aquarius
door aquarius Apr 11, 2018 om 14:21
Winkels & webshops

Waar kan ik bovenhoeslakens kopen?

Voor alle duidelijkheid: ik bedoel dus geen onderhoeslakens die rondom voorzien zijn van elastiek en glad om een matras heen passen. Een bovenhoeslaken zoals ik bedoel heeft alleen elastiek in de instopstrook aan de onderkant en een klein stukje aan beide zijkanten. Ze zijn ideaal voor mensen die geen beddek, maar een deken gebruiken of voor mensen die niet elke week de dekbedhoes willen verschonen en daarom zo'n bovenhoeslaken gebruiken.

8585 13 Rapporteer

ja
door jackyh - Apr 11, 2018 om 14:56
953 Antwoorden / 4 Vragen

Bedoel je een soort van slaapzak?

aquarius
door aquarius - Apr 11, 2018 om 15:07
259 Antwoorden / 63 Vragen

Jackyh: nee, zeker geen slaapzak. Het zijn dus 2 losse lakens, zoals hierboven omschreven.

tijger1
door tijger1 - Apr 11, 2018 om 15:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heb nog nooit van dat soort lakens gehoord, maar lees eens hier, wellicht kunt u daar een catalogus bestellen.

http://www.damminga.nl/klantenservice/product-informatie-textiel

aquarius
door aquarius Apr 11, 2018 om 15:21
259 Antwoorden / 63 Vragen

Bedankt, er worden inderdaad bovenhoeslakens genoemd. ik ga nadere inlichtingen inwinnen.

tenormin
door tenormin Apr 11, 2018 om 15:47
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@aquarius, goed idee! En tijger1, bedankt voor de link.

tijger1
door tijger1 Apr 11, 2018 om 15:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik moet er persoonlijk niet aan denken. Heb altijd warme voeten, kan je makkelijk buiten een dekbed steken. :-))

Cookies
door Cookies Apr 11, 2018 om 16:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb altijd koude voeten en steek ze juist buiten bed om op te warmen.;-))

tijger1
door tijger1 Apr 11, 2018 om 16:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Is CB dan al vertrokken?:-))

Cookies
door Cookies Apr 11, 2018 om 16:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, die heb ik er uit gegooid. Alweer op uitgekeken. En iedere x dat gezeur over voetbal, koffie enz. Pfff.

tijger1
door tijger1 Apr 11, 2018 om 16:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En ze leggen ook nog beslag op de afstandbediening. Maar ja, mannen.:-))

Cookies
door Cookies - Apr 11, 2018 om 15:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb je van iemand gehoord dat dit bestaat? Heb je het ergens in gebruik gezien? Het zou ook een zelfgemaakt product kunnen zijn.

aquarius
door aquarius Apr 11, 2018 om 15:24
259 Antwoorden / 63 Vragen

Carola.83: en of ze bestaan. We hebben er nog een aantal in gebruik, maar ze zijn inmiddels zo oud dat ze doorzichtig zijn geworden. Die hebben helaas hun langste tijd gehad en zijn dringend aan vervanging toe.

edrick3
door edrick3 - Apr 11, 2018 om 15:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je zou hier eens kunnen informeren:
. U kunt ook kiezen voor een envelopmodel sluiting of enkel elastiek op de hoeken, ook is het hoeslaken te maken als een bovenhoeslaken.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 11, 2018 om 15:14
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Daar kunt u een gewoon laken voor gebruiken en zelf de onder- en zijkanten instoppen.

ro
door roonaa - Apr 11, 2018 om 15:26
3 Antwoorden / Vragen

Ja, voor we hoeslakens kregen had ik die altijd. Maar of ze nog te koop zijn ???? Geen idee.

Cookies
door Cookies - Apr 11, 2018 om 15:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

ALS het nu nog te koop is, lijkt het mij verstandig bij wat beddenspeciaal zaken te informeren.

DOOR AQUARIUS 11 APR. 2018 OM 15:24
257 ANTWOORDEN / 62 VRAGEN

Carola.83: en of ze bestaan. We hebben er nog een aantal in gebruik, maar ze zijn inmiddels zo oud dat ze doorzichtig zijn geworden. Die hebben helaas hun langste tijd gehad en zijn dringend aan vervanging toe.

tijger1
door tijger1 Apr 11, 2018 om 15:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ook hebben we weer leverbaar bovenhoeslakens, iedeaal als u uw dekbedset(s) minder vaak zou willen wassen. Bovenhoeslakens hebben alleen aan de onderkant elastiek in de hoeken.

Ook ideaal als u snel uw dekbed los trapt dan houdt een bovenhoeslaken dit tegen

uit mijn link.

Cookies
door Cookies Apr 11, 2018 om 16:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Klik echt niet op iedere link van allerlei willekeurige, hoogst onbetrouwbare personen.;-)) Zal aan mij liggen, maar ik zie echt de toegevoegde waarde niet in van zo'n laken.

tijger1
door tijger1 Apr 11, 2018 om 16:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ook niet, maar ja.

tenormin
door tenormin Apr 11, 2018 om 16:44
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Wat minder wassen, lijkt me wel wat.

aurora1
door aurora1 - Apr 11, 2018 om 20:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eventueel eens op markten bij lakenspecialisten/textiel/beddengoed, vooral als ze ook een winkel achter de stal hebben.

Pi
door Piet#puk - Apr 13, 2018 om 13:15
1 Antwoorden / Vragen

Vraag eens bij een zorginstelling in je buurt, daar worden ze vaak gebruikt.

El
door Elgje - Apr 13, 2018 om 14:04
14 Antwoorden / Vragen

Nooit van gehoord, weer wat geleerd. Gewone losse bovenlakens ken ik wel, heel praktisch ook voor bloedhete zomernachten; die zijn overal te koop. Bijv. bij Ikea, Hema, Wehkamp etc. of beddenspeciaalzaak.
Kun je niet zo'n gewone kopen en er dan zelf of door een kleermaker aan 1 kant een elastiek in (laten) zetten? Of krijg je dan niet hetzelfde effect?
Of een "gewoon" hoeslaken kopen en aan 1 kant het elastiek eruit halen met behulp van een tornmesje?
Succes met je zoektocht!

hh
door hhvb - Apr 15, 2018 om 00:07
5 Antwoorden / 0 Vragen

Gewone lakens zijn zeker nog te koop.
Bijvoorbeeld op de volgende markten:

dinsdag: Haarlem Schalkwijk
woensdag: Amsterdam Siermarkt
zaterdag: Veenendaal Centrum