erik008
door erik008 Sep 15, 2010 om 22:01
Winkels & webshops

Sint is er weer

De sinterklaas reclame is weer begonnen.
Ook in de winkels staat het al weer.
Ik heb het idee dat het ieder jaar vroeger komt.
Zou hieraan geen grens grens gesteld moeten worden.
Straks hebben we sinterklaas in augustus.

1374 23 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 15, 2010 om 23:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zolang wij als consument pepernoten in augustus kopen, blijft de supermarkt deze eerder aanleveren. Nee hier zal je geen grens aan moeten stellen, het gaat hierom consumentengedrag. Net zoals je niet kan beslissen dat kerstbomen pas na SInterklaas aangeboden mogen worden. Wel ben ik persoonlijk met je eens, dat het steeds vroeger wordt.

ve
door verwijderd - Sep 15, 2010 om 23:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinterklaas is uit gevonden door de middenstand, dus ook de winkelliers en die beginnen maar gewoon of krijgen we ook een zomersinterklaas?

Mvrgrt Nico

ve
door verwijderd - Sep 16, 2010 om 01:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan nog erger: [u]kerstartikelen zijn al te koop[/u]!

Volgende week wordt de verkoop van de kaartjes 'pretige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar' (bij de Kruidvat o.a.) gestart.

De reservaties voor de kerstdis is ook al op volle gang.

De kerst en nieuwjaars reizen worden zo snel mogelijk weer geboekt: 'proost op 2011!'

ve
door verwijderd - Sep 16, 2010 om 10:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb daar vorig jaar een email discussie over gehad met Appie Heijn.
Echt belachelijk dat in de zomer de sint artikelen alweer in de supermarkt liggen. De hele sfeer in de Decembermaand gaat verloren.
Persoonlijk vind ik dat pas vanaf half November deze spullen in de winkels moeten liggen, en velen met mij, maar de winkels luisteren niet naar de consument.

Ik ben gek op peper-en kruidnootjes (vooral die met choco van de Jamin) maar voor mij hoeft dat echt niet als ik nog met slippers loop.

ve
door verwijderd - Sep 16, 2010 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

............maar de winkels luisteren niet naar de consument........

Niet naar jou, maar blijkbaar wel naar de meerderheid v.d. consumenten. Als er niemand Sinterklaas artikelen zo vroeg in het jaar koopt, zul je ze ook niet meer in de schappen zien liggen. Winkelketens bieden geen artikelen aan waar op dat moment geen vraag naar is.

ve
door verwijderd - Sep 16, 2010 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik laat voortaan mijn kerstboom(nepper) het hele jaar staan. Natuurlijk met de
chocoladepoppetjes van de Sint & Piet eronder! en volgens mij zijn pepernoten de
uitgeharde versie van ontbijtkoek, wat overigens ook hele jaar kan eten.
prettige pasen?

ve
door verwijderd - Sep 16, 2010 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

flauwekul natuurlijk wat ik net heb neergezet, maar natuurlijk ook ik heb het al bij
ah en kruidv... zien liggen. En in de laatste week voor 5 dec. kan ik geen passende
chocoladeletter meer krijgen. Had u maar in september moeten komen zeggen ze dan! Sommige mensen kunnen op een bepaalde manier geprikkeld worden en gaan dan over tot het kopen van het snoepgoed. Het maakt dan eigenlijk al niet meer uit wanneer het in de schappen ligt. Het kan een gevoel van vreugde of nostalgie geven. Ik ben niet de jongste, maar was sint-nicolaas niet de leukste tijd van het jaar? Eet maar een pepernoot,kruidnootje,marsepein, stukje chocoladeletter enz... Verrassend wat het effekt is.

ve
door verwijderd - Sep 16, 2010 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het niet verkocht word komt het niet in de winkel te staan.Omzet heet dat iedereen moppert wat is het vroeg maar we kopen het wel .Als we dat niet meer zouden doen komt het later .Maar ja een lekker kruidnootje wie kan dat laten liggen.Zelfs in september

ve
door verwijderd - Sep 16, 2010 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Marsepein ligt (lag) ook weer voor het spijzen.

Onlangs zag ik al een woning met kerstartikelen uitgedost. Kerstman hangt (hing) al aan de buitengevel.

ve
door verwijderd - Sep 16, 2010 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

marsepein kun je het hele jaar door krijgen of zelf maken. Ik bak zelf mijn brood en het meel wat ik daarvoor haal bij de molen in vl........., verkoopt allerlei ingrediënten
om zelf nog andere recepten maken. Daar verkopen ze dus ook het hele jaar door
marsepein en amandelspijs., weliswaar in blokken van 250 of 500 gram, maar ik kan de verleiding soms niet weerstaan om een stukje te kopen. Heeeeerlijk,
ook in mei/juni/juli/aug. en sept. Bij mij kan het dus iedere dag sinterklaas zijn.
Maar ik begrijp erik008 wel. Het hoort niet bij deze periode van het jaar. Sinterklaas
is eigenlijk al voorbij voordat het begonnen is.
m.vr.gr.

ve
door verwijderd - Sep 16, 2010 om 19:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op donderdag 16 sep 2010, 15:46: ............maar de winkels luisteren niet naar de consument........

Niet naar jou, maar blijkbaar wel naar de meerderheid v.d. consumenten. Als er niemand Sinterklaas artikelen zo vroeg in het jaar koopt, zul je ze ook niet meer in de schappen zien liggen. Winkelketens bieden geen artikelen aan waar op dat moment geen vraag naar is.

Das helemaal waar. Het probleem is echter dat het heel lastig is om al die lekkere dingen te laten liggen. Dus ligt het er eenmaal, dan nemen mensen het ook mee. Dus het is niet de vraag, maar het aanbod wat deze onzin in stand houdt.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 08:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

De winkeliers zijn natuurlijk bang om de boot te missen. Als er een de kerstballen in de winkel legt dan kan de ander niet achter blijven. Afpraken maken mag waarschijnlijk niet. Geniet er gewoon maar van. Dat gemopper helpt niet en als de speelgoedcatalogus op de mat valt dan heb je er al weer zin in.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 09:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geef mijn maar de schuld, ik eet graag hele jaar speculaas, en dus veroorzaak ik en vele andere dit soort overlast.

Maar na Sint koop ik ook extra omdat het half geld is.

En in mijn kerstboom en spullen die erin hangen zijn alle gekocht op of na 27 December en dat doe ik ook al jaren!

Dus ook in Februari al kerstkaarten kopen in aanbieding, ben ik zo vroeg en voordelig of wilt U meer betalen?

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 10:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste invalide, inmiddels een bericht ontvangen van de redactie dat er tegen u een aanklacht is ingediend, wegens het ongeoorloofd en zonder rekening houdend met alle kindertjes, van het opeten van alle speculaaspoppen.De aangifte is doorgestuurd naar Spanje alwaar sinterklaas het heeft opgetekend in het grote boek met de aantekening dat u zonder mededogen zal worden meegenomen, in de zak van sinterklaas, naar Spanje.
m.vr.gr.

invalide schreef op vrijdag 17 sep 2010, 09:45: Geef mijn maar de schuld, ik eet graag hele jaar speculaas, en dus veroorzaak ik en vele andere dit soort overlast.

Maar na Sint koop ik ook extra omdat het half geld is.

En in mijn kerstboom en spullen die erin hangen zijn alle gekocht op of na 27 December en dat doe ik ook al jaren!

Dus ook in Februari al kerstkaarten kopen in aanbieding, ben ik zo vroeg en voordelig of wilt U meer betalen?

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

erik008

Het zou wel erg vreemd zijn, dat de overheid hier in zou grijpen. Veel ontwikkelingen worden binnen de perken gehouden door zelfregulering. In ons buurland, heb je in Düsseldorf een gigantisch grote en overdekte markt waar je het hele jaar door uitsluitend kerstspullen kunt kopen. Als je in de buurt bent, moet je daar eens een kijkje nemen. Het is er reuze gezellig en het heeft ook een heel bijzonder sfeer.

Pedro.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Afschuwelijk, in de zomer kerstshoppen.
Geef mijn portie maar aan Fikkie :-)

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje

Onze oosterburen denken daar anders over en vinden het prachtig. Het is er dag in dag uit stervensdruk.

Pedro.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Erik,

Ergens kan ik wel met je gedachten meegaan, het begint (te) vroeg. Mogelijk denken de winkeliers: wie het eerst begint, wie het eerst maalt?! De winkeliers verkopen graag, het is immers hun brood waar ze voor werken. Alhoewel ook de herfst zijn charme heeft waarmee de etalage en daarmee artikelen aantrekkelijk kan worden gemaakt.

Toch als je bedenkt dat ik bv in de andere maanden ook graag een stukje banket eet of niet perse in de winter een oliebol of bord erwtensoep wil eten.
Kan ik me ook heel goed voorstellen dat je niet je Sint- en / of Kerst- inkopen gaat doen als je weet dat, nog langer wachten, je het risico loopt dat de winkels dan nagenoeg uitverkocht zijn.

M.vr.gr.,
Ineke L

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals al gezegd is, de winkeliers stoppen er niet mee, als mensen er om vragen en het kopen als het in de winkel ligt. We zouden het massaal moeten boycotten, maar dat zie ik niet gebeuren. ikzelf koop sinterklaas artikelen niet eerder dan november en kerstartikelen niet eerder dan na sinterklaas.

Het is eigenlijk hetzelfde met zomer en winter groenten, dit bestaat ook niet echt meer. Je kunt bijna alle groenten het hele jaar door kopen.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 22:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het een belachelijk idee,maar iedereen begint mij gelijk te geven.

Het zit nl zo.
16 jaar geleden(ik was toen 17) ging ik voor het 1st naar de vs op vacantie bij familie.Toen ik half Augustus met mijn tante een winkel binnenstapte(geen geintje) zag ik kerstbomen staan en kerstartikelen verkocht worden.
Ik vroeg aan mijn tante of dit wel normaal was,omdat wij par ergens(toen nog) Begin November pepernoten verkochten.
Ze zei ja hoor........
Thuis komende vertelde ik iedereen dit verhaal.Toen zei ik nog,ik zie er nog van komen,dat Straks eind augustus pepernoten hier verkocht worden.Iedereen verklaarde me 16 jaar geleden voor gek,maar langzamerhand beginnen ze me gelijk te geven.
Het wordt hier een beetje vs tendens.
Niet dat ik er blij van wordt hoor!!!!!
MIjn dochter van 4 snapt er niets van,maar tegelijk wilt ze pepernoten en zeurt erom.IK vertel haar,dat mama pas pepernoten en speculaaspoppen koopt,als onze goedheiligman in November met de boot aankomt.Niet eerder

ve
door verwijderd - Sep 18, 2010 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

In A`dam kan dat ook al jaren vlakbij de bloemenmarkt.

ve
door verwijderd - Sep 20, 2010 om 21:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vindt het ook echt belachelijk. Nu doe ik gelukkig meestal boodschappen als me kinderen op school zitten want wat moet je ze in hemelsnaam vertellen als ze al die pepernoten zien.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2010 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik kwam bij de deka markt en wat stond daar groots uit gepakt de kruidnoten ,de sinterklaas chocolade poppen de marspein muisen noem maar op alles wat je echt alleen met sinterklaas haalt ( valt me nog mee dat de banket letters er nog niet bij waren) ,ik zou graag willen dat hier toch een halt aan toe geroepen werd .mijn kinderen worden nu al nerveus voor iets wat pas over twee maanden is. als ze het willen verkopen oke maar dan niet met de afbeelding van de sint erbij mijn zoon is al een stress kip en dan dit twee maanden lang ik vind dat ze ook aan de kinderen moeten denken, waarvoor dit feest ook bedoeld is, na 11 november mogen ze van mij de etalage`s vol gooien met wat ze willen maar tot die tijd zijn er ook kinderen die hun zenuwen te baas moeten zijn ,er zijn ook kinderen die net leren lezen ,schrijven ,rekenen en daar hebben ze toch ook een bepaalde rust voor nodig en niet twee maanden lang dat hectische gedoe

marjo