Ma
door Marc Kruithof May 19, 2021 om 12:47
Winkels & webshops

Strato incasseert onterecht en wil niet terugstorten

Strato heeft onterecht 20X geld van mijn rekening afgeschreven, ik heb 4 betalingen kunnen intrekken, de overige 4 niet. Strato geeft aan dat het inderdaad onterecht is maar willen het geld niet terug storten. Ze geven aan dat dit niet hun probleem is. De bank geeft ook aan  dat Strato het geld moet terugstorten. Ik vind dit oplichtingspraktijken, wel toegeven dat er fout geïncasseerd is maar geld terug geven doen ze niet aan. Geen zaken doen met dit soort malafide bedrijven.

4822 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 19, 2021 om 12:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als zij werkelijk onterecht bedragen van uw rekening geincasseerd hebben, kunt u bij uw bank een MOI, melding onterechte incasso, procedure starten.

Dan wordt in ieder geval de incasso van de laatste 13 maanden teruggedraaid.

In het vervilg uw bankrekening controleren, dat helpt ook om foute incasso's eerder te constateren.

me
door mein33 - May 19, 2021 om 13:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR MARC KRUITHOF 19 MEI  Strato heeft onterecht 20X geld van mijn rekening afgeschreven

Als u niet meer kunt storneren en er ook geen vrijwillige teruggave zal plaatsvinden, dan kunt u via  een deurwaarder proberen uw recht te halen.
Neem daarbij wel in ogenschouw dat de kosten voor het proberen te incaseren niet hoger zijn dan het verlies welke u heeft.

marita5
door marita5 - May 19, 2021 om 13:01
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Marc Kruithof ,

Strato is gevestigd in Berlijn ( Duitsland )

STRATO AG
Pascalstraße 10
10587 Berlijn
Duitsland

Neem eens contact op met ECC , klik op de rode regel . ( scroll ook naar beneden )

https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op

diumenge
door diumenge - May 19, 2021 om 13:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als Strato zwart op wit aangeeft dat de afschrijvingen onterecht zijn, dan is sprake van onverschuldigde betalingen. Via de getipte MOI-procdure zou het merendeel van de onverschuldigde betalingen al terug te halen moeten zijn, voor de overige termijnen moet je wellicht wat meer moeite doen om je recht te halen. Maar ik neem aan dat er zat incassobureau's zijn dit wel willen oppakken als je kan aantonen dat er sprake is van onverschuldigde betalingen, alle kosten voor de incasso zijn dan voor Strato.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 20, 2021 om 09:44
16867 Antwoorden / 202 Vragen

U kunt een ingebrekestelling doen en zie daarvoor (o.a.) deze infoi die weliswaar gaat over zakeleike relatries maar ook voor consumenten geldt: https://www.bierensgroup.com/nl/wanprestatie/ingebrekestelling/  U kreeg al een verwijzing naar het ECC (  en zie dan evt. ook nog dit ter info: https://ecer.minbuza.nl/ecer/eu-essentieel/inbreukprocedures)

ap
door apiejoepie - May 20, 2021 om 21:33
130 Antwoorden / 4 Vragen

Strato heeft onterecht 20X geld van mijn rekening afgeschreven, ik heb 4 betalingen kunnen intrekken, de overige 4 niet.
dat zijn er maar 8 ipv 20x

tijger1
door tijger1 May 20, 2021 om 23:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ga naar uw bank.

aurora1
door aurora1 - May 21, 2021 om 01:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is @apiejoepie dezelfde persoon als @marc kruithof?
Zijn er dan 2 mensen die nooit naar hun bankafschriften kijken?

diumenge
door diumenge May 21, 2021 om 11:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik denk dat @apiejoepie het zo bedoelde:

TS: "Strato heeft onterecht 20X geld van mijn rekening afgeschreven, ik heb 4 betalingen kunnen intrekken, de overige 4 niet."

apiejoepie: "dat zijn er maar 8 ipv 20x"

Kortom, aangeven dat het cijfers van TS niet kloppen.

1paul
door 1paul - May 21, 2021 om 08:42
3161 Antwoorden / 0 Vragen

schrijf ze een brief met daarin de eis dat zij binnen 15 dagen geld terugstorten, doen ze dit niet zet er een deurwaarder op....

rj
door rjw - May 21, 2021 om 08:45
3268 Antwoorden / 5 Vragen

20 maanden je rekening niet gecontroleerd?

St
door Stefan Hanszen - Aug 9, 2021 om 17:06
1 Antwoorden / Vragen

Strato is heel misleidend bij het opzeggen van diensten. Zodra je een product beendigd doen zij dit niet per direct. Soms zetten ze zelfs de opzeggingsdatum een jaar verder zodat zij nog voor een jaar facturen kunnen sturen. Als je per direct wilt opzeggen blijkt het dat je telefonisch contact moet opnemen maar dit vermelden zij niet als je een product beeindigd. Ik heb dit zelf meegemaakt en na een lange telefonische discussie maar toegegeven en gevraagd al mijn diensten per direct te beeindigen en helaas wederom na een maand weer een factuur voor diensten die opnieuw verlengd zijn. En als je inlogd op je account staat dat alles netjes beeindigd is. Strato zelf geeft niet thuis en telefonisch waarschuwt de klantenservice alleen als u niet betaald komt er een deurwaarde.

Laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen die overweegd strato af te sluiten.