Bk
door Bkooistra Oct 29, 2019 om 11:47
Winkels & webshops

Recht op korting? Bij betaling buiten kortingsperiode

Goedendag,

Het volgende;
Wij hebben zondags (laatste dag van de korting) een bestelling geplaatst, de bestelling zou dan woensdag worden geleverd en betaald worden(geen online betalingsoptie). De volgende dag krijgen wij een berichtje dat de korting niet meer geldig is, aangezien er buiten de kortingperiode zou worden betaald.

Klopt dit?

ps. wij waren ook bij de winkel geweest, daar waren de producten uitverkocht.

3888 11 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 29, 2019 om 12:28
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij dat u dan niet behoeft te kopen. De aankoopvoorwaarde is dan eenzijdig gewijzigd. U heeft besteld toen de korting nog geldig was. Wettelijk is dat voldoende aanleiding om de aankoop per onmiddelijk te ontbinden. Ik heb het wetboek even niet bij de hand maar op basis van geheugen BW art 6:64. De verwijzing is onjuist: kijk even met zoekopdracht: ontbinden koopovereenkomst.

Tr
door Trostomaat Oct 30, 2019 om 00:33
239 Antwoorden / Vragen

Ik zie geen bewijs voor welke wijziging dan ook, dus ook geen eenzijdige. Als de korting alleen geldt op dat moment in de winkel, dan heb je er geen recht op. Als de voorwaarde voor korting is dat in diezelfde week geleverd en betaald wordt, heb je er ook geen recht op. Ik heb geen idee of TS er recht op heeft.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 29, 2019 om 12:33
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Nog een betere: www.consuwijzer.nl

pe
door peentjes - Oct 29, 2019 om 12:35
421 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk heeft u recht op die korting. Het bedrijf heeft uw bestelling vastgelegd op de laatste kortingsdag en moet dus over de brug komen.

Tr
door Trostomaat Oct 30, 2019 om 00:33
239 Antwoorden / Vragen

Hangt dat niet van de voorwaarden van die kortingsactie af?

ma
door manwijf Oct 31, 2019 om 13:06
574 Antwoorden / 1 Vragen

@Heremietkreeft
Lijkt mij ook. Als het niet zo is, dan hoeven bedrijven je op de laatste dag van de actie, deze aanbieding ook niet meer te sturen.

marita5
door marita5 - Oct 29, 2019 om 14:05
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Bkooistra ,

Was dit bij MM ?

getty
door getty Oct 29, 2019 om 14:56
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Bij de MM kan je gewoon direct online ook betalen.

marita5
door marita5 Oct 29, 2019 om 16:58
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Thanks , ik had er overheen gelezen , dat Ts schrijft geen online betalingsoptie .

edrick3
door edrick3 - Oct 29, 2019 om 15:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dan had je die produkten toch in die winkel kunnen LATEN bestellen.
Dan was er m.i. geen probleem geweest.
Heb je contact met de winkel gehad?
Schrijf een klachtenbrief naar de klantenservice.

panter22
door panter22 Oct 29, 2019 om 18:13
6599 Antwoorden / Vragen

Dat kon vorig jaar bij de MM aktie. De levertijd was 3 weken, maar je moest wel direct in de winkel betalen.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 29, 2019 om 16:16
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Op zondag besteld en later in de week verwerkt  dus later dan de geldigheid van de korting, ik kan het niet anders zien dan dat het klopt.

panter22
door panter22 - Oct 29, 2019 om 18:10
6599 Antwoorden / Vragen

Wat waren de aktievoorwaarden? Kopen en direct betalen? Laten  bezorgen  mogelijk?
Was het toch bij de Mediamarkt?

Iv
door Ivo W - Oct 29, 2019 om 21:07
729 Antwoorden / Vragen

Het lijkt mij dat het moment van bestellen leidend is. Dat is het moment waarop de klant het aanbod (met kortingsprijs) aanvaardt. En dat is dus het moment dat de overeenkomst ontstaat.

Dat er na het ontstaan van de overeenkomst nog handelingen moeten plaatsvinden om de overeenkomst uit te voeren (zoals levering en betaling) geeft geen van beide partijen het recht om de overeenkomst eenzijdig te wijzigen. Ook de suggestie hierboven dat de bestelling pas later in de week, na afloop van de kortingsperiode, verwerkt wordt is geen steekhoudend argument voor de verkoper. Want ook dat valt onder handelingen die na het sluiten van de overeenkomst plaatsvinden.

