la
door laracroft Apr 1, 2005 om 12:32
Winkels & webshops

Steentje in Luxe Paasstol Lidl

Hallo

Gisterochtend nam ik als ontbijt een sneetje van de Luxe Paastol van de Lidl. Smaakte goed, tot ik op iets hards beet. Het bleek een klein kiezelsteentje te zijn, van ongeveer 5mm. Ik heb mijn tand wel bezeerd (verder nix afgebroken ofzo) maar ik ben nu uiteraard niet tevreden over dit product. Teruggaan naar de winkel lijkt me geen goed plan, aangezien de paasstol al bijna op is. Weet iemand waar ik een klacht in kan dienen (bij een site van lidl wellicht?) En wat als er een stuk van mijn tand was afgebroken, sta ik dan in mijn recht?

2323 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 1, 2005 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Chocolove,

Je moet je klacht zeker kenbaar maken bij de winkel in eerste instantie. Zij zijn degenen die je de stol verkocht hebben.

Gelukkig komen dergelijke problemen niet dagelijks voor. Ik heb vroeger jarenlang in winkels gewerkt en heb slechts zelden zulke problemen gezien (alhoewel de bevroren kakkerlak in de Iglo diepvriesspinazie wel een topper was) en deze werden altijd netjes opgelost, vaak zelfs met excuusbrief en vervanging door de fabrikant.

Besef wel, dat Lidl zelf ook slachtoffer is in deze, omdat zij de stollen bij een leverancier inkopen en niet zelf maken. De leverancier blijft in gebreke, waarmee de naam van Lidl ook wordt aangetast als verkopende partij. Zij zullen hun ongenoegen ook kenbaar moeten maken bij hun leverancier.

Brynnar

ve
door verwijderd - Apr 1, 2005 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo Brynnar

heel erg bedankt voor je goede reactie. ik ga vanmiddag met de overgebleven stol en het kleine steentje terug naar de winkel, en ik hoop dat het verder opgelost word. Ik ben het met je eens dat Lidl hier nix aan kan doen, maar het moet inderdaad wel even gemeld worden.

gr. chocolove

ve
door verwijderd - Apr 1, 2005 om 23:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

was het steentje geen uitgedroogde krent?

ve
door verwijderd - Apr 1, 2005 om 23:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

alle brood producten waar krenten en/of rozijnen zijn verwerkt kan een steentje zitten. dus altijd voorzichtig zijn met het eten hier van.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2005 om 01:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik had hier het zelfde met de luxe paasstol van het stoepje had er wel in kunnen stikken, ik geef het wel aan want wellicht kunnen zij er ook iets mee voor de rest laat ik het daarbij

ve
door verwijderd - Apr 5, 2005 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

het komt wel vaker voor en is inderdaad gewoon een versteende krent, door de verhitting drogen die zo hard uit dat ze soms verstenen.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2005 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

De opmerking over een versteende krent lijkt mij niet juis, wel komt het regelmatig voor dat er nog een steentje itussen de krenten of rozijnen zit. Als het goed is worden deze erbij het wassen van de vruchten uitgehaald, ook is het aantal afhankelijk van de kwaliteit van de gebruikte grondstoffen. Een klacht indienen voor een onafhankelijk onderzoek kan altijd via www.vwa.nl (de huidige naam van de keuringsdienst van Waren)

gr thegerm