Waar vind je betrouwbare Review?

Ja,  voor de koop van mijn laatste Miele wasmachine zocht ik.....

De nieuwste  Model  van  €1499,-  kreeg  5x *****   en dat is perfecte nieuwe  en stil en dus heb ik niets aan...

Maar omdat de grootste ook een Outlet afdeling heeft met winkel en retour modellen.....
Daar een 1½ oude  en daar vele  negatieve  die veel betere info gaven!

Ja, een zonder doos,  en krasje links, en nog 1 rechts is extra voordelig naast   opruim korting... op overjarige.

1 Dan lees je  vooral  hoe je lastige  Mobiel  op  Wasmachine aan te sluiten.
2 Ook de halve  Zeepdoos onderin vaak leeg melde en die ga ik niet weggooien en dure  €13,99 nieuwe halen!
3  niet deze   erin rammen wat schakelaar achterin is zwakjes....

Deze oude  uit productie   is heel veel info te vinden maar  wie gaat er  nu naar een verouderd model zoeken?
Alleen ik dus!
Daar stonden bruikbare tips  die de nieuwste model kopers nu missen!

Ook zag ik  op Kieskeurig,  Mediamarkt en BCC en nog enkele andere ketens verschillende Reviews    die ook  handig waren!
De Twindos  is sinds  eind 2014 leverbaar en vele types,  die hetzelfde werken maar  moeilijk te vinden.
Zowel je mobiel voor bedieing die  met instructie een ramp was als de  halve flessen leeg melding....

Zo zullen er nog veel meer apparaten en merken  er voordeel van hebben als ik weet waar ik die kan vinden.
Nu vaak op Type en  de Online en dozen verkopers blijven een andere  nummer te hebben als plaatselijke winkel.
De 660  Online om  665 plaatselijk dezelfde.....

Hoe zoek je  voor een volgende product  in de toekomst info over betrouwbaarheid en of deze makkelijk te bedienen is?

U hoeft dus niet op de  Miele Wasmachine te reageren  maar  hoe zoek  ik  iets als er een ander apparaat  kapot gaat ietsje sneller?
Denk hierbij aan de bouwmarkten...   een Gamma plaatsen en bij Karwei  verkopen ze hetzelfde  en komt niets....
Hoe kunnen we dat oplossen want  ik koop een product en  welke winkel moet toch niets uitmaken?

Er is voor vele producten informatie die nu nauwelijks te vinden is.
Wie heeft behalve Google  een betere  oplossing.

2303 11 Rapporteer

me
door mein33 - Jan 18, 2021 om 17:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen

www.startpage.com

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jan 18, 2021 om 18:14
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Geen Review zoekmachine helaas....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 18, 2021 om 18:03
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Google is helemaal niet de beste oplossing. Een betere oplossing is bijv.deze: https://www.consumentenbond.nl/test

 en u bepaalt zelf wat en waar u koopt onder welke voorwaarden.  Het beste is altijd bij een betrouwbare witgoedhandelaar en helaas kan dat op dit moment alleen on-line.
En dan is het zaak om heel goed na te gaan of de verkoper een keurmerk heeft, aangesloren bij een geschillencommissie of voor nog meer zie: (weelicht deels overbodig) Ik kan hier als vrijwillige vraagbeantwoorder niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er als is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling is hierbij van groot belang.

Zie verder o.a.
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshophttps://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jan 18, 2021 om 18:13
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Jammer, 2x zelfde..... ik zoek een Review zoeker eigenlijk.....

Dan lees je naast de  perfecte  stille van net geleverde vaak ook de ellende van  monteurs  aan huis 2 jaren lang als ik een OK bij de Mediamarkt had gekocht....

Ik rekende op perfect Miele voor 30 jaren zoals vele schreven maar las  enkele zwakke puntjes.

Je mobiel niet kunnen koppelen  voor instellen  zonder bukken en bericht als ze was klaar is....

Maar ook de automatische  Zeep doseren  gaat soms   met halve  fles al brullen en hoe los je dat op?
De winkels weten dat ook vaak niet, nieuwe kopen... €13,99 roepen ze dan.
maar niemand wil halve fles weg pleuren  van dure zeep!

Online te vinden en  Miele verkoopt  vele die net als de Bosch I dos maar die heeft normale zeep erin!

Ook vond ik iets anders...maar dan maak ik gelijk alle merken zwart.... en dat moet in appart topic.
Prima  info over Drop winkels...  (heb ik zelf ook)  maar wilde puur info vooraf die erg nuttig kan zijn,
vooral de klagers  is vooraf handiger dan later ontdekken dat je niet de enige bent met die problemen.

Elke  goede antwoord; hoe vind ik meer reviews  krijgen 10 punten!

rj
door rjw Jan 18, 2021 om 18:13
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zou toch een beetje huiverig zijn om op testen van de Consumentenbond af te gaan. Als ik hun testen lees van producten waar ik toevallig een beetje verstand van heb kan ik meestal al vanaf de eerste alinea gaten in hun verhaal schieten. Dan ga ik er maar van uit dat zoiets bij andere producten niet anders is.

justmeagain
door justmeagain Jan 18, 2021 om 23:26
623 Antwoorden / 8 Vragen

@rjw
Ik was ook verbaasd dat @hmk dit schrijft. Deze testen zijn vaak onvolledig en gebaseerd op een korte periode in hun omgeving en op persoonlijke smaak.
CB is volgens mij verre van objectief.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 18, 2021 om 18:24
16860 Antwoorden / 202 Vragen

N.a.v. uw reactie heb ik helaas dan toch maar één antwoord:  ga met een zoekmachine (Bing, Google, Yahoou etc. op zoek met zoeknaam  'reviews miele wasmachine' en u ziet de verschillende mogelijkheden waaronder ook de test van de consumentenbond. Deze zoeknaam 'betrouwbare reviews' adviseer ik u ook en dat kan ook veel info opleveren.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jan 18, 2021 om 18:33
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Dan kreeg ik zelfs  die van eind vorige eeuw of niet leverbare Belgen en Duitse  machines......

Zelfs enkele uit Brextanië  met hoge invoerrechten......

En in Uw Antwoord ontbreekt  Yandex.ru....     die vond wel enkele leuke....
zelfs een DHZ instructie voor reparatie, maar dat zie ik  hier de consumenten niet snel doen.

Daar kreeg ik op Merk, Wasmachine  en  Review wel  alles,  ook erg oude  die je  2e hands  op marktplaats kunt vinden....
Maar  wie spreekt en hier nu vloeiend Russisch   zonder Wodka  gebruik?

Topantwoord

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jan 18, 2021 om 18:54
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Somsss,

Met uw levenservaring heeft u eigenlijk geen vergelijkingssites meer nodig......

Ik raad u aan om geen showmodel te nemen.

Goede reviews vind je ook bij kieskeurig.nl.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jan 19, 2021 om 11:15
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ja, ook bij....maar  de BCC review vind ik niet bij MM terug....
Ook nog EP en  Electro World en Expert...   als ik  10 site's moet doorzoeken....

Voor nieuwste  Miele kreeg ik alleen  **** of ***** sterren  waar  ik niets aan heb.
Vooral de negatieve bevatten meestal meer info   en vergelijkbare modellen met zelfde  Twindos  zeep toevoer  of  Mobile verbinding is bij elke MIele gelijk   maar die kreeg je niet.

Ook is de  BCC,  MM en  Koude Blauwe  een ander type nummer die bij  EP,  EW of  Expert niet leverbaar is...1 cijfer verschil!
De  670, 675 is dat   en voorheen de  770 en 775 type....

Kieskeurig geeft ook niet alle winkels aan helaas....  en ook geen Outlet aanbieding..  geen doos,  krasje en dan  45%  onder de normale opruim prijzen of 53% van ooit winkel prijs jaren terug!
Een potje witte verf en bijstippen vind ik prima aan de  nauwelijks zichtbare zijkant... staat tussen de rest!

Ik ben niet Gek, behalve op aanbiedingen!

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 18, 2021 om 19:20
7195 Antwoorden / 3 Vragen
Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jan 19, 2021 om 11:19
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Jammer van inlogggen en niet alles op 1 site helaas.....
enkele kende ik nog niet....

Een nationale  Review data bank zonder reclame was ik voor....
De  Gamma aankoop is ook bij Karwei  maar dan komt daar niets....
Moet je beide  nazoeken voor  boormachine of  zo?

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Jan 18, 2021 om 19:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, zoeken naar een review moet je.....

Aan 5 *****  heb je dus iets, maar ik niet...

Of je moet naar een hele grote winkel gaan, maar kloppen de positieve wel?

Ik zag er een zonder doos, krasje hier en daar.

Als je de zeepbak er moet rammen, lastig met vervangen. Toch.

Nieuw modellen hebben oude kopers niets aan, die tips hebben nooit gezien.

Jij vindt een app niet handig, maar ander wel, ook al is de fles half leeg.

Is DF345 hetzelfde als TV347, jij weet het, zeg het dan.

Misschien kunnen zij wel in de toekomst kijken, maar ander dus niet... lastig.

Je kan die informatie niet te voorschijn goochelen.

Hopelijk kan je wel wat met deze oplossing, lekker een wasje draaien.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jan 19, 2021 om 11:24
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Over 30 jaren koop ik nogmaals Miele zeggen sommige forum leden!
17 jaren kwam ook voor...

Maar als ik een Zakloze  stofzuiger wilde...
Gaat plastic als Plas stuk....
en is het uitwasbare filter  ook nog los te koop?

Naast de Dyson  wil ik er graag  2 voordeliger, geen trap lopen maar de Zakloze schoonmaken...
Heb er nu 2 en   de beter zuigende is ramp voor schoonmaken!
Beide merkloze van €49,95   maar welke  is nu beste ?

De alles zuiger van Karcher  lijkt  als 3e  en oudere  met zelf te naaien zak om  vlotter  nog beste... ooit €39,95 betaald...
maar  ook voor elk ander apparaat dat ik nodig heb.....
Moet ik nog steeds op  vele  site's erg veel en lang zoeken!

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Jan 18, 2021 om 22:18
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Denk hierbij aan de bouwmarkten...   een Gamma plaatsen en bij Karwei  verkopen ze hetzelfde

En u denkt dat ze daar verstand hebben van de restant partijen die ze goedkoop inkopen.?
U zoekt een machine met eenvoudige bediening, waarom dan een met mogelijkheden van een mobiel?.
Voor eenvoudige bediening zijn er genoeg merken met een simpel draai-instelknop en wat druktoetsen waaran de functie bij staat.
Kijk gewoon eens (online) bij een echte speciaalzaak, daar vindt u genoeg info over verschillende merken. Voor de Twindos b.v. hier

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jan 19, 2021 om 11:35
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Dank, 1 875 type met  33x ***** en niemand  die  behalve  goede  iets  meer riep.

Ook is de Expert zonder datum plaatsing....
Vele klagen dat de lege  niet leeg is en wat doe je  als je ¼ of meer er nog inzit en voor €13,99 een nieuwe mag kopen?

Alle overige niets vermeld...
Vaak is de 875  bij de MM en BCC en C.B.  als 870 leverbaar.....

Vele zonder enige revieuw.... dus   ik miste de  als je deze fles er te hard ingeramd hebt... je  monteur voor schakelaartje
diep in deze machine mag bellen...  komt helaas vaker voor!
een ½ eruit en nogmaals e en paar keer erin en doet het weer....
Zwak puntje vind je wel bij  bijna 2 jaren oude  Outlet die ik gekocht heb....

De telefoon instellen gaf vaker problemen, en  ook die stond bij oude zooi perfect beschreven.....

De bouwmarkten als voorbeeld, als ik schreef hoe ik mijn Huismerk Klopboor vind...  een Karwei aankoop komt dan niet bij  Gamma erbij terwijl  die zelfde budget zooi  made in China verkochten.
Ook de OK Thermo kranen die je  wekelijks Warm / Koud moet draaien omdat deze perfect kranen anders muur vast gaan zitten
door beetje kalk....  gladde rot knoppen  en daarom Ikea gekocht.....

Voor elke aankoop wil je vooraf  graag de zwakke puntjes weten,   hoe voorkom je dat probleem als Thermo kraan vast door wekelijks draaien of Ikea  oplossing,  grote flippers?
Ik ben op zoek naar nu  overal een beetje info  oplossing.

Topantwoord

justmeagain
door justmeagain - Jan 18, 2021 om 23:28
623 Antwoorden / 8 Vragen

Het is natuurlijk een kwalijke zaak als je wasmachine niet met een App werkt.
Maar nog kwalijker is dat veel gebruikers geen idee hebben hoe met moderne technologie om te gaan en dan een review schrijven.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jan 19, 2021 om 11:48
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Deze oplossing stond bij geen enkele nieuwe machine.... wel bij  oude zooi die vanaf  2018 tot begin 2020 geleverd werd.

Zorg voor  Wifi signaal  van  Repeater want  de Miele ziet soms jou netwerk niet en  telefoon wel....
De stalen doos is  kooi van Faraday...

Telefoon App gaat prima.  Maar Miele ziet mijn Huawei niet!
Deze Trump  Machine blijkbaar maar elke Smartphone kan App  laden...
Maar Miele moet wel  jou Netwerknaam +  W8Woord hebben en niet die van je buren!

Waarom het niet lukte, oplossing leven , en Miele weigerde deze info in boekje te zetten..beetje dom riep Maxima.
De Twindos en  MobielControle  is niet voor Digibeten helaas....

maar mijn 92 jarige schoonmoeder heeft  Russische App en dat gaat prima,  NL op machine , ik niet begrijp....

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 19, 2021 om 12:04
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Helaas.....Consumenten.....BLOND teste alles behalve Machine Reinigers!

Vele merken van OK huismerk €229,- MM tot  Miele.... sorry  die Miele valt buiten dit verhaal!
Machine reiniger  heeft  meestal  Citroënzuur die het  aluminium kruis achter op de RVS trommel aan kan tasten!
Tussen 5 en 12 jaren sneuvelen vele trommels van  die  machine schoon maakte,
meestal  eigen schuld door teveel zeep gebruik in zuinige machine!

Minder water is minder opwarmen dus zuiniger  A+++ label of zo....
Maar je moet Zeep/ Water dan ook aanpassen.

Bosch heeft nu I Dos  reclame, prima,
maar hoe is  AEG,  Beko of  Samsung die ook  auto zeep dosering heeft?

Miele heeft geen Aluminium maar degelijk staal...  zelden stuk....
De Consumenten Blond kijkt nooit naar metaal handelaar voor  RVS,  Aluminum en blik  uit elkaar te halen en de  kunststof kuipen ook...
Ook de  trommel nog heel is vaak zwaar aangetast en  zou bij  langer leven of herstel binnenkort wel afbreken!

Wat is goedkopere?
Een OK van M.M.  huismerk  gaat dankzij  2 jaren garantie maximaal 2½ jaar mee!
Dat is over 15 jaren  6x €229,-  =  €1374,- in theorie.
Leuk voor eenzame ouderen die graag  bezoek van een  monteur in garantie tijd willen!
Enige positive dat ik hier van weet....

Maar een Miele van  €1499,-  dus niet eens de goedkoopste...   is na 17 jaren al voordeliger en de meeste gaan langer mee!
Als je een ander merk van €599,- kocht dus geen Budget  en die  7 jaren mee ging?
Na 14 jaren dus  €1198,- Miele is  dan nog niet op!
Ik zie  al enkele voor  onder de €1000,- langs komen!

Beste Koop of snel op sloop?

En iedereen die  budget  Outlet aanbieding  weigerde met krasje?
Dan mis je deze Tip;
Een Miele zonder Twindos  heeft zeepbakje.... en als je deze  siroop/zeep  met 50%  water verdunde en 2x  doseerde zal deze niet
blijven plakken,  net als Zacht Ver Waster.... ja, die schrijffout vond ik leuke!
Je huidige machine met nog normale zeep lade   50% verdunde Zeep en Verzachter in doen en  zal langer schoon blijven, minder kans op over doseren en  minder vaak die Citroen zuur  nodig....  Schoonmaak Azijn is ook niet onschuldig....  90 graden was is en bleef beste oplossing, mag zonder zeep bij de meeste helaas!

$omsss is dus  Budget aanbieding uit de Outlet van hier als fout bekend staande  grote firma met slechtste service zo gek nog niet!

Topantwoord

ro
door ronny530 - Jan 19, 2021 om 13:03
2784 Antwoorden / 41 Vragen

De meeste reviews worden binnen een maand na aanschaf geplaatst en daarna droogt het aantal vaak op. 9 van de 10 keer zijn de reviews positief omdat de nieuwe met de oude apparatuur vergeleken wordt en het een eerste indruk betreft. Pas als het nieuwe er af is beginnen zaken op te vallen en dan blijkt e.e.a. toch tegen te vallen maar om daar een review over te schrijven wordt vaak nagelaten. Over apparatuur die al geruime tijd niet meer leverbaar is zijn nog wel reviews te vinden maar dan dient u wel het exacte type nummer te weten en op dat nummer te zoeken. De tests van de consumentenbond zijn relatief want daar gaat het om prijs/kwaliteits verhouding en kan maarzo een Indesit als beste uit de test komen omdat zo'n wasmachine de was ook schoon wast maar een fractie van de prijs doet ten opzichte van een wasmachine die het dubbele kost.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Jan 19, 2021 om 16:04
7367 Antwoorden / 14 Vragen

U wilt minpunten van een artikel kunnen zoeken, heb ik hier  een voorbeeld. Tik in de zoekbalk "minpunten (merk en artikel) en u komt ze tegen. Maar vaak komt u ze ook tegen als u een artikel selecteerd en daarvan de reviews leest bv zoals hier en dan ff naar onder scrollen.