Incirci67
door Incirci67 Nov 8, 2021 om 15:58
Winkels & webshops

Moet ik betalen voor een artikel die ik verzonden heb?

Hallo iedereen,

Op 17 September 2021 heb ik een bestelling geplaatst op zalando. Dit waren artikelen die ik heb geprobeerd en deze bevielen mij allemaal niet. Dus op 5 oktober 2021 heb ik alle artikelen teruggestuurd. Ik heb voor de zekerheid alle verzendbewijzen goed bewaard. Zalando geeft aan dat één artikel uit de bestelling nooit is aangekomen. Als er op de verzendbewijzen gekeken word, komen de verzonden dozen in gewicht overeen. Namelijk 5.1kg en 5.08kg (de een is gewoon afgerond). Nu heb ik ondertussen een tweede betalingsherinnering gekregen... Wat moet ik doen? (Het gaat om een bedrag van 147,95 euro, dus niet een bepaald klein bedrag). Ivm privacy heb ik de verzendbewijzen niet toegevoegd.

Vriendelijke groet,

Ergün Incirci

3786 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 8, 2021 om 16:17
2255 Antwoorden / Vragen
0

U kunt met het gewicht aannemelijk maken dat alles erin gezeten moet hebben, wat niet hetzelfde is als bewijzen. U kunt weinig anders doen dan blijven herhalen dat u alles retour hebt gestuurd maar als ze u geen gelijk willen geven denk ik dat u te maken gaat krijgen met het verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Wellicht is er nog ergens een geschillencommissie bevoegd en kunt u het daar nog proberen maar er een zaak van maken loont niet. Mocht u een rechtsbijstandverzekering hebben willen die wellicht nog wat doen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 8, 2021 om 16:24
16959 Antwoorden / 202 Vragen
1

Helaas, u bent veranwoordelijk voor correcte verzender als afzender op enkele uitzondeeringen na en zie daarvoor o.a. http://www.wetboek-online.nl/wet/Postw/7.html en was het dus als al gezegd zaak om dan verzekerd terug te zendn. Hetgeen u nu ervaart is een nadelig aspect m.b.t. online bestellen aangezien u niet kunt bewijzen dat hetgeen u verzond wel degelijk in goede staat zou zijn aangekomen. 

Concreet: mijn advies: helaas betalen of verdere incassoprobleme te voorkomen.

sira
door sira - Nov 8, 2021 om 16:31
2531 Antwoorden / 24 Vragen
3

Dit zijn vervelende dingen. Je stuurt iets retour, pakket(ten komen aan, gewichten kloppen, maar de webwinkel beweert dat er goederen ontbreken. Je zou hierdoor haast niet meer bij een webwinkel durven kopen voor het geval er iets retour moet..
Dus ben je verplicht verzekerd te gaan verzenden, dus extra kosten.

Stuur ze een mail of brief waarin u alles vermeldt (ontvangstdatum, retourdatum, inhoud van de pakketten) en doe daar een kopie van de track en trace bij waarop ook het gewicht staat.
Een korte zakelijk mail zonder emotie en met genoemde punten. Niet geschoten is altijd mis.

mahadma
door mahadma - Nov 8, 2021 om 17:44
11716 Antwoorden / 52 Vragen
1

Als het teruggezonden wordt via een label betaald door de verkoper, dan wordt het verzonden voor risico en rekening  van de verkoper.

