Ma
door Maureen Nov 2, 2017 om 13:52
Winkels & webshops

Prijzen concert kaarten

Ik had mijn man voor vaderdag kaartjes voor Tower of Power gekocht in Hengelo in het Metropool bij Toptickets. Voor twee kaarten moest ik   €118 betalen. Had het idee dat dit wel veel was maar ja ze komen maar een keer in de tien jaar vanuit Amerika naar Nederland dus ik dacht dit moet wel kloppen. Helaas bleek de kaarten veel te duur  aan de kassa bij het Metropool in Hengelo betaalde ik voor twee kaarten € 65,--
Dit is dus een verschil van € 53 ! Heb Toptickets hierover aangesproken maar ze zeggen gewoon jammer dan staat in onze voorwaarden dat we dit mogen doen. Valt hier niets tegen te doen? Dit soort praktijken komen volgens mij veel vaker voor . Hoe kan ik het beste hier tegen procederen en toch aanspraak maken op een eventuele vergoeding van overmatig teveel betaalde kosten.

4118 17 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Nov 2, 2017 om 13:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, daar valt niets tegen te doen. Het is aan jou om op te letten waar je de kaartjes koopt en niet op het 1e Google zoekresultaat te klikken.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 2, 2017 om 13:59
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Waarschijnlijk hebt u voor duurdere zitplaatsen betaald, vooraan b.v.

hutch
door hutch - Nov 2, 2017 om 14:02
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dit is inderdaad de werkwijze van dit soort ***'bedrijfjes'. Nog wel.......

Cookies
door Cookies Nov 2, 2017 om 14:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hoezo nog wel? De EK heeft besloten hier niets aan te doen.

ge
door gewicht Nov 4, 2017 om 18:00
170 Antwoorden / 1 Vragen

Gelijk hebben ze, er zijn wel belangrijker zaken.
Het is hier gelukkig geen geleide economie.

tijger1
door tijger1 - Nov 2, 2017 om 14:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Procederen? Dat kunt u dus wel vergeten. U volgt blijkbaar de politiek niet of consumentenprogramma’s op tv, anders zou u hiervan al jaren hebben geweten. En de overheid gaat er ook niets aan doen.

jo
door jorisw Nov 2, 2017 om 19:30
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou niet weten wat de overheid hier aan kan doen. Ja, je kunt het strafbaar maken, maar drugshandel is ook strafbaar. En dat blijft ook bestaan.

tijger1
door tijger1 Nov 2, 2017 om 21:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er was een voorstel dat het opdrijven van de prijs “verboden” zou worden. Maar dat is afgeschoten in de EK.

marita5
door marita5 - Nov 2, 2017 om 14:12
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Maureen ,

Lees hier waar u veilig tickets kunt kopen , klik op de rode regel , scroll naar beneden waar u geen tickets moet kopen . Toptickets staat er tussen ,  is geen
primair voorverkooppunt .

http://www.weetwaarjekoopt.nl/veiligticketskopen/

edrick3
door edrick3 - Nov 2, 2017 om 14:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Jammer dan. Zonde geld.
Er zijn altijd wel weer mensen die bij tussenpersonen kaartjes gaan kopen ipv bij de officiële verkooppunten.
En nee, daar kan je dus niet tegen gaan procedceren.

costnix
door costnix - Nov 2, 2017 om 14:27
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Niet meer op de bovenste zoekresultaten van uw zoekmachine klikken.

ne
door neodutchio - Nov 2, 2017 om 14:39
5155 Antwoorden / 12 Vragen

Wederom het bewijs dat jarenlang waarschuwen op internet en na diverse televisieprogramma's mensen nog altijd niet verder kijken dan de bovenste hit op google.

U heeft concertkaartjes gekocht voor de prijs waar u ze voor aangeboden kreeg. U had het er voor over, dus is er een overeenkomst. In de supermarkt werkt het trouwens net zo, ze verkopen hun etenswaren voor een hogere prijs dan datver ingekocht wordt. Dat u mede veroorzaker bent dat dit soort doorverkoopsites blijven bestaan is geen reden om een vergoeding te ontvangen. Wel kunt u in aanmerking komen voor een les 'gebruik van google'. Eerst kijken waar u koopt en dan ergens anders gaan kopen.

