tj
door tjalsma Nov 26, 2021 om 12:51
Winkels & webshops

Nieuwe TV geleverd, oude mee retour?

Bij BOL.com nieuwe TV besteld, met de belofte, dat het oude exemplaar retour kon, bij levering van de nieuwe. Bij levering nieuwe, weigerde de jonge chauffeuse de oude mee te nemen (misschien kon ze het oude bakbeest niet tillen?) Ik heb het ding zelf maar naar de stort 12 km verderop gebracht. Welke partij doet hier iets verkeerd?

2987 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Ja
door JannieBoe - Nov 26, 2021 om 12:57
124 Antwoorden / Vragen
0

Dat hangt van de voorwaarden van Bol.com af die hier staan.
Wie is de verkoper, Bol.com of een partner, hoe groot en zwaar is het pakket, deugt de verpakking etc.

Ja
door JannieBoe Nov 26, 2021 om 13:06
124 Antwoorden / Vragen

Bij nader inzien denk ik dat de reactie van THECLA58 een betere reactie is. Als de chauffeuse het pakket niet mee wilde of kon meenemen had ze op z'n minst een alternatief moeten aangeven. Later ophalen, klant op kosten van Bol.com terug laten sturen e.d.

Thecla58
door Thecla58 - Nov 26, 2021 om 12:57
921 Antwoorden / 3 Vragen
4

Als het goed is heb in je betaalde prijs recyclingsbijdrage betaald. Dat houdt dus in dat de jongedame de televisie mee had moeten nemen. Jij hebt nu zeklf dat ding weggebracht en (neem ik even aan) ook de stort moeten betalen. Dus heb je dubbel betaald. 
De dame in kwestie heeft dus niet gedaan wat ze had moeten doen. Dat oude toestel mee moeten nemen.

De reclyclingsbijdrage is in de plaats gekomen van de verwijderingsbijdrage. Dat laatste moest je altijd extra betalen maar sinds 2013 is die afgeschaft en dus vervangen voor de eerder genoemde bijdrage, die zit overigens al in de prijs van het nieuwe apparaat.

drevil
door drevil Nov 26, 2021 om 13:28
225 Antwoorden / 14 Vragen

Afvoeren van electrische apparaten bij de stort, zou gratis moeten zijn. Dit wordt betaald uit het verwijderingsbijdrage potje.

tenormin
door tenormin Nov 26, 2021 om 14:05
16927 Antwoorden / 108 Vragen

Het is ook "gratis" @drevil. Al betaald door de aanslag Gemeente Belasting die men opgelegd krijgt.

Franske1958
door Franske1958 - Nov 26, 2021 om 13:07
458 Antwoorden / 3 Vragen
2

Het lijkt mij dat BOL.com hier iets verkeerd doet. De beste weg was eigenlijk geweest om dat dat zware ding niet zelf weg
te brengen maar net zo lang te klagen bij BOL dat ze dat ding op komen halen. Uiteraard moet U wel bewijs hebben dat het
is afgesproken dat ze die oud gratis afvoeren. Het is echter ook zo dat die bezorgers veelal jonge mensen zijn die vaak
nooit een beeldbuis TV hebben gezien, laat staan dat ze weten wat zo een ding weegt.  Ikzelf heb een half jaartje geleden
ook een nieuwe TV gekocht, maar dan bij de lokale winkel hier in mijn dorp.  En ook ik had een loodzware beeldbuis TV.  
In de winkel had ik nog verteld, let op mijn oude TV is groot en zwaar. En jawel hoor, De nieuwe werd gebracht en netjes
aangesloten en geinstalleerd zoals afgesproken. Echter in zijn busje had hij netjes plaats gemaakt voor... een grote flatscreen.
HIj is meer dan een kwartier buiten bezig geweest om plaats te maken achter in zijn bus, hulde daarvoor. Uiteraard heb ik
wel meegeholpen dat kreng samen in zijn busje te krijgen. Kennelijk zijn er ook winkels die wel netjes doen wat is afgesproken.



Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 26, 2021 om 13:43
2247 Antwoorden / Vragen
0

Ze horen hem gewoon mee te nemen maar vervoerders hebben daar geen zin in.

panter22
door panter22 - Nov 26, 2021 om 14:01
6599 Antwoorden / Vragen
0

Dus je wilde een jonge meid alleen een zwaar bakbeest laten tillen?
Hebben jullie niet een paar keer per jaar de mogelijkheid om grof afval aan de straat te zetten. Of tegen betaling op te laten halen?
En wat is nu 12 km met een auto. 
Is de tv bezorgd met PostNL? Die mogen maar  31,5 kg meenemen.
https://www.postnl.nl/klantenservice/zakelijk/zending-aanmaken-versturen/servicekaders/pakket-grootte-gewicht/

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 26, 2021 om 14:08
7343 Antwoorden / 3 Vragen
0

Bol.com had ervoor moeten zorgen dat als de TV niet kon worden meegenomen dat deze later opgehaald werd.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 26, 2021 om 15:21
16950 Antwoorden / 202 Vragen

@SHOPPY,  BOL.COM geeft voorwarden aan 

Je koopt nu een elektrisch apparaat bij een partner van bol.com:

Koop je een nieuw elektrisch apparaat bij één van onze verkopende partners op bol.com? Neem dan contact op met deze partner om te kijken of ze je oude apparaat kunnen meenemen. De spelregels hieronder gelden alleen voor artikelen die je bij bol.com koopt.

sjjoppy
door sjjoppy Nov 26, 2021 om 15:26
7343 Antwoorden / 3 Vragen

Het is SJOPPY.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 26, 2021 om 15:19
16950 Antwoorden / 202 Vragen
0

Heeft u de TV niet naar een redyclepunt gebracht (bijv. kringloop winkel) onmdat het dan in ieder geval gratis is. (Op basis van ook het gegeven dat bij de aankoop een recyclebijdrage is betaald). 

Kan ik aannemen dat u geen contact heeft opgenomen zoals BOL.COM adviseert (citaat uit de info waar @JANNIEBOE al naar verwees).  

Je koopt nu een elektrisch apparaat bij een partner van bol.com:

Koop je een nieuw elektrisch apparaat bij één van onze verkopende partners op bol.com? Neem dan contact op met deze partner om te kijken of ze je oude apparaat kunnen meenemen. De spelregels hieronder gelden alleen voor artikelen die je bij bol.com koopt.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer

Ed
Edith vL - Sep 17, 2024 om 10:26
Vrije tijd & tuin

Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis

Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet. 
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg ... Lees meer

Wi
Wim-Bart - Sep 19, 2024 om 14:45
Computers & telefonie

Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben

Gechte,

2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.

Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.

Afijn een week ... Lees meer