Mag post nl zomaar je pakketje in de tuin achterlaten?
Wij hebben nu al meerdere keren dat er pakketjes van post nl over de schutting in de tuin worden gegooid. Maakt niet uit wat voor weer, zalfs vandaag in de regen is er 1 over de schutting gegooid. Deze was dus bij thuiskomst zeiknat (inhoud gelukkig nog wel heel en werkend).
Mag post nl dit zomaar doen? Ongeacht het weer?
Geachte Claudia,
Het antwoord op uw vraag is simpel : nee(pakketten mogen niet in de tuin worden achtergelaten)
Ik raad u aan om een klacht in te dienen bij de afzender en PostNL.
Tjahhh..das makkelijker gezegd dan gedaan...contact krijgen met post.nl is net zo
bijzonder als een goeie postbezorger...
Nee, natuurlijk niet
klagen bij de verzender van het pakket, die is hier het aanspreekpunt voor
En dien ook gewoon zelf nog een keer een klacht in.
Neen, dat mag niet! Zie de al gegeven reactie en zie https://www.postnl.nl/klantenservice/probleem-klacht/
Daarnaast kunt u dit ook melden bij klachtenkompas consumentenbond waarmee de ruchtbaarheid aan dit fenomene groter wordt.
Nee, natuurlijk mag het niet maar.... u bent helaas niet de enige waar een pakketje zo afgeleverd is. Zelfs diverse, lees ik nu.
U zou ook kunnen zorgen dat er iemand thuis is of een andere bezorgtijd kiezen.
@malty, heb er zelf geen probleem mee, altijd thuis, daar wel moeite mee ;-)) maar lees vaak dat men pakketjes ook op je werk kan laten bezorgen of op een afhaalpunt kunt oppikken. Maar als een bezorger aan die boodschap "s*it" heeft houd het op, als hij/zij het gewoon ergens buiten neergooit. Verder geen verstand van, hoor.
Om uw antwoord te beantwoorden:
NEE, DIT MAG ABSOLUUT NIET!!
Dien een klacht in bij POSTNL en de Leverancier/winkel
U besteld dus vaker online, maar bent nooit thuis om het aan te nemen. Maar waarom besteld u dan online? Of moet de bezorger het door u veroorzaakte probleem oplossen? Zijn taak is het afleveren, en dat doet hij ook. Wilt u dit niet op deze manierm, dan zal u of niet online moeten bestellen, of laten afleveren op een afhaalpunt, of een box aan de buitenkant van uw huis hangen waar bezorgers de pakketten in kunnen leggen.
Bij het online bestellen kun bij somige verkopers op internet aangeven bijvoorbeeld het pakje laten bezorgen of op een afhaal punt ophalen. Verder kun je dit ook aangeven om een bericht hierover te plaatsen in opmerkingen en dit mee te sturen.
@neodutchio: U legt het probleem bij de topicstarter en gaat niet rechtstreeks in op de vraag, het maakt toch helemaal niets uit waarom of hoe vaak zij online iets besteld? Het gaat erom dat het niet mag om zomaar een pakket in de tuin achter te laten waar het ontvreemd kan worden, of in dit geval nat te regenen, waardoor de inhoud beschadigd kan raken. Er zijn bezorgdiensten waar van tevoren aangegeven kan worden waar de bezorger het pakket bij niet thuis zijn kan achterlaten, eventueel bij de buren of rond het huis, maar dan is er door geadresseerde daar toestemming voor gegeven. Wat u doet is victim blaming...
Dat is natuurlijk onzin. Er zijn veel bedrijven waar je geen idee hebt van de levertijd en waar je geen optie hebt te kiezen het bij een afhaalpunt te laten bezorgen. PostNL moet mogelijk maken, dat je via de app een ander tijdstip of plaats kunt kiezen zodra het pakket wordt aangekondigd in de app. Nu kan het vaak alleen na 1 mislukte poging.
Bij veel verkopers is het nu bestellen en de volgende dag of de dag erna leveren. Dat weet je dus van te voren. En ja, er zijn ook verkopers die geen exacte levertijd kunnen aangeven. Maar via de PostNL app krijg je netjes updates binnen wanneer een pakket aangemeld is en wanneer het geleverd al gaan worden. Een dag van te voren krijg je een indicatie en kan je zelfs nog het afleverpunt en moment aanpassen.
