Sgdv
door Sgdv Sep 10, 2019 om 18:28
Winkels & webshops

Pakket niet ontvangen, geen reactie van The Store Woerden en geblokkeerd op FB

The Store in Woerden zegt dat er op 24 mei 2018 een pakket is afgeleverd. Deze is nooit ontvangen en dit is ook direct schriftelijk bij hen gemeld. Er werd aangegeven dat het pakketje op afgeleverd stond waarop wij hebben aangegeven deze echt niet te hebben ontvangen. Er zou een onderzoek worden gestart en ondertussen was er ook nog een ander gesprek gaande over een nieuwe aankoop. Reactie bleef daarna uit, ook na meerdere herinneringen vanuit onze kant, maar ook de factuur van afterpay.

Toch een factuur gekregen en weer een bericht gestuurd. Er kan nooit getekend zijn voor aflevering en dit is ook niet gedaan. Nu geeft The Store aan dat het te lang geleden is en dat ze niets meer kunnen betekenen! Vervolgens reageren ze niet meer op berichten of mails en hebben ze mijn zus zelfs geblokkeerd op Facebook.

Ik heb ze daarom een bericht gestuurd plus e-mail met daarin aangegeven dat ze binnen 14 dagen moeten reageren met of het bewijs van aflevering of dat ze de rekening hebben kwijtgescholden. Weer geen reactie natuurlijk.

Wat kunnen wij nu het beste doen? Ik weet dat er zelfs in het wetboek is opgenomen dat de verzender moet bewijzen dat het pakket is ontvangen. Maar ik krijg gewoon helemaal geen reactie meer.

2972 7 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Sep 10, 2019 om 18:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar er is toch niet betaald? Laat ze in hunsop gaarkoken en koop voirtaan bij een betrouwbaar bedrijf.

Sgdv
door Sgdv Sep 10, 2019 om 18:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

Er is inderdaad door ons nog niet betaald maar de rekening ligt nu bij Afterpay. Zij staan hier nu tussen in en hebben de rekening nu nog een jaar bevroren omdat wij hen ook alle correspondentie hebben toegestuurd.

Die factuur moet dus of kwijtgescholden worden of worden betaald.

Th
door Thijs124 Sep 10, 2019 om 19:12
289 Antwoorden / Vragen

Je bedoelt, ze moeten ze intrekken of ze moeten je dagvaarden.

Sgdv
door Sgdv Sep 11, 2019 om 18:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, wellicht gebruik ik niet de juiste benaming.  Het komt er in ieder geval op neer dat Afterpay ons uiteindelijk gaat aanmanen omdat The Store niks doet.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Sep 10, 2019 om 19:36
11514 Antwoorden / 15 Vragen
Sgdv
door Sgdv Sep 11, 2019 om 18:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Maria,

Bedankt voor de tip! Gaan we gelijk doen!

marita5
door marita5 Sep 11, 2019 om 19:06
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 11, 2019 om 19:11
16852 Antwoorden / 202 Vragen

Re-edit / opmerking verwijderd

Sgdv
door Sgdv Sep 11, 2019 om 19:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

Naar mijn mening is dit een topantwoord ;) Moet ik dat aangeven dat dit een topantwoord is? Ik heb het antwoord wel een plusje gegeven.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 11, 2019 om 19:43
16852 Antwoorden / 202 Vragen

U kunt meer antwoorden aangeven als topantwoord. Ik doe navraag waarom uw opplus niet dit keer dat resultaat had

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 11, 2019 om 10:12
16852 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u nu wel of niet betaald via afterpay? Als u niet heeft betaald, dan 'doen of u neus bloedt' aangezien men toch stelt niets meer voor u te kunnen doen.

Heeft u wel betaald, dan naast het doen van een melding bij consuwijzer aangifte doen bij de politie (mogelijk gebeurt er dan helaas ook niets mee maar zo er meer aangiften zijn of komen kan dat veranderen).

Een andere mogelijkheid maar die kan kostbaar zijn is het instellen van een civile procedure op basis van het in gebreken blijven in naleving van de overeenkomst, zie: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html en een op zich goedkope manier kan het inschakelen van een incassobureau zijn dat op basis van 'no cure no pay' werkt. Uiteraard is dan van belang wat de waarde van de inhoud van het pakket is).

