonder extra verpakkingsmateriaal. Soms kun je er voor kiezen het wel te laten verpakken, dit moet je dan echter wel zelf aanklikken in het bestelproces. Ik had bijvoorbeeld een bordspel besteld, dat kwam gewoon zoals je het in de winkel ook zou kopen. Alleen zat op de plastic folie mijn adressticker.

Mijn advies, kijken of u extra verpakking kunt kiezen een volgende keer of anders niet meer bij Amazon bestellen.

Topantwoord

ka
door kaartendraak - Aug 30, 2024 om 13:08
203 Antwoorden / 2 Vragen

Ja dat mag. Je kan overigens bij Amazon tijdens het afrekenen aangeven of je het in een amazon verpakking wil hebben, dan doen ze er een doos of bruine zak omheen

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 30, 2024 om 13:13
16946 Antwoorden / 202 Vragen

Als al gezegd, dat mag en bovendien is het de verzender die de verpakking bepaalt en het aanbiedt aan de bezorgdienst.

Topantwoord

Redacteur
door Redacteur - Sep 1, 2024 om 08:50
1073 Antwoorden / 62 Vragen

Graag ingaan op het aan de orde gestelde, of onthoud je van een reactie.
Redactie