Er is dus eigenlijk geen noodzaak meer dat een bezorger voor Jan Doedel voor een dichte deur staat. Dus ja, de oorzaak van het probleem ligt bij de ontvanger die iets online besteld en weet dat er iets bezorgd word en ook nog eens weet wanneer dat het geval is. Dan is het niet slim om niets te doen en de bezorger dit probleem te moeten laten oplossen.
Als er bij elke ontvanger 1 minuut vertraging optreedt, dan zijn er een hoop mensen die gaan klagen omdat hun pakket niet die dag geleverd kan worden omdat de bezorger uren vertraging heeft. Dan maar kiezen uit 2 kwaden en dan voor tijdwinst het pakket bij de ontvanger achterlaten.
De regel van PostNL is dat bij niet thuis, een pakket bij de buren of een afhaalpunt moet worden afgeven. De bezorger moet dan een briefje in de bus doen, of een bericht via de app versturen.
Zoals ik al zei, het is kiezen uit kwaden. De enige juiste optie is om thuis te zijn als er iets geleverd word.
De bezorger heeft geen 'probleem' om op te lossen. De bezorger heeft een pakje dat afgeleverd moet worden.
Er bestaan ook geen 'twee kwaden'. Sterker nog, er is niet eens één kwade...
Pakje, bezorgen, of weer meenemen.
De enige juiste optie.
Rechter is deze banaan niet te praten.
In dat geval, Boefjes, is het wellicht verstandiger om u eens in de praktijk onder te dompelen. Ervaar het eens zelf hoe het er op dit moment aan toe gaat bij de diverse bezorgdiensten. Normaal is de kerstperiode de drukste periode van het jaar, we zitten nu regelmatig 60% boven dat piekmoment. Bezorgers zijn niet te krijgen, bussen worden allemaal ingezet en er is ook een max aantal handterminals die werkzaam zijn. Vanwege corona is het aantal online aankopen fors toegenomen. Dus ja, elk afleveradres die niet opendoet is een probleem. Bij het laatste pakje zal dit geen probleem zijn, maar er liggen rustig 300 pakjes in 1 bus. En die bus is geladen op de route die gereden word. Elk pakje die dus terug de bus in moet ligt in de weg. Daarbij kan een depot ook maar een max aantal pakjes per uur aan. Als de bezorgers na een rit willen laden voor de tweede rit zal eerst alle niet afleverbare weer op de band gelegd moeten worden wat weer minder capaciteit is voor die band. Niet voor niets is PostNL al gestopt met het voor de 2de keer aanbieden van een zending.
Het klinkt leuk dat de bezorger iets moet afleveren, maar dan moet er ook afgeleverd kunnen worden.
Natuurlijk niet, klacht indienen wat het beste werkt deze bij de ACM te doen. Zie hier voor voorbeeldbrief, klagen bij PostNL heeft weinig zin, dit wordt dan ter kennisneming aangenomen maar niets mee gedaan. Overigens krijgt u bericht rond welk tijdstip uw pakket bezorgd wordt maar bent u blijkbaar veelal niet thuis. Het laten bezorgen op een afhaalpunt zou dan mogelijk een oplossing zijn.
Nee het mag niet, maar ik begrijp het wel. We bestellen alleen bij webwinkels die geen verzendkosten rekenen (of heel weinig verzendkosten rekenen) waardoor de pakketbezorg bedrijven uiterst scherp moeten aanbieden. Dan kan alleen maar als ze de bezorgers een bijna onmogelijke workload geven. Ik snap dan wel dat een bezorger het wel geloofd als hij/zij voor de zoveelste keer op een dag weer voor een gesloten deur staat, en dus extra werk heeft waar geen inkomsten tegenover staan.
Het mooiste zou zijn als we gewoon realistische bezorgtarieven willen gaan betalen zodat de arbeidsvoorwaarden en -omstandigheden kunnen worden verbeterd.
Na lang denken ben ik het hiermee eens. @RJW.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Krimpflatie
Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.] Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer