Na een jaar van beloftes nog steeds geen terugbetaling van Modetalente
vorig jaar december heb ik bij deze webwinkel 5 artikelen besteld. na 2 weken 2 artikel ontvangen. daarna na twee weken gemaild, weer 1 artikel ontvangen. verder radiostilte. weer gemaild. werd weer beloofd het op te sturen. uiteindelijk in september kreeg ik te horen dat de nog te ontvangen artikelen niet meer geleverd konden worden. Geld teruggevraagd. kon alleen als ik een Paypal account had. aangemaakt. vanaf dat moment iederekeer als ik mailde het antwoord dat de terugbetaling in behandeling was en diverse keren opnieuw mijn paypal gegevens door moeten geven. eind november een negatief bericht geplaatst op trustpilot. kreeg meteen een mail. men zou mij het bedrag meteen terugstorten maar dan moest ik wel eerst het negatieve bericht gedaan. gezegd dat ik dat zou doen zodra ik het geld binnenhad. bedrijfspolicy was eerst verwijderen dan betalen. het bericht verwijderd, maar nog steeds geen terugbetaling. 6 dagen geleden geschreven dat ik betaling binnen 5 dagen verwacht. zo niet dat ik het negatieve bericht weer terug zou plaatsen en een melding aan jullie zou doorgeven. nog steeds niets ontvangen.
Hebben jullie ervaring met deze website/shop?
hoor het graag.
mvg.
Ingrid Plaatsman
Nee, geen ervaring mee.
Slimme actie overigens om je e-mail adres op het internet te plaatsen... tip: bewerk je bericht en verwijderd die afbeelding.
Beste Diumenge en anderen,
Kan geen methode ontdekken om een vervolg bericht te maken, vandaar via de eerste persoon die gereageerd heeft.
Dank voor jullie reacties.
Heb gezien dat ik niet de enige ben met dit probleem. Had de webshop via een, dacht ik, betrouwbare bron. Heb deze situatie ook bij die bron gemeld.
Zal in het vervolg beter opletten.
met vriendelijke groet,
Ingrid
Hallo Ingrid Plaatsman ,
Hebben jullie ervaring met deze website/shop?
Lees hier eens de gegeven antwoorden , klik op de rode regel .
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/ook-opgelicht-door-modetalente
Contact :
Mocht u nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.
E-mail : service@modetalente.com
Adres: RM 507, 5e verdieping New East Ocean Center Science Museum Street 9 Tsim Sha Tsui East KL Hongkong
Een webwinkel die eist negative berichten te verwijderen terwijl ze hun afspraken niet nakomen is al bedenkelijk. Blijkbaar zijn ze niet zo betrouwbaar als ze doen voorkomen. Dit blijkt ook wel als u ff de tijd neemt hier te lezen. En daarna ook even hier en maar nog verstandiger is dit en hier vooraf te controleren. Meer linken geeft ik niet want er zijn er nog véél meer, dus reken maar nergens op. Enige mogelijkheid is, hun te melden, (zo ze nog bereikbaar zijn) te melden aangifte te doen.
En de eerste van 2021 is weer binnen.
Klik hier, en hier, en hier, en 69% slecht op trustpilot.
Beschouw het geld maar als leergeld. U besteld iets bij een vage shop op een vaag adres (RM 507, 5 Stock Neues Ost-Ozean-Zentrum Science-Museum Straße 9 Tsim Sha Tsui Ost KL) en denkt serieus te kunnen dreigen met een melding bij Kassa? Als u al niets gedaan heeft met alle waarschuwingen over waar wel, en vooral niet te kopen, waarom zou de zoveelste waarschuwing dan ineens het verschil gaan maken?
Na een jaar nog actie nemen? Het enige dat u zou kunnen doen maar gelet op het al eerder gegeven afdres en andere gegevens is zelfs dat m.i. zinloos. Ik doel dan op: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ echter hgerhaald, ook dat zal u alleen nog meer geld kosten en ergernis geven.
Als 'mosterd na de maaltijd' hoewel u deze info mogelijk in het afgelopen jaar wel heeft gezien/gelezen m.b.t.:
de veelheid van waarschuwende info die er als is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.
Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling is hierbij van groot belang.
Zie verder o.a. https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop; https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat
en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet anders zullen zijn.
U kunt ook nog en melding doen bij www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond.
(Off-topic) ik heb deze tekst niet
Controleer altijd of die site wel betrouwbaar is.
https://www.scamadviser.com/nl/check-website/modetalente.com
Ik zie op google zoeken opmodetlente eigenlijkalleen berichten die erop wijzen dat dit een zeer onbetrouwbare webshop is. Ik vrees datu uw geld kwijt bent.
Overigens, als u een financiele claim indient bijmodetalente heeft u daarvoor tot twee jaar na ontstaan van de schuld van modetalentaan u. Daarmee bentu na 1 jaar ruim op tijd. Indienen van een claim storneert de verjaring tevens.
als er sprake is van een misdrijf omdat ze moedwillig handelen dan geldt voor schade vergoeding de strafrechterlijke verjaringstermijn.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Krimpflatie
Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.] Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer