gr
door griskha Oct 14, 2006 om 15:34
Winkels & webshops

Rekening bonprix

beste mensen van kassa.maanden terug heb ik een paar dingen besteld via bonprix, het een en ander teruggstuurt .na ongeveer twee maanden krijg ik een schrijven dat ik nog iets moet betalen dit artikel heb ik allang terug gestuurt na wel 10 telefoontjes naar de een en de ander de eene weet van niets er staat niets open zegt hij en de ander zegt weer ja er staat wel wat open ,maar u heeft het teruggestuurt ?nou dan stuur ik u een formulier die u moet invullen en dan komt het allemaal wel goed nu al 7 maanden verder ben ik nog niets opgeschoten en de rek loopt aardig op weer gebeld met bonprix en weer krijg ik een formulier waar ik een copie van het terugstuur briefje van de tpg post moet bij sturen maar goed dat ik die nog bewaart heb na zoveel maanden .maar dit helpt ook niet hoor heb ik al drie keer gedaan .wie kan me helpen wie weet er raad.?

902 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2006 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag griskha,


Het enig wat overblijft is, het versturen van een aangetekende brief met bewijs van ontvangst, naar de Directie van deze firma. Hierin schrijf je uiteraard dat je het artikel (datum noemen/ongeveer) hebt teruggestuurd en dat je hen niets meer verschuldigd bent. Schrijf in deze brief ook dat je vóór (datum noemen) graag bericht van hen wil hebben dat de zaak is opgelost (of niet natuurlijk, maar dan zit je in de tweede fase en zover zijn we nog niet).


Zorg dat je een schriftelijk dossier opbouwt want het ziet er naar uit dat je in de toekomst wel eens bericht hierover kunt krijgen van een incassobureau.


Sukses, groeten, Read.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2006 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi,


Zijn het niet nog portokosten die open staan ?


Bij de meeste postorderbedrijven dien je wel de porto te betalen


ook als je de bestelling niet wil en retourneerd.


Maar als je alles betaald of geretourneerd hebt en je hebt hier bewijs van dan is het hun probleem. (bewijzen goed bewaren)


Groetjes,

ve
door verwijderd - Oct 14, 2006 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

stacey@ volgens de wet is terugzending altijd voor rekening van de verzender!!

ve
door verwijderd - Oct 14, 2006 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dat weet ik gerrit ;de terugzending is kostenloos maar je betaald de porto voor het ontvangen en die moet je betalen ongeacht of je het pakje houdt of retourneerd

ve
door verwijderd - Oct 14, 2006 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

------De verzendkosten (waaronder eventuele kosten voor het verzenden onder rembours) blijven voor uw rekening, tenzij uw bestelling niet correct werd uitgevoerd door een fout van Bon prix.------

ve
door verwijderd - Oct 14, 2006 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag griskha,


Bewijsjes van artikelen die je retour hebt gestuurd bewaar ik zelf altijd 5 jaar lang in een ordner. Ik niet die bewijsjes altijd aan de rekening van het bestelde. Als jij na een keer alles hebt uitgelegd en je de bewijsjes hebt, hoef je nergens bang voor te zijn. Dat zij daar de boel niet in orde hebben is niet jouw probleem. Dreigen ze met incassobureaus, laat ze maar. Op het moment dat het incassobureau jouw een rekening stuurt, stuur jij de kopie van het bewijs met toegevoegde brief aan hun. Of beter nog je faxt dit, krijg je een fax bewijs. Alles wat je ondertussen van hun krijgt doe je ook in je ordner. Er zijn namelijk bedrijven die denken van als we maar doordoen dan betalen ze wel om er vanaf te zijn.


UPC heeft er een 10 op.


Dat moet je dus NOOIT doen. Ze staken vanzelf wel en anders doe je wat ik hierboven heb vermeld. Succes ermee en komop voor jezelf he? Mvrg, Elena

ve
door verwijderd - Oct 14, 2006 om 22:57
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

bonprix is een samenwerking met otto ;-(


heb ook wel slechte ervaringen met otto waar het rekeningen (die niet kloppen ) betreft of veel te late berichten cq dreigbrieven over vergeten porto kosten die nog open waren blijven staan (ze stuurden daarvan nooit rekening maar dan ineens wel een dreigbrief over betalingsachterstand ...) ze mogen ook in je top 10 wat mij betreft.......samen met bon prix dan ;-)

ve
door verwijderd - Oct 14, 2006 om 23:04
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Klopt stacey,


Ook neckerman doet dat. Als ik dan na een jaar weer eens wat bestelde, kwamen zij aan met die zogenaamde niet betaalde portokosten. Ik kan toch gratis bellen, dus ik heb ze toen in die tijd erop aangesproken en gemeld dat ik aan mijn betalingsverplichtingen heb voldaan en als ze een klant willen kwijtraken dat ze zo maar door moesten gaan. Ze hebben het bedrag netjes geschrapt. Als ze vinden dat je iets moet betalen, dan moeten ze dat direct melden en anders zwijgen. Het enige dat ik over die postorderbedrijven kan melden is betaal liefst contant, dan heb je vaak geen problemen. Betaal je op afbetaling, houdt dan zelf alles goed bij en bewaar je bankafschriften etc. Hartelijke groetjes, Elena

ve
door verwijderd - Oct 14, 2006 om 23:07
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

By the way stacey,


Ik heb nog nooit portokosten hoeven betalen voor een pakje dat ik heb besteld en gelijk heb geretourneerd. Wel als ik meerdere dingen bestelden waarvan enkele retour gingen.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2006 om 23:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dat geld bij mijn weten alleen voor neckerman, als je een bestelling van neckerman retourneerd (in zn geheel) dan betaal je nooit de portokosten. Vindt ik wel heel goed service!  Bij deze Warme Douche ! (mag toch ook wel eens gezegd worden.. ;-)


bij wekhamp en otto blijft de porto altijd openstaan en moet je gewoon betalen ;-(

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

Ma
Marleen Robben - Sep 30, 2024 om 20:49
Winkels & webshops
Ski jas is ingescheurd,

Ski jas is ingescheurd,

Mijn kleindochter heeft een ski jas van het merk Burton, het stof is ingescheurd,( niet bij een naad, )
ze is terug geweest in de winkel, die hebben contact gehad met de leverancier,
maar die wil niets vergoeden, 
de winkel heeft nu mede gedeeld, dat zij het mag laten maken en zij dat dan terug aan haar betalen.
maar daar is niets aan te repareren, de stof is ingescheurd.  w ... Lees meer