Ik zal ongetwijfeld hard over komen, maar heeft u enig idee hoe vaak alleen al op dit topic exact dezelfde gebeurtenissen geweest zijn? U bent niet de eerste en waarschijnlijk ook zeker niet de laagste.

tijger1
door tijger1 Nov 2, 2017 om 15:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wel wonderlijk dat men nadien wel altijd dit forum kan vinden.

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 2, 2017 om 16:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Procederen? Eerst maar eens wat over het internet leren!

gerbera
door gerbera - Nov 2, 2017 om 16:25
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Valt hier niets tegen te doen?
Ja hoor, gewoon even verder kijken of er nog andere (normale) verkooppunten zijn alvorens ze te bestellen.
Hoop dat uw man wel heeft genoten, en vaderdag is al zo lang geleden.

aurora1
door aurora1 - Nov 2, 2017 om 18:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, daar valt iets tegen te doen als mensen  - u dus - niet meer bij doorverkoopbedrijven kopen maar eerst even kijken wat de officiele verkoopadressen zijn.

an
door annet1964 - Nov 3, 2017 om 13:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Als je tickets wilt bestellen kun je het beste kijken op de site van de band, evenement of theater. Je betaalt dan nooit teveel.
Om te kijken of je bij een betrouwbare partij koopt kun je de volgende site raadplegen: weetwaarjekoopt.nl

di
door diversion - Nov 3, 2017 om 14:21
103 Antwoorden / 7 Vragen

Toch vreemd dat u dan niet eerst op de site van het Metropool zelf hebt gekeken. Dat doe ik zelf altijd als eerste voordat ik tickets voor een concert ga kopen. Dan had u waarschijnlijk al kunnen zien dat de tickets in werkelijkheid een stuk goedkoper waren. De praktijken van dit soort bedrijven zijn inmiddels vaak genoeg in het nieuws geweest. Dure les voor de toekomst.

koekeloer
door koekeloer - Nov 3, 2017 om 16:26
562 Antwoorden / 18 Vragen

Waarom hebt U in vredesnaam nog kaarten aan de kassa gekocht terwijl U al de duurdere kaarten had?

mo
door mof - Nov 3, 2017 om 19:14
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Procderen? Kost u meer dan wat u terugkrijgt. Volgende keer beter opletten. Tenzij u zekerheid wilt dat u een kaartje heeft, dan betaalt u ervoor.

tijger1
door tijger1 Nov 4, 2017 om 10:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts krijgt ook met procederen helemaal niets terug. En zekerheid? Bij sommige doorverkoop sites is het nog maar de vraag of je kaartjes krijgt, of dat die kaartjes geldig zijn.

me
door mein33 - Nov 4, 2017 om 11:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

 Hoe kan ik het beste hier tegen procederen en toch aanspraak maken op een eventuele vergoeding van overmatig teveel betaalde kosten.

U zult 'protesteren' bedoelen i.p.v. 'procederen'.
Het eerste heeft u al gedaan en het tweede kunt u maar beter uit uw hoofd zetten aangezien ook dit geen vermindering van de kosten met zich zal brengen, maar vanwege de proceskosten juist het tegenovergestelde.

En wie 'vlug', 'vlug', 'vlug', kaartjes koopt, zonder zich eerst nader te informeren, zal ook de financiële cosequenties daarvoor dragen.
Hopelijk is het concert wel naar wens geweest en als ik u zou zijn, dan zou ik het verder lekker laten rusten aangezien er niets illegaals heeft plaatsgevonden. (vogens uitspaak van het Europarlement).

ficus
door ficus - Nov 4, 2017 om 19:14
147 Antwoorden / 2 Vragen

U koopt de kaartjes bij Toptickets en u heeft het geld er voor over.  Natuurlijk kan men de kaartjes beter bij de officiele verkooppunten kopen maar ja Toptickets staat bovenaan bij Google en verder kijkt men niet.