he
door henribud Jan 14, 2013 om 14:38
Winkels & webshops

Reactie KASSA op gedrag Gerard Rutte?

Komt er van KASSA nog een reactie op het gedrag van dhr. Gerard Rutte tijdens de uitzending bij het onderwerp over de prijsvergelijking van supermarkt huismerken?

Mijn reactie hierop was:
'Dit schrijft Kassa hierboven:' Betekent een lagere prijs ook dat de kwaliteit van de producten minder is? Volgens Rutte kun je dat niet zeggen. Kwaliteit is lastig vast te stellen en producten van de Aldi en Lidl scoren regelmatig goed in vergelijkende testen, aldus Rutte.'
Maar Gerard Rutte zegt dat helemaal niet. (Bekijk het fragment maar)
Waarom Kassa er dan aan refereert is een mij een raadsel.

Het is overduidelijk dat PLUS man Gerard Rutte bezig is zijn eigen merk (de PLUS dus) te promoten.
Dat had KASSA nooit mogen toelaten.
En KASSA weet uit de testen dat Gerard Rutte ronduit liegt, als hij zegt dat je kwaliteit van de ALDI en LIDL producten op 1 lijn moet zetten met C-Merken.
Jaar in jaar uit blijkt uit de testen (pure kwaliteitstesten en geen prijs/kwaliteitsverhoudingstesten), dat de producten van ALDI en LIDL vrijwel altijd hoog eindigen in die testen en vaak ook winnen van de andere Huismerken en A-Merken.

Kortom; ALDI en LIDL producten zijn 33% goedkoper dan Huismerken en nog goedkoper als je ze vergelijkt met A-Merken en........ de producten van ALDI en LIDL worden in onafhankelijke testen als uitstekend beoordeeld en zijn (gemiddeld gezien) beter dan de producten van de andere supermarkten. (Gemiddeld beter dan Huismerken EN A-Merken)
Zo steken in onafhankelijk testen en in een test van RADAR, de wasmiddelen van de LIDL met kop en schouders uit boven alle andere merken; veel beter dus dan de heel veel duurdere A-Merken.

Over de slechte service bij ALDI en LIDL waar Gerard Rutte het over heeft: LIDL is in 2012 door de Nederlandse consument als winnaar uit geroepen in de categorie: Meest klantgerichte supermarkt. (Customer Centric DNA Award 2012). Ook hier spreekt Gerard Rutte dus onzin als hij zegt dat je bij LIDL onvriendelijke medewerkers treft. En over lange rijen: LIDL heeft als regel: 3 mensen in de rij, kassa er bij en ze houden zich daar aan. (al snapt iedereen dat er wel eens 4 mensen in de rij zullen staan. En bij AH sta ik regelmatig in langere rijen.)
LIDL is al 3 jaar de winnaar in de categorie groente & fruit! (Volgens consumenten en volgens het Versrapport van GfK)
Even Googelen en je weet het!

Nog even over de Cola: LIDL Cola is getest (smaak en kwaliteit) als beste HuismerkCola en werd in de totale test 2de, net achter Coca-Cola en duidelijk voor de Huismerken en Pepsi.

Ik gooi niet graag minimaal 33% van mijn supermarktbudget weg. Zeker niet als ik voor minder geld ergens anders een beter product kan kopen. Ik bespaart dat liever, zeker in deze crisistijd.'

3165 10 Rapporteer

ikbenik
door ikbenik - Jan 14, 2013 om 14:45
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Met alle respect, hier zijn al tig aantal topics over.

Is het nu werkelijk nodig om iedere keer een nieuwe topic over te openen?

Graag een slotje.

aurora1
door aurora1 - Jan 14, 2013 om 14:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag henribud,

Je zit hier op een forum. Als je met Kassa contact wilt, zie dan links onderaan op deze pagina onder Algemeen: Contact met Kassa.

vr.gr.

he
door henribud - Jan 14, 2013 om 15:00
9 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft in principe gelijk, maar hier lijkt meer aan de hand te zijn.
KASSA zit zo in zijn maag met deze zaak dat het de oorspronkelijk topics uit het lijstje van Populaire Discussies en Recente Discussies heeft gehaald, vandaar de plaatsing op deze plek.

freya
door freya - Jan 14, 2013 om 15:10
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=henribud schreef op maandag 14 jan 2013, 15:00]U heeft in principe gelijk, maar hier lijkt meer aan de hand te zijn.
KASSA zit zo in zijn maag met deze zaak dat het de oorspronkelijk topics uit het lijstje van Populaire Discussies en Recente Discussies heeft gehaald, vandaar de plaatsing op deze plek.
Dan moet ik je toch teleurstellen, want die lijstjes worden automatisch aangepast. De discussies die het meest bezocht worden zie je terug in het lijstje 'populaire discussies' en de discussies waarin het laatst gepost is zie je terug in het lijstje 'recente discussies'. Kortom, als de betreffende discussies niet meer in die lijstjes voorkomt, zijn ze klaarblijkelijk niet meer zo 'populair'.....

Freya

ikbenik
door ikbenik - Jan 14, 2013 om 15:22
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=henribud schreef op maandag 14 jan 2013, 15:00]U heeft in principe gelijk, maar hier lijkt meer aan de hand te zijn.
KASSA zit zo in zijn maag met deze zaak dat het de oorspronkelijk topics uit het lijstje van Populaire Discussies en Recente Discussies heeft gehaald, vandaar de plaatsing op deze plek.

Men wilt het centraal houden en men kan reageren op de topic:
Wat kost een tas vol wekelijkse boodschappen?

freya
door freya - Jan 14, 2013 om 15:29
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ikbenik schreef op maandag 14 jan 2013, 15:22][quote=henribud schreef op maandag 14 jan 2013, 15:00]U heeft in principe gelijk, maar hier lijkt meer aan de hand te zijn.
KASSA zit zo in zijn maag met deze zaak dat het de oorspronkelijk topics uit het lijstje van Populaire Discussies en Recente Discussies heeft gehaald, vandaar de plaatsing op deze plek.

Men wilt het centraal houden en men kan reageren op de topic:
Wat kost een tas vol wekelijkse boodschappen?

Inderdaad, de rubrieken 'Vraag & beantwoord' en 'Discussies' zijn bedoeld voor 'consumentenzaken' en kritiek op een uitzending is niet bepaald een consumentenzaak.....
Kortom, deze zal t.z.t. wel worden verwijderd.

Freya

ikbenik
door ikbenik - Jan 14, 2013 om 15:42
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=freya schreef op maandag 14 jan 2013, 15:29][quote=ikbenik schreef op maandag 14 jan 2013, 15:22][quote=henribud schreef op maandag 14 jan 2013, 15:00]U heeft in principe gelijk, maar hier lijkt meer aan de hand te zijn.
KASSA zit zo in zijn maag met deze zaak dat het de oorspronkelijk topics uit het lijstje van Populaire Discussies en Recente Discussies heeft gehaald, vandaar de plaatsing op deze plek.

Men wilt het centraal houden en men kan reageren op de topic:
Wat kost een tas vol wekelijkse boodschappen?

Inderdaad, de rubrieken 'Vraag & beantwoord' en 'Discussies' zijn bedoeld voor 'consumentenzaken' en kritiek op een uitzending is niet bepaald een consumentenzaak.....
Kortom, deze zal t.z.t. wel worden verwijderd.

Freya

Op zich geen probleem, ware het niet dat er over één onderwerp diverse topics geopend worden en dan diverse discussies gaande zijn. Dan is het beste om dat centraal te houden.

he
door henribud - Jan 14, 2013 om 15:44
9 Antwoorden / 3 Vragen

Geachte Freya,

Kon ik mij wel vinden in uw eerste commentaar; uw 2de commentaar is toch echt onjuist.
Verkeerde voorlichting geven over de kwaliteit van supermarktproducten, ook (zelfs) al gebeurt dit in een consumentenprogramma, is toch echt een consumentenzaak. Het is niet in het belang van de consument als KASSA een platform wordt voor deskundigen die reclame gaan maken voor hun eigen product en (bewezen) ongefundeerde kritiek gaan hebben op de concurent; zeker niet op het moment dat neutraliteit wordt verwacht en dat KASSA dat laat gebeuren zonder er wat van te zeggen.
Of vindt u dat KASSA, uit het oogpunt van consumenten'voorlichting', dat wel mag doen?

freya
door freya - Jan 14, 2013 om 16:03
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=henribud schreef op maandag 14 jan 2013, 15:44]....
Of vindt u dat KASSA, uit het oogpunt van consumenten'voorlichting', dat wel mag doen?
Nee, uiteraard niet. En laat er geen misverstand zijn, ik vond de uitspraken van die betreffende heer Rutte in de uitzending ook niet erg gepast.
Nu snap ik best dat men dit soort uitspraken op TV niet kan voorkomen, immers het is een 'live' uitzending, maar het zou de redactie sieren als ze er publiekelijk afstand van deden en deze betreffende heer ook niet meer terug zouden laten komen....

Freya

Redacteur
door Redacteur - Jan 14, 2013 om 16:14
1075 Antwoorden / 62 Vragen

Graag dit onderwerp in 1 topic bediscussiëren. Dat kan hier bij het item uit Kassa.