Social Deal wil geen geld retour storten, dit terwijl ik gebruik maakte van mijn herroepingsrecht. Dit kan toch niet?
Ik heb 3 vouchers in totaal gekocht van Social Deal.
Op 14 maart vroeg ik binnen termijn van herroepingsrecht om mijn geld terug te storten vanwege de ontwikkelingen rond het coronavirus en alle massagepraktijken en restaurants dicht moesten. Vanwege gezondheidsriciso's wil ik me de komende tijd ook niet bevinden in dit soort omgevinden.
Op 14 maart vond het eerste contact plaats zie gesprek hieronder:
[14:21, 3/15/2020] Social Deal: Goedemiddag! Je spreekt met ... van Social Deal. Mijn excuses voor deze late reactie, helaas is het op dit moment erg druk en kunnen wij niet zo snel reageren!
[14:21, 3/15/2020] Social Deal: Wij vanuit Social Deal gaan op dit moment zoveel mogelijk deals proberen te verlengen wegens het Coronavirus. De kans is dus groot dat jouw deal ook verlengt gaat worden. Hiervoor is het belangrijk om de datum op jouw voucher in de gaten te houden. Mocht de deal niet verlengt worden, neem dan voor de einddatum contact met ons op.
Op 1 mei vraag ik nogmaals of mijn geld teruggestort kan krijgen en dat ging als volgt:
[12:46, 5/1/2020] Social Deal: Goedemiddag, je spreekt met ... van Social Deal. Ik neem het gesprek even over.
[12:51, 5/1/2020] M.: Ik heb in mijn eerste bericht duidelijk aangegeven dat ik mijn geld teruggestort wil krijgen. Omdat uw collega op dat moment met een verhaal komt dat het verlengd wordt daar ben ik nooit mee akkoord gegaan.
[12:52, 5/1/2020] M.: En dat is duidelijk want ik heb daar niet meer op gereageerd.
[12:54, 5/1/2020] Social Deal: Wanneer je niet akkoord gaat met iets dan reageer je op dat bericht.
[12:55, 5/1/2020] M.: Verder het feit dat jullie de applicatie niet op orde hebben zou niet mijn zorg moeten zijn. Jullie kiezen voor een strategie om verwarring te voorkomen wat juist ervoor heeft gezorgd dat ik niet direct tot de juiste informatie beschik. En nogmaals dit is allemaal stap 2.
[12:55, 5/1/2020] M.: Stap 1 is ik had duidelijk aangeven binnen de 14 dagen dat ik mijn geld teruggestort wilde krijgen dus laten we daarbij blijven.
[12:57, 5/1/2020] M.: Dit gaat nergens over ik heb je collega niet gevraagd om meer informatie over verlengen daar kwam ze zelf mee. Dus er valt nergens wel/niet akkoord mee te gaan. Ik was duidelijk: ik wilde mijn geld teruggestort krijgen.
[12:57, 5/1/2020] M.: Ik ga ervanuit dat jullie als social deal jullie verantwoordelijkheid nemen in deze zaak en het geld terugstort.
Social deal veegt op deze manier het gesprek zo van tafel en komt niet tot en passende oplossing, dit mag toch niet zo?
Topantwoord
Wat een roman. Maar gebruik die vouchers later.
Het is niet toegestaan namen van medewerkers te vermelden, haal die weg.
Klopt ik heb alle namen verwijderd in de tekst maar toch ontglipt in de gemaakte schermafbeelding. Ik kan helaas geen wijzigingen meer aanbrengen zie ik.
Roman, film of storytelling. Het gaat hier om correct omgaan met klanten niet om de vouchers.
Als u een lang verhaal zoals het nu wordt wilt beëindigen is er formeel maar één weg en dat is een vordering starten. Gelet op de huidige situatie bij Rechtspraak zal de afwikkeling ook langer op zich laten wachten dan normaal os. U kunt uiteraard altijd starten met een brief: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en zie dan ook dit: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ Mijn advies is evenwel, benut de vouchers, de keuze is uiteraard aan u.
Er is ook al voldoende schriftelijk gecommuniceerd.
in principe heeft u gewoon recht op geld terug, dit heeft u ook op tijd ingeroepen, u kunt nu u een vordering heeft op hen een deurwaarder inschakelen om deze te innen....
Laat mij raden, u bent secretaresse/ secretaris van een bedrijf/vereniging die een op de puntjes uitgebreid verslag van de vergaderingen maakt;-))
Maar dit terzijde indien u een datum opgegeven krijgt waarbij het voor u onmogelijk is de vouchers te gebruiken kunt u alsnog uw geld terugvragen. Doe dat wel voor de verloopdatum van de vouchers.
Nee ik werk als projectmanager bij een overheidsinstantie.
Wat u verteld heb ik dus gedaan voor verloopdatum eerste contact/gebruik herroepingsrecht (14 maart).
Dit mag inderdaad niet zo. Er is op 13 maart herroepen. U heeft dus recht op uw geld terug. Als u dat wilt afdwingen dan moet u naar rechter. Dit gaat via de deurwaarder. Eventueel kunt u daarvoor nog een incassobureau inschakelen. Let u wel op de kosten die u maak vs wat u vergoed krijgt. U kan altijd naar de rechter zonder jurist.
Lees artikel 10 en 11 van de algemene voorwaarden van Social deal:
https://www.socialdeal.nl/algemene-voorwaarden/
Beste Panter22,
Dank voor je antwoord, maar:
Artikel 10 (overmacht) :Al valt de hele wereld uit elkaar en/of landen er aliens op onze planeet dan nog is deze artikel niet van toepassing gezien ik netjes binnen de 14 dagen gebruik maak van mijn herroepingsrecht (zonder opgave van redenen annuleren).
Artikel 11: Klacht reeds ingediend.
Wat zij doen is gewoon niet correct en zo kan je niet met klanten omgaan.
:)
Je schrijft dat je vanwege de corona gebruik wilt maken van je herroepingsrecht.
Omdat restaurants en massagepraktijken dicht zijn, kun je geen gebruik maken van je social deal.
Dat werd opgevat dat je nog wel wilde als de deal verlengd zou worden.
Je had geen reden hoeven noemen, kennelijk is daar de verwarring ontstaan.
En toen je het bericht kreeg van verlenging van de deal, had je even moeten mailen dat dit niet de bedoeling was.
Waarom hebt u eigenlijk op 15 maart niet even gereageerd?
Ik voel mij niet verplicht om te reageren op een commerciele aanbod terwijl ik duidelijk was in wat ik vroeg. In deze coronacrisis had ik op dat moment andere (belangrijkere) zaken om mee te dealen. Ik ga dan niet complete gesprekken voeren om vouchers. Mijn bericht was toen duidelijk. Nu heb ik meer tijd over en merkte ik op dat ik toch geen geld teruggestort had gekregen.
Uit het bericht van SD had u kunnen en moeten afleiden dat zij uw bericht niet begrepen hadden als een ondubbelzinnige verklaring dat u gebruik maakte van het herroepingsrecht. Uw bericht was toen duidelijk, maar kennelijk niet voor SD die het anders opvatte en meende op andere wijze aan uw bezwaar tegemoet te moeten komen.
Topantwoord
Jammer maar ze rekenen er op dat u toch niet naar de rechter gaat en eerlijk is eerlijk: waarom zou u? Het zou in onze nieuwe, post-corona economie misschien ook wel eens zinvol zijn dat al die z.g. "deals" genegeerd gaan worden ongeacht of het om diensten of producten gaat. Het wordt tijd dat wij als consumenten ook een de eigen verantwoordelijkheid om kleine ondernemingen te steunen door daar gewoon direct iets aan te schaffen en te stoppen met de jacht op onmogelijke koopjes waar altijd slachtoffers vallen.
Op een gegeven moment gaat het niet meer om het geld/vouchers maar om correct/juist omgaan met klanten. We leven in een welvarend land met wetten en regels.
En met corona en noodverordeningen. Even wachten dus.
Als het niet om geld gaat, dan heeft het toch geen haast, En de deal is verlengd. Wat wil je nog meer,
@Panter22, het staat letterlijk in mijn reactie waar het wel om gaat... je antwoord is ook niet echt van toegevoegde waarde.
.
@M.Hin, het zit je nogal hoog die paar tientjes. Als je klacht niet gehoord wordt, dan zul je naar de rechter moeten. Vergeet niet dat de medewerkers die alles moeten regelen het erg druk hebben. En dan wordt er wel eens iets niet goed gelezen, Als project manager moet je dat toch weten.
Topantwoord
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer