La
door LaFraMennen Feb 2, 2021 om 08:58
Winkels & webshops

Spotta bezorgd niet?

Ik krijg al 4 maanden geen folders meer. Dit wekelijks doorgegeven aan spotta en zelfs een klacht ingediend via klacht.nl. Enige oplossing die ze bieden is zelf een folderpakket samenstellen maar daar kan ik niet alle folders kiezen die ik wil.

Verder bieden ze geen oplossingen.

Is er nog iets anders wat ik kan proberen?

9497 19 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Feb 2, 2021 om 09:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je zou kunnen klagen bij de opdrachtgevers van Spotta, dus de winkels waarvan je de folders wenst te ontvangen. Verder kan je het bezorgen van folders natuurlijk niet afdwingen, het ontvangen van folders is geen grondrecht ofzo.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 2, 2021 om 09:05
7195 Antwoorden / 3 Vragen
Donuts
door Donuts - Feb 2, 2021 om 09:15
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Natuurlijk is er een oplossing: online de folders bekijken! Kunt u de kleine lettertjes bij de aanbiedingen zelfs nog vergroten.

Service van de zaak https://www.reclamefolder.nl

rj
door rjw - Feb 2, 2021 om 09:23
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Ik vind dit nu wel een onderwerp voor een spoeddebat. Laat minister Bas van 't Wout maar eens tekst een uitleg komen geven in de Kamer. Ze verdoen nu hun tijd alleen maar met covid-19 terwijl er veel belangrijkere dingen zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 2, 2021 om 09:49
16867 Antwoorden / 202 Vragen

@RJW, een 2e kamer spoeddebat over bezorgproblemen van folders????

Donuts
door Donuts Feb 2, 2021 om 10:03
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@RJW: goed plan!

diumenge
door diumenge Feb 2, 2021 om 10:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@RJW, absoluut mee eens! Dit moet tot op de bodem uitgezocht worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 2, 2021 om 09:47
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, als er geen bezorgers zijn zoals ook in mijn omgeving gedurend langere tijd het geval is, is er niets anders aan te doen dan dit aan de winkeliers/bedrijven te melden van wie u de folders van belang vindt die in in het Spotta plastic ontvangt. Zij betalen voor de bezorging.

panter22
door panter22 - Feb 2, 2021 om 09:56
6599 Antwoorden / Vragen
Donuts
door Donuts Feb 2, 2021 om 10:00
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Die link stond er al een tijdje...

panter22
door panter22 Feb 2, 2021 om 10:03
6599 Antwoorden / Vragen

Had ik niet gezien, ik doe wel een streepje.

marita5
door marita5 - Feb 2, 2021 om 10:40
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Laframennen ,

Veelgestelde Vragen ,

Ik heb geen folderpakket ontvangen, waar kan ik terecht?

Wat vervelend dat je de folders niet hebt ontvangen. Zaterdag t/m dinsdag zijn onze vaste bezorgdagen. Indien het folderpakket op woensdag nog niet is bezorgd, ontvangen wij daarvan graag een melding via ons contactformulier. Aan de hand van je postcode en huisnummer kunnen wij de melding oppakken. Wist je dat je alle folders ook kunt bekijken op Folders.nl? Elke zondag staan de nieuwe folders online.

Woon je in Amsterdam, Haarlem, Utrecht, Tilburg, Den Haag, Leiden, Rotterdam, Baarn of Rijssen-Holten? Dan heb je een JA of JA-JA-sticker nodig om je folderpakket te ontvangen. JA-stickers kun je gratis ophalen bij het gemeenteloket in jouw gemeente. Daarnaast kun je deze ook gratis ontvangen van Spotta. Stuur een e-mail naar consumentenservice@spotta.nl met als onderwerp `JA-sticker ontvangen` en in de e-mail je adresgegevens, dan ontvang je van ons per post een JA-sticker.

Ook kan je ze halen bij landelijke winkelketens o.a.: Dirk, Albert Heijn, Kruidvat, PRAXIS, BRUNA, Karwei, PLUS, Xenos, Hoogvliet, Scapino, JYSK, DA, Kwantum, Leen Bakker, Lidl.

https://www.spotta.nl/veelgestelde-vragen

Voor vragen over de producten en diensten neem je per e-mail contact op met Spotta via de button `contact'. Je bereikt Spotta telefonisch op 088 868 20 00, van maandag tot en met vrijdag tijdens kantooruren

La
door LaFraMennen Feb 2, 2021 om 10:46
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb 2 maanden lang elke week mee gedaan aan de vragenlijst of ik ze ontvangen heb.

hier ben ik mee gestopt omdat er niks mee gedaan werd

marita5
door marita5 Feb 2, 2021 om 10:55
11519 Antwoorden / 15 Vragen

U bent niet de enige , ik kreeg de folders ook niet / of veelste laat ( op woensdag), gevolg veel producten die in de reclame waren uitverkocht . Nu bekijk ik de folders online op Zondagmorgen. , problem solved . De moeite en energie die u erin steekt , is het mij niet waard .

chris74
door chris74 Feb 3, 2021 om 13:37
564 Antwoorden / 44 Vragen

Dat telefoonnummer wat hier vermeld staat bestaat niet meer zijn alleen nog maar te bereiken via klachten formulier.

gerbera
door gerbera - Feb 2, 2021 om 12:04
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Het ongevraagd bezorgen van folders is niet meer toegestaan. Gewoon bij spotta die folders uitkiezen die u wilt ontvangen, en dan worden ze netjes per post (gratis) opgestuurd. U kunt ook  deze sticker op uw brievenbus plakken en folders die u wilt zien maar niet ontvangt kunt u op internet zoeken.

justmeagain
door justmeagain Feb 3, 2021 om 00:08
623 Antwoorden / 8 Vragen

Vaag, hier in ons dorp lopen de bezorgers van folders gewoon alle woningen zonder nee/nee sticker af.
Niemand heeft speciale toestemming gegeven om folders te ontvangen naar krijgen ze wekelijks in de bus.
De mensen die niet willen hebben dus een sticker. Dus zonder sticker geef je waarschijnlijk dus toestemming.

gerbera
door gerbera Feb 3, 2021 om 09:19
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Niks vaag, ff verder lezen zal u zien dat het per gemeente verschillend is. @marita5 geeft dat zo mooi aan en aangezien niet bekend is waar de TS woont kan er een tip gegeven worden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 2, 2021 om 12:59
1769 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Laframennen,

U kunt ook een folderpakket aanvragen via kiesjefolders.nl.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Feb 2, 2021 om 18:14
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Gezien de erg hoge beloning  van de bezorgers zijn in bepaalde gebieden  er geen liefhebbers.

Vooral de Flat wil iedereen doen maar vrijstaande Villa, je kreeg per brievenbus dus de  dorpen  is het nog erger....
Normaal  kon ik ¾  ongelezen weg pleuren,  nu ½  want daar kom ik toch nooit.

Online  is enige wat goed werkte....  Maar bij alle winkels klagen....
Dan weten ze dat ze betaald hebben voor  niets bezorgen en  word deze firma  onder druk gezet

En vraag je buren ook even,   want bij vele  klagers  gaan ze  geld terug eisen van niet doen wat ze belooft hebben...

chris74
door chris74 Feb 3, 2021 om 13:36
564 Antwoorden / 44 Vragen

Daar vergis je je in, sinds april 2020 is Spotta het minimum jeugdloon gaan betalen, dus kinderen van 13 jaar krijgen een vergoeding van ongeveer 2 tot 3 euro en daarbij komt dan nog de gewichtstoeslag. Licht eraan hoe zwaar alles is, van 2 tot 3 euro. Per week 6 euro ongeveer voor ongeveer 100 tot 250 folderpakketten per wijk. En meestal doe je met het lopen meer dan 1 uur erover.

Ik kan dit weten, heb jaren gelopen voor Spotta, maar sinds Spotta het minimumjeugdloon zijn gaan betalen en heeeeel slecht bereikbaar zijn voor bezorgers en ook de klagers aangezien Spotta alleen maar bereikbaar is per mail of klachtenformulier, en er niet of nooit op reageren, zijn wij ook gestopt met bezorgen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Feb 3, 2021 om 15:41
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Kregen kinderen van 14 en 15 al meer geld?

Als ik het doe is  het geen Jeugdloon en  minimum loon  word het dure bezorging....
Als dat zo is mag Topic starter  zelf zijn wijk gaan doen...

chris74
door chris74 Feb 3, 2021 om 16:04
564 Antwoorden / 44 Vragen

Voorheen kregen we bij Spotta een loopvergoeding, dat was per wijk verschillend en die loopvergoeding veranderde niet, maar tegenwoordig is het minimum jeugdloon en krijg je maar voor 1 uur lopen uitbetaald terwijl je per wijk verschillend uiteraard langer dan 1 uur loopt.
Komt erop neer meer folders dikkere pakketten. Dus ook meer met fiets heen en weer om te laden en weg te brengen. Minder loon.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Feb 3, 2021 om 16:08
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Normaal gaat Jeugd loon van  vrijwel niets naar volwassen salaris....
Als ik als  Opa mijn aanmeld en de kleinkinderen laat bezorgen,  krijg ik dan meer als jou?

chris74
door chris74 Feb 3, 2021 om 16:23
564 Antwoorden / 44 Vragen

Ja dat klopt, het loon loopt tot 21 jaar ookal ben je ouder dan die leeftijd dan blijft de loon op die van leeftijd 21 staan en verhoogd niet. Kinderen worden dan uitgebuit.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Feb 4, 2021 om 10:32
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Dus mijn nog 9 jarige kleinkinderen die dit niet eens mogen  kunnen Opa misbruiken voor hogere vergoeding!

Als de ouders een kranten of folder wijk nemen en kinderen laten lopen...
voorheen was dit  vaste prijs per wijk, maar zo werk je  fraude  in de hand...   wel betalen oudere meer belasting...

mi
door miennaamishaaz - Feb 2, 2021 om 20:55
725 Antwoorden / 1 Vragen

woont u in een apartementencomplex?
met meerdere NEE-NEE of NEE-JA stikkers?

dan kan het zijn dat de bezorger dat gebouw overslaat omdat er teveel stikkers zijn voor geen reclame.

ik krijg al zelf ook maanden geen folders meer, gelukkig kan ik ze ook in de FOLDERS app bekijken, dus zo'n groot probleem is het niet.

En ja ik geef je gelijk dat bij folderpakketen je niet kan kiezen wat je wilt.

Er zit bij mij een LIDL op fietsafstand. {max 15km}
en ik kan de LIDL niet kiezen. wat wel jammer is. terwijl deze wel in het standaard folderpakket zit.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Feb 3, 2021 om 15:42
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Lidl App... nog extra aanbiedingen die je bij alleen folder mis loopt!

justmeagain
door justmeagain - Feb 3, 2021 om 00:09
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ik hoop dat u gaat overwegen om toch de folders digitaal te lezen.
Scheelt heel veel papier en bij Spotta ook heel veel plastic.
Fijn voor de volgende generaties :-)

ri
door riky_1 - Feb 3, 2021 om 11:20
3 Antwoorden / 0 Vragen

Meld je aan bij kiesjefolder dan krijg je alle folders die je zelf kiest per post op vrijdag.

simon55
door simon55 - Feb 3, 2021 om 13:17
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Wat uitstekend werkt is kiesjefolders.nl.

Dat heb ik zelf ook gedaan , en kun je aangeven welke folders je wilt ontvangen. Wekelijks komen ze hier per post , meestal vrijdag s in huis en kost helemaal niets

ka
door kassa2551 - Feb 3, 2021 om 13:32
22 Antwoorden / Vragen

De vraag stellen is hem beantwoorden. Wie gaan nu in hemelsnaam nog folders laten drukken en/of verspreiden terwijl bijna alle winkels gesloten zijn. Je zou wel gek zijn. Kosten op het sterfhuis.
Er zijn trouwens toch genoeg andere mogelijkheden om te kijken. Bij ons hebben heel veel mensen op de brievenbus geen folders, die zijn dus 1 milieubewust en kijken gewoon op internet.

sira
door sira - Feb 3, 2021 om 15:32
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Ik denk dat de jeugd van tegenwoordig wat beter in de slappe was zit dan de jeugd van vroeger.
Vroeger werd de krant en folders door de jeugd bezorgd. Als een bedrijf vandaag de dag al iemand kan vinden voor de bezorging, zijn dat meestal volwassenen. De jeugd van vroeger kreeg uiteraard wel zakgeld, maar voor een brommer moesten ze zelf sparen, dus zochten ze een baantje naast school. Nu krijgen ze een mobieltje van de ouders of ze ontvangen zoveel zakgeld dat ze het zelf kunnen kopen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Feb 3, 2021 om 16:02
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Vroeger kon je als kind van  5 al bessen plukken of tulpen uitzoeken....
nu mag dat niet meer.
Dan gaan de slimme  bijles geven  aan mede leerlingen.

Als je  de beste bent ik vele vakken en  de matige helpt  hebben ouders daar best iets voor over.
Wil je  VMBO of VWO halen is de vraag van mijn kleinkinderen dan.....
Als je de slechte vakken weet,  de Juf is lief en aardig maar als ze niet  begrepen....
Een andere uitleg en  als je na 1 jaar van  een onvoldoende naar ruim voldoende ging met meerdere leerlingen?

Helaas, de Juf is erg lief en vooral erg Sexy voor de Vaders maar  je  vind  met de tekorten geen betere helaas...
De andere school verder weg zit al overvol dus er is geen alternatief.

De slechte leerlingen zijn vaak na vele jaren slechtste gedemotiveerd, maar als ze de gemiddelde passeren....
Hoe kan dat nu?  Ja,  bijverdienste nadat  ik begon met  een andere uitleg van Vlaamse lerares die ik online vond.
Maar folders,   uren lopen  in de regen en  vele Kg en  klemmende brievenbussen...
En onder bepaalde leeftijd mogen ze niets... wel spelen en spelende leren  dus ook.

sira
door sira Feb 3, 2021 om 16:22
2348 Antwoorden / 24 Vragen

?????????????????????? Sorry $OMSSS, ik kan er geen chocolade van maken. Lees voor het plaatsen je tekst zelf eens na, desnoods een gezinslid of haal de grammatica-controle er over.

rj
door rjw Feb 3, 2021 om 17:30
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Als je een beetje handig kan je als "jeugd" inderdaad heel aardig verdienen tegenwoordig. Daar staat ook nog eens tegenover dat veel zaken die in het verleden veel geld kostte tegenwoordig zo goed als niet meer kost. Voor het geld van een maand Spotify kocht je vroeger net 1 LP/CD, en een paar fotorolletjes van de vakantie af laten drukken kostte een vermogen.

sira
door sira Feb 3, 2021 om 18:27
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Waar ik voor moest sparen, krijgen veel kinderen tegenwoordig van hun ouders. Ik kom uit een gezin die het zeer goed hadden, maar ondanks dat kregen wij niet alles. Noodzakelijke dingen kregen we, maar voor luxe dingen moesten we sparen. Daarbij komt ook nog, waar je zelf voor had gespaard, daar was je veel trotser en zuiniger op, want je had een goed besef van de waarde van geld en wij zijn er niet slechter van geworden. Vandaag de dag zijn sommige kinderen nog maar net uit de luiers en ze lopen al met mobieltjes rond en dan bedoel ik niet de afdankertjes van de ouders.

Maar ja, ik ben misschien ouderwets. Wie het breed heeft, laat het breed hangen, maar er zijn ook mensen die het breed laten hangen, maar zich dat eigenlijk niet kunnen permiteren en aan het einde van hun geld nog een stukje maand overhouden i.p.v. andersom. De tering naar de nering zetten, is sommigen ook vreemd. AfterPay, Klarna, Wehkamp, kredietverstrekkers, ze kunnen je er alles over vertellen.

koekeloer
door koekeloer - Feb 3, 2021 om 18:48
562 Antwoorden / 18 Vragen

U kunt zichzelf als bezorger voor uw wijk aanmelden bij Spotta.

Girlpower
door Girlpower - Feb 3, 2021 om 19:55
7 Antwoorden / Vragen

Je opgeven voor het spotta onderzoek!
Je krijg dan iedere week een mail met een aantal vragen die je beantwoord aan de hand van je postcode en dan  kan het hoofdkantoor zien aan de antwoorden of de folders wel.of niet geleverd zijn !
Zo doen wij.dat hier

marita5
door marita5 Feb 3, 2021 om 20:06
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@girlpower , reactie Ts :

DOOR LAFRAMENNEN 2 FEB. 2021 OM 10:46
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Ik heb 2 maanden lang elke week mee gedaan aan de vragenlijst of ik ze ontvangen heb.

hier ben ik mee gestopt omdat er niks mee gedaan werd

ge
door gerardvantol - Feb 4, 2021 om 13:52
57 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou de vlag uithangen.