Nog beter: begin met het zenden van een vordering tot naleving door u zelf, aangetekend met bericht van ontvangst. Dat kost dan op dat moment alleen nog de verzendkosten van die brief en die kunt u ook vorderen.

Sgdv
door Sgdv Sep 11, 2019 om 18:56
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben niet betaald, de rekening is nu ook voor een jaar bevroren. Maar uiteindelijk zullen wij toch aanmaningen gaan ontvangen. Ik ben dus bang dat met doen alsof ons neus bloed wij aan het kortste eind gaan trekken. Ik ga even proberen screenshots van het gesprek bij de vraag toe te voegen

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 11, 2019 om 19:09
16852 Antwoorden / 202 Vragen

Neen! Waarom zou u aan het korste eind trekken als u voldoende bewijs van uw gelijk heeft?

Zo er aanmaningen komen niet meer reageren en dan maar afwachten of men 'het lef'heeft om u te dagvaarden via een gerechtsdeurwaarder.
Zo er sprake is van zo'n dagvaarding, ga dan hoe dan ook naar de zitting en geef te kennen, mogelijk al vooraf, waarom u het niet eens bent met deze gang van zaken. Als u niet zou gaan volgt een verstek oordeel in uw nadeel. Zie ook de reactie van @PANTHER22.

Sgdv
door Sgdv Sep 11, 2019 om 19:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Daar heeft u zeker een punt, geld dit dus ook wanneer een derde partij zoals Afterpay dit gaat aanvechten? Want dan laat ik afterpay direct weten wat ik van plan ben

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 12, 2019 om 20:36
16852 Antwoorden / 202 Vragen

Zeer ok! En verder niets van aantrekken tenzij als al geadviseerd. Dank voor de terugkoppeling. Niet iedereen doet dat helaas.

panter22
door panter22 - Sep 11, 2019 om 11:14
6599 Antwoorden / Vragen

Het bericht dat je hebt gestuurd over die 14 dagen termijn goed bewaren. Heb je wel in het gebricht gezet dat als je binnen 14 dagen geen reactie krijgt, dat je er vanuit gaat dat er niets meer wordt gevorderd en de zaak afgesloten is.

Sgdv
door Sgdv Sep 11, 2019 om 19:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een nieuwe reactie geplaatst met daarin het gesprek. Toevallig vandaag wel vreemde antwoorden gekregen.

Ik heb het niet zo verwoord als dat u dat nu zegt helaas

Sgdv
door Sgdv - Sep 11, 2019 om 19:10
1 Antwoorden / 1 Vragen

Geachte heer en/of mevrouw,

Op 22 mei 2018 heb ik bij u een bestelling geplaatst met ordernummer.... U geeft aan dat het pakket op 24 mei 2018 is afgeleverd zonder handtekening voor ontvangst.

Ik heb u in juni de eerste keer gemeld dat ik deze bestelling nooit heb mogen ontvangen daarna nog meerdere keren. U weigert hier gehoor aan te geven en verplicht mij om het bedrag van €59,87 te betalen. U zou op 12 juli 2018 hierover contact opnemen met de vervoerder om dit op te lossen. Op 20 augustus geeft u aan dat u niets meer voor mij kunt betekenen omdat de bestelling ruim een jaar geleden is geplaatst. Tevens geeft u op diezelfde dag in hetzelfde gesprek aan dat wanneer er uit een nieuw onderzoek komt dat het 100% is afgeleverd u niks kan doen. Hierna is reactie vanuit uw kant uitgebleven en heb u meerdere malen proberen te benaderen. Echter heeft u mij geblokkeerd op Facebook en telefoon en blijft ook reactie op de eerder verstuurde e-mails uit. Dit geeft al aan dat u niet kunt bewijzen dat het pakket is afgeleverd.

Ik heb hier om juridisch advies ingewonnen en wil u een laatste kans geven om dit geschil zonder juridische hulp op te lossen. Ik verwijs hierbij dan ook naar artikel 7:11 van het Burgelijk Wetboek. Als verkoper ligt het risico van verzending bij u. Dit betekent dat u als verkoper zal moeten bewijzen dat het pakket door de klant in ontvangst is genomen. Alleen een verklaring van de vervoerder (bijv. een Track & Trace-code) is onvoldoende om te bewijzen dat het pakket door de klant is ontvangen.

Daar er niet is getekend voor ontvangst en ik kan bewijzen dat ik op de bewuste dag niet thuis was, ga ik er vanuit dat u er binnen 14 dagen voor zorgt dat de factuur wordt geseponeerd. Mocht dit niet het geval zijn en blijft reactie aan uw kant opnieuw uit ben ik genoodzaakt hier verdere stappen in te ondernemen. Gezien de eerdere uitspraken bij gelijksoortige zaken welke altijd in het voordeel van de consument zijn geweest, zijn ik en mijn juridisch adviseur er zeker van dat wij deze zaak winnen. In dat geval zullen de juridische kosten welke gemaakt moeten worden om dit op te lossen voor uw rekening komen.

In afwachting van uw reactie verblijf ik.

Hoogachtend,

Geachte heer en of mevrouw, graag herinner ik er u aan dat de gestelde termijn van 14 dagen bijna verstreken zijn. Graag ontvangen wij het bewijs van aflevering en wanneer u deze niet kan overleggen het bericht dat de desbetreffende rekening is geseponeerd. Hoogachtend,
Toevallig vandaag wel een reactie ontvangen:
Reactie van The store:
Goedemorgen Simone,
Hierbij het afleverbewijs: https://jouw.postnl.nl/#!/track-en-trace/3SDMGU181210249/NL/

(Op de t&t ontbreekt nu even de postcode)

Mijn reactie:
Goedemorgen, helaas ontbreekt hierop de handtekening en kunnen jullie hiermee niet wettelijk aantonen dat ik deze heb ontvangen. Daarbij geef ik nogmaals aan dat dit pakket NIET bij ons afgeleverd is. Graag zie ik per ommegaande het bewijs tegemoet dat er is getekend voor ontvangst of de bevestiging dat jullie de rekening hebben geseponeerd bij Afterpay. Ik verwijs dan nogmaals naar artikel 7:11 van het Burgelijk Wetboek. Tevens hebben wij alle correspondentie doorgestuurd naar afterpay en de jurist. En het zou jullie sieren als jullie mijn zus zouden deblokkeren op Facebook. Met het blokkeren van mijn zus geven jullie enkel aan dat jullie het niet bij het rechte eind hebben. Graag vandaag nog reactie, dit moet afgelopen zijn!

Reactie The Store

Als je wilt dat het pakketje word afgeleverd met een handtekening dan dien je hiervoor te kiezen en te betalen bij het bestellen, dit is in dit geval niet gebeurd dus word hij zonder handtekening afgeleverd. Wij zullen van het feit uit moeten gaan dat het pakketje is afgeleverd op adres zoals de track en trace code aan geeft.

Mijn reactie:
U bent de verzender en bent hier verantwoordelijk voor. Nogmaals verwijs ik naar het Burgelijk Wetboek. Het Burgelijk Wetboek staat boven jullie eigen voorwaarden. Het pakket is niet ontvangen en dit is direct gemeld. Ik eis dan ook dat jullie dit per direct recht gaan zetten. Ik hoop dat het niet zo ver hoeft te komen dat wij jullie (potentieel) klantenbestand moeten gaan waarschuwen voor jullie oplichtings praktijken en dat dit voor moet komen. Er zijn hier eerder rechtzaken over geweest en mocht het zo ver komen zullen wij winnen want het bewijs wat jullie nu sturen is niet rechtsgeldig. Triest dat jullie zo doen over zo'n klein bedrag. Ik verwacht vandaag nog een reactie dat de factuur geseponeerd is.
Daarbij wordt de aangegeven optie niet aangeboden dit is overigens ook nog nagekeken met een medewerker van afterpay

Reactie The Store (is bijna hilarisch)

Wij zullen niets crediteren daar het pakketje afgeleverd is. Fijne dag!

