Wasdroger bij coolblue
Snelle levering van wasdroger door coolblue. Wat mij verbaasd is toen ik de wasdroger bestelde er bij stond dat de oude droger gratis werd meegenomen op de plaats waar hij stond en dat is 1 verdieping hoog. Na mijn betaling stond er dat de oude droger bij de voordeur gratis werd meegenomen. Na contact met klantenservice werd bij verteld dat ik de aansluitservice moest kopen a 19,95€ . Dus gratis levering en oude retour is dus onzin.
Want niemand heeft zijn oude droger bij de voordeur staan.
mijn vraag waarom deze vraag niet geplaatst wordt bij coolblue, hij wordt gewijgerd bij coolblue
Hallo Jos Bult ,
Het staat duidelijk vermeld op de site van Coolblue .
Nemen jullie mijn oude wigoedproduct of keukenapparaat gratis mee ?
Ja, maar alleen als het apparaat van vergelijkbaar formaat is. Je hoeft het product niet vooraf aan te melden. Doe voordat de bezorgers er zijn het volgende:
Wasmachines en wasdrogers zonder aansluitservice
- Koppel je apparaat los van de aan- en afvoer. We hebben hier een instructievideo voor.
- Maak het apparaat leeg en droog.
- Zet je product alvast klaar bij je voordeur zodat onze bezorgers hem meteen mee kunnen nemen.
Wasmachines en wasdrogers met extra aansluitservice
- Wij nemen het oude product mee vanaf de plek waar hij in huis staat.
- Koppel je apparaat los van de aan- en afvoer. We hebben hier een instructievideo voor.
- Maak het apparaat leeg en droog.
- Verplaats andere spullen zodat je product vrij staat van andere apparaten.
- Zorg ervoor dat het apparaat vrij staat van andere apparaten en niet aangesloten is op een trekschakelaar.
Standaard bezorgen wij producten tot aan de drempel die toegang geeft tot je woning. Is dat niet op de begane grond? Dan bezorgen we met de trap tot en met de vierde verdieping. Met de lift komen we tot elke verdieping.
Voor een aantal witgoedproducten bieden wij een extra aansluitservice aan. We zetten dan je product op de gewenste plek en sluiten hem voor je aan op de aan- en afvoer. Je kunt deze aansluitservice toevoegen op de pagina van de producten waarvoor we deze service aanbieden.
Wat houdt de extra aansluitservice voor witgoedproducten en keukenapparatuur in ?
- We pakken je product voor je uit en nemen het verpakkingsmateriaal weer mee
- We zetten je product op de door jou gewenste plek
- We zetten je product waterpas
- Wasmachines, drogers en was-droogcombinaties sluiten we aan op de aan- en afvoer. Aansluiten op een trekschakelaar valt niet binnen deze service. Deze service kun je apart selecteren op de pagina van het door jou gekozen product. Je hebt deze aansluitservice dan niet meer nodig.
- We nemen je oude apparaat mee vanaf de plek waar jij 'm gebruikte
- We gaan niet weg tot alles werkt. Beloofd.
Je kunt deze aansluitservice toevoegen op de pagina van je gekozen product. De prijs hiervoor ligt tussen de € 9,95 en € 29,95
Wasmachines en wasdrogers
- We zetten je product op de gewenste plek neer en sluiten hem ook meteen voor je aan. € 19,95
- Je oude apparaat nemen we voor je mee. We vragen je wel hem alvast los te koppelen en schoon te maken. In deze video zie je hoe je dat doet. Heb je de extra aansluitservice besteld, dan nemen we het oude apparaat mee vanaf de plek waar jij 'm gebruikte. Heb je deze service niet besteld, dan nemen we je oude product mee als hij klaar staat bij je voordeur. Gratis
- https://www.coolblue.nl/klantenservice/bezorgen-en-ophalen/bezorgen-ophalen/bezorging-van-witgoed-en-keukenapparatuur
Dan heeft Cool Blue kennelijk de leveringsvoorwaarden gewijzigd, de link van @marita5 gelezen hebbend. Ik had, juist voor de Corona uitbrak, heel andere afspraken. Had toen een nieuwe wasmachine nodig. Gezegd dat boven de wasmachine de droger stond. Was geen enkel probleem. Woon op eerste etage van een flat met lift. De droger werd eraf gehaald; de oude wasmachine buiten geplaatst, de nieuwe aangesloten en de droger er weer bovenop, zonder enige extra kosten. D.w.z. er stond toen een vaste prijs van €29,00 voor. En oud ding werd gewoon afgevoerd. Dus is de "weigering" nu veranderd door onze "vijand" Covid 19? Dat weet ik dan niet.
Door covid-19 is het aantal webbestellingen fors toegenomen. Mooi voor Coolblue natuurlijk, maar dat betekent ook dat bij ongewijzigd beleid de bezorgers veel meer zwaar werk moeten doen dan oorspronkelijk gepland. Een enkele keer op een dag een machine naar beneden dragen lukt wel. Maar als je opeens veel van die dingen op een dag moet doen is iets anders.
@rjw, bezorgers hebben rolwagentje bij zich. Moet er alleen opgezet worden. Dan lift, dan naar auto, met laad/lift klep. Naar beneden dragen per trap is een ander verhaal.
het klopt, wanneer je betaald hebt voor de aansluitservice hoef je niets bij de voordeur te zetten
@henk@. Je hebt gelijk, wat mij betreft dan. Alles werd gewoon aangesloten, verwijderd, de droger eraf en erop gezet. Want wat veel mensen schrijven: klaar zetten bij: zie je het al voor je: een 80 + ser de droger van de wasmachine halen enz.? De jongelui gaven me zelfs de tijd, toen apparaten even apart stonden, "even" schoon te maken" en hebben me met meer dingen geholpen dan mocht: heb alleen maar complimenten voor die jongens en inderdaad: ze deden alles voor een lach. De leuze van Cool Blue. Bij mij werd het waargemaakt. Trouwens ook bij installatie van de nieuwe televisie. Heb er zelf de ballen verstand van: zij wel, meer dan beloofd, toen alles werkte verdwenen ze pas. Meer dan Ziggo belooft trouwens. ;-((
Een appel is geen banaan. Bezorgen is gratis en dan zal de nieuwe machine bij u in de gang achter de deur neergezet worden. Wilt u deze ook aangesloten hebben, dan betaald u simpelweg daarvoor.
En als de bezorger de oude droger eerst moet gaan afkoppelen, dan kost dat tijd dat ook gewoon betaald moet worden.
Gratis levering en gratis ophalen is dus wel gewoon mogelijk. Maar dan moet u zelf de oude afkoppelen, klaarzetten en de nieuwe weer aansluiten.
Heb je de droger nu maar geannuleerd en ergens anders gekocht?
Misschien over het hoofd gezien?
De nieuwe droger wordt bezorgd tot de voordeur. En de oude droger wordt meegenomen als je hem bij de voordeur hebt neerzet.
Dat is gratis bezorgen en ophalen. Bij BCC en Expert moet je ook betalen.
Ik lees dit erg veel bij aankoop bij CoolBlue.
Mijn inziens is dit een manier om toch te kunnen verdienen aan de oud voor nieuw regeling. Op de website vd Rijksoverheid staat namelijk dat ze de oude gratis moeten meenemen en hier geen geld voor mogen vragen.
Door te zeggen dat u dan de aansluit optie had moeten nemen is in mijn ogen verkapt stelen. Je hebt namelijk al een verwijderingsbijdrage betaald! https://www.rijksoverheid.nl (klik op home, vul in bij zoeken "oud voor nieuw", bovenste zoekresultaat. Mijn eerdere geplaatste volledige link werkte niet, vandaar)
De oude droger wordt ook gewoon gratis meegenomen. Mits deze klaar staat bij de deur. Om deze af te koppelen en vanaf de plek naar de voordeur te krijgen moet je wel betalen.
ND, uw antwoord is niet correct.
Dus als je als klant ergens een machine ver weggestopt op een moeilijk bereikbare zolder hebt staan moet een leveranciers dat maar eventjes verwijderen. Klinkt niet erg geloofwaardig dat de wet zo geinterpreteerd moet worden.
@RJW Wat begrijpt u niet aan "We nemen je oude apparaat mee vanaf de plek waar jij 'm gebruikte"?
Staat niet in de wet dat ze dat wel moeten. Ze geven gelegenheid het oude apparaat gratis af te geven.
ND en Rwj snappen het wel, u snapt het niet
Deze tekst staat bij een wiilekeurige advertentie '
Gratis bezorging tot de drempel van je woning Woon je in een appartementencomplex en heb je geen lift? Dan bezorgen we tot en met de 4e verdieping tot jouw voordeur.
Oude product meenemen We nemen je oude apparaat mee vanaf de plek waar jij 'm gebruikte
'.
Uit de tekst blijkt dat de plek waar in dit geval de oude wasdroger gebruikt werd ook de plek is waar die afgehaald wordt zonder * die naar de voorwaarden verwijst. Uitgaande van die tekst heeft u punt want u mag er van uitgaan dat dat ook zo is en niet enkel bij de aansluitservice van toepassing is. Dat uw vraag of recentie niet door Coolblue geplaatst wordt is te begrijpen want het betreft niet de wasdroger maar een onduidelijk advertentie beleid van Coolblue zelf. U kunt via de klantenservice uw klacht kenbaar maken en wie weet wordt de oude droger alsnog bij u afgehaald.
Blijkbaar bent u vergeten om te glimlachen, want Coolbleu doet toch alles voor een glimlach. ;-))
DOOR JOS BULT 3 OKT. 2020 Na mijn betaling stond er dat de oude droger bij de voordeur gratis werd meegenomen Want niemand heeft zijn oude droger bij de voordeur staan.
@josbult,
Onze oude wasdroger had ik (vorig jaar) achter het huis bij de deur van de bijkeuken gezet en die is door de bezorgers van Coolbleu netjes meegenomenen dat terwijl ik geen aansluitservice had afgesloten.
U had de oude wasdroger rustig op de oorspronkelijke plek kunnen laten staan. Hadden ze hem ook mee moeten nemen.
@SPRIETJE ,
Nou nee, want het vroegtijdig weghalen geeft een goede gelegenheid om het plekje even, op het gemak, goed onderhanden te nemen, alvorens het nieuwe apparaat geplaats gaat worden. ;-))
Dat is waar, maar dat is dan wel een ander verhaal. Ik schuif bij vervanging van koelkast of wasautomaat, overigens zelf even een metertje naar voren om de plek goed schoon te maken.:-))
waar in de wet stAAaat dag ze hem gratis van de elke plaat waar het apparaat ook staat mee moet nemen?
Dat stAAaat dag niet in een wet, maar wel in de spelregels van deze verkoper. ;-)
Zoals op de afbeelding te lezen is, komt het er op neer dat ze gratis de nieuwe bij de voordeur zetten, maar de oude wel van hun oorspronkelijke plek mee nemen.
In het geval van TS hadden ze volgens deze tekst dus de oude droger van de 1e verdieping gratis moeten mee nemen en de nieuwe wasdroger was beneden bij de voordeur gedumpt.
Ondanks dat ik meestal een tevreden klant ben van CB, vind ik deze tekst toch best verwarrend. Je moet goed lezen om te zien wat er precies staat. Dat kan stukken duidelijker.
Waarom uw recentie niet geplaatst wordt, weet ik niet. Misschien omdat er een beoordeling van het product gevraagd wordt?
De oude moet gewoon meegenomen worden. Gratis hoeft niet maar duidelijkheid wel. Laat duidelijk weten als bedrijf dat de oude meegenomen wordt en hoeveel het gaat kosten. Niet als reclame misbruiken of het gratis is en achteraf zeuren over geld. Duidelijk zijn naar de klanten is nodig. Klanten willen echt wel betalen als de informatie er is. Niet dan kunnen ze ergens anders heen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Inning extra bedrag boven op contributie (voetbalvereniging)
Onlangs is er gemeld dat de energiekosten van onze club hoger zijn uitgevallen dan verwacht. Als gevolg hiervan is er naar alle leden een extra rekening gestuurd, bovenop de reguliere contributie, om deze kosten te dekken. Daarnaast is er gedreigd met een spelersblokkade indien deze extra kosten niet worden voldaan. Aan het begin van het seizoen ben ik akkoord gegaan met een verhoging van de cont ... Lees meer
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
DPD levert product beschadigd af en laat het verder afweten
Een verzending van mij via DPD is beschadigd aangekomen. Heb dat bij DPD gemeld op een daarvoor bedoeld formulier op hun website. Kreeg direct een casenummer en 2 dagen later het bericht dat ik voor een claim bij Sendcloud moest zijn die voor DPD onderzoek doet. Op de website van Sendcloud moest je echter inloggen met een (bedrijfs)account, ander contact was niet mogelijk en kwam ik dus geen met ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer