zw
door zwanette jansen Sep 16, 2024 om 16:50
Winkels & webshops

Valante produkt retourneren

Wat kun je doen als je een produkt retour hebt gestuurd aan Valante en ze weigeren je het geld terug te betalen. Ik heb bewijs van retourzending. Ze reageren niet op mail en pakken al helemaal geen telefoon op. Ook een incasso bureau krijgt geen contact met ze. Hoe krijg ik nu mijn geld terug? Gaat toch nog wel om € 129.95.
website is valante.nl en is gevestigd in Almere.

520 11 Rapporteer
Thecla58
door Thecla58 - Sep 16, 2024 om 16:59
920 Antwoorden / 3 Vragen

Uhmmmm,

verkeerd gelezen en dus op de verkeerde naam gezocht. Mille scusi

tenormin
door tenormin Sep 16, 2024 om 17:01
16927 Antwoorden / 108 Vragen

Ik zag allemaal horloges op de Valante site.

Thecla58
door Thecla58 Sep 16, 2024 om 17:04
920 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb verkeerd gelezen... las dus valente en niet valante. Dan is mijn reactie niet ter zake doend.

Dom, dom, dom.

zw
door zwanette jansen Sep 16, 2024 om 17:04
Antwoorden / 1 Vragen

het is inderdaad valante. met een a. en het adres is in almere. ik heb via track en trace bewijs dat het daar is afgeleverd.

sira
door sira Sep 16, 2024 om 17:31
2521 Antwoorden / 24 Vragen

Troost je, ik zocht wel op Valante en zag horloges, dacht dat ik verkeerd zat, want ik verwachtte eigenlijk kleding

tenormin
door tenormin - Sep 16, 2024 om 17:00
16927 Antwoorden / 108 Vragen

Kijk en klaag eens bij Trustpilot. Daar geeft men wel antwoord. Misschien dat men ook op uw klacht reageert.

zw
door zwanette jansen Sep 16, 2024 om 17:08
Antwoorden / 1 Vragen

daar staat de klacht al en helpt niets. en bijzonder, want sommigen krijgen wel hun geld retour. als ik mag geloven wat er op trustpilot staat

chris74
door chris74 - Sep 16, 2024 om 17:03
566 Antwoorden / 44 Vragen

Er is geen echte winkel in Almere. als je op het adres zoekt. kom je uit op een gele safe box.
website ziet er dropshipperig uit. Dat is mijn mening.

ne
door neodutchio - Sep 16, 2024 om 17:21
5237 Antwoorden / 12 Vragen

Tja, recht hebben en recht krijgen. Volgens de KVK heet het bedrijf AK media en handelt in advertentieruimte en internet marketing. Niet bepaald een bedrijf waar je horloges verwacht.
Het adres is, zoals gezegd, een mini opslag, ook niet bepaald een logisch adres voor een dergelijk bedrijf. Geen idee of u naar de mini opslag het horloge gestuurd hebt, maar die zullen er niets mee kunnen.

Tja, hoe kom je achter de eigenaar van een webwinkel zonder ook maar enige gegevens te hebben? Dat word heel hard zoeken.

sira
door sira - Sep 16, 2024 om 17:25
2521 Antwoorden / 24 Vragen

U heeft dus een smartwatch gekocht bij een dropshipper die naar alle waarschijnlijkheid een willekeurig adres in Almere op de website heeft staan en het horloge voor maximaal € 20,- bij AliExpress heeft besteld.

Heb ik het zo goed verwoord?

Hier staan nog veel meer klachten: https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=valante+klachten

Be
door Bewaklu - Sep 16, 2024 om 17:30
141 Antwoorden / 1 Vragen

Jammer van je geld maar je moet ook niet bij een dropshipper bestellen....

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 16, 2024 om 18:10
2246 Antwoorden / Vragen

Ik zie nog niet zo een twee drie dat dit een dropshipper is al zou ik er nooit wat bestellen. Ze zeggen volgende dag in huis, niet volgende dag verzonden en ik zie dat je met Klarna mag betalen, ook niet typerend. Anderzijds kan een incassobureau ze niet bereiken en "zitten" ze blijkbaar in een garagebox dus je geld retour gaat niet lukken, althans niet zonder meer geld uit te geven dan je terugkrijgt.

sw
door swat1500 - Sep 16, 2024 om 18:31
3851 Antwoorden / 0 Vragen

Een incassobureau kan eigenlijk ook niet veel meer dan u. Eigenlijk moet u de vordering in handen van deurwaarder geven. Die kan wel uitzoeken wie achter een bedrijf zit. Het is alleen niet gratis en zelden op basis van no cure no pay.

marita5
door marita5 - Sep 16, 2024 om 20:12
11642 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Zwanette Jansen ,

Is inderdaad een dropshipper , spullen komen uit China .

Als ik controleer op adres : Omroepweg 11 , staat Valante als bedrijf er niet bij .
Ook AK - Media BV staat op dit adres er niet bij ,

Zie deze links .

https://drimble.nl/adres/almere/1324KT/omroepweg-11.html

Opgegeven bedrijfsactiviteit AK - Media BV adres : Duiker 67 1274 Huizen is een flatgebouw .

https://www.bedrijvenregister.nl/almere/ak-media-bv