Tr
door Trostomaat Oct 30, 2019 om 00:35
239 Antwoorden / Vragen

Maar bevatte het aanbod wel die kortingsprijs? Ik zie het niet.

panter22
door panter22 Oct 30, 2019 om 08:36
6599 Antwoorden / Vragen

Vergelijkbaar was vorige week een vraag over de aankoop van een moederbord van ASUS. Een bestelling plaatsen was niet voldoende om de korting te krijgen.
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/heb-ik-recht-op-cashback

sp
door spikkel Oct 30, 2019 om 23:20
148 Antwoorden / 5 Vragen

Dat ging om cashback, dit gaat om korting. Om de cashback van ASUS te krijgen moest je het serienummer invullen. Dat gaat een beetje moeilijk als je het produkt nog niet hebt.

Op het moment dat je een overeenkomst aangaat met een winkelier en er geldt een actie of korting heb je daar recht op. Ook als het besteld moet worden en/of later geleverd wordt.

Tr
door Trostomaat Oct 31, 2019 om 04:11
239 Antwoorden / Vragen

'en er geldt een actie of korting'. Dat is dus de vraag of voor die overeenkomst, (op basis van een online geplaatste bestelling die later geleverd wordt) een actie of korting geldt.

mo
door mof - Oct 30, 2019 om 11:10
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Moment dat je besteld hebt telt. Dan is de koopovereenkomst gesloten, namelijk.

Tr
door Trostomaat Oct 30, 2019 om 17:01
239 Antwoorden / Vragen

Maar dat zegt niets over de voorwaarden waaronder een eventuele korting geldt.

1paul
door 1paul - Oct 30, 2019 om 13:56
3156 Antwoorden / 0 Vragen

op moment van bestellen word de overeenkomst gesloten en niet op moment van betalen, dit mag dus niet...

Tr
door Trostomaat Oct 30, 2019 om 17:01
239 Antwoorden / Vragen

Maar dat zegt niets over de voorwaarden waaronder een eventuele korting geldt.

Iv
door Ivo W Nov 1, 2019 om 08:26
729 Antwoorden / Vragen

Als op moment van aankoop de kortingsprijs geadverteerd wordt, dan geldt toch echt de kortingsprijs. Moment van levering en betaling maakt daarbij niet uit.

Het gaat hier om een online aankoop. Als de korting alleen zou gelden voor de producten die uit voorraad leverbaar zijn, dan moet de verkoper simpelweg zorgen dat zijn systeem vóór het plaatsen van de actie de actuele voorraad kent en dat nadat het laatste voorraad-exemplaar verkocht is de kortingsprijs automatisch van de website verdwijnt. Alleen een tekstje "op=op" erbij zetten in de voorwaarden is niet voldoende. Tenzij er ook nadrukkelijk bij vermeld staat of er nog exemplaren beschikbaar zijn, want dan weet de koper ook of hij niet naast de aanbieding grijpt.

Ook moet er dan in advertenties die elders geplaatst zijn iets staan 'zolang de voorraad strekt' of 'op=op'.

Bij koop in een fysieke winkel geldt min of meer hetzelfde. Als de voorraad is uitverkocht maar de winkelier laat het aanbiedingskaartje bij het schap staan/hangen, dan blijft de actie geldig. Immers is er op dat moment nog steeds een aanbod wat door de winkelier gedaan is, en ontstaat er een rechtsgeldige overeenkomst op het moment dat de klant dat aanbod accepteert.

Kleine lettertjes veranderen maar bar weinig aan het aanbod als niet bekend is wanneer het echt op is.

panter22
door panter22 Nov 1, 2019 om 09:17
6599 Antwoorden / Vragen

Dat ben ik niet met je eens.
De voorwaarden kan ik niet terugvinden van de MM, Daar moet ingestaan hebben dat je direct moest betalen om voor de korting in aanmerking te komen.
Maar ik weet uit eigen ervaring van een paar jaar terug, wilde ik korting krijgen, dan moest ik direct in de winkel betalen, ook al was het product in de winkel en online uitverkocht en een pas  paar weken later leverbaar.
Bij betalen bij aflevering kreeg je geen korting,

Ex
door Expansievat - Oct 30, 2019 om 19:58
38 Antwoorden / 2 Vragen

klinkt als Media Markt.

Lokkertjes met korting, maar helaas: uitverkocht !

waardeloze zaak met flut-acties en een voorraadbeheer van lik-mijn-vestje

panter22
door panter22 Oct 31, 2019 om 08:30
6599 Antwoorden / Vragen

Dan koop je toch ergens anders.