An
door AngieHL Dec 5, 2020 om 16:18
Winkels & webshops

Recht op dezelfde kortingsprijs als geleverde product buiten jouw schuld niet past?

Ik heb bij Under Armour hardloopschoenen gekocht. Deze waren in de aanbieding. Ik heb netjes het advies op de site gevolgd en mijn voeten opgemeten. Daarbij kwam ik op de maat die ik altijd heb, dus de schoenen zouden goed (volgens hun tabel ruim zelfs) moeten passen. Helaas... na levering waren ze te klein. Ruilen doen ze niet aan. Retourneren kan, maar dezelfde schoenen een maat groter bestellen kan niet voor dezelfde prijs, want de 'actie is ondertussen voorbij' (retour op zelfde dag als levering). Ik betwijfel of ze daarmee in hun recht staan?

6465 12 Rapporteer

lo
door lovewinnie - Dec 5, 2020 om 16:30
1213 Antwoorden / 1 Vragen

Als ze online gekocht zijn moeten ze gewoon het geld terug geven bij retour . En verder moeten ze niks. Je kunt daarna nieuw paar kopen maar indd zijn ze niet meer in de actie heeft u pech.
Ruilen is zoveel rompslomp dat veel bedrijven hier mee gestopt zijn. Voor volgende keer optie 2 maten te bestellen bij twijfel? En welke niet past retour te doen?. Doe dat zelf voortaan in online winkels.

An
door AngieHL Dec 5, 2020 om 16:36
Antwoorden / 1 Vragen

Ik had geen reden om 2 maten te bestellen toch? Webwinkels geven dit soort maattabellen juist om al die dubbele bestellingen tegen te gaan, lijkt me.

panter22
door panter22 Dec 5, 2020 om 18:19
6599 Antwoorden / Vragen

Als je even bij Zalando had gekeken, dan wordt aangeraden 1 maat groter te bestellen. Je hebt ook halve maten.
Het komt nogal precies,

justmeagain
door justmeagain Dec 5, 2020 om 23:56
623 Antwoorden / 8 Vragen

Tuurlijk bestel 2 maten en stuur er 1 terug. Lekker voor het milieu 2x versturen, de onderbetaalde pakketbezorger is ook blij want hij mag de pakjes weer bij het innamepunt ophalen.
Koop dit soort zaken lokaal, of koop een merk waarvan je de maatvoering zo goed kent dat je 1 paar kunt bestellen.

MisterMix
door MisterMix Dec 7, 2020 om 14:15
6 Antwoorden / Vragen

Gewoon 2 maten bestellen voor de zekerheid ja. Goed voor t milieu? Misschien niet, maar dat krijg je als webwinkels zo te werk gaan.

Binnen elk merk kan een schoen altijd groter of kleiner vallen, dus ook bij bekende merken lekker 2 doen.

Ik heb wel eens voor 1 set schoenen 7 shipments gehad, 4 naar mij, 3 retour, omdat amazon steeds gebruikte/retour schoenen stuurde ipv nieuwe. De webwinkels veroorzaken veel zelf qua hoeveelheid paketten.

lo
door lovewinnie Dec 10, 2020 om 15:57
1213 Antwoorden / 1 Vragen

Ja jammer voor milieu. Nu de stad is ook niks . Met lokale winkels. Goed advies. Met zijn alle de stad in .
Ik bestel bij twijfel altijd 2 maten. En ja een gaat retour. Dan maar niet goed voor milieu . Nu de stad in met mondkapje en corona is ook geen succes. Bestel alles online en betaal zelfs voor de retour service bij sommige winkels zondag mopperen. Want is echt niet altijd gratis. En druk bij post NL is het nu indd dus doe voornamelijk bestellingen al in november voor de kerst.
En ben ook nog zo aardig om voor heel de buurt hij pakketjes aan te nemen dus compenseert weer de extra ritjes voor de postbode. Kunt overal wel probleem van maken maar aangezien retour niet betekend ruilen maak ik regelmatig gebruik van retour en nooit van ruilen

mahadma
door mahadma - Dec 5, 2020 om 17:00
11602 Antwoorden / 51 Vragen

Is het mogelijk dat deze hardloopschoenen besteld zijn via of in een ver buitenland?.
De maten kunnen per land verschillen. XXL in NL is wat anders als in Taiwan/Usa oid.
In theorie heeft u de mogelijkheid tot retour sturen en geld retour. En andere bestellen, echter dan is wel de "actie"periode over. En daar doet u niets aan.

Retour sturen:
Klik HIER

tijger1
door tijger1 - Dec 5, 2020 om 17:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Schoenen moet men ookin een winkel kopen, zeker hardloopschoenen. Dan kunt u passen.

MisterMix
door MisterMix Dec 7, 2020 om 14:10
6 Antwoorden / Vragen

Men MOET niks.

Als de zelfde schoenen online goedkoper zijn dan in de winkel koop je ze toch niet in de winkel?! Dat is dief van eigen portomonee zijn.

tijger1
door tijger1 Dec 7, 2020 om 14:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou heeft de Ts niks, alleen een hoop gedoe. Prima toch?

ne
door neodutchio - Dec 5, 2020 om 23:26
5181 Antwoorden / 12 Vragen

Leuk zo'n winkel:
"VOOR ZOVER TOEGESTAAN ONDER DE TOEPASSELIJKE WETGEVING SLUIT UNDER ARMOUR HIERBIJ UITDRUKKELIJK ALLE MOGELIJKE GARANTIES, VERKLARINGEN EN WAARBORGEN UIT, OF DEZE NU MONDELING OF SCHRIFTELIJK GEGEVEN, UITGEDRUKT OF GEÏMPLICEERD ZOUDEN ZIJN, WETTELIJK OF ANDERSZINS, WAARONDER, MAAR NIET BEPERKT TOT, DE IMPLICIETE GARANTIES BETREFFENDE VERKOOPBAARHEID, GESCHIKTHEID VOOR EEN BEPAALD DOEL EN NIET-SCHENDING. DE DIENSTEN EN ALLE CONTENT WORDEN GELEVERD ZOALS ZE ZIJN (“AS IS” ) EN ZOALS ZE BESCHIKBAAR ZIJN (“AS AVAILABLE”), MET ALLE AANWEZIGE FOUTEN."

Ze mogen dus alles zeggen en alles opsturen, maar onthouden zich van alles. Volgens de KVK zijn ze een groothandel, daar gelden andere regels en voorwaarden dan bij een consumentenkoop. Zij mogen dus eigenlijk niet eens aan consumenten leveren. Doen ze dat toch, dan moeten zij zich houden aan de consumentenwet en -regels.

Al met al een raar bedrijf met niet kloppende algemene voorwaarden. Een shop waar je dus zeker niet moet gaan kopen. Gewoon uw geld terug vragen en vooral ergens in een fysieke winkel opnieuw gaan kopen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Dec 6, 2020 om 09:58
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Een lange tekst met heel veel,,,,,,  mijn schrijf wijze ook helaas.
Maar met deze tekst,  als ik er al niet uit kom,  bij het lezen  zou ik geen schoenen maar Paracetamol gaan kopen!

ne
door neodutchio Dec 6, 2020 om 14:40
5181 Antwoorden / 12 Vragen

Vandaar dat mensen het niet zo graag lezen op die betreffende site en blind gaan bestellen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 6, 2020 om 09:57
16888 Antwoorden / 202 Vragen

Wettelijk heeft u recht om binnen binnen 14 dagen een artikel dat on-line is gekocht kunt retourneren.Zie daarvoor (o.a.) wettelijke bedenktijd  maar bedenk er wel bij dat dat niet altijd gratis behoeft te zijn. Er behoeft geen reden worden aangegeven.

@MAHADMA gaf u al een link waaruit zou kunnen worden afgeleid dat retourneren wel mogelijk zou zijn hoewel ik in de info die @NEODUTCHIO geeft zie dat men toch behoorlijk en kennelijk voor u ongusnstig afwijkt van de geldende wetgeving.

Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling is hierbij van groot belang omdat indien de verkoper een erkend keurmerk heeft u de geschillencommissie kunt inschakelen. Zie deze: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/webshop/  en als het een webwinkel buiten Nederland maar wel binnen de EU is deze: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/geschil-met-europese-webshop-waar-kan-ik-terecht/   Als men zoals u aangeeft weigert dan is het zaak om het bedrijf in gebreke te stellen en dan kunt u mogelijk dit benutten: https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven of https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ waarbij dan deze info van belang is: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/  en doe melding bij de ACM www.consuwijzer.nl

Dat neemt niet weg dat mijn advies m.b.t. aankopen van schoenen feitelijk niet anders is dan: ga naar een stenen winkel en pas daar eest voordat u koopt.

panter22
door panter22 Dec 6, 2020 om 16:22
6599 Antwoorden / Vragen

De schoenen konden retour gestuurd worden en ts krijgt het aankoopbedrag terug. Ruilen is geen wettelijk recht,

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 6, 2020 om 18:53
16888 Antwoorden / 202 Vragen

@PANTHER22, ik lees uit andere reacties dat men zich mogelijk niet aan de regelgeving houdt. In die regelgeving is ruilen geen recht en geld terug wel. Maar stel dat dat dan niet gebeurt? Ik gaf dit aan: 'Wettelijk heeft u recht om binnen binnen 14 dagen een artikel dat on-line is gekocht kunt retourneren.Zie daarvoor (o.a.) wettelijke bedenktijd  maar bedenk er wel bij dat dat niet altijd gratis behoeft te zijn. Er behoeft geen reden worden aangegeven.'  Het is dus de vraag of dit wel ogf niet wordt/is nageleefd. En zo dat het geval is, wat dan de kosten zijn en hoe dan ook de wetgeving / het recht in de Verenigde Staten van Amerika van toepassing zal zijn. (Dit laatste n.a.v. de reactie van @SIRA

sira
door sira - Dec 6, 2020 om 11:21
2397 Antwoorden / 24 Vragen

Bel ze eens (00800-827.66871). U wordt gratis doorgeschakeld naar Amerika. Hun Amerikaanse nummer is 001-888.727.6687, maar dan kost het u geld.

1paul
door 1paul - Dec 7, 2020 om 14:30
3201 Antwoorden / 0 Vragen

als de aktie op de site gestopt is is dit waar je recht op hebt en meer niet....

retourneren dus en je centjes terug vragen....

koekeloer
door koekeloer - Dec 9, 2020 om 11:17
562 Antwoorden / 19 Vragen

Wat is nu uw vraag hier?

audb
door audb - Dec 9, 2020 om 13:01
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ruilen is een gunst en geen recht en het is zelfs zo dat als je in een winkel iets koopt het zelfs zo is dat ze een product niet eens hoeven terug te nemen.

Echter online heb je recht om een product TOT 14 dagen na ontvangst terug te sturen.

mo
door mof - Dec 9, 2020 om 15:37
3619 Antwoorden / 3 Vragen

De enige grond waarop ze niet ruilen is hygiene. Als de schoenen de maat hebben die u heeft aangegeven dan heeft u ws pech. U kunt zich hooguit nog op verkeerde informatie proberen te beroepen als op de website bij de aanbieding staat dat de maat wel zou passen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 10, 2020 om 18:21
2131 Antwoorden / Vragen

Dat "buiten jouw schuld" is echt zo aandoenlijk. Maar ruilen is geen recht, retourneren wel.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 11, 2020 om 13:25
2131 Antwoorden / Vragen

Fout