Over Bol.com: Zijn er meer mensen die hun geld niet terugkrijgen?
Zondag 4 november stuurde Bol.com een mail: Bol.com annuleerde mijn order (omdat er een storing in het systeem was geweest o.i.d.) en zegt toe binnen drie dagen het geld terug te storten.
Drie (werk)dagen zou inhouden dat ik het geld woensdag 7 november binnen had moeten hebben.
Het is nu 20 november en ik heb inmiddels een keer of 5 contact gehad met hun klantenservice, maar ik word elke keer afgescheept met een variant op "er wordt aan een oplossing van het probleem gewerkt", zonder dat wordt uitgelegd wat het probleem is.
Hebben meer mensen op het ogenblik problemen met Bol.com mbt geannuleerde bestellingen en terugbetaling?
Topantwoord
Hebben meer mensen op het ogenblik problemen met Bol.com mbt geannuleerde bestellingen en terugbetaling?
Bol staat bekend voor een correcte service, bij mij ook, stuur ze eens een email ipv bellen.Echter zelfs bij het grootste bedrijf kan er wel eens een foutje gemaakt worden wat niet in 3 tellen op te lossen.
Dank voor reactie. Ik gebruikte met opzet het woord "contact": ik heb gemaild, gebeld en gechat. Iedereen is héél vriendelijk, maar lost het probleem niet op en toezeggingen (er wordt binnen x dagen contact met u opgenomen enz) worden regelmatig niet nagekomen.
Het gaat hiet niet om 3 tellen, maar (een overschrijding van de toezegging) 8 werkdagen
Er valt trouwens niks "op te lossen", ze zeggen dat ze m'n geld terugstorten, maar ze doen het niet.
Dan een mailtje sturen dat u binnen 10 dagen het geld retour claimt, zoniet geeft u de vordering uit handen van een incasso buro, misschien helpt dat.
Nooit problemen mee gehad, altijd binnen een paar dagen, mijn geld terug gekregen, jammer dat het nu zo loopt, maar ik vertrouw er op, dat ze het echt voor u oplossen!
Bol.com is enorm groot dus fouten zullen zich regelmatig voordoen. En, zoals ook medewerker Markwin van de klantenservice schrijft: "het is beschamend en ik zal" enz.... Hoop dat de terugbetaling snel rond zal zijn.
Topantwoord
Het is natuurlijk bezopen dat je zolang op je geld moet wachten. Ze maken van hun probleem jouw probleem, dat is niet de bedoeling.
Bol.com is lid van Thuiswinkel waarborg, dien daar een klacht in
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
Soms is 'geduld een schone zaak'. Ik/wij hebben geen slechte ervaringen als direct antwoord op uw vraag.
Misschien kan ik u geruststellen op dit punt.
Had een tijdje terug een soldeerbout gekocht bij bol.
Helaas na 2 dagen solderen begaf de soldeerbout het.
Heb het retourformulier ingevuld en teruggestuurd naar bol.
Kon aangeven nieuw item of geld terug,koos voor geld terug.
Binnen 2 dagen had ik het aankoopbedrag op mij rekening.
Wellicht is er in uw geval iets misgegaan.
Het is een grote organisatie uiteraard.
Maar wees gerust u gaat toch echt uw aankoopbedrag terugkrijgen.
Mvgr.
Bestel al jaren bij bol.com en nooit één probleem gehad. Ik betaal overigens ook altijd achteraf.
Dat kan natuurlijk alleen als je een goede betalingsscore hebt denk ik.
Rerourneren is ook nooit een probleem, net als retourbetalingen.
Raar verhaal van die storing trouwens. Je kunt toch opnieuw bestellen?
Gewoon afwachten, wettelijk geldt dat ze binnen 30 dagen moeten leveren en zo niet, dan is de koopovereenkomst te ontbinden. De service binnen drie dagen het geld terug te storten is goede wil service. Geef ze gewoon even de tijd. Ik heb van bol.com altijd mijn geld terug gehad zonder veel geklaag en gezeur.
Misschien dat ik het niet duidelijk heb opgeschreven: Bol.com annuleerde mijn bestelling of te wel ontbond de koopovereenkomst, "afwachten" was dus zinloos. Ik ben ervan overtuigd dat als ik niet was gaan zeuren ik niets had teruggekregen, in het systeem stond de bestelling op "terugbetaald", maar dat was dus niet zo.
De aanbieding bij deze smartphone was dat je er twv € 260 een smartwatch en een draadloze lader bij kado kreeg, mits je vóór 1 november zou bestellen. Die extra's ben ik nou ook misgelopen: mijn bestelling was op tijd, maar geannuleerd door Bol.com op 4 november :-((.
Ze mogen tot 3 weken er over doen om het geld terug te storten maar als ze al weten dat er een storing in het systeem was waarom dan niet op de hand uw bestelling uitgevoerd?
Overigens is het veel slimmer om eerst bij hardware.info of tweakers.net te kijken of u ergens anders niet goedkoper uit bent.
En nee niet bij kieskeurig of een andere vergelijking site die geven niet de goedkoopste omdat ze er aan verdiennen.
Ik kijk idd altijd bij Tweakers, in dit geval ging het om de introductie van een nieuw model van Huawei en die was overal even duur. De aanbieding was dat je er twv € 260 een smartwatch en een draadloze lader bij kado kreeg, mits je vóór 1 november zou bestellen. Die extra's ben ik nou ook misgelopen: mijn bestelling was op tijd, maar geannuleerd door Bol.com op 4 november :-((.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer