Gerardus1942
door Gerardus1942 Jan 16, 2023 om 17:08
Winkels & webshops

Novaswinkel.nl levert NIET, wel betaling geint, wat kunnen wij doen.

16 dec. bestelling gedaan zou 3-5 dagen levertijd zijn, nog steeds produkt niet ontvangen heb formulier ingediend ontbinding , en beroep gedaan op herzieningsrecht alsmed diverse a-mails met verzoek om betaald bedrag terug te storten maar tot op heden aleen excuses voor vertraging en uitstel van levertijden tot mu toe de bestelling nooit ontvangen. Wat kunnen wij ondernemen hadden gaag ons geld terug.

10162 10 Rapporteer

Be
door Bewaklu - Jan 16, 2023 om 17:14
132 Antwoorden / 1 Vragen

Niets...volgende keer niet bij een dropshipper bestellen.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 16, 2023 om 17:15
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Contact

Als het een dropshipper is dan is er een lange levertijd.

https://webshopchecker.nl/alert/77588-2/

ne
door neodutchio - Jan 16, 2023 om 17:29
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Volgens de site 10 tot 15 werkdagen levertijd, dat is gewoon minimaal 3 weken. 15 werkdagen na 16 december is gewoon 9 januari. Maar ja, feestdagen geeft vertraging, uw bestelling zal nog wel een keer komen.

Identiteit van de ondernemer staat nergens, dus ook geen verplicht KVK nummer. Waarom daar dan bestellen? Waren de akties zo goed dat u maar even niet keek waar u ging bestellen? En doet u dat in een winkelstraat ook? Als een onbekend persoon u op straat aanspreekt, loopt u dan ook een vage winkel binnen zonder naam op de gevel en zonder een verkoper te zien?

Ja
door JannyBoe - Jan 16, 2023 om 17:30
515 Antwoorden / Vragen

Als u met een creditcard of PayPal betaald hebt en de verkoper zich niet aan de afspraken houdt kunt u daarmee contact opnemen. U kunt mogelijk de betaling betwisten en uw geld terugkrijgen. Zie deze link voor voorwaarden. U moet dat wel binnen 3 maanden doen. Succes.

justmeagain
door justmeagain Jan 16, 2023 om 23:22
623 Antwoorden / 8 Vragen

En dat werkt dus niet meer.Visa vraagt bijvoorbeeld aan de consument op te letten waar hij of zij koopt. Als je bij een dropshipper besteld zegt Visa dat je beter op had moeten letten. Impulsief koopgedrag bij dit soort shops daar wil ik als Visa klant niet voor opdraaien.

Ja
door JannyBoe Jan 17, 2023 om 08:02
515 Antwoorden / Vragen

Contact opnemen en de procedure opstarten, en kijken of je aan de voorwaarden voldoet.

ju
door juliomariner Jan 17, 2023 om 12:26
1327 Antwoorden / 2 Vragen

Bij dropshitters kun je bijna nooit met PP of CC betalen. Ze zijn ook niet gek en kennen die kopersbescherming ook.

Ja
door JannyBoe Jan 17, 2023 om 15:27
515 Antwoorden / Vragen

Als u even de betreffende webshop bezoekt dan ziet u dat betalen met een credit card of PayPal juist wél mogelijk is.
Evenals bij andere webshops van dropshippers. Kent u websites van webshops van dropshippers waar je niet met credit card of PayPal kunt betalen? Daar ben ik wel benieuwd naar.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 16, 2023 om 17:40
16848 Antwoorden / 202 Vragen

En aanvullend ook m.b.t. uw vraag toch maar dit waar aan het einde staat wat u kunt ondernemen. Of dat dan succes heeft is ook een grote vraag en is het wel zinnig om na te gaan of eventueel te maken kosten opwegen tegen de schade die u mogelijk leidt. Een aangetekende ingebreke stelling kost u ca.  10,00 aan porto kosten. Ik kan hier helaas niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zie dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief

Of deze zeer recente https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/malafide-webshop-onduidelijke-dropshipper-of-betrouwbare-webwinkel-zo-word-jij-nooit-meer-genept/?utm_source=dmdelivery&utm_medium=email&utm_content=dmd-radar&utm_campaign=Nieuwsbrief%20maandag%203%20oktober&at_medium=email&at_emailtype=retention&at_campaign=avrotros_dmd_radar&at_send_date=20221003#at_emailtype=retention&at_medium=email&at_campaign=avrotros_dmd_radar&at_send_date=Nieuwsbrief+maandag+3+oktober

Zie verder voor nog meer details/waarschuwingen: ACM www.consuwijzer.nl

(https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.

Bedenktijd: wanneer niet, wanneer wel? | ACM.nl

 https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;   https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-

Bekende malafide handelspartijen | politie.nl

onsumentenbond en  https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat
Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

Online kopen: Zo shop je veilig online | Consumentenbond

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/webshop-stuurt-me-door-naar-china-mag-dit

   en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.

U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM. Indien u wel heft betaald en het vermoeden heeft dat u wordt/bent opgelicht, doe dan melding bij de politie.

Aanvullend wijs ik u dat normaliter bij beytrouwbare webshops sprake is cvan eerst betalen na levering.

sira
door sira - Jan 16, 2023 om 18:35
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Dit is Gerardus1942

Gerardus heeft in 2 jaar tijd al 6x (lees: zes maal) bij foute dropshippers) besteld en niets ontvangen.

Iedere keer krijgt hij op dit forum vele waarschuwingen adviezen en tips, maar Gerardus plaatst topics, maar leest ze nooit. Ik heb zelfs de redactie al eens gevraagd hem een mail te sturen met een link naar de antwoorden.

Dus steek er geen energie in.

ka
door kareuter Jan 16, 2023 om 18:46
22 Antwoorden / 3 Vragen

Sira
Top antwoord.

sira
door sira Jan 16, 2023 om 18:47
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Dank

ju
door juliomariner Jan 17, 2023 om 12:31
1327 Antwoorden / 2 Vragen

Uw voorspelling is trouwens uitgekomen, ts is sinds dat topic al meerdere keren in dat soort webshops getrapt

sira
door sira Jan 17, 2023 om 14:25
2336 Antwoorden / 24 Vragen

@Juliomariner
Ik kan me niet eens meer herinneren dat ik het heb voorspeld, maar sommige mensen leren het echt nooit en de antwoorden hier lezen ze al helemaal niet.

rj
door rjw - Jan 16, 2023 om 20:49
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zie dat dit soort winkels al geeneens meer onmogelijk sterke aanbiedingen hoeven te doen om mensen toch te laten bestellen. Het zijn gewoon normale prijzen waar je dat soort spul overal kunt kopen. Wat is dan toch de aantrekkingskracht van die winkels?

gerbera
door gerbera - Jan 16, 2023 om 21:35
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Veel van onze artikelen verzenden wij rechtstreeks via onze leveranciers

En die zal wel in China zitten.

TwanRyan
door TwanRyan - Jul 12, 2023 om 20:13
1 Antwoorden / Vragen

Hallo,

is het bij een van jullie al opgelost want me oma krijgt niks te horen van persoon van novaskleding,