Problemen met zichtgarantie bril
Eind 2022 meting voor bril gehad in optiekwinkel en begin 2023 bril met enkelvoudige glazen ontvangen. € 238 per glas. Vanaf begin aangegeven hier niet goed mee te kunnen zien. En ook verergering van zicht en hoofdpijn klachten.
Vaak gemeld ook per mail. Werd telkens aangegeven dat bril goed is. Uiteindelijk werd het geschoven op een hersen probleem, te hoge eisen aan gezichtsvermogen, autisme.
Uiteindelijk heb ik winkel verbod gekregen omdat ze liever tevreden klanten in winkel hebben. Na lang op wachtlijst te hebben gestaan uiteindelijk second opinion gehad in ziekenhuis bij orthoptist. Waar geconcludeerd werd dat bril niet goed is. Nieuw recept mee gekregen.
Maar winkel weigerd de glazen kosteloos te vervangen. Ze geven aan dat huidige recept nu verjaard is.
Wat zijn mijn rechten in deze situatie? Ik loop niet alleen al anderhalf jaar met een bril dat mij problemen en stress geeft maar ben ook erg onprettig behandeld in deze winkel.
Na 1,5 jaar wachten met klagen, bent u wel laat. En 238 euro per glas, enkelvoudig, is best wel een forse prijs.
Ik zou alles op datum naar de directie van de winkel/keten sturen per email en per brief, met verzoek reactie binnen 14 dagen.
Mijn partner is bij een keten fout gerefraktioneerd, 0.75 min te sterk, niet door te kijken. Hebben het maar gelaten want we zouden weer bij dezelfde winkel komen of kosten moet maken om naar elders te rijden, oké was all in 89 euro maar de ergernis was vele malen meer.
Ik heb al vele malen geklaagd. Daarom heb ik winkel verbod gekregen. Ben altijd netjes geweest. Kreeg telkens te horen dat bril goed was en dat het een hersen probleem is. Half jaar terug heb ik hoofdkantoor op de hoogte gebracht. Deze heeft doorgekregen van de winkel dat ik door de beste vakmensen ben gezien en dat bril goed is. En als ik bril maar zo veel mogelijk draag dan zou ik er vanzelf erg blij mee worden. Uiteindelijk kwam de orthoptist en oogarts tot een andere conclusie. Bril is voor mij onder gecorrigeerd en cilinder rechter glas is niet goed. Heb hier heel veel ellende mee gehad. Winkel reageert niet op mijn mails.
Wat heb je gezegd waardoor je een winkelverbod hebt gekregen? Ik heb nog nooit gehoord dat iemand een winkelverbod heeft gekregen omdat hij/zij vaak terug ging met klachten. Wel als iemand het personeel onheus heeft bejegend.
Ik heb niks gezegd. Ben altijd netjes geweest. Ik durf mensen nauwelijks aan te kijken. Ik heb autisme en ben helemaal niet zo sociaal vaardig om me hier tegen te verweren. Ik kwam daar een keer om wederom aan te geven dat ik niet goed door bril zie. Er is toen een afspraak gemaakt om met de optometrist die de meting heeft verricht te overleggen. Dat bleek uiteindelijk geen overleg te zijn. Ik kreeg toen te horen dat ze me niet meer in de winkel wilden. Ik had het advies gekregen van iemand om een second opinion aan te vragen bij een collega van hem. Maar dat werd me door hem geweigerd. Ik heb telkens aangegeven om voor metingen e.d. te willen betalen. Heb geen klanten de winkel uitgejaagd. Ik vind het een zeer vreemde gang van zaken. Het is geen goedkope keten. Ik heb dus twee problemen met deze winkel: ben erg klantonvriendelijk geholpen wat niet passend is. En heb een slecht geleverd product, voor mij.
Als u alle data en mailtjes heeft bewaard, zou u nogmaals bij het hoofdkantoor kunnen klagen per aangetekende brief en zoals Mahadma aangeeft, een reactie binnen 14 dagen na datum brief vragen.
Heeft de oogarts in het ziekenhuis op schrift verklaard dat de glazen niet goed zijn? Vraag hem anders dit alsnog te doen.
Een nieuw recept wil in die 1,5 jaar nog niet zeggen dat de glazen in beginsel verkeerd waren.
Geeft dit allemaal geen resultaat kunt u nog bij het Juridisch Loket advies vragen.
Anders het hele geval naast u neerleggen, er niet meer aan denken en naar een andere opticiën gaan.
Heeft u soms ultra dungeslepen glazen, omdat ze zo duur zijn?
Waarom noemt u de naam van de opticiën hier niet? Soms wil dat ook nog weleens helpen.
Jammer dat u er zoveel tijd overheen heeft laten gaan. Had u geen familie of kennissen die u konden bijstaan?
De oogarts heeft na consult in brief aan huisarts aangegeven dat bril onder gecorrigeerd is. En orthoptist van ziekenhuis heeft nieuw bril recept uitgeschreven.
Het heeft allemaal ook lang geduurd omdat wachtlijsten lang zijn en ook omdat me telkens werd medegedeeld dat bril goed was.
In beginsel zag ik nog slechter door bril dan nu. Ik zag toen in verte subtiel dubbel met bril. En troebel met rechter oog.
Er is toen bij winkel gekeken of ik prisma nodig had. Was niet zo. Waarschijnlijk door onder correctie en daardoor extra accommodatie zag ik subtiel dubbel. M'n hersenen hebben zich pas na meer dan jaar weten aan te passen om te zorgen dat ik minder dubbel in verte zie.
Maar troebel zien met rechter oog blijft. En telkens vervaging beeld.
Ik meende dat op dit forum geen namen genoemd mogen worden.
Het gaat om Oogwereld organisatie. Vestiging Leeuwarden.
Ik heb al vanaf begin voorjaar, vorig jaar intensieve mail contacten met een functioneel optometrist. Waarin ik de zichtklachten beschrijf.
Ik heb dus veel mails met data. Hij had me ook geadviseerd om bij een andere optometrist van die winkel een second opinion aan te vragen. Maar dat mocht dus niet.
In plaats daarvan kreeg ik winkel verbod.
De glazen zijn dure merk glazen. Met weinig sterkte. Beetje plus en kleine cilinder. Enkelvoudig.
Ik zou in dit geval toch de naam van de keten willen weten.
Recept van de specialist is leidend.
Mijn linkerglas was met een afwijking van 2 graden geslepen.
Kwam ermee terug vanwege een trekkend oog.
Er werd geen woord over vuil gemaakt, kosten aanschaf ruim 500 euro.
Klinkt mij als niet willen toegeven dat de opticien het niet goed had gedaan.
Oogwereld
Geachte Amuart,
Om welke opticien gaat het?
Een Optometrist van een Oogwereld vestiging in Leeuwarden
Hallo Amuart ,
Lees hier de voorwaarden van Oogwereld m.n Art 16 / en 17 , klik op de rode regels .
https://www.oogwereld.nl/images/Algemene-Voorwaarden.pdf
U heeft een klacht geplaatst op Trustpilot ,
https://nl.trustpilot.com/review/www.oogwereld.nl
Geachte Amuart,
U kunt met uw klacht naar de geschillencommissie: zie de bijgevoegde foto.
@ga , 1 ) waarom plaatst u een afbeelding van de link die ik geplaatst heb ? dubbel op . 2 ) Onder art 17 staat vermeldt : Leidt de klacht niet tot een oplossing dan moet het geschil uiterlijk 12 maanden na de datum waarop de consument de klacht bij de ondernemer indiende, schriftelijk of in een andere door de Commissie te bepalen vorm bij de Geschillencommissie aanhangig worden gemaakt. Lijkt mij dat Ts te laat is .
scheelt veel hoe lang de klacht voor de eerste keer is gemeld dus, 12 maanden of minder!!
Geachte Marita en 1 Paul,
Ook als is TS te laat met klagen bij de geschillencommissie, misschien is er toch mogelijkheid tot bemiddeling?
Nee, amsterdammer die mogelijkheid is er niet. Bemoei je niet met zaken waar je totaal geen verstand van hebt.
Zie afbeelding. Antwoord van hoofdvestiging op mijn vraag of ze aangesloten zijn bij een onafhankelijke klachtencommissie.
Deze mail kreeg ik van de hoofdvestiging in maart dit jaar.
Ik ben niet door verschillende vakmensen geholpen. Deze vakmensen hebben mij in hun team overlegt. Ik had toen al een winkel verbod.
Deze vakmensen hebben me niet eens gezien.
Ik had om een second opinion gevraagd bij een collega. Dat mocht niet.
Als ik alles zo lees kunt u het beste eerst kontakt opnemen met juridisch loket maar ik betwijfel ten zeerste of u ergens komt, het tweede recept is namelijk van een langere tijd terug (anderhalf jaar) en in die tijd kunnen ogen veranderen, dat zal waarschijnlijk de verdediging zijn.
ga eens naar een vestiging van EYElove voor een enkelvoudige bril, kost je iets van 50 Euro en bekijk of die wel goed is, bevalt de sterkte dan kun je later altijd nog een duurder exemplaar kopen als je dit perse wil maar is niet nodig!!
https://www.eyelovebrillen.nl/leeuwarden/
Ik ben gemeten toendertijd door iemand die vanuit stage aldaar ging werken. Hij werkt er nu niet meer. Hermeting is gedaan door eigenaar winkel, optometrist. Iets later zijn ze gefuseerd met Oogwereld.
Verder hebben er geen vakmensen, zoals is gesteld door hoofdkantoor, naar de bril gekeken. Ik ben in hun team besproken. De mensen die over me hebben gesproken hebben me niet gezien.
Ik had toen namelijk een winkel verbod. Ik mocht geen second opinion bij z'n collega.
Ze hebben er zelf zoveel tijd over heen laten gaan door me telkens weg te sturen of me lang te laten wachten op hun antwoord.
Eerst een goedkopere bril aanschaffen is niet wat me werd geadviseerd door een optometrist die ik ken via mail.
Ik ben erg gevoelig voor reflecties in glazen. Goedkopere glazen geven nog meer reflecties.
als je niets probeert krijg je ook niets en als je niets vraagt weet je niets, ik bedoel maar, ga eens langs bij deze winkel of een van je keuze en vraag wat men voor je kan betekenen maar blijf weg van die dozenschuivers die enkel schuiven om de marge te vergroten als je snapt wat ik bedoel!!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer