Recht op deugdelijk product
Ik heb in Juni een horloge hier gekocht a 169 euro, dit horloge heb ik 7/8 juni mogen ontvangen en op 10 juni aan mijn zusje kado gedaan. Reeds naar korte tijd heeft zij gezien dat het horloge stil bleef staan, in eerste instantie denkende dat ze misschien onbewust aan het knopje (kroon) heeft gezeten echter na plm 4 weken bleek dat het vaker stil stond. Bij nader onderzoek bleek dat 1 van de steentjes op de wijzerplaat (de '9') los onder het glas lag en waarschijnlijk klem onder de wijzer kwam waardoor het horloge stil bleef staan. Mijn inziens raak zo een steentje niet zomaar los en is dit reeds bij levering zo geweest. Horloge.NL weigert nu om het horloge te vervangen maar het moet opgestuurd te worden ter reparatie aan de leverancier, dit noem ik dus absoluut geen service en ook volgens de consumenten wetgeving heb ik gewoon recht op een deugdelijk product en dat is nu zeker niet het geval. Ik vind gewoon dat als een bedrijf service hoog in het vaandel heeft staan niet moet zeuren en zo een horloge direct hoort te vervangen zonder gezeur en eventuele reparatie verder maar zelf afhandelen en niet mij opschepen na een maand met een gerepareerd horloge wat gewoonweg vanaf het begin niet goed was.
Ik heb in Juni een horloge hier gekocht
Hier??
Wat is nu je vraag hier?
Ter info: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Horloge.nl ;-)
@tenormin: ja, dat staat verderop. ;-)
Dit is gewoon een garantiekwestie en heeft niets met koop op afstand te maken. Wat u vindt Roelof Ensing is verder niet van belang, de leverancier heeft het recht het horloge te laten repareren.
Hallo RoelofEnsing ,
Lees ook deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoe-vaak-mag-verkoper-repareren-vervangen-voordat-ik-geld-terug-mag-vragen
Als u via internet ern horloge koopt, lopen de garantieclaims ook via internet. Dus opsturen, laten repareren en wachten tot het terugkomt.
Anders in het vervolg naar de juwelier om de hoek gaan.
U haalt een aantal zaken door elkaar. Ten eerste heeft u natuurlijk hier geen horloge gekocht. En ten tweede, ja, u heeft recht op een deugdelijk product. Maar deugdelijk betekend niet automatisch vervangen. Als er een steentje los zit kan het ook weer vast gemaakt worden en het euvel is verholpen.
Het horloge zal opgestuurd moeten worden (moet sowieso al) en zal gerepareerd worden. Wat een mooie service dat ze dat zonder te morren willen doen.
U heeft nu nog niet een deugdelijk horloge, maar krijgt die straks wel, geheel volgens de u bekende consumenten wetgeving.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer