Pakket kwam niet aan, aansprakelijkheid naar ons volgens webshop
Hallo,
Vraagje, mijn zoon van 17 jaar heeft een paar weken geleden een modelbus (twv 150 euro) bij modelbus.nl gekocht, helaas niet aangekomen, postnl geeft aan dat het kwijt is geraakt en dat ik contact oet opnemen met de webshop (modelbus.nl) deze geven aan niet aansprakelijk te zijn door te zeggen op hun site;Let op: Raakt uw pakket onderweg zoek dan zijn wij daarvoor niet aansprakelijk. Alleen bij Pakket Zeker heeft u recht op een verzekerde som van in beginsel € 500,-- Tijdens het afrekenen kunt u uw keuze van eventueel verzending incl. verzekering aangeven. Is dit inderdaad zo? ik lees paar artikelen maar zie overal dat de webshop wel aansprakelijk is.
alvast bedankt voor de moeite!
Topantwoord
Dat klopt niet. Het bedrijf is verantwoordelijk voor de levering en kan daar op deze manier niet onderuit komen. Zij moeten het vervolgens maar regelen met PostNL.
Lijkt me een mooi gevalletje voor de belbus.
De webshop is aansprakelijk.
lees hier.
https://www.webwinkelkeur.nl/risico-van-verzending-bijna-nooit-voor-consument/
Topantwoord
Weer eens een (flut) webshop die de regeltjes niet kent. Zoals al gezegd, de shop is aansprakelijk.
Ze zijn aangesloten bij Webwinkelkeur, klik op de link https://www.webwinkelkeur.nl/leden/Modelbusnl_1204749.html en klik daar op "Problemen met deze webwinkel?" Open een verschil.
Hallo NETFLIXFAN,
Bedankt voor je reactie en je linkje, ga ik zeker doen!
+ 10
Topantwoord
Vraag me wel af waar dan die zogenaamde strenge controle uit bestaat door Webwinkelkeur. Ik vermoed dat ze bedoelen of het contributiegeld op tijd wordt betaald.
Ik stuur dit topic even naar ze door, misschien kunnen zij me opheldering geven over die 'controle'.
Van webwinkelkeur.nl:
Gecontroleerd door ons
Voordat webwinkels lid kunnen worden van WebwinkelKeur worden ze aan een strenge controle onderworpen. We controleren daarbij of het bedrijf echt bestaat, of men aan wettelijke eisen voldoet en of alle benodigde bedrijfsinformatie eenvoudig vindbaar is op de webwinkel.
Bedrijf is verantwoordelijk.
Er is een maar.
Is er een optie verzekerd verzenden of basis verzenden in het keuze menu en u kiest bewust voor niet verzekerd bijv ivm de kosten dat kan het zomaar zijn dat bedrijf indd niet verantwoordelijk is.
Dit ook wanneer bedrijf zegt we versturen met postnl en u vraagt bijv versturen met dhl.
Is er maar een optie, namelijk standaard verzenden dan is bedrijf verantwoordelijk
Hallo Love,
Mijn zoon heeft voor postnl onverzekerd gekozen inderdaad door de kosten (er bestaat op die site, dl met en zonder verzekering en postnl met en zonder verzekering).
Bedankt voor je reactie
Als een klant kan kiezen uit verschillende manieren van verzenden, blijft de aansprakelijkheid van de shop in stand.
Behalve in het geval dat de shop een bepaalde manier van verzenden heeft en de klant heel iets anders wil, dan is de klant aansprakelijk.
Topantwoord
Graag gedaan en succes.
Ik heb inmiddels Webwinkelkeur gevraagd hier te reageren o.a. op mijn vraag hoe die 'strenge controle' dan wel plaats vindt. Modelbus.nl voldoet namelijk helemaal niet aan de wettelijke eisen.
Hallo NETFLIXFAN,
Bedankt voor je reactie en je linkje, ga ik zeker doen!
Hallo JonnieCadksjc ,
Lees deze informatie eens door , de webwinkel is verantwoordelijk .
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/andere-onderwerpen/post-pakketdienst/pakket-zoek-geraakt
Dien ook een klacht in bij consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-consuwijzer
Modelbus.nl:
"Wij verschuilen ons niet achter fakenamen op..........." Op zich netjes, maar erg amateuristisch om dit te noemen op de site.
"Voor schade tijdens het transport zijn wij niet aansprakelijk, maar proberen het voor u op te lossen. Wij adviseren u het pakket met een Extra Zeker dekking te laten versturen." en "Raakt uw pakket onderweg zoek dan zijn wij daarvoor niet aansprakelijk." Complete onzin. De klant hoeft helemaal niets extra te betalen. De verkoper is verantwoordelijk en aansprakelijk tot aan de aflevering.
"Dimako Trading h/o Modelbus.nl is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door opzet of daarmee gelijk te stellen bewuste roekeloosheid van niet-leidinggevend personeel." Ehhhh, pardon? Dus als dit bedrijf niet-leidinggevend personeel in dienst heeft (wat meestal het geval is, anders hoeft er ook geen 'leiding' gegeven te worden), kunnen zij doen wat ze willen op kosten van de klant?? Wat een onzin!
Wat ook heel vreemd is, is dat er bij een geschil naar de Nederlandse rechter wordt verzwezen, terwijl zij lid zijn van Webwinkelkeur.......
Dus TS (zijn zoon) heeft gewoon recht op het bestelde artikel of geld terug.
Een webshop moet er voor zorgen dat het pakket de klant bereikt, tenzij jde klant een vervoerder kiest, die de webshop niet aanbiedt.
De mogelijkheden van verzending op de site worden aangeboden door PostNL en DHL aan de webshop.
De webshop moet er een keus uit maken, hoe de modelbussen verzonden worden, niet de klant.
De klant maakt het niet uit hoe de webshop de spullen verzendt, als het maar heel aankomt.
Uit de algemene voorwaarden:
2.3 Aan de leveringsplicht van Dimako Trading h/o Modelbus.nl zal, behoudens tegenbewijs, zijn voldaan zodra de door Dimako Trading h/o Modelbus.nl geleverde zaken een keer aan de afnemer zijn aangeboden. Bij bezorging aan huis strekt het rapport van de vervoerder, inhoudende de weigering van acceptatie, tot volledig bewijs van het aanbod tot levering.
https://www.modelbus.nl/algemene-voorwaarden
Het pakket is zoekgeraakt bij PostNL en niet aangekomen bij je zoon,Het is duidelijk dat Modelbus.nl niet aan zijn leveringsplicht heeft voldaan. Nergens in de algemene voorwaarden staat trouwens dat de klant verantwoordelijk is voor de verzending door Modelbus.nl.
Als je kijkt dat vanaf €150 gratis verzending is, moet je ook nog een keus maken voor gratis standaard verzending of gratis verzekerde verzending. Dat kan toch helemaal niet.
Staat inderdaad niet bij de algeme voorwaarde, wel als je naar het kopje leveringen gaat en daar leest wat er dtaat.
En nog excuses voor de onduidelijkheid, het was 145,99 om precies te zijn en net (dus) te weinig voor gratis levering.
Dat je verzendkosten moet betalen, dat is geen probleem. .
De webshop is verantwoordelijk voor de verzending. Dus de webshop moet een keuze maken of het pakket verzekerd verzonden wordt of niet.
Dus contact opnemen met Webwinkelkeur, die bemiddelt bij geschillen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek
Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer
Hoe krijg ik mijn hortensia weer tot leven?
Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer