In
door Ingrid Plaatsman Jan 1, 2021 om 14:25
Winkels & webshops

Na een jaar van beloftes nog steeds geen terugbetaling van Modetalente

vorig jaar december heb ik bij deze webwinkel 5 artikelen besteld. na 2 weken 2 artikel ontvangen. daarna na twee weken gemaild, weer 1 artikel ontvangen. verder radiostilte. weer gemaild. werd weer beloofd het op te sturen. uiteindelijk in september kreeg ik te horen dat de nog te ontvangen artikelen niet meer geleverd konden worden. Geld teruggevraagd. kon alleen als ik een Paypal account had. aangemaakt. vanaf dat moment iederekeer als ik mailde het antwoord dat de terugbetaling in behandeling was en diverse keren opnieuw mijn paypal gegevens door moeten geven. eind november een negatief bericht geplaatst op trustpilot. kreeg meteen een mail. men zou mij het bedrag meteen terugstorten maar dan moest ik wel eerst het negatieve bericht gedaan. gezegd dat ik dat zou doen zodra ik het geld binnenhad. bedrijfspolicy was eerst verwijderen dan betalen. het bericht verwijderd, maar nog steeds geen terugbetaling. 6 dagen geleden geschreven dat ik betaling binnen 5 dagen verwacht. zo niet dat ik het negatieve bericht weer terug zou plaatsen en een melding aan jullie zou doorgeven. nog steeds niets ontvangen.
Hebben jullie ervaring met deze website/shop?
hoor het graag.
mvg.
Ingrid Plaatsman

4130 13 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 1, 2021 om 14:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, geen ervaring mee.

Slimme actie overigens om je e-mail adres op het internet te plaatsen... tip: bewerk je bericht en verwijderd die afbeelding.

In
door Ingrid Plaatsman Jan 8, 2021 om 10:45
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Diumenge en anderen,

Kan geen methode ontdekken om een vervolg bericht te maken, vandaar via de eerste persoon die gereageerd heeft.

Dank voor jullie reacties.
Heb gezien dat ik niet de enige ben met dit probleem. Had de webshop via een, dacht ik, betrouwbare bron. Heb deze situatie ook bij die bron gemeld.
Zal in het vervolg beter opletten.

met vriendelijke groet,
Ingrid

tijger1
door tijger1 - Jan 1, 2021 om 14:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]

marita5
door marita5 - Jan 1, 2021 om 14:52
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ingrid Plaatsman ,

Hebben jullie ervaring met deze website/shop?

Lees hier eens de gegeven antwoorden , klik op de rode regel .

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/ook-opgelicht-door-modetalente

Contact :

Mocht u nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.
E-mail : service@modetalente.com

Adres: RM 507, 5e verdieping New East Ocean Center Science Museum Street 9 Tsim Sha Tsui East KL Hongkong

gerbera
door gerbera - Jan 1, 2021 om 14:58
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Een webwinkel die eist negative berichten te verwijderen terwijl ze hun afspraken niet nakomen is al bedenkelijk. Blijkbaar zijn ze niet zo betrouwbaar als ze doen voorkomen. Dit blijkt ook wel als u ff de tijd neemt hier te lezen. En daarna ook even hier en maar nog verstandiger is dit  en hier vooraf te controleren. Meer linken geeft ik niet want er zijn er nog véél meer, dus reken maar nergens op. Enige mogelijkheid is, hun te melden, (zo ze nog bereikbaar zijn) te melden aangifte te doen.

ne
door neodutchio - Jan 1, 2021 om 15:13
5156 Antwoorden / 12 Vragen

En de eerste van 2021 is weer binnen.
Klik hieren hieren hieren 69% slecht op trustpilot.

Beschouw het geld maar als leergeld. U besteld iets bij een vage shop op een vaag adres (RM 507, 5 Stock Neues Ost-Ozean-Zentrum Science-Museum Straße 9 Tsim Sha Tsui Ost KL) en denkt serieus te kunnen dreigen met een melding bij Kassa? Als u al niets gedaan heeft met alle waarschuwingen over waar wel, en vooral niet te kopen, waarom zou de zoveelste waarschuwing dan ineens het verschil gaan maken?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 2, 2021 om 11:45
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Na een jaar nog actie nemen? Het enige dat u zou kunnen doen maar gelet op het al eerder gegeven afdres en andere gegevens is zelfs dat m.i. zinloos. Ik doel dan op: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ echter hgerhaald, ook dat zal u alleen nog meer geld kosten en ergernis geven.

Als 'mosterd na de maaltijd' hoewel u deze info mogelijk in het afgelopen jaar wel heeft gezien/gelezen m.b.t.:

 de veelheid van waarschuwende info die er als is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling is hierbij van groot belang.

Zie verder o.a. https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshophttps://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet anders zullen zijn.

U kunt ook nog en melding doen bij www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond.

(Off-topic) ik heb deze tekst niet

Sabine2008
door Sabine2008 - Jan 2, 2021 om 17:16
5 Antwoorden / Vragen

Controleer altijd of die site wel betrouwbaar is.

https://www.scamadviser.com/nl/check-website/modetalente.com

marita5
door marita5 - Jan 2, 2021 om 19:13
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@Ingrid Plaatsman ,

Nog een aanvulling , de site Modetalente.com is bekend bij de Politie .

mo
door mof - Jan 4, 2021 om 11:52
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zie op google zoeken opmodetlente eigenlijkalleen berichten die erop wijzen dat dit een zeer onbetrouwbare webshop is. Ik vrees datu uw geld kwijt bent.

mo
door mof - Jan 4, 2021 om 11:55
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Overigens, als u een financiele claim indient bijmodetalente heeft u daarvoor tot twee jaar na ontstaan van de schuld van modetalentaan u. Daarmee bentu na 1 jaar ruim op tijd. Indienen van een claim storneert de verjaring tevens.
als er sprake is van een misdrijf omdat ze moedwillig handelen dan geldt voor schade vergoeding de strafrechterlijke verjaringstermijn.

Donuts
door Donuts - Jan 4, 2021 om 13:11
1203 Antwoorden / 2 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage. Ingrid heeft namelijk ook niks aan dit soort bijdragen, Sprietje!]

Ja
door Jacomijn - Jan 5, 2021 om 14:15
1 Antwoorden / Vragen

Heb vorig jaar ook een aantal jurken besteld, heeft maanden geduurd ( na zeer aanhoudend manen) eindelijk geleverd.
Modellen zijn enig, maar aflevering is hopeloos

mr
door mrmoto - Jan 5, 2021 om 15:37
167 Antwoorden / 4 Vragen

[Edit redactie: onbeschoft en niet-inhoudelijke bijdrage]