Retourrecht bij bezorgen bedrijfsadres
Hoi allemaal,
Onlangs heb ik een bestelling geplaatst en deze laten bezorgen bij het bedrijf waar ik werk. (makkelijker voor mij en de postbode) Tijdens het bestelproces heb ik gemist dat er een apart formulier was waar ik mijn factuuradres op kon invullen. Nu heeft het bedrijf waar ik bestelde dus de aanname gedaan dat dit een zakelijke bestelling was. Nu heb ik het product geretourneerd wat niet geaccepteerd wordt omdat ik volgens het bedrijf geen consumentenbestelling was.
Behalve het afleveradres wijst echter alles erop dat ik een consument ben. Mijn eigen naam, mijn eigen rekeningnummer, geen btw-nummer, etc.
Sta ik in mijn (consumenten)recht hier en kan ik verwachten dat het bedrijf waar ik besteld heb in alle redelijkheid aanneemt dat ik een consument ben?
Topantwoord
U heeft één formuliertje gemist, dat heeft dan in de automatisering een vervolg. Stuur ze een email en stel dat u op tijd was voor retour, maar dat het bedrijf/de verkoper een verkeerde aanname gemaakt heeft. Formeel heeft u geen 100% recht maar wellicht dat ze overstag gaan.
U schrijft dat u één formuliertje gemist heeft, Tenzij er een medebeantwoorder een oplossing weet, vrees ik dat u aan het artikel vast zit. Om de schade te beperken zou u aan marktplaats/facebook kunnen denken.
Lastige situatie.
U zult moeten aantonen dat uw bedrijf niets met deze transactie te maken heeft gehad. Dit kan, mijns inziens, door de afschrijving op uw privé rekening te tonen aan het bedrijfs waar u het artikel gekocht heeft. Maar helaas is het wel zo, dat geen BTW nummer en geen inschrijving KvK niet bewijst dat u geen ondernemer bent.
Bij elke online bestelling heb je een factuuradres die je eerst moet invullen. Daarna krijg je altijd de mogelijkheid om aan te geven of het op het eerder gegeven adres geleverd moet worden, of op een ander adres.
Als u een zakelijk adres aangeeft als factuuradres, dan is het een zakelijke bestelling.
Al doende leert men en het zal u iig niet nogmaals gebeuren.
Topantwoord
Iets anders dan al gezegd: zoals ik het begrijp is er wel degelijk sprake van een privé consumentenaankoop hetgeen onder meer is af te leiden uit banknummer etc.
Het is aan u als consument te bepalen waar het product moet worden afgeleverd. U heeft privé betaald en kunt dat aantonen.
Ik zie geen enkele rechtvaardigindat een verkoper in deze kwestie voldoende reden heeft om te handelen als men doet. Het weigeren van de terugzending is m.i. geheel onterecht.
Wat u naar mijn mening nu het beste kunt doen is uw klacht in deze op schrift stellen, in een brief en dus niet via e-mail, uw argumente noemen en een kopie van uw bankafschrift bijvoegen (andere betalingen onleesbaar maken) en dat aangetekend verzenden.
Als dse reactie dan toch negatief blijft, meldt dat dan bij www.consuwijzer.nl.
Ik denk dat het in deze helemaal geenn kwaad kan dat u in uw brief meldt dat u advies heeft gevraagd bij kassa.
Uw brief richetn aan de directie. Een mogelijkheid is ook het nagaan of het bedrijf lid is van een brancheorganisatie met een geschillenregeling die u kunt benutten als men 'halstarrig' blijft.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
2 stoelen niet goed winkel doet niets wat kan ik nog doen
6 stoelen gekocht bij 2 is de vulling gezakt zouden omgeruild worden maar wordt niet gedaan
na veel gepraat konden we 6 nieuwe uitzoeken alles op papier gezet
nu blijkt dat dat ook niet gedaan wordt
wat kunnen we doen reageren doen ze niet aangetekende brief gedaan
maar geen antwoord
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer