FA
door FAGOLDMAN Apr 28, 2023 om 17:55
Winkels & webshops
Pakje bschadigt, maar wordt niet vergoed

Pakje verstuurd via postNL, Komt beschadigt aan bij de ontvanger, ontvanger wordt verwezen naar de verzender (lekker makkelijk) Het beschadigde pakje wordt echter niet vergoed, pakje had dan aangetekend en / of verzekerd moeten Zijn wordt er vermeld. Met andere woorden, als je dat niet doet kunnen ze alles met het pakje doen, gooien, smijten, laten vallen, bij wijze van spreken in elkaar trappen. Een bedrijf moet hier toch voor verzekerd zijn ?  Zij zeggen doodleuk "had u maar...." Zij zouden toch gewoon de schade moeten vergoeden ?
Of zeg ik hier nu weer iets geks...

8344 23 Rapporteer

ju
door juliomariner - Apr 28, 2023 om 18:02
1328 Antwoorden / 2 Vragen

U zegt inderdaad iets geks.
U moet inderdaad bij de verzender zijn. Als er niet verzekerd is verzonder hoeft deze niet te vergoeden

va
door vanlotjegetikt - Apr 28, 2023 om 18:02
809 Antwoorden / Vragen

Als je de pakketten verzekerd verstuurd anders is het............. inderdaad.

sira
door sira - Apr 28, 2023 om 18:09
2344 Antwoorden / 24 Vragen

Het hele verhaal klopt als een bus en u zegt inderdaad iets heel geks..

Als het pakketje onvezekerd is verzonden en de ontvanger ontvangt het beschadigd, moet de ontvanger zich bij de verzender melden, want die is verantwoordelijk voor de wijze waarop hij/zij het heeft verzonden.

Het heeft dus niets met lekker makkelijk te maken, het heeft te maken met de regels.

ju
door juliomariner - Apr 28, 2023 om 19:10
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Het pakje lijkt ingedeukt maar heeft de ontvanger de inhoud al bekeken?
Is deze ook beschadigd?

me
door mein33 - Apr 28, 2023 om 19:31
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zie op de foto inderdaad dat deze doos is beschadigd, maar de over de schade aan de inhoud van deze doos rept u niet.
M.a.w. over welke schade die vergoed zou moeten worden heeft u het ??

rj
door rjw - Apr 28, 2023 om 20:46
3264 Antwoorden / 5 Vragen

Als het product goed is verpakt is er niets aan de hand als de verpakking zo beschadigd is.

mahadma
door mahadma - Apr 28, 2023 om 21:14
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Zeer recentelijk een 2Tb schijf verzonden en teruggekregen via post.nl. Gewoon degelijk verpakt en er was niks aan de hand. Schijf werkt nog steeds perfect. En de verzender kan voor reacties/klachten naar post.nl gaan. Mr F. Visser zou zeggen: En daar moet u het doen.

sw
door swat1500 - Apr 28, 2023 om 21:31
3786 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft recht op hetgeen PostNL in haar voorwaarden heeft opgenomen tav schade die ontstaat bij de verzending. Door de verzend opdracht aan PostNL te geven bent u akkoord gegaan met die voorwaarden.

FA
door FAGOLDMAN - Apr 29, 2023 om 14:08
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank voor deze reacties, ook de inhoud was beschadigt en was goed verpakt. Het bedrijf heeft als beleid dat elk pakje behandeld wordt alsof er iets heel waardevols in zit. En dat is hier duidelijk niet het geval, daarnaast is het zo dat  als er iets gebeurd met een zending dit gemeld moet worden, maar het bedrijf wimpelt dit weg. Maar goed we hebben hier weer van geleerd en ik vind hier wel weer een oplossing voor... Ik leg me hier in ieder geval niet zomaar bij neer...

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Apr 29, 2023 om 15:17
2063 Antwoorden / Vragen

U dient een schriftelijke klacht in met de fotos bij het bedrijf dat uw bestelling niet conform is afgeleverd en als ze dat afwijzen gaat u naar de geschillencommissie. De vervoerder is voor u geen partij, daar hebt u geen overeenkomst mee.

mahadma
door mahadma Apr 29, 2023 om 19:31
11544 Antwoorden / 51 Vragen

k leg me hier in ieder geval niet zomaar bij neer...

U kunt het beter vergeten en uw energie in positieve zaken steken.

Me
door Meindo May 1, 2023 om 14:48
64 Antwoorden / Vragen

Fagoldman: het bedrijf behandelt de pakjes zeker niet altijd of er iets waardevols in zit. Zie hierover mijn reactie onderaan de berichten.

ro
door ronny530 May 14, 2023 om 10:14
2783 Antwoorden / 41 Vragen

U bent degene geweest die het pakket onverzekerd verstuurd heeft om wellicht op de verzendkosten te besparen terwijl u op kosten van de ontvanger het pakket met verzekering had kunnen verzenden. Daarbij dient de verzender het verkochte product zodanig te verpakken dat het product bij het verzenden geen schade op kan lopen en blijkbaar was de verpakking al eerder gebuikt want op de getoonde foto zijn kenmerken van eerder gebruik te zien. U dient het product zodanig te verpakken dat die tijdens transport geen schade op kan lopen en gezien de foto was de verpakking niet geschikt voor het te versturen product want als dat wel het geval zou zijn was de verpakking wel beschadigd maar de inhoud niet.

drevil
door drevil - Apr 30, 2023 om 09:05
223 Antwoorden / 14 Vragen

'het beschadigde pakje wordt echter niet vergoed, pakje had dan aangetekend en / of verzekerd moeten'

Bedoeld u dat de verzender niet gaat vergoeden? Als het een internetbestelling is, voor een particulier, gekocht van een bedrijf:  De verzender is ten alle tijden verantwoordelijk voor een correcte levering van het product. Ze moeten het opnieuw sturen, of vergoeden. De manier van verzenden doet daar voor u niet toe. Dat moet de leverancier zelf regelen.

Dat staat in de regels van de acm. Zie deze link: https://www.acm.nl/nl/levering

Be
door Ben22 - Apr 30, 2023 om 09:52
57 Antwoorden / 6 Vragen

Post.NL is nooit ergens verantwoordelijk voor, alle ellende die ze veroorzaken wordt doorgeschoven naar de afzender en de ontvanger.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende May 1, 2023 om 11:19
2063 Antwoorden / Vragen

Het is simpelweg een keuze. We zouden vervoerders ook kunnen verplichten een verzekering op te nemen in de service, alleen als u dat per se wilt kunt u daar ook zelf ook voor kiezen. Linksom of rechtsom moet de verzekering natuurlijk wel betaald worden.

ne
door neodutchio - Apr 30, 2023 om 17:51
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Bent u verzender of ontvanger?

Ge
door Gert Moes - May 1, 2023 om 11:12
12 Antwoorden / 2 Vragen

zelfs als ie verzekert en aangetekend is , wordt het niet vergoed , had de verzender het beter in moeten pakken .... bullverhaal

EP
door EPD-17 - May 1, 2023 om 11:13
2 Antwoorden / 2 Vragen

De verzender is verantwoordelijk maar wat als de ontvanger niet voor aangetekend/verzekerd wilde betalen?

Persoonlijk vind ik het ook een rare wet, omdat ik als verzender niet weet hoe de vervoerder (of de mensen van het servicepunt) omgaan met het pakket.  Ik denk als de vervoerder ook iets meer verantwoordelijk zou worden gesteld voor schade of verliest, er minder klachten zouden zijn over levering van de vervoerders.

John1313
door John1313 - May 1, 2023 om 11:16
34 Antwoorden / 1 Vragen

Eigenlijk heeft u helemaal geen probleem.

De verzender heeft een overeenkomst met PostNL en als zijn zending niet goed bij u aankomt kunt u aan verzender vervanging eisen.

Hoe verzender dat oplost met PostNL is zijn probleem.

ka
door kaartendraak - May 1, 2023 om 11:39
181 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, helaas is verzender verantwoordelijk. Met gewone pakketten is het pas verzekerd vanaf, ik dacht 500 euro. Maar als je particulier bent, koop tussen partuculieren is garantie tot aan dat de verzender het pakje afgegeven heeft, daarna ben je als verzender niet meer verantwordelijk.

Aa
door Aadjoh - May 1, 2023 om 13:39
5 Antwoorden / Vragen

U zegt helemaal niets geks.
Alleen zijn de regels anders en daardoor kunnen ze inderdaad doen en laten wat ze willen met het pakje. En dan doe ze dan vaak ook. Er zitten toch geen conseqenties aan vast.