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 11, 2019 om 19:56
16852 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft hier: Reactie The Store

Als je wilt dat het pakketje word afgeleverd met een handtekening dan dien je hiervoor te kiezen en te betalen bij het bestellen, dit is in dit geval niet gebeurd dus word hij zonder handtekening afgeleverd. Wij zullen van het feit uit moeten gaan dat het pakketje is afgeleverd op adres zoals de track en trace code aan geeft.

Mijn reactie:
U bent de verzender en bent hier verantwoordelijk voor. Nogmaals verwijs ik naar het Burgelijk Wetboek. Het Burgelijk Wetboek staat boven jullie eigen voorwaarden. Het pakket is niet ontvangen en dit is direct gemeld. Ik eis dan ook dat jullie dit per direct recht gaan zetten. Ik hoop dat het niet zo ver hoeft te komen dat wij jullie (potentieel) klantenbestand moeten gaan waarschuwen voor jullie oplichtings praktijken en dat dit voor moet komen. Er zijn hier eerder rechtzaken over geweest en mocht het zo ver komen zullen wij winnen want het bewijs wat jullie nu sturen is niet rechtsgeldig. Triest dat jullie zo doen over zo'n klein bedrag. Ik verwacht vandaag nog een reactie dat de factuur geseponeerd is.
Daarbij wordt de aangegeven optie niet aangeboden dit is overigens ook nog nagekeken met een medewerker van afterpay  uitstekend op gereageerd. Wettelijk is de verzender verantwoordelijk voor de juiste ontvangst. ter ondersteuning nog dit: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/je-brief-of-pakket-is-kwijtgeraakt-in-de-post-wat-nu/

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 11, 2019 om 20:05
16852 Antwoorden / 202 Vragen

N.a.v. uw laatse reactie, (zeer juist gerageerd naar het bedrijf ) nog deze als u die niet kende: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/je-brief-of-pakket-is-kwijtgeraakt-in-de-post-wat-nu/  ; https://www.wvtadvocaten.nl/post-niet-aangekomen/ ; https://www.webwinkelkeur.nl/risico-van-verzending-bijna-nooit-voor-consument/  en bij zoeken met zoeknaam wie is verantwoordelijk nog meer. De verzender had hoe dan ook dan 'per aangetekend' dienen te verzenden en zoals u zelf al constateert is hun smoes volstrekt ongefundeerd of nog beter gezegd onjuist.
Nog meer argumenten om een vordering in te stellen lijkt mij.

(In bewerkjen kon ik geen link maken)

Sgdv
door Sgdv Sep 12, 2019 om 18:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt, ik moet eerlijk zeggen dat ik echt mijn geduld begin te verliezen en het erg moeilijk vind om nog netjes te blijven. Ongekend dat dit ook zo maar kan.

Ik heb ook echt het idee dat de winkel op meerdere punten de plank totaal misslaat.

Ik ben echt heel erg blij met al jullie adviezen en ben zeker een stuk wijzer geworden. Mijn zus neemt nog extra contact op met het juridisch loket, hopelijk kunnen zij ons helpen met het definitief afsluiten. Ondanks dat ik weet dat wij in ons recht staan zit het me toch niet helemaal lekker. En het gaat maar om €60,- maar die gooi ik nog liever in een putje dan dat ik hen ga betalen voor iets wat niet is ontvangen.

Zo vervelend dat het zo hoog op moet lopen.

panter22
door panter22 - Sep 12, 2019 om 08:28
6599 Antwoorden / Vragen

De winkelier denkt dat de aflevering op de track and trace voldoende bewijs is. Leest geen wetboeken. En is niet aangesloten bij thuiswinkel.org, Dus weet van niets.
Dan zul je iets anders moeten bedenken om de winkelier te overtuigen van je gelijk.
Je zou deze blog naar hen op kunnen sturen. Mogelijk wordt je nu geloofd. Ook eens contact opnemen met aterpay.
https://www.thuiswinkel.org/nieuws/3064/bestelling-is-niet-aangekomen

Sgdv
door Sgdv Sep 12, 2019 om 18:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ze hebben volgens mij inderdaad geen idee waar ze mee bezig zijn.

Ik ga de link nog eens naar hen doorsturen, al verwacht ik daar geen andere reactie op dan hun laatste reactie. We wachten inderdaad nog even de reactie af van Afterpay en het juridisch loket.