ra
door ramondh Jul 4, 2017 om 10:32
Winkels & webshops

Tommy Hilfiger betaalt restitutie (316 euro) niet terug

Dag allemaal,

Ik ben radeloos en boos, en vroeg mij af of iemand, of Kassa zelf wellicht, hiermee kon helpen.

Korte versie:
Ik heb een maand geleden 3 spijkerbroeken besteld via de website nl.tommy.com, ter waarde van €316,20. Dit heb ik direct betaald via iDeal, voordat ik het in huis had. Ik kreeg uiteindelijk 2 ipv 3 spijkerbroeken, zonder enige communicatie en zonder communicatie over het bedrag wat ik dus teveel had betaald. De twee die ik wel had ontvangen paste niet goed dus die heb ik volgens de regeltjes, terug gestuurd. Ik heb een bevestigingsmail gehad en zou mijn geld zsm op mijn rekening terug kunnen verwachten. Nu één maand later heb ik mijn geld nog niet, men reageert niet op e-mails en de klantenservice is bijna niet te bereiken. De twee keer dat ik het wel voor elkaar kreeg vertelde zij mij nog een weekje te wachten. Volgens een reactie van een ex medewerker van Tommy Hilfiger van 13 juni dit jaar zou Tommy Hilfiger Nederland mogelijk falliet gaan en worden restituties niet meer uitbetaald. Volgens deze persoon zou de klantenservice ook nep zijn, en gewoon oplichters zijn die helemaal geen computersysteem hebben en maar wat zeggen, pappen en nathouden. Eerlijk gezegd kwam men ook erg onzeker over aan de telefoon. Bron: https://shoppingervaring.nl/tommyhilfiger-reviews/

Lange versie:
Begin juni heb ik kleding besteld ter waarde van €316 euro, wat ik direct heb betaald via iDeal. Ik vond het al vreemd dat mijn bestelling niet terug te zien was in mijn account op hun website. De emails die ik ontving waren verwarrend. Men had het ineens over €197,- euro facturen ipv de €316,20 die ik had betaald. Nergens iets te zien over wat er met die €119,00 ging gebeuren die ik al betaald had maar die broek kon niet geleverd worden. Daar ook geen communicatie over, hij kwam gewoon niet. Daar over heb ik gebeld. Na veel pogingen kwam ik er eindelijk doorheen, een nerveus meisje waarvan ik dacht dat ze nieuw was, en die zei dat ze in haar systeem zou zien dat het allemaal wel goed staat en ik het binnen 5 dagen op mijn rekening zou hebben. Nou, niet dus. Weer gebeld, zelfde verhaal, wacht 5 dagen, ze zou er extra haast achter laten zetten. Niks hoor.

Ik heb op de dag dat ik de kleding (dus 2 spijkerbroeken ipv de 3 die ik had besteld) binnen kreeg, ze gepast en kwam erachter dat ze dus niet goed waren. Ik heb ze via de website aangemeld als retourzending en kreeg daar een akkoord email voor. Netjes alles in de doos gedaan en verzonden. Een dag later kreeg ik een email dat men het had ontvangen, en een dag daarna een email dat ik de betaling binnen 10 dagen kon verwachten. Die 10 dagen zijn ook verstreken en ik heb die €197 nog niet terug, en die overige teveel betaalde €119,00 ook niet. Niks noppes nada.
Ik heb al drie emails gestuurd die worden genegeerd, en soms ligt de hele telefonische klantenservice er uit ~ en als die er niet uit ligt kom je er gewoon niet doorheen want na 5 minuten knalt hij eruit als niemand opneemt.
Ik ging toen op Google zoeken naar klachten over Tommy, want ik vertrouwde het niet. Toen kwam ik heel veel klachten tegen dat men of niks ontvangt, of geld niet terug krijgt. Daar kwam ik één bericht tegen op shoppingervaring.nl van ene 'Mo' op 13 juni 2017, die zei een Klokkenluider te zijn, oud werknemer en dat de gehele klantenservice opgeheven is en nu door een derde knullige partij wordt gedaan die niks kan zien in systemen (maar wel zegt iets te kunnen zien.) Nu wenste ik dat ik wat kritische vragen had gesteld toen ik ze nog wel aan de lijn kon krijgen, maar ik vertrouwde ze. Tommy Hilfiger, een giga bedrijf. Ik begrijp niet hoe dit kan. Volgens 'Mo' zou er niks meer worden geleverd en kan iedereen fluiten naar zijn geld. Ik geloof hem gelijk. Mogelijk bestellen ze niks meer bij en had ik 'geluk' dat er nog twee broeken op voorraad waren.
Ondertussen blijf ik mails ontvangen van aanbiedingen, maar geen reacties op mijn klachten.

Ik heb enkele dagen geleden contact opgenomen met de receptie van het hoofdkantoor in Amsterdam. Die nam gelijk op, een aardige vrouw die zei al diverse klachten te hebben gehad en te zijn uitgescholden door boze klanten. Ze vond het niet zo gek (ik ook niet). Ik ben netjes gebleven want zij kan er niks aan doen, en zij zou mijn gegevens (na deze opgeschreven te hebben) doorgeven aan de juiste persoon zodat ik zsm mijn geld terug zou krijgen. Nou, nog niks. Ik heb ook een e-mail gestuurd naar het GLOBAL Hilfiger e-mail adres, maar ook daar krijg ik nog geen reactie op.

Ik ben boos. Ik ben €316,20 armer, en niks wijzer, en ik wil mijn geld terug. Wat kan ik doen?

7520 15 Rapporteer

ra
door ramondh - Jul 5, 2017 om 22:16
4 Antwoorden / 1 Vragen

Een reactie zou leuk zijn. Iemand een idee wat ik kan doen?

pi
door pieterwolters - Jul 5, 2017 om 22:54
3610 Antwoorden / 0 Vragen

De "waarschuwing" van een ex-werknemer moet je op de juiste waarde beoordelen. Dat kan ook een wraakactie zijn van die persoon.

De enige andere referentie over een faillisement is een artikel op Das Kapital van 4 jaar geleden en dat gaat geeneens over Tommy Hilfiger (maar suggereert wel zoiets in de titel). Op faillisementsdossier.nl is niets te vinden.

Topantwoord

AWYeah28
door AWYeah28 - Jul 5, 2017 om 22:55
355 Antwoorden / Vragen

Beste Ramon,

Een zeer vervelende situatie. Tot er surcéance of faillissement is uitgesproken valt er weinig anders te doen dan de normale route te volgen bij het niet terugkrijgen van een aankoopbedrag, te beginnen bij de website van ConsuWijzer. Volg de aanwijzingen en duim en hoop dat uw geld u nog weet te vinden vóór een faillissement.

Succes!

ra
door ramondh Jul 5, 2017 om 23:26
4 Antwoorden / 1 Vragen

Vriendelijk bedankt voor deze reactie. Ik ga het via die weg proberen. Hoop dat het lukt :) Danku!

hansje klein
door hansje klein - Jul 5, 2017 om 23:03
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Korte versie: afwachten

Lange versie: langer afwachten

zoekster1
door zoekster1 - Jul 5, 2017 om 23:25
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Wacht nog een paar dagen of er echt niets komt. Dan kunt u een ingebrekestelling sturen.
Klik HIER voor een voorbeeld brief van consuwijzer. Noem in de brief uw ordernummer en klantnummer zodat de dingen wat makkelijker verlopen. Als ik u was zou ik deze aangetekend versturen, dat maakt altijd meer indruk dan een mail of een gewone brief.
Vermeld ook dat u niet zult schuwen een deurwaarder in te schakelen als er niet binnen de redelijke termijn (die u noemt) wordt terugbetaald waarbij u de kosten hiervoor op dit bedijf zult verhalen.

om
door omyra samadi - Jul 6, 2017 om 09:46
1 Antwoorden / Vragen

Dag Ramon,

Heel vervelend dat dit je is overkomen. Wil dit graag met je oppakken namens Tommy Hilfiger.

Je kan mij bereiken op 020 370 28 80 en dan weet ik zeker dat we tot de juiste oplossing komen.

Vriendelijke groet,

AWYeah28
door AWYeah28 Jul 6, 2017 om 10:47
355 Antwoorden / Vragen

Een PR bureau dat optreedt als klantenservice? Blijkbaar betaalt Tommy Hilfiger bij u nog wel de rekening... Kan me wel voorstellen dat de woorden "faillissement" en "surcéance" i.c.m. de naam van uw cliënt een alarm bij u doen afgaan.

jo
door jorisw Jul 6, 2017 om 12:26
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Logisch toch? Jij zult toch niet graag in de media lezen dat jouw bedrijf/werkgever ten onrechte in verband wordt gebracht met een faillisement?

AWYeah28
door AWYeah28 Jul 6, 2017 om 12:44
355 Antwoorden / Vragen

Die werkgever had dat kunnen voorkomen door gewoon de klacht van een klant af te handelen. In plaats daarvan verschijnt er opeens een PR bureau voor wat lijkt op damage control. Wekt wat mij betreft juist meer argwaan.

ra
door ramondh Jul 19, 2017 om 11:26
4 Antwoorden / 1 Vragen

De juiste oplossing is mijn geld overmaken zoals beloofd. Ik ga niet bellen met een PR bureau. Jullie blijven als maar reclame sturen met nieuwe aanbiedingen, maar op mijn mails of brieven of telefoontjes reageren ho maar. En als jullie reageren dan zijn het beloftes dat ik zsm mijn geld terug krijg, maar ik heb nog steeds niks terug! Schandalig. Ik ga dit ook niet laten rusten.

Cookies
door Cookies Jul 19, 2017 om 11:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ronduit schandalig dat je nog steeds je geld niet terug hebt. Heb je al contact opgenomen met Consuwijzer (niet alles nu doorgelezen)?

ra
door ramondh Jul 19, 2017 om 11:39
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb zoals aangegeven, een aangetekende brief verzonden. Ik heb ze daarin 14 dagen de tijd gegeven. Dat betekent dat zij nog één dag hebben. Ik weet nu al dat ik morgen ook mijn geld niet terug zal hebben, dus zal ik morgen een klacht indienen bij Consuwijzer. Verder overweeg ik om op Social Media schade aan te gaan richten als ik over een paar weken nog niks heb.

Cookies
door Cookies Jul 19, 2017 om 11:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je had allang die klacht in kunnen dienen. De wettelijke terug betaaltermijn is allang overschreden. Bovendien geef ik je op een briefje dat er geen enkele reactie komt (als de brief al in ontvangst wordt genomen) op je aangetekende brief. Hier kun je ook een review dumpen https://nl.trustpilot.com/review/www.tommyhilfiger.nl

ra
door ramondh Jul 19, 2017 om 12:08
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt Carola, dat wist ik niet. Ik dacht dat ik eerst de termijn van mijn aangetekende brief moest afwachten. Ik ga het gelijk doen! Dankjewel. Zal ook een slechte review dumpen op trustpilot!

ra
door ramondh Jul 20, 2017 om 22:01
4 Antwoorden / 1 Vragen

Je had gelijk, Carola. De 14 dagen die ik in mijn aangetekende brief heb vermeld zijn verstreken en er is geen reactie - en ook geen geld terug betaald. Ik heb de klacht ingediend, review achtergelaten en ga morgen aangifte doen bij de politie. Tevens heb ik diverse media benaderd. VARA Kassa, BNN Boos en Geen Stijl. Ik heb het moederbedrijf PVH benaderd en hun Facebook pagina vol gespammed met mijn verhaal. Dit is nog maar het begin. Mij niet terug betalen? Ik schakel alles in wat ik kan. Jij nog ideeën? Dankje!

ri
door richard92 Jul 24, 2017 om 21:46
1 Antwoorden / Vragen

Hoi Ramon, wat is het telefoonnummer van de receptie van het hoofdkantoor? Dan ga ik daar eens heen bellen

ja
door jan4073 - Jul 6, 2017 om 13:15
83 Antwoorden / 3 Vragen

Geen antwoord op vraag maar een opmerking. Soms is iets te goedkoop om waar te zijn maar als iets extreem duur is dan moet je evengoed uitkijken want dan heb je ook met zakkenvullers te maken. Als iemand mij verteld dat hij/zij meer dan €100 voor een spijkerbroek (dus gewoon confectie) betaald dan is mijn eerste vraag of die persoon wel alles gecontroleerd heeft en weet war hij/zij zaken mee doet. Helaas is dit de keerzijde van de wereld waarin we leven.

ra
door ramondh - Jul 19, 2017 om 11:29
4 Antwoorden / 1 Vragen

Het is 19 juli 2017. Ik heb mijn geld nog steeds niet terug. Op 6 juli 2017 kreeg ik eindelijk een email van Tommy Hilfiger (of de nep klantenservice? geen idee), met een excuses en dat ik mijn geld zsm terug zou krijgen. Nu bijna 2 weken later nog niks hoor. En opeens worden mails ook niet meer beantwoord. Pappen en nathouden is dit. Ik begin steeds meer te geloven dat die klokkenluider wel degelijk de waarheid sprak. Op 7 juli 2017 heeft Tommy Hilfiger's hoofdkantoor mijn aangetekende brief in ontvangst genomen. Ze hebben nog één dag om op mijn schrijven te reageren.

ra
door ramondh - Jul 19, 2017 om 11:41
4 Antwoorden / 1 Vragen

Tevens heb ik de heer Daniel Grieder, CEO van Tommy Hilfiger, een bericht gestuurd via Linkedin, waar hij lekker niet op reageert want stel je voor dat je eerlijk zaken doet. Ik nodig iedereen uit om zijn pagina te bezoeken https://www.linkedin.com/in/daniel-grieder/

hutch
door hutch - Jul 19, 2017 om 12:11
4518 Antwoorden / 29 Vragen

"Heel vervelend dat dit je is overkomen. Wil dit graag met je oppakken namens Tommy Hilfiger."

Beste Omyra,

Dat u dit geschreven heeft is al weer bijna 2 weken geleden. U bent de 'Press Contact ' van Tommy Hilfiger in Nederland. Dit zou voor u dus een kleinigheid moeten zijn. Waarom heeft TS (@Ramondh) zijn geld dan nog steeds niet op zijn rekening staan?

Ben benieuwd....

wi
door wimpunter - Jul 21, 2017 om 11:06
1 Antwoorden / Vragen

Ook ik heb een slechte ervaring met Tommyhilfiger. 5 weken geleden bestelde ik 4 producten maar trof er slechts 3 aan in de doos. Een pantalon ontbrak. Ik heb daar meteen over gebeld met de klantenservice die het zouden uitzoeken en mij zouden berichten. Na een week niets te hebben gehoord heb ik weer gebeld. De zaak was nog in behandeling. Toen ik weer niets hoorde een e-mail gestuurd naar de klantenservice waar ik nu twee weken later nog niets op heb vernomen. Vandaag 21 juli 2017 weer geprobeerd te bellen. Na een lange tijd een muziekje en een verwijzing naar de website te horen wordt het stil en weet je niet meer of je nog verbinding hebt of niet.. Uiteindelijk maar opgehangen. Sowieso geven ze aan het begin van het gesprek aan dat het langer dan 10 minuten gaat duren. Ik ben er helemaal klaar mee! Overigens heb ik ook nog € 280 tegoed van een creditnota van 7 juli 2017 van een andere bestelling. Ben erg benieuwd of ik ook naar die betaling kan fluiten.

ra
door ramondh Jul 21, 2017 om 14:39
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Wim,

Wat irritant he dat ze ons zo behandelen.. Ik wil je vragen om jouw verhaal te sturen naar Kassa's redactie, en ook dat van het programma Boos van de BNN en naar Geenstijl.
redactie@geenstijl.nl
boos@bnnvara.nl

https://kassa.vara.nl/pagina/contact
Des te meer mensen klagen, des te waarschijnlijker dat een van deze media de situatie oppakt en er iets mee doet. Naar de politie gaan of aangetekende brieven sturen heeft weinig zin.

ri
door richard92 - Jul 24, 2017 om 21:21
1 Antwoorden / Vragen

Hoi Ramon,

Ik zit met precies hetzelfde probleem!

Op 22 juni 2017 heb ik een bestelling geplaatst bij Tommy Hilfinger van een kleine 500 Euro.
Vervolgens de bestelling retour gestuurd en hiervan op 12 juli 2017 een bevestiging ontvangen dat binnen 5 dagen het geld terugestort zou worden.

(Tot hier gaat het nog goed...)

Maar vandaag (24 juli 2017) nog geen restitutie ontvangen van mijn bestelling. Na het lezen van alle klachten op Facebook en verschillende forums op internet blijk ik niet de enige helaas.

Na een poging of 10 gedaan te hebben om de klantenservice van Tommy Hilfinger te bereiken kreeg ik al door dat er iets niet klopt. De verbinding wordt elke keer na 5 minuten en 25 seconden verbroken. Op e-mails wordt ook niet gereageerd en op de Facebook chat word je te woord gestaan door een computer bot!

Anno 2017 is het echt ongelofelijk (knap) dat een bedrijf welke al sinds 1984 bestaat onbereikbaar is via e-mail, facebook(chat) en zelfs telefonisch.
Hierbij mijn oproep aan Tommy Hilfinger om hun hoofd uit het zand te halen en alle problemen op te lossen en te stoppen met deze struisvogelpolitiek.

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard...

Met vriendelijke groet,
Richard

ra
door ramondh - Jul 25, 2017 om 17:14
4 Antwoorden / 1 Vragen

UPDATE: Ik heb vandaag 25 juli mijn geld volledig terug ontvangen op mijn rekening! Hoera! Afgelopen vrijdag heeft Tommy Hilfiger mij persoonlijk opgebeld (mogelijk vanwege al deze negatieve publiciteit) en ze hebben hun excuses aangeboden. Er zijn betalingssysteem updates geweest en dat is flink fout gegaan waardoor het één en ander aan informatie verloren is gegaan ~ met name bij mensen die met iDeal hebben betaald. De problemen zouden nu opgelost moeten zijn en afgelopen week de 19e juli zou voor de meeste klanten het geld overgemaakt moeten zijn. Dit zal waarschijnlijk voor klanten zijn die in JUNI iets hebben besteld. Heb je in Juli besteld dan duurt het misschien nog even. Dus achter af gezien zijn we niet belazerd (gaan we dan maar van uit) en zijn technische problemen de oorzaak.

marita5
door marita5 - Jul 25, 2017 om 17:27
11638 Antwoorden / 15 Vragen

@Ramondh ,

Fijn om te horen dat het is opgelost , bedankt voor het terugmelden .

Jm
door Jmjh - Aug 21, 2017 om 14:43
1 Antwoorden / Vragen

Het lijkt er niet op dat ze problemen hadden met hun computersysteem en dat het nu is opgelost. Mijn zoon heeft op 9 juni iets besteld en ondanks meerdere e-mails en telefoontjes, nog geen geld retour ontvangen. Wel veel loze beloftes, dat dan weer wel.
Erg triest, omdat hij net gaat studeren en het geld dus goed kan gebruiken.