Qu
door Quindro May 5, 2018 om 13:58
Winkels & webshops

Ongewenste pakketjes van beta vila

Goeden dag,

Ik krijg regelmatig pakketjes van Bela  vita toegestuurd terwijl ik niets besteld heb wat kan ik hier mee doen ? Als ik ze terug stuur kost dat een hoop geld ik heb er ook al een aantal betaald en toen ik dat niet meer deed kreeg ik een brief van Justitia interim of iets dergelijks en dat was nogal hoog opgelopen heb wel betaald maar blijf maar pakketjes ontvangen wil dit niet. HELP wat kan ik doen. Heb in jullie programma wel eens gezien dat ik het kan negeren is dat echt  zo of kan u mij een tip geven wat ik moet doen?

3512 11 Rapporteer

diumenge
door diumenge - May 5, 2018 om 14:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe komen ze dan aan je adres? En als je ze nooit besteld hebt, waarom dan betalen? Waarschijnlijk heb je in het verleden ooit wel eens iets besteld, dus zeg dat op.

sjjoppy
door sjjoppy - May 5, 2018 om 14:16
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Doordat u enkele malen aan Bela  vita  hebt betaald zit u aan een abonnement vast dus opzeggen maar.

tijger1
door tijger1 - May 5, 2018 om 14:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heel apart dat u voor zaken gaat betalen die u niet besteld zou hebben. Waarom weigert u ze niet aan de deur?

Grunnen.
door Grunnen. May 5, 2018 om 15:41
509 Antwoorden / Vragen

Een mens is nieuwsgierig he .

hansje klein
door hansje klein - May 5, 2018 om 14:33
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Stappenplan:

1 - vaststellen of u (ooit) een contract heeft afgesloten met deze club
2 - indien JA: opzeggen volgens de AV (Algemene Voorwaarden)
3 - kan er geen contract gevonden/kopie toegestuurd worden, pakjes behouden en stoppen met betalen
4 - op de website van Consuwijzer kunt u een geschikte voorbeeld brief vinden >HIER<
5 - daarmee stelt u de verzender enkele weken lang in de gelegenheid het pakje te komen ophalen

Resultaat: EINDE boze droom en/of zèlfveroorzaakte ellende.

Gr
door Grunn1 May 5, 2018 om 19:55
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@hk, goed te zien dat u na al het commentaar op uw eigen “vragen” niet verdwenen bent van het forum en tenminste wel fatsoenlijke antwoorden geeft waar men wat aan heeft. Dank.

hansje klein
door hansje klein May 5, 2018 om 23:34
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Lees mijn profiel (als u dat weet te vinden op dit forum) en u kent mijn 'drive' ...

marita5
door marita5 - May 5, 2018 om 15:36
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Quindro ,

Ik krijg regelmatig pakketjes van Bela  vita toegestuurd terwijl ik niets besteld heb

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/thema/ongevraagde-vervolgzendingen-niet-besteld-geef-geen-geld

Grunnen.
door Grunnen. - May 5, 2018 om 15:43
509 Antwoorden / Vragen

Misschien wel handig als je het ware vehaal verteld

dokun
door dokun May 7, 2018 om 13:36
152 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten...

Grunnen.
door Grunnen. May 7, 2018 om 15:10
509 Antwoorden / Vragen

@dokun

Ik vind het een beetje vreemd dat je ongewenste pakketjes gaat betalen, wat eigenlijk niet hoeft . Je bent namelijk niet verplicht om ongewenste en dus bestelde artikelen te retourneren.

edrick3
door edrick3 - May 5, 2018 om 15:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je moet natuurlijk niet iets gaan betalen wat je niet besteld hebt.

gerbera
door gerbera - May 5, 2018 om 16:39
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ongewenste pakketjes

Het feit dat u ze betaald heeft geeft al aan dat ze blijkbaar niet ongewenst zijn. Als u echt niets besteld heeft waarom dan; A) betalen, B) hoe komen ze aan u gegevens, C) waarom een brief van een incassobureau, D) waarom dit dan ook betaald. Als u daar echt nooit iets besteld heeft vraag dan eens naar de overeenkomst en anders als de donder opzeggen.

Qu
door Quindro - May 5, 2018 om 16:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo allemaal, dank u voor jullie reacties.
Natuurlijk heb ik in het verleden iets besteld niet wetend dat er op een of andere manier een abonnement aan kan zitten ga het bij hun verder uit zoeken wou alleen weten wat mijn rechten hier bij zijn, weet nu meer

maffy1948
door maffy1948 - May 7, 2018 om 12:47
45 Antwoorden / 0 Vragen

Retour afzender sturen kost niets dan even afgeven bij post nl punt

th
door thieu - May 7, 2018 om 13:41
148 Antwoorden / 0 Vragen

Je krijgt die pakkettjes ook ongevraagd hoor, gewoon in je brievenbus. In mijn geval waren dat "knoflookcapsules".
Als er dan in de begeleidende tekst nergens een adres staat, en de enige manier in contact te komen per e-mail of een duur betaalnummer bellen dan weet je al dat er iets niet klopt.
Per e-mail opgezegd (dat kon dan wel) maar de aanmaningen over de zgn. bijdrage verzendkosten bleven komen. En als het bedrag steeds hoger wordt, en er  gedreigt wordt met incasso, dan betalen mensen die minder stevig in hun schoenen staan. Mijn eigen eega bijvoorbeeld wilde al wel betalen om "er vanaf te zijn"

En da's precies wat die oplichters willen... (en dat gaat dus niet gebeuren ;-)

Terugsturen en daarmee kosten maken, nooit doen!
Ik heb in mijn eerste e-mail vermeld dat ik nooit iets besteld heb en de zending niet accepteer, dat ik verder niets meer wilde ontvangen, en het pakketje één maand tot hun beschikking klaar ligt om, na voorafgaande afspraak, op te halen.
Na nog een paar aanmaningen en dreigementen uiteindelijk gemaild dat ik liever 1000 euro uitgeef aan juridische kosten dan één euro aan hun te betalen.
Kreeg per omgaande bericht dat ik niets meer hoefde te betalen.

Overigens, ook gelezen dat de bedrijven (oplichters) die die pakketjes sturen óók een incassobureautje hebben. Toevallig toch? ;-)

tijger1
door tijger1 May 7, 2018 om 15:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe weten ze uw naam en adres dan?

th
door thieu May 16, 2018 om 20:15
148 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben het ze niet gegeven. Dat pakketje kwam echt "uit de lucht vallen".
Adres zou b.v. uit de telefoongids kunnen zijn of iets dergelijks.

maffy1948
door maffy1948 Jul 23, 2018 om 11:31
45 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn nog steeds sites die je adres door verkopen, dan weet je niet via welke weg dat is. Maar je houd het gewoon en als ze erop terug komen van betalen heb je het niet ontvangen laten ze maar zeggen dat het wel zo is.