Me
door Meindo - May 1, 2023 om 14:18
64 Antwoorden / Vragen

Vorig jaar stond ik bij een supermarkt in Kessel te wachten. Er stond ook een busje van een pakketdienst. De bezorger had de schuifdeur open en was schijnbaar een pakket aan het zoeken. Opeens begon hij te vloeken en te tieren en gooide verschillende pakketjes door de bus en naar buiten op de stoep. Hij draaide helemaal door. Gelukkig gaan niet alle bezorgers zo met je pakket om maar een enkeling dus wel. Het zal maar net jou pakketje zijn en je krijgt schade aan het artikel dan kost je dat door zo'n figuur mooi geld.

FA
door FAGOLDMAN - May 1, 2023 om 15:34
2 Antwoorden / 1 Vragen

De vervoerder wordt toch betaald om iets van A naar B te brengen, dan lijkt mij  toch dat zij er verantwoordelijk voor zijn dat het ook idd bezorgt wordt in de staat zoals het hen is overhandigt. Daar worden ze voor betaald.

Me
door Meindo May 1, 2023 om 15:53
64 Antwoorden / Vragen

Zou eigenlijk wel moeten zijn want zelf heb je er tijdens het vervoer geen controle over. Maar ze verschuilen zich altijd achter de regeltjes.

ne
door neodutchio May 14, 2023 om 08:33
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Als u ziet hoe soms pakketten overhandigd worden, dan is het een wonder dat het nog zo vaak goed gaat. Het meerendeel van de problemen komt door te grote dozen met te kleine inhoud, of juist een te kleine doos. Stickers worden slecht geplakt zodat deze tijdens de verwerking onleesbaar worden of zelfs van de doos afgaan.
Het is te makkelijk om te denken dat PostNL alles voor hun rekening moet nemen.

rj
door rjw May 14, 2023 om 09:21
3264 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zou zeggen: gat in de markt. Begin gewoon zelf een pakketbezorgservice waar het perfect gaat. Daar krijg je ongetwijfeld heel veel klanten mee.

Hint: gezien het hele proces is het onmogelijk dat je gegarandeert 100% schadevrij kunt opereren. Er zitten te veel stappen in waar incidenten kunnen gebeuren die ook niet voorkomen kunnen worden. De enige oplossing is spullen zo goed te verpakken dat het tegen een stootje kan. Maar jij zult het ongetwijfeld beter weten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 1, 2023 om 16:07
16858 Antwoorden / 202 Vragen

Hoe dan ook is de verzender aansprakelijk en dient te vergoeden! En dat bent u!
De ontvanger kan u in deze in rechte aanspreken en zie dan bijv. de verwijzing hiet naar het daarover gestelde in het BW Pakket beschadigd ontvangen: wie is verantwoordelijk?   Als al gezegd, u kunt in deze u zelf meer zekerheid geven door een en ander verzekerd te verzenden.

Ga
door Gargamel1900 - May 1, 2023 om 16:48
10 Antwoorden / 2 Vragen

Postnl is gewoon een rotbedrijf.
Het woord service kennen ze niet. Als je een pakket ook verzekerd verstuurd werkt dit ook niet. postnl vergoed gewoon niks, het ligt noot aan hen maar aan de verzender. (die heeft het dan weer niet goed verpakt zeggen ze dan als het mis gaat). ze nemen wel de pakjes zo aan, dan moeten ze pakjes die niet goed verpakt zijn weigeren als mensen ze zo aanbieden. Nee, ze nemen alles aan en verzekeren tegen meerprijs maar ik ken niemand die ooit een pakket dat beschadigd aangekomen is vergoed heeft gekregen van postnl. zij anvaarden gewoon nooit de schuld van de beschadigging van zendingen. ps. kijk een hoe hun bezorgers vaak gooien met de pakjes van de mensen. maar ja als zij het maar afleveren zijn zij klaar, de klant zoekt het zich maar uit.
Postnl heeft gewoon teveel macht.  een rotbedrijf waar ze geen service kennen, ik heb het nog nooit meegemaakt.

mo
door mof - May 13, 2023 om 13:44
3619 Antwoorden / 3 Vragen

vanuit het perspectief van de ontvanger bent u aansprakelijk. Ukiest de verzendwijze en transporteur. U moet de zaak met Post NL oplossen. Dat had u kunnen doen door het pakket te verzekeren. Aantekenen alleen is niet voldoende.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 14, 2023 om 00:41
2063 Antwoorden / Vragen

Ja, en erger, wie denkt te weten, en ook openlijk betoogd, dat iets een slechte oplossing is en er dan toch bewust gebruik van maakt is zelf dus bewust kwaadaardig bezig.