Mc
door McBakker01 - Nov 8, 2021 om 19:07
1 Antwoorden / Vragen
0

Hallo,
Helaas heb ik een soortgelijke ervaring met Zalando. Nadat ik een deel van mijn bestelling had geretourneerd, gebeurde er niets. Vervolgens heb ik telefonisch contact gehad met de klantenservice. Die persoon zou het uitzoeken. Ook ik heb een verzendbewijs gemaild. Vervolgens kreeg ik bericht via de klantenservice dat mijn schoenen wel waren aangekomen en dat Zalando dit alleen nog administratief moest verwerken. Uiterlijk zondag 7 november moest dat in orde zijn. Helaas, dat is niet zo. Vandaag weer gemaild. Eerst kreeg ik een mail terug dat ik een juridische verklaring in moest vullen. Hier heb ik aanvullende vragen over gemaild. Toen kreeg ik als antwoord dat ik 14 dagen moet wachten. Daarna wilden ze meer mijn verzendbewijs gemaild ontvangen. Ook kreeg ik vandaag een betalingsherinnering voor de schoenen die ik dus had geretourneerd. Vervolgens kreeg ik een mail die betrekking had op een andere bestelling. Kan ik waarde hechten aan de mail waarin Zalando aangeeft mijn bestelling wel retour te hebben ontvangen?

panter22
door panter22 Nov 9, 2021 om 08:15
6599 Antwoorden / Vragen

Waarom heb je de juridische verklaring niet ingevuld? Kennelijk is Zalando jouw schoenen kwijtgeraakt.
Ipv mee te werken ga je vragen stellen. 
Heb je nog meer schoenen teruggestuurd? En halen ze je bestellingen door elkaar?

Mc
door McBakker01 Nov 13, 2021 om 16:43
1 Antwoorden / Vragen

Ik begrijp niet goed waarom ik die in moet invullen en ik heb gevraagd wat de achterliggende reden is, omdat ze naar mij toe al hadden bevestigd dat de schoenen boven water waren. In de mail van Zalando die ik na dat verzoek ontving, werd niets meer genoemd hierover. Sterker nog, ik kreeg nogmaals een mail van Zalando met nu daarin vermeld dat het fout was gegaan bij de postbezorger en dat dit niet mijn fout is. Ik kreeg excuses en ze zouden het aanpassen. Helaas is dit nog steeds niet gebeurd. Het is niet dat ik die verklaring niet in wil vullen, maar ik vind de hele gang van zaken wat verwarrend.

mo
door mof - Nov 10, 2021 om 11:31
3620 Antwoorden / 3 Vragen
0

In principe bent u voor de retourzending verantwoordelijk tot die is ontvangen door zalando. Ik zou echter een kopie van de verzendbewijzen sturen en de track and trace codes bekijken: daar staat als het goed is of het pakket is afgeleverd bij zalando. Dat zou voldoende moeten zijn om aan te tonen dat de pakketten zijn terugontvangen.

le
door leenpres - Nov 10, 2021 om 12:01
79 Antwoorden / 7 Vragen
0

Nu draaien we het om zalando verstuurd iets naar u en het is niet compleet wie is er dan aansprakelijk . Zalando zeg het was compleet dus u moet betalen .

panter22
door panter22 - Nov 10, 2021 om 16:05
6599 Antwoorden / Vragen
0

Waren de pakketten allemaal bestemd voor Zalando, of moest er een pakket naar een partner teruggestuurd worden?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 10, 2021 om 17:32
1389 Antwoorden / 10 Vragen
0

Als je meerdere goederen in 1x bestelde en heel veel retour stuurde kan er iets fout gaan.

 

Minder bestellen en 1 retour per keer en dan komen ze appart aan.

Als je als Zalando medewerker een doos met 5 goederen kreeg en er maar 4 ging scannen?

Hoe bewijs je behalve gewicht dat  alle  retouren ook in  deze doos zaten?

 

Verder is kleding of schoenen  van €147,95  een leuk bedrag om  te frauderen.

Personeel heeft geen hoog loon en jou  oude  voor deze ruilen?


Bij meerdere grotere bedrijven werken vele uitzendkrachten tegen zeer lage lonen en denk dat daar een groot probleem zit.

De meeste zijn gewoon eerlijk maar 1 foute die graag met lage daarverdiende ook iets leuks wilde?


Meerdere grotere distributie  bedrijven hebben hier last van.

Los iets mee nemen zien ze maar  omkleden met  retouren is voor die beveiligers  ook lastig te zien.

 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer