Tegoedbon en geen geld na aankoop van kapot kledingstuk mag dat
heb een blouse (€19,99)gekocht in 2e handswinkel waar men zegt dat elk stuk zorgvuldig wordt nagekeken.
Helaas is bij dit stuk een fabricagefout over het hoofd gezien. Ik heb gebeld (14/6-'24); moest foto's met toelichting per email sturen.
hierna 2x gebeld en vanochtend uitsluitsel gekregen: geld kan niet teruggegeven of overgemaakt worden; dit staat ook op de kassabon.
Bij uitzondering wil men mij het geld teruggèven maar dan moet ik dit wel komen ophalen echter:
De winkel is in Den Bosch en ik woon in Breda wat mij een retour treinkaartje kost van €20!
Staan zij in hun recht of ik?
Wat zijn de voorwaarden van de winkel? Vaak staat er bij de kassa dat er geen geld maar een tegoedbon wordt verstekt. Het staat nota bene op de kassabon, dus tegoed bon en geen geld retour. Of een keertje bijtijds terug gaan.
U had gewoon het artikel zelf kunnen controleren op fouten.
Ik denk dat er voor 2e hands andere regels gelden. Reisafstand is uw eigen keuze..
Men wil u het geld teruggeven. Dat is heel netjes van de winkel.
Probleem opgelost.
Misschien is er iemand in uw familie- of vriendenkring die wel eens in Den Bosch komt?
Als u zelf niet gaat of geen oplossing aandraagt om de geboden oplossing te realiseren dan houdt het op.
De 2de handswinkel reageert prima. Dat u het geld zelf mag komen terughalen is al bijzonder. Eerlijk is eerlijk: een fabrieksfout en tweedehands winkel gaan niet samen: dan was de eerste eigenaar er toch al achter gekomen? Okay, zelfs dan is het mogelijk dat deze winkel het ook niet heeft gezien. Maar nogmaals, ik vind ze enorm coulant. Dus probeer iemand te ritselen die wel naar Den Bosch gaat en het kledingstuk voor u meeneent. Anders zorgvuldig verpakken (en verzekeren) en opsturen, bewaar het verzendbewijs.
ZIJ.
Vraagteken @1paul.
TS vraagt: Staan zij in hun recht of ik?
Dus het antwoord van @1PAUL is: ZIJ (uitroepteken).
ik denk zij omdat dit een winkel is in tweedehands goed, dan mag je wel kleding verwachten die heel is, doet waar het voor bestemd is, maar tegelijk weegt je eigen onderzoeksplicht ook zwaarder juist omdat het tweedehands kleding betreft.
nu willen ze in dit geval geld terug geven, dit is echt coulant van ze, maar je moet dan wel zelf, met kledingstuk, verschijnen in de winkel om je centjes in ontvangst te nemen, men mag aan je vragen om deze transactie op dezelfde wijze uit te voeren zoals de eerste (aankoop) gegaan is..
ZIJ. dus
U beiden hebben rechten. De winkel heeft het recht om u terug te betalen en u hebt het recht het geld te ontvangen. En aangezien het een fysieke winkel is is het niet zo vreemd dat u daar het geld terug moet halen. Er zijn maar enkele medewerkers die bij de bankrekening kunnen en het overboeken van dergelijke betalingen is boekhoudkundig behoorlijk lastig.
Dat u een end gereisd hebt om daar te kopen wil niet zeggen dat de verkoper achter u aan moet.
Bij uitzondering wil men mij het geld teruggèven maar dan moet ik dit wel komen ophalen echter:
De winkel is in Den Bosch en ik woon in Breda wat mij een retour treinkaartje kost van €20!
Maak er een gezellige dag van, misschien zie je nog wel meer leuke dingen. Ik vind het zeer coulant dat ze dit u aanbieden, al begrijpen ze net zo goed als u, dat u geen 20 euro uit gaat geven voor een bloes van 19,99 dat al betaald is.
Mag ik het bot zeggen, koop voortaan lekker kleding in een fysieke winkel, waar je kan passen en foutjes ontdekken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
AirBNB
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?
Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer
Ski jas is ingescheurd,
Mijn kleindochter heeft een ski jas van het merk Burton, het stof is ingescheurd,( niet bij een naad, )
ze is terug geweest in de winkel, die hebben contact gehad met de leverancier,
maar die wil niets vergoeden,
de winkel heeft nu mede gedeeld, dat zij het mag laten maken en zij dat dan terug aan haar betalen.
maar daar is niets aan te repareren, de stof is ingescheurd.
w
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer