S.
door S.Lander Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% korting op een volgende bestelling. Hoe kan ik nu mijn geld terugkrijgen? De webshop hanteert een bedenktijd van 30 dagen. Ik zit nog in mijn bedenktijd. Wel staat er op de website ergens onderaan:

Artikelen die niet in aanmerking komen voor volledige retournering
Gratis/promitionele artikelen komen niet in aanmerking voor geld-teruggave. Als aan de bovenstaande retourvoorwaarden is voldaan en de retourzending is goedgekeurd, ontvang je een tegoedbon.

5757 10 Rapporteer
tenormin
door tenormin - Aug 5, 2024 om 15:27
16927 Antwoorden / 108 Vragen

Berkenbosch Mode is volgens mij ook China mode. Beetje sarcastisch bedoelt. OP Trust Pilot barst het overigens van de klachten. Niet dat u iets opschiet met mijn "bijdrage", alleen beter aan gedaan een goede, Nederlandse site  te zoeken. Goedkoop, ook met afprijzen, blijkt heel vaak duurkoop.

mahadma
door mahadma - Aug 5, 2024 om 15:38
11707 Antwoorden / 51 Vragen

Met hun redenen, vermoed dropshipper, kunnen ze alle retour weigeren, en gemakkelijk 25% geven. Koop als u in China wil kopen doe dat dan direct bij temu, Ali of andere toko's. Ben u ook 4x goedkoper uit.

rj
door rjw Sep 20, 2024 om 14:49
3360 Antwoorden / 5 Vragen

Nog beter: koop geen fast fashion trash.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Aug 5, 2024 om 16:33
11642 Antwoorden / 15 Vragen

@S.Lander ,

Installeer de extensie van Internet Politie , dan krijgt u een melding , zie deze link .

https://internetpolitie.nl/

sira
door sira - Aug 5, 2024 om 17:40
2521 Antwoorden / 24 Vragen

Zet de jurkjes op Marktplaats, is de enige manier om er nog geld voor te krijgen, of geef ze anders weg.

Verdiep u ook in het rechtstreeks winkelen bij AliExpress. Kijk goed naar wat u koopt en neem kleding een paar maten groter.
Ik heb nog nooit rotzooi ontvangen.
Komt er iets niet aan dan kunt u een dispuut openen en u krijgt uw geld terug.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 5, 2024 om 18:25
2247 Antwoorden / Vragen

Ik lees niets over een levertijd van twee weken. Zo ja komen de spullen uit China er ben je uitgepraat.

S.
door S.Lander - Aug 8, 2024 om 09:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Allen,

Bedankt voor alle reacties. Ik had natuurlijk de site beter moeten controleren. Dat spreekt voor zich.

Het geld krijg ik niet meer terug. Wat ik wel belangrijk vind is dat anderen ook niet slachtoffer worden. Wel mooi dat als je nu 'Berkenbosch Mode' intypt bij Google je nu meteen (op zoekopdracht nummer 2!) mijn topic bij Kassa ziet staan over Berkenbosch Mode.

Verder heb ik nog de volgende acties ondernomen:
1) aangifte gedaan bij de polite
2) website gemeld bij ACM: https://www.consuwijzer.nl/doe-een-melding-over-uw-rechten-als-consument. ACM geeft namelijk zelf aan dat je ook op afgeprijsde artikelen (online aangekocht) recht hebt op een bedenktijd van 14 dagen (bron: https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd).

Mabelle
door Mabelle Aug 8, 2024 om 10:28
584 Antwoorden / 1 Vragen

Wel mooi dat als je nu 'Berkenbosch Mode' intypt bij Google je nu meteen (op zoekopdracht nummer 2!) mijn topic bij Kassa ziet staan over Berkenbosch Mode.

Dat is alleen bij jou en misschien bij degenen die de naam vd shop hebben ingetikt hier. Je weet blijkbaar niet hoe Google werkt. En waarschuwen helpt niet, heeft bij jou ook niet geholpen de jarenlange waarschuwingen. En Consuwijzer kan schrijven wat ze willen, dropshippers trekken zich daar niets van aan. Kan ook Consuwijzer niets aan veranderen.

S.
door S.Lander Aug 13, 2024 om 09:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Marbelle,

Waarschuwingen helpen zeker! Sowieso ook melden bij het ACM meldpunt, want daar is het voor. En trouwens ook bij andere vrienden van mij die 'berkenbosch mode' nog nooit gegoogled hebben staat dit om nummer 2! Dus ik ben dik tevreden. :D

Ja
door JannyBoe Aug 14, 2024 om 07:03
570 Antwoorden / Vragen

Complimenten voor uw acties @S.LANDER.

ka
door kama Sep 20, 2024 om 12:22
164 Antwoorden / 19 Vragen

Bij mij staat ie op 5 :)

Ellyfantje
door Ellyfantje - Sep 18, 2024 om 12:52
1 Antwoorden / Vragen

Ik zou hier niks meer kopen als ik jou was,zie de revieuws op trust pilot van berkenbosch.com
Alles komt vd bekende chineze bedrijven.
Daarom duurt de bezorging zo lang, en kan je niks ruilen.
Ik zelf ben er ook in getrapt helaas
Zie de verpakking waarin het bezorgd word.
En het is een naam eindigend op .com dat bewijst ook dat het geen Nederlands bedrijf is

ne
door neodutchio Sep 18, 2024 om 13:00
5237 Antwoorden / 12 Vragen

Bol.com is ook geen Nedelands bedrijf?

ti
door tilpend Sep 18, 2024 om 13:06
143 Antwoorden / 0 Vragen

En KPN.com en Jumbo.com ook niet.
Een .com zegt niets over de herkomst van het bedrijf, net als een .nl
Beide extensies zijn gewoon vrij door iedereen over de wereld te registreren. Een .NL geeft dus ook geen enkele extra zekerheid hoewel het voor sommige mensen misschien wel betrouwbaarder over zal komen.

sira
door sira Sep 18, 2024 om 14:01
2521 Antwoorden / 24 Vragen

Ellyfantje, kijk eens hier welke extensies je allemaal voor een website kunt gebruiken:
https://www.xel.nl/domeinnaam-extensies/

1paul
door 1paul - Sep 20, 2024 om 07:47
3309 Antwoorden / 0 Vragen

ze kunnen in de voorwaarden zetten wat ze willen hieromtrent maar je hebt gewoon recht op geld terug, stuur de jurkjes terug binnen de gestelde termijn en meld hen dat je je geld terug wilt 15 dagen na ontvangst van de jurkjes, doe dit pas als zij de jurkjes ontvangen hebben.

na deze termijn stelling kun je er een deurwaarder opzetten om je geld terug te eisen, dit moet je wel ook schriftelijk hebben gedaan, bijvoorbeeld in bovenstaande brief....

ne
door neodutchio Sep 20, 2024 om 07:54
5237 Antwoorden / 12 Vragen

Tot zo ver de theorie, dan de praktijk. Waar moet de retourzending heen gestuurd worden? Het adres op de website is van een storagebox.

Er is geen KVK nummer bekend, naar welk bedrijf mag de deurwaarder dan heen gaan?