jeroen65940
door jeroen65940 Dec 6, 2012 om 16:20
Winkels & webshops

Voedin

ik heb wat vragen kunnen julie mij helpen

waarom hoeft een potje appelstroop, ook als het geopendend is niet in de koelkasst te staan?

Waarom moet je halfzoete jam wel in de koelkast bewaren?

Waarom hoeft hagelslag niet in de koelkast te staan?

Als je eieren nog niet op gaat eten, moet je ze niet wassen. Waarom niet?

...Waarom kun je ongekookte eieeren langerbewaren dan gekookte eieren?

waarom worden niet alle zuivelproducten gesteriliseerd, zodat ze lang houdbaar zijn?

vijf plantaardige producten die veel vet bevatten.

7622 16 Rapporteer

rapil
door rapil - Dec 6, 2012 om 16:39
433 Antwoorden / 0 Vragen

Als dit serieus bedoeld is, GOOGLEN!!!

tenormin
door tenormin - Dec 6, 2012 om 16:40
16841 Antwoorden / 108 Vragen

Tjeetje, dat zijn veel waaroms. Als je eieren nog niet gaat eten, moet je ze niet wassen. Heb nog nooit een ei gewassen voor het opgegeten c.q. gebakken, gekookt word. En gekookte eieren kun je nu eenmaal korter bewaren dan niet gekookte. In water, gepeld, in koelkast. Halfvolle jam is beter in de koelkast te bewaren omdat er (misschien) minder suiker maar zoetstof in zit en fruit sneller bederft. Appelstroop en ook pindakaas zijn producten die je niet in de koelkast bewaard, net als hagelslag. Melk kan je ook, net als andere zuivelproducten ook gepasteuriseerd kopen, zie je zelf in de super waar deze spullen staan: in de koeling of niet. Niet in de koeling is alles langer houdbaar dan....
Zou er bijna aan toevoegen: waarom zijn de bananen krom.

trend spray
door trend spray - Dec 6, 2012 om 16:43
217 Antwoorden / 5 Vragen

Jeroen, is dit je huiswerk voor het vak Verzorging?

tenormin
door tenormin - Dec 6, 2012 om 16:48
16841 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=rapil schreef op donderdag 6 dec 2012, 16:39]Als dit serieus bedoeld is, GOOGLEN!!!

Kan 't me niet voorstellen.....maar ja.

g-girl
door g-girl - Dec 6, 2012 om 16:52
30 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 6 dec 2012, 16:48][quote=rapil schreef op donderdag 6 dec 2012, 16:39]Als dit serieus bedoeld is, GOOGLEN!!!

Kan 't me niet voorstellen.....maar ja.

Stel het je maar wel voor Mijn dochter kwam met soortgelijke vragen.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 6, 2012 om 17:02
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=rapil schreef op donderdag 6 dec 2012, 16:39]Als dit serieus bedoeld is, GOOGLEN!!!
Mijn gedachte gaatook die kant uit maar dan ben je wel even bezig, al doende kan men nog meer er van leren bij al de verklaringen die te voorschijn komen. Zoek ze.

ltmvz
door ltmvz - Dec 6, 2012 om 18:11
949 Antwoorden / 18 Vragen

Waarom zijn de bananen krom?

aurora1
door aurora1 - Dec 6, 2012 om 18:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Jeroen heeft vaker dergelijke algemene vragen en reageert nooit, ook niet over of hij een hond of een kat of beide heeft genomen (betreft een eerdere vraag van hem).

tenormin
door tenormin - Dec 6, 2012 om 18:27
16841 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=ltmvz schreef op donderdag 6 dec 2012, 18:11]Waarom zijn de bananen krom?

Die stond er al ;-)

ltmvz
door ltmvz - Dec 6, 2012 om 19:04
949 Antwoorden / 18 Vragen

@tenormin:

Inderdaad. Ik had alles gelezen wat je schreef, maar blijkbaar niet de laatste zin. Excusez-moi.

tenormin
door tenormin - Dec 6, 2012 om 19:14
16841 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=ltmvz schreef op donderdag 6 dec 2012, 19:04]
@tenormin:

Inderdaad. Ik had alles gelezen wat je schreef, maar blijkbaar niet de laatste zin. Excusez-moi.

nee joh, geeft toch niet, was immers geintje. zie ;-)

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 9, 2012 om 08:24
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Ik weet waarom bananen krom zijn, goed hè! :-)

Ik zal één vraag "beantwoorden" van ts; zet een pak hagelslag maar eens 'n week in de koelkast, dan heb je je antwoord.

tenormin
door tenormin - Dec 9, 2012 om 11:29
16841 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 9 dec 2012, 08:24]Ik weet waarom bananen krom zijn, goed hè! :-)

Ik zal één vraag "beantwoorden" van ts; zet een pak hagelslag maar eens 'n week in de koelkast, dan heb je je antwoord.

Vertel, vertel...ik heb n.l. geen hagelslag maar ben dan wel benieuwd wat er gebeurd met een week in de koelkast zetten....Zeker helemaal niets, toch?

f.weele
door f.weele - Dec 9, 2012 om 13:20
1085 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 6 dec 2012, 18:23]Jeroen heeft vaker dergelijke algemene vragen en reageert nooit, ook niet over of hij een hond of een kat of beide heeft genomen (betreft een eerdere vraag van hem).
Het kan zijn dat Jeroen een kind is, dan wel iemand met een lichte verstandelijke beperking.
Stellen in onze ogen wat vreemdere vragen en reageren ook anders of helemaal niet.
m.vr.gr.

trend spray
door trend spray - Dec 9, 2012 om 13:56
217 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=jeroen65940 schreef op donderdag 6 dec 2012, 16:20]
waarom hoeft een potje appelstroop, ook als het geopendend is niet in de koelkasst te staan?
Ik denk omdat er wel fruit in zit dat bederven kan, maar door het hoge suikergehalte doet het dat niet.

[quote=] Waarom moet je halfzoete jam wel in de koelkast bewaren?
Ook hier zit fruit in, maar het suikergehalte is lager.
(Suiker is een natuurlijk conserveermiddel)

[quote=]Waarom hoeft hagelslag niet in de koelkast te staan?
Ik denk omdat hagelslag een droge stof is en micro organismen (o.a.bacterien) niet kunnen leven op een product welke geen water bevat.

Lekkerisdat, houd ons niet langer in spanning :-), wat gebeurt er met hagelslag als het 1 week in de koelkast staat?

de eelco
door de eelco - Dec 10, 2012 om 11:40
607 Antwoorden / 92 Vragen

Lekkerisdat, houd ons niet langer in spanning :-), wat gebeurt er met hagelslag als het 1 week in de koelkast staat?

dan word de hageslag koud!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!..........