Ja
door Jan-62 Feb 16, 2021 om 19:35
Winkels & webshops

Retourformulier Remono

Ik ben al een tijd bezig een retourformulier aan te vragen bij Remono.

Dagelijks mail ik ze met dat verzoek, ook nog eens dagelijks via hun site, maar hoor niets.
Ze weten je wel te vinden met reclamemailtjes vanaf het mailadres waar ik naar mail.

Vind het heel slecht en slordig en zal daar nooit meer bestellen.

Een vraag: heeft iemand een retourformulier of een retouradres van dat bedrijf.

Zou iemand mij dat willen doen toekomen?

Stel dat de levering toch nog plaatsvindt na een lange tijd, mag en kun je dat dan weigeren zodat het terug gaat naar het bedrijf?

Alvast dank voor de reactie.

7789 18 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 16, 2021 om 19:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat moet u met een retour formulier als u nog niets ontvangen hebt?

En geld terug kunt u wel vergeten.

Be
door Bewaklu - Feb 16, 2021 om 20:01
131 Antwoorden / 1 Vragen

100% dropshipper...
Geef het op, je krijgt niks meer voor elkaar.
En koop voortaan niets via advertenties op feesboek ..

Donuts
door Donuts - Feb 16, 2021 om 20:16
1203 Antwoorden / 2 Vragen

U heeft ook in het andere Remono topic gereageerd.  Maar heeft u alle reacties daar wel gelezen? Ik heb de indruk van niet.

ne
door neodutchio - Feb 16, 2021 om 20:18
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Het is dat er nu corona heerst, anders had u naar London kunnen gaan om het daar op kantoor te bespreken. Nou ja kantoor, een woonhuis.

U hebt besteld bij een dropshipper. U betaald veel te veel geld aan hun en zij sturen spullen op uit China. Als u weigert gaat het misschien terug naar China. Vaak gaat het de kliko in omdat terug sturen veel te duur. En het geld terughalen? U zou de eerste zijn bij wie dat gaat lukken.

mi
door miennaamishaaz - Feb 16, 2021 om 21:46
725 Antwoorden / 1 Vragen

Dus u heeft niets ontvangen, en wilt uw geld terug?

Maar Remono verwijst u naar het retour fomulier?

Dit is gewoon een dropshipper die niet het geld wil terug geven.

Mischien kijken via welke betaal-partner het geld is overgemaakt en met de betaal partner contact opnemen dat Remono het geld niet wil terug geven

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 17, 2021 om 08:50
7179 Antwoorden / 3 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 17, 2021 om 09:56
16827 Antwoorden / 202 Vragen

En dan toch hier ook maar weer dit:

Ik kan hier als vrijwillige vraagbeantwoorder niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er als is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik), doe melding bij de ACM
www.consuwijzer.nl  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling is hierbij van groot belang.

Zie verder o.a.
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshophttps://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.

U kunt ook nog en melding doen bij www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond

Ha
door Halo 04 - Feb 17, 2021 om 13:40
11 Antwoorden / Vragen

@Tijger, als u goed gelezen had dan had u geweten dat meneer graag alvast een retourformulier wil voor het geval alsnog geleverd wordt. Hij geeft daarmee aan de gang van zaken meer dan beu te zijn.

sira
door sira Feb 19, 2021 om 20:52
2322 Antwoorden / 24 Vragen

En dan?
De TS heeft besteld bij een oplichter. Dezelfde artikelen worden bij AliExpress voor een fractie van de prijs verkocht.
Stel hij krijgt een retourformulier toegestuurd, dan kan hij het voor ca. € 30,- (onverzekerd) retourneren naar China. Is hij nog duurder uit, artikel kwijt en geld kwijt. Tijger had dat heus wel gezien hoor.

mi
door miennaamishaaz - Feb 18, 2021 om 23:35
725 Antwoorden / 1 Vragen

Klik op de volgende link:
Opgelicht van avatros heeft nu een programma wat mensen helpt die slachtoffer zijn van oplichting.
https://opgelicht.avrotros.nl/uitzending/gemist/item/opgelicht-hulp-online-ellie-lust-biedt-hulp-op-het-gebied-van-online-oplichting/

hutch
door hutch - Feb 20, 2021 om 17:01
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Het is niets anders dan een ordinaire oplichter (scammer / crook) die in een woonhuis in London woont/verblijft.

Voordat iemand iets besteld op welke websiter dan ook, bekijk ALTIJD de voorwaarden op die website. Dit simpele figuur (oplichter) heeft als adres staan:

Als iemand dan nog een bestelling plaatst, moet hij/zij wel van gokken houden.
Ik vermoed dat dit een soortgelijke oplichter is als verreweg de meest dropshippers (droplichters) hier in Nederland.

Ik wens alle slachtoffers ('klanten') van Remono.nl veel sterkte toe met hun mislukte gok.

marita5
door marita5 Feb 20, 2021 om 17:09
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@hutch , Deze eigenaar heeft het snel veranderd naar London , zie deze vraag https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/ervaringen-webshop-remono

marita5
door marita5 Feb 20, 2021 om 17:10
11507 Antwoorden / 15 Vragen
hutch
door hutch Feb 20, 2021 om 19:05
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Inderdaad, wat een simpel figuur. Één hersencel met een hoop water erom heen.

Trouwens, deze website is ook gelieerd aan dit oplichtertje: www.miviroo.com Ook 100% onbetrouwbaar.

marita5
door marita5 Feb 21, 2021 om 09:49
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Ook deze flutsite miviroo.com is amper 2 maanden oud , geregistreerd op 21 - 12 - 2020

an
door ansjelo - Apr 11, 2021 om 14:18
1 Antwoorden / Vragen

ik zit met hetzelfde probleem 8 weken gewacht en eindelijk gekregen wil retourneren maar geen formulier steeds met remono gecorrespondeerd nu kan ik het terugsturen naar; adres recht op de 1ste verdieping
Mingman Lisa Leather Factory
Straat; Luogang Qi Raod East Road
Juhne street
distrikt;Baiyung district
Stad; Guangzhou
prov.Guangdong
Land China
Postcode 510410

En ongefrankeerd terugsturen.G
Is dit wel een echt adres.? En wat zal het kosten had een broek van 34,90 besteld ik denk dat je niks terugkrijgt
Zou willen weten waar ik mijn klacht in kan dienen.

hutch
door hutch Apr 11, 2021 om 19:55
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Ansjelo,
Ik adviseer u om die broek niet (!!) te retourneren naar China.

Zoals u kunt hierboven lezen, is dat figuur in Engeland een ordinaire oplichter / scammer.
Hij heeft u geadviseerd om die broek ongefrankeerd te retourneren. Als u dat doet, komt die broek, aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, nooit aan. Misschien wel aan bij die Chinees in China, maar als deze niet reageert heeft u geen poot om op te staan.
Buiten dat wegen de kosten van het retourneren, mocht u toch de retourkosten zelf betalen, niet op tegen de prijs van die broek.

Neem uw verlies, zie het als leergeld. Waarschuw iedereen en zoveel en vaak mogelijk, tegen deze oplichter. Gooi alles van dit figuur op allerlei fora enz.

Trouwens..... remono.nl is nu uit de lucht. Deze laffe, achterbakse oplichter is bang geworden van alle negatieve reacties.
Ook zijn andere websites: miviroo.com en vanero.nl zijn uit de lucht gehaald.

Pas dus op voor al die andere dropshippers. Vooraf goed controleren. Bij twijfel, vraag het maar op deze site, maar dan wel zelf een vraag (aan)maken via 'Stel jouw vraag'.

hutch
door hutch Apr 11, 2021 om 20:00
4515 Antwoorden / 29 Vragen

En..... laat u niet misleiden, door de extensie ******.NL
Vaak worden dergelijke oude / verlopen websites (dus met '.nl' erachter, geregistreerd door Chinezen, maar dan wel met dezelfde klachten en problemen. Dus..... altijd elke website controleren, ook via https://www.sidn.nl

rj
door rjw - Apr 11, 2021 om 22:01
3254 Antwoorden / 5 Vragen

"Ze weten je wel te vinden met reclamemailtjes vanaf het mailadres waar ik naar mail. "

Grote kans dat dit een no-reply adres is. Mails die daar naartoe worden gestuurd worden in zo'n geval niet gelezen en gaan direct het putje in.

sira
door sira - Apr 12, 2021 om 12:20
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Onbegrijpelijk !
Het blijkt toch maar weer dat het zonder meer rendabel is een dropshipper te worden. Men trapt er iedere keer weer in, ondanks de vele waarschuwingen.
Hoe helpt u een foute dropshipper de winter door? Nou gewoon, door er te blijven bestellen zonder eerst te onderzoeken.

Ma
door Mamaisboos - Apr 17, 2021 om 13:51
1 Antwoorden / Vragen

Een grote oplichter! Je kan het retour sturen naar China ad e 45,-.
Ik heb 2 votjes gehad en nog kindermaten ook. Ik ga niet betalen! Meer dit gehad en hoe opgelost met KLARNA?

mahadma
door mahadma - Apr 17, 2021 om 15:40
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Zag recentelijk een "oliedrum" met een draaiende inhoud, gevuld met gereedschap volgens cijfers 98 cm hoog, Face Book 1 + 1 Gratis 39,95.

Hoeveel moet er duidelijk worden dat je gewoon 40 euro in het water laat vallen?

Pu
door Puurwerk - May 13, 2021 om 13:40
1 Antwoorden / Vragen

Ben ook al bezig het adres van Remono te vinden. Moet nl 2 jassen terugsturen. Wie weet waar naar toe.

va
door vanlotjegetikt May 13, 2021 om 13:45
809 Antwoorden / Vragen

Eerst dit topic eens doorlezen. succes

Donuts
door Donuts May 13, 2021 om 14:16
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Je mag het naar China terugsturen. Dat is zeer waarschijnlijk duurder dan de prijs die je voor die jassen hebt betaald. Bovendien heb je daarmee ook je geld nog niet terug. Gooi ze in de kledingcontainer, heeft er heel misschien iemand nog plezier van.

marita5
door marita5 May 13, 2021 om 14:20
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@puurwerk . de site remono.nl is uit de lucht , ging verder onder een andere naam vanero.nl , ook deze site is uit de lucht . De jassen kunt u nergens naar terug sturen , geld bent u kwijt . Lees ook hier , klik op de rode regels . https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/artikel/politie-waarschuwt-voor-foute-webshops-vaneronl-en-flovinanl/

Controleren of een site betrouwbaar is ,

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html