Recht op dezelfde kortingsprijs als geleverde product buiten jouw schuld niet past?
Ik heb bij Under Armour hardloopschoenen gekocht. Deze waren in de aanbieding. Ik heb netjes het advies op de site gevolgd en mijn voeten opgemeten. Daarbij kwam ik op de maat die ik altijd heb, dus de schoenen zouden goed (volgens hun tabel ruim zelfs) moeten passen. Helaas... na levering waren ze te klein. Ruilen doen ze niet aan. Retourneren kan, maar dezelfde schoenen een maat groter bestellen kan niet voor dezelfde prijs, want de 'actie is ondertussen voorbij' (retour op zelfde dag als levering). Ik betwijfel of ze daarmee in hun recht staan?
Als ze online gekocht zijn moeten ze gewoon het geld terug geven bij retour . En verder moeten ze niks. Je kunt daarna nieuw paar kopen maar indd zijn ze niet meer in de actie heeft u pech.
Ruilen is zoveel rompslomp dat veel bedrijven hier mee gestopt zijn. Voor volgende keer optie 2 maten te bestellen bij twijfel? En welke niet past retour te doen?. Doe dat zelf voortaan in online winkels.
Ik had geen reden om 2 maten te bestellen toch? Webwinkels geven dit soort maattabellen juist om al die dubbele bestellingen tegen te gaan, lijkt me.
Als je even bij Zalando had gekeken, dan wordt aangeraden 1 maat groter te bestellen. Je hebt ook halve maten.
Het komt nogal precies,
Tuurlijk bestel 2 maten en stuur er 1 terug. Lekker voor het milieu 2x versturen, de onderbetaalde pakketbezorger is ook blij want hij mag de pakjes weer bij het innamepunt ophalen.
Koop dit soort zaken lokaal, of koop een merk waarvan je de maatvoering zo goed kent dat je 1 paar kunt bestellen.
Gewoon 2 maten bestellen voor de zekerheid ja. Goed voor t milieu? Misschien niet, maar dat krijg je als webwinkels zo te werk gaan.
Binnen elk merk kan een schoen altijd groter of kleiner vallen, dus ook bij bekende merken lekker 2 doen.
Ik heb wel eens voor 1 set schoenen 7 shipments gehad, 4 naar mij, 3 retour, omdat amazon steeds gebruikte/retour schoenen stuurde ipv nieuwe. De webwinkels veroorzaken veel zelf qua hoeveelheid paketten.
Ja jammer voor milieu. Nu de stad is ook niks . Met lokale winkels. Goed advies. Met zijn alle de stad in .
Ik bestel bij twijfel altijd 2 maten. En ja een gaat retour. Dan maar niet goed voor milieu . Nu de stad in met mondkapje en corona is ook geen succes. Bestel alles online en betaal zelfs voor de retour service bij sommige winkels zondag mopperen. Want is echt niet altijd gratis. En druk bij post NL is het nu indd dus doe voornamelijk bestellingen al in november voor de kerst.
En ben ook nog zo aardig om voor heel de buurt hij pakketjes aan te nemen dus compenseert weer de extra ritjes voor de postbode. Kunt overal wel probleem van maken maar aangezien retour niet betekend ruilen maak ik regelmatig gebruik van retour en nooit van ruilen
Is het mogelijk dat deze hardloopschoenen besteld zijn via of in een ver buitenland?.
De maten kunnen per land verschillen. XXL in NL is wat anders als in Taiwan/Usa oid.
In theorie heeft u de mogelijkheid tot retour sturen en geld retour. En andere bestellen, echter dan is wel de "actie"periode over. En daar doet u niets aan.
Retour sturen:
Klik HIER
Schoenen moet men ookin een winkel kopen, zeker hardloopschoenen. Dan kunt u passen.
Men MOET niks.
Als de zelfde schoenen online goedkoper zijn dan in de winkel koop je ze toch niet in de winkel?! Dat is dief van eigen portomonee zijn.
Nou heeft de Ts niks, alleen een hoop gedoe. Prima toch?
Leuk zo'n winkel:
"VOOR ZOVER TOEGESTAAN ONDER DE TOEPASSELIJKE WETGEVING SLUIT UNDER ARMOUR HIERBIJ UITDRUKKELIJK ALLE MOGELIJKE GARANTIES, VERKLARINGEN EN WAARBORGEN UIT, OF DEZE NU MONDELING OF SCHRIFTELIJK GEGEVEN, UITGEDRUKT OF GEÏMPLICEERD ZOUDEN ZIJN, WETTELIJK OF ANDERSZINS, WAARONDER, MAAR NIET BEPERKT TOT, DE IMPLICIETE GARANTIES BETREFFENDE VERKOOPBAARHEID, GESCHIKTHEID VOOR EEN BEPAALD DOEL EN NIET-SCHENDING. DE DIENSTEN EN ALLE CONTENT WORDEN GELEVERD ZOALS ZE ZIJN (“AS IS” ) EN ZOALS ZE BESCHIKBAAR ZIJN (“AS AVAILABLE”), MET ALLE AANWEZIGE FOUTEN."
Ze mogen dus alles zeggen en alles opsturen, maar onthouden zich van alles. Volgens de KVK zijn ze een groothandel, daar gelden andere regels en voorwaarden dan bij een consumentenkoop. Zij mogen dus eigenlijk niet eens aan consumenten leveren. Doen ze dat toch, dan moeten zij zich houden aan de consumentenwet en -regels.
Al met al een raar bedrijf met niet kloppende algemene voorwaarden. Een shop waar je dus zeker niet moet gaan kopen. Gewoon uw geld terug vragen en vooral ergens in een fysieke winkel opnieuw gaan kopen.
Een lange tekst met heel veel,,,,,, mijn schrijf wijze ook helaas.
Maar met deze tekst, als ik er al niet uit kom, bij het lezen zou ik geen schoenen maar Paracetamol gaan kopen!
Vandaar dat mensen het niet zo graag lezen op die betreffende site en blind gaan bestellen.
Wettelijk heeft u recht om binnen binnen 14 dagen een artikel dat on-line is gekocht kunt retourneren.Zie daarvoor (o.a.) wettelijke bedenktijd maar bedenk er wel bij dat dat niet altijd gratis behoeft te zijn. Er behoeft geen reden worden aangegeven.
@MAHADMA gaf u al een link waaruit zou kunnen worden afgeleid dat retourneren wel mogelijk zou zijn hoewel ik in de info die @NEODUTCHIO geeft zie dat men toch behoorlijk en kennelijk voor u ongusnstig afwijkt van de geldende wetgeving.
Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling is hierbij van groot belang omdat indien de verkoper een erkend keurmerk heeft u de geschillencommissie kunt inschakelen. Zie deze: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/webshop/ en als het een webwinkel buiten Nederland maar wel binnen de EU is deze: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/geschil-met-europese-webshop-waar-kan-ik-terecht/ Als men zoals u aangeeft weigert dan is het zaak om het bedrijf in gebreke te stellen en dan kunt u mogelijk dit benutten: https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven of https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ waarbij dan deze info van belang is: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en doe melding bij de ACM www.consuwijzer.nl
Dat neemt niet weg dat mijn advies m.b.t. aankopen van schoenen feitelijk niet anders is dan: ga naar een stenen winkel en pas daar eest voordat u koopt.
De schoenen konden retour gestuurd worden en ts krijgt het aankoopbedrag terug. Ruilen is geen wettelijk recht,
@PANTHER22, ik lees uit andere reacties dat men zich mogelijk niet aan de regelgeving houdt. In die regelgeving is ruilen geen recht en geld terug wel. Maar stel dat dat dan niet gebeurt? Ik gaf dit aan: 'Wettelijk heeft u recht om binnen binnen 14 dagen een artikel dat on-line is gekocht kunt retourneren.Zie daarvoor (o.a.) wettelijke bedenktijd maar bedenk er wel bij dat dat niet altijd gratis behoeft te zijn. Er behoeft geen reden worden aangegeven.' Het is dus de vraag of dit wel ogf niet wordt/is nageleefd. En zo dat het geval is, wat dan de kosten zijn en hoe dan ook de wetgeving / het recht in de Verenigde Staten van Amerika van toepassing zal zijn. (Dit laatste n.a.v. de reactie van @SIRA
Bel ze eens (00800-827.66871). U wordt gratis doorgeschakeld naar Amerika. Hun Amerikaanse nummer is 001-888.727.6687, maar dan kost het u geld.
als de aktie op de site gestopt is is dit waar je recht op hebt en meer niet....
retourneren dus en je centjes terug vragen....
Ruilen is een gunst en geen recht en het is zelfs zo dat als je in een winkel iets koopt het zelfs zo is dat ze een product niet eens hoeven terug te nemen.
Echter online heb je recht om een product TOT 14 dagen na ontvangst terug te sturen.
De enige grond waarop ze niet ruilen is hygiene. Als de schoenen de maat hebben die u heeft aangegeven dan heeft u ws pech. U kunt zich hooguit nog op verkeerde informatie proberen te beroepen als op de website bij de aanbieding staat dat de maat wel zou passen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer